De Marokkaanse wc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 03:30

Het is half 3 ‘s nachts en ik ben nieuwe vrienden aan het maken.
Mijn eerste dag in Marrakech zit er op, we hebben veel gezien! Maar momenteel geraak ik niet verder dan de vloer voor het toilet.

Misselijk, overgeven, alles zo een beetje heb ik wel te pakken.
De badkamer is koud en ik zou heel graag lekker onder de dekens kruipen, maar dat is voorlopig nog niet veilig :Y)
Ik heb al een maagtablet genomen maar ik gok dat die met al de rest gewoon weer terug er uit is gekomen, anders is het echt een volhouder (maar werkt hij alsnog niet)
Ik heb een flesje water maar houd het niet binnen.

Als er iemand tips heeft om de misselijkheid te onderdrukken hoor ik het graag! En anders is de afleiding van dit te posten in ieder geval ook al aangenaam.

Ik drink nooit prik dus cola heb ik niet bij de hand, ben met mama op vakantie en die is een tijdje wakker gebleven maar die slaapt eindelijk weer en wil ik eigenlijk niet wakker maken. En ik kan niet rechtstaan om ergens in een winkeltje iets te halen (wat ik ook niet eens zou durven op dit uur).
Op mijn linker zij liggen heeft ook niet mogen baten.

Ben ik gedoemd? :+

bente_sat
Berichten: 483
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 03:36

Ohnee, ben net een weekje terug uit Marokko en het is inderdaad zo oppassen met eten daar. Alles waarbij er kans is dat er kraanwater overheen is gegaan is eigenlijk al niet veilig! Geen tips, maar wel heel veel sterkte :(:)

Marrakech is wel echt heel bijzonder. Hoop dat het snel beter gaat zodat je nog een beetje kan genieten van de stad!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 03:39

Dankjewel! We zijn naar de Médina geweest vandaag en hebben best een hele poos gewandeld, zo veel gezien. Heel mooi allemaal inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 03:52

Als je thee (of gewoon gekookt water) met vers geperste citroen neemt en deze in kleine slokjes drinkt. Moet wel heet zijn niet lauw. }> :9k
Maar het moet wel heeeeeeeeel toevallig zijn wil jij nu een citroen bij de hand hebben -O- :Y)

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 03:57

Pepermunt helpt vaak zeer goed bij misselijkheid, maar geen idee of je dat hebt.
Veel sterkte.

Ik zit nu in Taiwan, maar hier gelukkig total geen last van gehad

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 04:13

Let op dat je met douchen, tandenpoetsen enz geen kraanwater binnenkrijgt.
Ook de tandenborstel afspoelen met flessenwater!
Hier lag voor mij mijn valkuil.
Glad vergeten omdat wij gewend zijn dat het kan.
Drink uit de flessen. Geen omgespoeld glas aanpakken.
Salade, forget it!
Ik heb 3 weken geleefd op oreo's uit de supermarkt en blikjes cola.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 04:47

Geen citroen bij de hand inderdaad haha, een pepermuntje heb ik denk ik wel, dat valt te proberen!

Jorika dat wordt inderdaad nog beter opletten ja :(

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 06:26

Herkenbaar, maar toen was ik samen met een vriendin aan het vechten wie er bij het toilet mocht.

Maar risico van het reizen. Zou niet net als Jorika niks meer eten. Zonde van al het lekkere eten dat er is

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:34

Voor nu ben je gedoemd idd, er zit niks anders op dan afwachten tot het over gaat. Morgen aan de norit of zwarte kool en hopen dat het daardoor wat vlugger gaat. Als je naar een lokale dokter wilt eerst je verzekeraar thuis bellen! Anders vergoeden ze niks. Daarna waarschijnlijk een deel maar das al beter dan niks.

Ann_moi

Berichten: 3852
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:34

troi schreef:
Voor nu ben je gedoemd idd, er zit niks anders op dan afwachten tot het over gaat. Morgen aan de norit of zwarte kool en hopen dat het daardoor wat vlugger gaat. Als je naar een lokale dokter wilt eerst je verzekeraar thuis bellen! Anders vergoeden ze niks. Daarna waarschijnlijk een deel maar das al beter dan niks.


Wel uitkijken met Norrit of andere medicijnen die diarree stoppen. In het geval van een voedselvergiftiging moet het naar buiten. In het geval van griep dan is het minder erg om het te nemen.
Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 08:36

Bedankt alvast iedereen!

Pepermuntje was geen goed idee, net een slok water willen nemen maar die kwam er ook gelijk weer uit.
Mama heeft pilletjes bij maar die moet je met water nemen en dat hou ik dus nog niet binnen.
Hoop dat ik zometeen gewoon wat kan slapen want ik ben heel moe

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:37

Ik zag al op instagram dat je ziek was, wat rot :(:)
Heb je uiteindelijk toch nog een beetje kunnen slapen?
edit; ai, nog steeds wakker? :=

Anoniem

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:58

Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 11:29

Nog niet geslapen maar mama heeft wel cola gehaald en ik kan nu in ieder geval al plat liggen ( het gaat toch al 10min redelijk goed)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:38

Wacht nog even met eten. Laat je maag eerst tot rust komen.

Laat je moeder even naar een Apotheek gaan voor ORS. Dat zijnnzakje met poeder waarin suiker en zouten zitten. Leng het aan met water uit een fles.

Je kan inderdaad ook de cola drinken en later een kop sterke boullion.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:43

Heb het op Curacao gehad, heel vervelend!

Bij mij hielp toch dat blikje cola, ik zoiu dat doen in plaats van norit en zwarte kool, die houden namelijk behalve de inhoud van maag en darmen ook de bacterie vast.
Met cola gaat die dood, ook geweldig middel tegen voedselvergiftiging of als je te zwaar gegeten hebt.

Daarom gebruik ik het alleen als medicijn!

Verder , fijne tijd in het prachtige Marakech!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:45

A3a1 schreef:
Met cola gaat die dood, ook geweldig middel tegen voedselvergiftiging of als je te zwaar gegeten hebt.


Nee dat is niet zo hoor. Als de bacterien het maagzuur overleven dan overleven je de zure cola ook.

Het voordeel van Cola is is dat het een vloeistof is die zelf niet besmet is met bacterien en je krijgt energie binnen van het vele suiker dat er in zit. Dan voel je je minder slap daarna.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:51

Mijn moeder heeft dit gehad in Egypte.
Toevallig kwam ik daar een Nederlands stel tegen waarvan de man Arabisch was (en sprak)
Hij heeft toen voor mijn moeder bij de apotheek een doosje met kleine pilletjes gehaald (koste 1 euro omgerekend).
De volgende dag was ze er vanaf.
Ik weet alleen niet meer hoe ze heten.
Misschien dat je moeder dit kan uitvogelen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: De Marokkaanse wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 11:56

We zijn hier ook op bezoek bij een vriendin die hier woont en de taal spreekt maar die is werken nu, ik ga haar straks eens vragen of zij misschien zoiets kan regelen bij de apotheek!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:08

NatasjavE schreef:
A3a1 schreef:
Met cola gaat die dood, ook geweldig middel tegen voedselvergiftiging of als je te zwaar gegeten hebt.


Nee dat is niet zo hoor. Als de bacterien het maagzuur overleven dan overleven je de zure cola ook.

Het voordeel van Cola is is dat het een vloeistof is die zelf niet besmet is met bacterien en je krijgt energie binnen van het vele suiker dat er in zit. Dan voel je je minder slap daarna.


Nou dan heb ik altijd meer baat gehad bij cola dan bij maagzuur :+

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:13

Granoek schreef:
We zijn hier ook op bezoek bij een vriendin die hier woont en de taal spreekt maar die is werken nu, ik ga haar straks eens vragen of zij misschien zoiets kan regelen bij de apotheek!


Ah kijk dat scheelt al.
Het is een vrij algemeen middel en werkt super snel.
Helaas voor mijn moeder kwamen we pas achter dat middel toen onze vakantie er al bijna op zat. Ze heeft bijna de hele week in bed gelegen toen :(

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:15

Ahhh wat jammer! Hopelijk voel je je snel beter! Venkelthee helpt bij mij goed om mijn maag te kalmeren. Hopelijk kan die vriendin die de taal spreekt je helpen aan wat medicijnen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:24

A3a1 schreef:
Nou dan heb ik altijd meer baat gehad bij cola dan bij maagzuur :+


:D

Maar die cola dronk je altijd na dat je eigen maagzuur je in de steek liet. Toch? ;)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:27

Laat maagzuur je in de steek?
Maagzuur is gewoon maagzuur en doet zijn werk.

En cola is rommel, die in dit geval als medicijn te gebruiken is.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:41

A3a1 schreef:
Laat maagzuur je in de steek?
Maagzuur is gewoon maagzuur en doet zijn werk.

En cola is rommel, die in dit geval als medicijn te gebruiken is.


Was een grapje.

Maagzuur zitten een heleboel stoffen in die nodig zijn voor dde spijsvertering. Maar het is ook de eerste barriere tegen ongewenste bacterieen.

Alleen soms gaat het mis. Dan krijg je een voedselvergiftiging.

Cola voegt dan op een relatief veilige manier suiker en vocht wat je door het braken bent kwijt geraakt. Een beetje op de manier waarop ORS het ook doet. Alleen dan zonder zout. Alleen dan niet cola-light nemen.

Cola is slecht voor je tanden en er zit gruwelijk veel suiker in. Dus gezond is het niet nee. Maar verder valt het qua rommel wel mee.

Je kan ook Fanta nemen of een andere suikerhoudende drank.