Het gekke tante topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 09:29

Mijn broertje en ik hebben een goede band. Hij roept al jaren dat hij een gezin met kinderen wil. Ik heb nog geen biologische klok kunnen ontdekken bij mezelf dus ik heb altijd geroepen dat ik die te gekke tante wordt voor zijn kroos. En nu is het dan zo ver. Ze verwachten hun eerste kindje en deze week hebben we gehoord dat het een meisje wordt *\o/*

Maar nu de vraag, hoe wordt je die te gekke tante.

Ik heb uiteraard wel een idee hoe ik het wil gaan invullen. Maar het leek me leuk om ervaringen van andere te horen hoe ze een band hebben gekregen met hun neefjes en nichtjes. Topics voor mammas zijn er en ook voor mensen die kids niet leuk vinden. Maar voor ooms en tantes heb ik niet echt iets kunnen vinden.

Dus ik ben benieuwd naar jullie tips, ervaringen, leuke anekdotes etc. Hoe bijvoorbeeld om te gaan met de eerste poepluier? Daar kijk ik dan weer niet zo naar uit :')

Ik hoop stiekem dat ik mijn nichtje een beetje warm kan maken voor de paardensport. Ik heb mijn roze zadel altijd bewaard


Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:46

Ik weet al 5 jaar aardig goed om de luiers heen te komen.... O:) (gewoon aan zus/zwager geven)

Hier inmiddels tante van 2 jongens en 2 meiden. Ze zijn vrijdags vaak bij mijn ouders (al vanaf baby zijnde) dus ik was daar elke vrijdag ook. Kon ik een uurtje of 2/3 even met ze ouwehoeren en konden ze mij ook leren kennen.

Wat ze hier erg leuk vinden is spelen met mijn oude speelgoed. Dus als ze hier zijn dan moet ik de barbie's, my little pony's en alles uit de kast trekken :+ In de zomer leer ik ze de handstand, koprollen etc.

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:51

Ahh wat leuk dat je tante wordt, gefeliciteerd!
Ik ben nu tante van een meisje van 4, een jongen van 2,5 en een jongen van 10 maanden.
Mijn neefjes en nichtje wonen heel erg dichtbij dus die zie ik meerdere keren in de week, waardoor je al gemakkelijker een band met ze opbouwt.
Het meisje heb ik vanaf baby af aan mee genomen naar stal totdat ze het leuk vond. Nu rijdt ze zo weg op mijn d pony en wandelt ze met de shetten op stal, zo leuk om te zien!

Ik pas iedere zaterdag op haar dus we zijn heel close, ze noemde me eerder ook steeds perongeluk mama :+

Ook de twee jongens betekenen de wereld voor me, kortom ik ben een hele gelukkige tante!

Ik hoop dat jij net zo mooie band op kan bouwen met je nichtje.

Die poepluiers, ach het blijft niet mijn favoriete bezigheid maar als het zo eigen is, is het toch minder erg.
Laatst bijgewerkt door annemerel op 28-11-18 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Utah L1 + 1

Ik ben zo blij met mijn vreselijk eigenwijze merrie <3

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:51

Goh ging hier vanzelf,
Van mijn zusje is nu 1,5 jaar. Die roept alleen tantie als ik er ben dan bestaat de rest niet meer _O-
Momenteel als hij hier logeert mag oma hem ool niet meer op bed leggen, tantie moet alles doen. Heel makkelijk als je tussendoor van huis uit werkt. Als ik 10 minuten de deur uit bent zoekt hij het hele huis door _O-
Hij kan nog niet veel woorden, maar wel alle namen van mijn honden

En die van mijn broer is bijna 2,5 die vind het geweldig als hij bij tantie op bezoek is. Dan loopt ie mrt de kruiwagen de wei in om te helpen mesten en voeren en daarna poetsen(2 minis)

Beide helpen ze altijd hondjes borstelen en wandelen met de pony's

Luiers was ik gewend van oppaskinderen ect.
En gekke dingen zullen wel komen als ze iets ouder zijn


enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:35

Hier ook een hele trotse tante van twee nichtjes van 3 en (bijna) 1,5 jaar oud <3
Gefeliciteerd met je aanstaande tante-schap! Erg leuk ook dat je een topic aangemaakt hebt, want ooms en tantes worden nog weleens vergeten... In plaats daarvan word ik altijd voor de moeder van mijn nichtjes aangezien, oeps :')
Toen ik hoorde dat mijn schoonzusje zwanger was van de oudste heb ik ook meteen mezelf aangeboden als oppas en zij is hier ook regelmatig een nachtje wezen logeren. Zo gezellig is dat. En verder ben ik gewoon de degene die geen nee kan zeggen, met als resultaat dat ik sinds enige tijd als levend klimrek of draaimolen door het leven ga waar geen stopknop opzit (echt enorm goed voor je eigen conditie!) Nu de oudste drie is kunnen we ook andere dingen samen doen en afgelopen zaterdag zijn we samen naar een sinterklaasshow geweest.
Maar gewoon even op de koffie komen vinden ze ook al heel leuk :j

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:26

Hier ook een hele trotse tante zonder kinderwens. Kids Zijn 9 en 5. We wonen heel dicht bij elkaar dus ben er vaak. Lekker oppassen en leuke dingen doen. En ja de oudste zit op paardrijden omdat ze altijd met mij mee ging 'poepies scheppen'.
Wij zijn ook vaak weekendje en weekjes weg met de familie. Je kan me dan niet gelukkiger maken! Zo blij om tante te zijn Zonder de lasten van een eigen kind.
Mijn beste vriendin Is nu zwanger dus dan word ik opnieuw tante!!!

Not my monkey, not my circus!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:32

Zo leuk als je binnenkomt en je neefje lacht heel hard naar je. Of dat je ziet dat hij jou echt herkend tussen allemaal vreemde :D Jongetje is nu 1.

Ik doe lekker leuke dingen. Als ik op moet passen gaan we lekker fietsen,lekker spelen. Verder kan hij al heel goed highfiven met mij :D en klap eens in je handjes.

Ben 2 x tante en het is echt genieten :D Verschonen doe ik dan weer niet moeilijk over, Ben kraamverzorgster :+

Niet perfect is ook goed

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:40

Mijn zusje heeft ook nooit luiers vervangen maar is zeer populair bij de kids. Het is de omgang met de kids die belangrijk is; Persoonlijke aandacht, leuke dingen doen, samen spelen en ook gewoon gek doen.

Maar dat geldt niet alleen voor tantes, maar ook voor oma's en opa's. Ik merk een verschil tussen mijn ouders en schoonouders. De kids vinden ze beide leuk (off course) maar die echt met ze op de grond gaan spelen hebben gewoon een streepje voor.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:52

Hier nog een tante van 2 meiden (bijna 5 en 2)
Ik ben zwaar allergisch voor kinderen en heb dan ook geen idee hoe ik er mee om moet gaan.
Toen ze jonger waren had ik er wel wat meer moeite mee, nu ze praten moet ik af en toe echt op mn woorden passen :')

Ik heb tot nu toe meer met de oudste dan de jongste, vooral omdat de oudste heel erg lief is en de jongste teveel het karakter heeft van dr moeder :+

We gaan minstens 1 keer per jaar met zn allen ergens naartoe (dierentuin, pretpark) en ik ben dan degene bij wie alles mag en kunnen we ons lekker uitsloven.


En je kan hele leuke topics maken, nichtjes en pony's zijn een groot succes :+:

Onali @ [ITP] Kinderpony geslaagd

[ITP] Paardenmeisje geslaagd (vervolg Kinderpony geslaagd)


Waar ik het meest van baal is dat ik ze te weinig zie, ik woon aan de andere kant van Nederland en heb helaas te weinig contact met mn broer en schoonzus.
Mn ouders hebben een vaste oppasdag dus meestal ga ik naar mn ouders toe om mn nichtjes te zien en dan ben ik het lijdend voorwerp en hebben mn ouders even pauze _O-

Black is the colour of my true love's hair

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:57

Paarden hebben! :D

De oudste is inmiddels een hele dame van AL 4 en zij belt gerust uit het niks op met de mededeling dat ze snel weer komt rijden op Binky (shet) en hangt dan net zo abrupt op := Of ze facetimed maar dan zie je alleen haar voorhoofd :D

De jongste van 1 komt zodra hij mij ziet een knuffel geven. Erg schattig.

Luiers begin ik niet aan. Oppassen hartstikke leuk maar met duidelijk instructies en niet te lang :o
Nu wil ik zelf geen kinderen dus meestal denken zij niet meteen aan mij.

Ik ben meer de persoon waarmee leuke dingen gedaan wordt en die van alle beesten.

Anoniem

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:17

Werd voor het eerst tante op m’n 11e. Inmiddels 2 nichtjes van 3 en 6 en neefjes van 5, 3 en 3 maanden. Super leuk om met de oudsten op onze shet te rijden en de oudste gaat vaak de stal vegen uit zichzelf gewoon omdat ze het leuk vindt dus dat laten we zo :D
Merk dat ze wel veel willen spelen en heel druk zijn, ik wil hen alle aandacht geven maar ben snel moe en dan wordt het te veel voor me maar wil ze ook nie teleur stellen dus dat vind ik moeilijk.
Verder altijd veel lol en omdat ik nog jong ben gedraag ik me af en toe ook gewoon als een kind, lekker spelen ;)

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:31

Gefeliciteerd!! Het is zoooo leuk om tante te zijn, en vooral de gekke tante! :+

Ik werd voor de eerste keer tante toen ik 11/12 was. Ondertussen zijn het er 3 waarvan 2 meisjes en 1 jongetje. 12, 10, en 8 jaar oud al! |(

Ik woon een uur van ze af dus we zien elkaar niet heel erg vaak maar ik ben gekke tante Lien, en als ze weten dat ik kom zijn ze helemaal door het dolle heen. Ik heb nooit iets moeten doen om de gekke tante te zijn dat gebeurt gewoon vanzelf wel! Mijn neefje zei laatst heel lief dat hij iets had uitgespookt, en ik zei heel serieus nouuuuu dat mocht bij mij toch niet hoor!! Ik kreeg als antwoord; Dat is niet waar Tante lien, jij zou even hard mee doen want jij bent en blijft onze gekke tante! <3

Ook mag ik als enigste mee met ze op stap als ze voor de eerste keer gaan. En weten ze dat ze bij mij net iets meer mogen dan bij de rest. Verder weten ze dat ik altijd klaar ben voor een dikke knuffel en zijn ze niet bij me weg te slaan. Mijn andere zus is trouwens geen gekke tante. Zij is gewoon tante Daantje, en die is ook heel lief. Maar gek?! Neeee, wel al heel oud }>

Komt helemaal goed en dat gaat allemaal vanzelf. Poepluiers heb ik trouwens nooit aan meegedaan :')

Overigens ben ik ook zwaar allergisch aan kinderen, maar deze 3 zijn mijn schatten. Ik zou ze dan ook gerust in huis nemen moest er iets ernstigs gebeuren ( laten we hopen van niet natuurlijk!) Ze luisteren dan ook wel heel erg goed, en zijn ontzettend goed gemanierd. Blijkbaar doe ik het best goed met hun, andere kinderen zijn doodsbang voor me en dat wil ik graag zo houden hahaha

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:46

Hoe is het met iedereen hier?
Ik ben tante van twee meiden, negen en zes. Oudste zit op paardrijden, jongste mag volgend jaar op paardrijden en ze rijden allebei op onze Shet. Oudste wordt er al wat te groot voor dus ben zo langzamerhand op zoek naar iets grotere pony. Ook nog drie neefjes van acht, vijf en drie jaar. Die zijn tot nu toe ook pony gek, ben benieuwd hoe lang dat duurt totdat ze er te stoer voor worden ;)

“The biggest lie I tell myself is ‘I don’t need to write that down, I’ll remember it….”

Follow us on Instagram @nynkevdwal_paradressage
https://instagram.com/nynkevdwal_paradressage?utm_medium=copy_link

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:03

En Capopjekop? Is het je gelukt om een band op te bouwen?

Ik ben tante van 4 neefjes en 4 nichtjes. Spruit nummer 9 is onderweg.
Favoriete tante geworden, maar dat ging eigenlijk vanzelf. Veel met ze gespeeld, maar zeker vorig jaar tijdens de eerste schoolsluiting. Toen heb ik 3 dagen per week op gepast op de kinderen van mijn zus, 2 jongens en een meisje. En 1 dag per week op het zoontje van mijn broer. Ik merk dat ik met die 4 ook wel echt een nog sterkere band heb gekregen en nu ik ze minder zie mis ik ze echt.

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-21 15:23

Ja zeker! Ik ben inmiddels gepromoveerd van oma naar kissie. Ze noemde in het begin iedere vrouw oma en toen hoorde ze haar vader krisje zeggen tegen mij en is het kissie! Mee! En dan moet ik mee spelen.

Inmiddels is er ook een neefje bij gekomen. En de vieze luiers heb ik tot dusver kunnen ontwijken :Y)

Anoniem

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:33

Ik ben zelf geen tante maar ik had vroeger wel zo'n te gekke tante, ze is helaas 12 jaar geleden overleden.

Ze woonde aan de andere kant van het land, ik zag haar vooral met de feestdagen en verjaardagen. In de zomervakantie mochten mijn zusje en ik om de beurt bij haar logeren. We gingen de hele week leuke dingen doen, het was echt de leukste vakantie. Allereerst gingen we naar de bieb (allebei boekenwurm). Ze haalde lekkere dingen in huis, 's avonds heerlijk eten met veel vlees (omdat ik er gek op was), altijd toch wel uitgebreider en specialer dan het eten thuis. Zwemmen, lange wandelingen met de hond, paardrijden (had ik nog nooit gedaan), naar het koeienbedrijf van een vriend van haar, naar Ameland, musea... Maar ook gewoon samen op de bank hangen met allebei een boek.

Ik denk dat de persoonlijke aandacht en alles afgestemd op wat ik leuk vond het zo bijzonder maakte. Ik heb altijd genoten en ik zou willen dat ik nog eens terug kon!

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:49

Vaak je gezicht laten zien, dan leren ze je snel kennen :)
En een leuke tante zijn gaat niet om materialistische dingen, het gaat om aandacht geven, met ze spelen, gezellig een boekje lezen, komen logeren en leuke dingen doen met ze :D

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:13

Monchou schreef:
Vaak je gezicht laten zien, dan leren ze je snel kennen :)
En een leuke tante zijn gaat niet om materialistische dingen, het gaat om aandacht geven, met ze spelen, gezellig een boekje lezen, komen logeren en leuke dingen doen met ze :D


Precies! Ik neem zelden iets mee voor mijn nichtjes, want dat heeft heel even de aandacht en dan zijn ze er alweer klaar mee :') En ze hebben echt al genoeg zooi in huis. Maar ze zijn helemaal blij als ik ze rondslinger of wanneer ze op m’n rug zitten. Gewoon even kijken naar hoe ze op de trampoline staan te springen of aan het skeeleren zijn doet het ook altijd goed :D

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:26

Ik ben ook de gekke tante. Ik doe die gekke dingen met ze die je als ouder niet wil dat je kind ze leert. Ze moeten het leuk vinden om te komen dus een bijna geen regels beleid. Gekke dingen doen, dingen proberen, alleen maar leuke dingen doen, niks serieus.
En niet dat het extreem is maar gewoon samen even kind zijn, meedoen met hun beleefwereld. Expres dingen heel fout doen zodat ze zich even beter/slimmer dan jou voelen.

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Het gekke tante topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:30

Deze tante heeft wel regels, maar dat komt vooral door de paarden. Moet veilig blijven ;)

“The biggest lie I tell myself is ‘I don’t need to write that down, I’ll remember it….”

Follow us on Instagram @nynkevdwal_paradressage
https://instagram.com/nynkevdwal_paradressage?utm_medium=copy_link

Niniane

Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:06

Ik ben tante van 5 kids, van de leeftijd 11 tot 2 en denk dat ik, vooral voor de meiden, de favoriete tante ben. Doe niet meer dan mezelf zijn, en doe ook niet overdreven met ze, neem ze altijd serieus, en denk dat dat juist zo goed heeft gewerkt. Zal altijd tijd voor ze vrijmaken en lekker gek doen, maar lekker kletsen mag ook altijd.

Mijn zus woont een uur verderop en daardoor zien we haar en de kids niet vaak, maar mijn nichtje van 7 komt altijd aanrennen als ze mij ziet. <3

Denk dat je niks groots hoeft te doen, maar die kleine dingetjes zoals even kroelen, of een spelletje doen, of meiden dingen doen die ze alleen doen met jou, zorgt ervoor dat ze gek op je worden. En vice versa. Zou voor ze door het vuur gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annepaardoes, GoogleAdsense, Lalladidoo, Selima, Verara en 175 bezoekers