Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 22:14

Het is weer die tijd van het jaar.. Ik kan er de klok op gelijk zetten. +- een week voor mijn verjaardag (7 dec) komt de keelpijn opzetten, borrelt de verkoudheid op, komt de zeehond in mij naar boven en voel ik me grieperig.
Keelontstekingen heb ik regelmatig mee te dealen gehad, en tijdens mijn eigen feestje netjes aan een sapje en watertje ivm antibiotica :+

Ook dit jaar is het weer raak. Het begon met een scherpe keelpijn. Nog geen keelontsteking-materiaal maar wel erg genoeg om direct stappen te ondernemen. Dit was eergisteren. Die nacht verschrikkelijk geslapen en pijnstilling ingenomen. De keelspray die ik had staan was over datum dus kon ik niet meer gebruiken :+ echt een verschrikkelijke nacht. Gister de dag doorgekomen met zuigsnoepjes, thee met honing, trachitol, en voordat ik ging werken de keelspray gekocht. Ik werk echter achter de kassa dus niet echt bevorderlijk voor die keel :+ maar ondanks dat heb ik goed voor het keeltje kunnen zorgen en gisteravond was het zo goed als weg. Helaas, is de keelpijn vannacht gezakt naar beneden en zit nu diep in mijn keel. Een schraal gevoel. Gevolg; hoesten! Droge kriebelhoest! AU! Geen hoestdrank kunnen halen en ook morgen de hele dag aan het werk :( En zo langzamerhand komt ook de verkoudheid omhoog, slipt mijn neus dicht, en krijg ik spierpijn in mijn nek, schouders en rug -O-

Het is bizar, hier iemand die nooit ziek is. Hooguit een dagje niet lekker maar ziek? Ik kan me iig de laatste 5 jaar niet herinneren dat ik mij ziek heb moeten melden. Nooit ziek genoeg dus om niet te gaan werken, maar deze tijd van het jaar is het standaard raak. Voor mij is dit ook geen reden om mij ziek te melden..

Ik ben vast niet de enige want het is gewoon die tijd van het jaar maar ik vraag me af; hoe gaan jullie ermee om? Kan ik deze tijd van het jaar iets extra's doen om dit te voorkomen? Extra vitamientjes oid?

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!



GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:19

Hoi, een hele goeie tip is de bacillen te doden door met zout water te gorgelen!

Kook water, doe een theelepel zout in een glas en giet het hete water erop. Laten afkoelen en met een beetje water minimaal drie keer per dag goed Diep! gorgelen en natuurlijk uitspugen.

Een paar keer per dag een vitamine C tablet ter ondersteuning helpt ook goed bij mij.

Oja en een ui doormidden snijden en naast je bed leggen als je gaat slapen, je slaapkamer ruikt helaas wel naar frikandel speciaal maar het houdt je neus wel open.

Succes

Mischa

Berichten: 3491
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:25

Vervelend he! Ik heb het ook vaak rond eind november/begin december. Ik probeer even extra op gezond eten te letten, even een extra kiwi eten en toch die vitamine pillen wat consequenter nemen. Maar ik denk dat het gewoon wel of niet in je systeem zit. Helaas ;)
Maar inderdaad, een van de ranzigste dingen op aarde, gorgelen met zout water (ik doe dat gewoon met koud water trouwens) het is het enige waarbij ik echt verschil merk aan m’n keel in ieder geval. Verder, het ondergaan O:)

Everywhere... is just a journey away

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 22:42

Idd het gorgelen hoort ook nog in het rijtje thuis. Ik ga ervan kokhalzen haha. Ik gebruik eigenlijk nooit iets aan pijnstilling. Behalve tegen menstruatie pijn en pillen voor de hoogdpijn/migraine. Maar zodra die keelpijn komt opzetten ligt de halve apotheek in huis want daar begint het allemaal mee..
Misschien idd toch maar even wat extra vitamientjes naar binnen werken!

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:00

Ik neem altijd vitamine c-poeder als ik voel dat ik verkouden wordt. Meestal waait het dan over en anders ben ik er met een paar dagen weer van af.
En als dat niet genoeg is en ik wel ziek lijk te worden, elke avond een wisseldouche. Las het op internet, geen idee of het bewezen is. Maar ik voel me erna wel beter.
En verder.. je lichaam de tijd geven, slapen, ziekmelden als dat nodig is en veel groente en fruit.

Ik heb eigenlijk nooit keelpijn, dus daar kan ik je niet mee helpen..

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:03

GraceZarif schreef:
Hoi, een hele goeie tip is de bacillen te doden door met zout water te gorgelen!


Alleen gaat het bij verkoudheid niet om een bacterie maar een virus. :)

TS, stomen, neusspray een paracetamol en veel slapen.

Neusspray niet meer dan een paar dagen!

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:08

Stomen, paracetamol + ibuprofen (+ evt maagbeschermer) , neusspray, dropjes

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:14

Water, water, water en nog eens water. Ik ben zelf een erg goede waterdrinker, red met gemak 2 liter per dag maar als ik eens verslof merk ik dat meteen aan mijn weerstand. Ik knap ook echt sneller op als ik stug door ga met water drinken plus evt thee, verse jus etc. Water met ijs is ook fijn voor een pijnlijke keel.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:17

Veel drinken, veel rust en lekker veel vitamientjes (liefst in de vorm van fruit/groenten)

Als ik écht niet lekker ben en ook koortsig ben en/of pijn heb, dan ook paracetamol. Wanneer ik daar geen verschil (meer) mee merk, dan over op de ibuprofen (liquid).

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 03:29

Ik voelde ‘m gisteren al weer aan komen := ben net dan ook beroerd wakker geworden. Ik lees hier even mee voor tips, want wil er zsm vanaf ivm mijn nieuwe baan waar ik maandag bij begin :=
Heb nu keelpijn, dichte neus, last van hoofdpijn en tranende ogen.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:04

Echinaforce druppels, de maximale hoeveelheid aantal dagen innemen.

heb vertrouwen, houd moed

Kimsel94
Berichten: 601
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:29

Ik red het eigenlijk altijd wel met neusspray met xylametazoline en voor de keelpijn heb ik mucoangin tabletten, net wat beter dan de strepsils/trachitol :)
Voor kriebelhoest had ik laatst noscapect tabletten gehaald en toen was het ook zo weg...

Beauty - Havidoff x Goodtimes
Next Style - In Style x Havidoff

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:40

Als wij hier ook maar iets voelen aankomen nemen we de echinaforce kauwtabletten van dr. Vogel (?). Helpt 9 van de tien keer prima.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Janneke2

Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:10

Een fikse lepel L-Glutamine een half uur voor het eten; het herstelt de slijmvliezen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:37

Hier is het ook weer zover... dikke koortslip en direct erna beroerd. Vooral veel hoofdpijn en de hele tijd moe en koud. Ik drink veel thee en slik lysine tegen de koortslip, en verder moet het vanzelf maar over gaan denk ik. Gelukkig ben ik niet vaak ziek.

Anoniem

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:40

Ik ben ook op de retour van de longen, keel neusverkoudheid. Alles tegelijk jeuj :') Voor het hoesten gebruik ik Noscapect en wanneer ik echt last van mn keel heb ook nog strepfen, daarnaast neusspray maar dan die voor kinderen met 0,5 werkende stof erin. Daarnaast veel paracetamol, iedere avond douchen voor het stoomeffect en rustig aan doen.
Helaas is mn oor nu dicht geslagen en daar voel ik me ook aardig belabberd door _O-

senna21

Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:47

RRR, rust reinheid regelmaat, en veel drinken.
Stomen, zorgen dat je niet erg warm of koud wordt.
Je lijf op adem laten komen, het is nu hard aan het werk om weerstand te bieden aan een virus.
Vitamientjes zijn het hele jaar zinvol, maar of ze op korte termijn helpen, is maar de vraag (meer placebo-effect).

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:10

Vicks vaporub <3 love it! Trachitol, rooibos honing thee, pcm, otrivin, soms gorgelen en hopen dat het snel over gaat.

Anoniem

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:15

Héél heet eten. :j En dan niet een beetje heet, maar dat er tranen over je wangen lopen en je begint te zweten. Werkt als een trein, is je neus zo open en is die verkoudheid als sneeuw voor de zon verdwenen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 19:52

Het lijkt hier gelukkig een beetje over te waaien *klopt af*.
Keelpijn lijkt weg te trekken, alleen nog een vervelend hoestje en wat verkouden. Vanochtend bijna geen stem :+ komt door het hoesten, word er wat benauwd van. Maar nu gaat het eigenlijk prima.

Idd rooibos honey thee, met honing. Zo vaak als dat ik op kan. :j vandaag gelukkig nog wel een hoestdrankje kunnen halen voor de droge hoest die ik heb en dan kom ik er hoop ik goed vanaf deze keer *\o/*

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:32

De avonden en ochtenden zijn zo verrot :\ overdag kan ik ‘t vaak nog wel handelen.. hoe kan dat dan? :))

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 23:04

Dreamy schreef:
De avonden en ochtenden zijn zo verrot : overdag kan ik ‘t vaak nog wel handelen.. hoe kan dat dan? :))


Net wakker, opstarten.. En in de avond; vermoeidheid? Lange dag?

Hier nu ook hoofdpijn en veel meer hoesten dan op mijn werk waar ik veel met klanten praat. Ook een benauwd gevoel..

Dus ik zit lekker aan mijn theetje met honing, dalijk een hoestdrankje en dan lekker t bed in. Morgen gelukkig pas 11.30 beginnen dus kan nog enigszins uitslapen ook :D

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:44

Helaas hier door verlaagde weerstand “altijd” ziek .. ik krijg van de arts een heel riedeltje vitamine supplementen en extra vitamine b toegediend de laatste tijd ook kurkuma tabletten erbij... nu ben ik afgelopen week 4 dagen op vakantie gegaan en kon ik ze niet meenemen resultaat laatste dag van de vakantie ziek nu al 2 dagen flinke griep meteen weer begonnen met de supplementen maar zal hey helaas even uit moeten zingen...

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:13

Jep.. iedereen ziek geweest en ik huppelde er blij tussendoor. Nu is iedereen beter en zit ik op de bank met twee papierenzakdoekjes in m’n neus gepropt omdat ik mijn loopneus zat ben :+
Druk op het voorhoofd, hoesten, veeeeeel niezen en lam zijn.. het hele irritante riedeltje.

Hier negeer ik het zo lang mogelijk, thee met honing, twee keer per dag een zakje citrosan en paar liter energiedrink doen wonderen voor de productiviteit :D

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:19

Veel thee drinken, gorgelen en uitje zijn hier ook redmiddelen. En als je koorts hebt vooral niet te veel paracetamol of andere koortsverlagende middelen slikken. Zweet het er juist lekker uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enzo_Ollie, GrapeshotBot, Lalidan, lizard, MoniqueT, Nathachou, nathe, Rodevlinder, Vinny12511 en 52 bezoekers