App iOS Netwerkscanner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

App iOS Netwerkscanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 09:41

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een app waarmee ik de lokale netwerken kan scannen en zo kan kijken of ik wellicht op hetzelfde kanaal als een van mijn buren zit.
Ik heb problemen met mijn WiFi sinds mijn verhuizing.
Ziggo heeft mijn modem gereset, een instelling veranderd en sinds gister heb ik een nieuwe modem ontvangen van ze.

Met deze nieuwere modem is de snelheid zelfs minder dan met de oude, dus ik wil graag de omringde netwerken kunnen inzien om zo te kijken of ik in kanaal nog iets kan veranderen.

Ik heb inmiddels twee apps geïnstalleerd, maar beide kunnen dat niet (of ik doe iets verkeerd).
Fing en Network Analyzer.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: App iOS Netwerkscanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:40

Dacht dat het met die Airport app van Apple zelf kon. Anders even iemand met Android op visite laten komen?

Ziggo heeft idd flink bezuinigd op de wifi van dat ding. Ik heb wifi uitgezet en zelf wat access points aan het Ziggo modem gehangen. Werkt prima. Als ik aan kom rijden op parkeerplaats maakt hij al verbinding met mijn wifi op drie hoog. _O-

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: App iOS Netwerkscanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:21

Voor zover ik weet kan dit niet op iOS. Op dat niveau kunnen apps geen toegang krijgen tot het netwerkdeel van de telefoon.

Hiervoor zal je een Android, Mac of Windows apparaat moeten gebruiken. Of natuurlijk gewoon proberen of een ander kanaal beter werkt :) Op 2.4Ghz zijn eigenlijk alleen kanaal 1, 5, 9 en 13 nuttig om te proberen.

De nieuwe Ziggo modems hebben ook een 'auto' stand, die zou (is de theorie) zelf op zoek moeten gaan naar een kanaal waar de minste andere apparaten op zitten. Maar dat is de theorie, geen idee hoe goed dat werkt, al helemaal als je veel buren hebt.

Als je net verhuisd bent dan zegt Ziggo dat ze zorgen voor perfecte wifi in je hele huis:
https://www.ziggo.nl/powerpromise/klanten/