Cadeautjes voor dobbelspel?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 19:17

Hallo bokkers!

Ik vroeg me af of jullie met mij mee wilden denken.
Dit jaar doen we met mijn gezin weer een dobbelspel voor kerst. 15-20 euro in totaal, minimaal 3 cadeautjes. Oftewel 5-6 euro per cadeau.

We zijn allemaal tussen de 23-30 jaar + mijn ouders.
Ik ben dit jaar compleet niet in staat om iets leuks te bedenken. Ik heb al in de stad rondgekeken maar niets trekt me aan.
Wie weet nog wat leuks, of wat zou jij leuk vinden om te krijgen?
Paard gerelateerde dingen gaan helaas niet op, ik ben de enige!


Anoniem

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:21

Een klein boekje met recepten, een paar leuke schaaltjes of glazen, een zak lekkere nootjes, leuk tijdschrift, bijzondere thee, een leuke kaars, onderzetters, leuk plantje.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:22

Ik doe altijd wat te eten, iets grappigs en iets leuks :P

Het hoeft niet iets te zijn wat iedereen leuk vindt toch :) gewoon niet te moeilijk denken.

[o]

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:27

Dingen van de flying Tiger, die heeft heel veel spul voor zachte prijsjes geschikt voor dobbelspellen eigenlijk. Of waxinelichthouders in klein formaat ofzo. Receptenboekjes zijn ook altijd wel nuttig.

Alex en Jorie <3

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:50

Mooie mok
Lekkere bonbons
Luxe thee
Pot met hyacinten
Pakje met trekknalrotjes en sterretjes, of misschien juist een mooie vuurpijl
Een boekje met mooie spreuken of gezegdes
Zowiezo, al die witteprijzenboekwinkels

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:50

Ah het is blijkbaar een bekend concept. Mijn broertje heeft dit bedacht voor sinterklaas. Heel toevallig hadden vriend en ik het erover hoeveel we hebben uitgegeven... €120,- per persoon.

Ik vind het zo jammer om zinloze action troep te geven dan geef ik liever niks. Omdat wij niet aan kerst doen (met dezelfde mensen) vonden we het wel kunnen meer uit te geven.

Mijn cadeaus:
- pantoffels
- boek
- geurkaars van de duizendpoot
- toetsenbord schoonmaak gel
- lantaarn voor buiten
- CK sokken

Gevraagd heb ik:
- leuke vaas of pot
- plantenvoeding
- desk organizer
- glazen bewaar containers
- bruine riem

Misschien heb je hier iets aan :) mijn lijstje hoeft helemaal niet zo duur te zijn denk ik.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:00

Selka schreef:
Ah het is blijkbaar een bekend concept. Mijn broertje heeft dit bedacht voor sinterklaas. Heel toevallig hadden vriend en ik het erover hoeveel we hebben uitgegeven... €120,- per persoon.

Ik vind het zo jammer om zinloze action troep te geven dan geef ik liever niks. Omdat wij niet aan kerst doen (met dezelfde mensen) vonden we het wel kunnen meer uit te geven.

Mijn cadeaus:
- pantoffels
- boek
- geurkaars van de duizendpoot
- toetsenbord schoonmaak gel
- lantaarn voor buiten
- CK sokken

Gevraagd heb ik:
- leuke vaas of pot
- plantenvoeding
- desk organizer
- glazen bewaar containers
- bruine riem

Misschien heb je hier iets aan :) mijn lijstje hoeft helemaal niet zo duur te zijn denk ik.


Maar de grap van dobbelen is juist dat je niet weet wat je mee naar huis krijgt toch :+

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:20

Neem iets dat jijzelf weer mee naar huis zou willen nemen. Dan weet je zeker dat het iets is dat je zelf leuk vindt :)

We hebben trouwens een paar jaar geleden ook nog gedaan dat je iets mee moest nemen dat je zelf heel graag kwijt wilt - en bijna al die dingen waren gewilde dingen voor anderen :P

(Ik zou overigens persoonlijk helemaal open staan voor gekke pantoffels of een opvallende muts, gewoon voor de gein.)

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:33

Ik vind Action prul ook altijd zo zonde bij dit soort spellen, dus ik kies meestal voor cadeautjes die nuttig zijn of 'op' kunnen (eten/drinken, geurkaars). Een doosje wat luxere chocola (of gewoon Celebrations), fles wijn of zelf een tapas of hapjes pakket maken.
En decemberkalender kraslot is ook leuk, die zijn 5 euro.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:34

Een kraslot doet het bij ons altijd heel erg goed! Gewoon eentje van 5 euro.

Wij doen twee cadeautjes voor tien euro. Ik heb dit jaar een paar slofsokken en een boek.

Wie zwijgt stemt niet altijd toe, want soms hebben ze geen zin om met idioten te discussiëren

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:39

Wij doen ook dobbelen, paar dingen van vorig jaar die er in zaten:
- tonys chololade
- bloempotjes
- familiekalender
- mokken
- happy socks
- fleecedekentje
- kussens voor op bank
- cd

When was the last time you did something for the first time?

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:58

Ik vind de action juist top hiervoor, ik koop wel altijd dingen die ik zelf heel leuk zou vinden om mee te eindigen en die ik ook echt kan gebruiken. Ik heb nu voor ons dubbelspel, van de action voor €15
- lekkere mooie warme muts
- luxe warme chocolademelk pakketje met snoepjes voor erin ook
- geurkaars in leuke houder
- sterretjes voor oud&nieuw B.v.
- ‘kerstboom’ met theezakjes
- handzeep in kerst verpakking
- super leuke sticky notes
- fluffy sokken (2 paar)
- zo’n net met vogelzaad om buiten te hangen in de winter
- industriële fruitmand

Bij ons in de vriendengroep is het wel altijd mooi verdeeld, de ene haalt veel kleine kado’tjes voor weinig, de ander haalt 1 ding voor €15, of een kadobon. Dus van alles wat. Succes!


Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:00

Ik dacht vorig jaar had ik het geluk dat Monopoly met metalen pionnetjes in de aanbieding was bij kruidvat en daardoor binnen de 5 euro per kadootje viel!
Verder ben ik toen bij Action geslaagd voor leuke dingetjes.
Ze hebben ook veel leuke interieurdingetjes die overal wel bij passen.

Of heel simpel, ter opvulling van een overgebleven budget, van die mokken met ingredienten erin voor bv chocomelk of zo'n mugbrownie enzo. :)

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:25

Liekec, dan heeft mijn broertje de strekking van het spel niet goed begrepen _O- wij hebben vaste cadeautjes haha

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:46

Het wordt pas echt hilarisch als er kadootjes bij zitten die echt niemand wil hebben, zoals de ouderwetse tv met nog zo'n dikke kont die mijn jongens bij de tweede kans winkel hadden gehaald. Een lol dat we erom gehad hebben. Was het ritje naar de stort later die week wel waard!

Insta: ArtbyEvaRoeters

Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:23

Wij gaan dit jaar ook dobbelen en iedereen koopt een cadeautje voor max 20 euro. Nou vind ik dat eigenlijk iedereen al veeel te veel spullen heeft haha! dus diegene die mijn cadeautje krijgt die opent een doosje van Greenpeace waar een kaartje inzit waar niets op staat. Dus ja diegene krijgt letterlijk niets! wel staat er een lief tekstje ingeschreven :) ik hoop dat mijn mededobbelaars het een beetje waarderen en het statement snappen :D

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:28

Dat zou ik dus niet echt waarderen :') dan zeg je toch van te voren dat je het niet nodig vindt om meer spullen te kopen?

Maar ik ken de mensen waarmee je het doet niet, misschien vinden zei het inderdaad een goed statement :D

When was the last time you did something for the first time?

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Cadeautjes voor dobbelspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:32

Ik zou dan iig die 20 euro wel besteden.. Door het over te maken naar een goed doel ofzo. Anders ga jij met een cadeau van 20 euro naar huis terwijl jij niks hebt uitgegeven :=

Wie zwijgt stemt niet altijd toe, want soms hebben ze geen zin om met idioten te discussiëren

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:33

Bommeltje_ schreef:
Wij gaan dit jaar ook dobbelen en iedereen koopt een cadeautje voor max 20 euro. Nou vind ik dat eigenlijk iedereen al veeel te veel spullen heeft haha! dus diegene die mijn cadeautje krijgt die opent een doosje van Greenpeace waar een kaartje inzit waar niets op staat. Dus ja diegene krijgt letterlijk niets! wel staat er een lief tekstje ingeschreven :) ik hoop dat mijn mededobbelaars het een beetje waarderen en het statement snappen :D


Ik zou het meer waarderen als je dit van te voren aan had gegeven :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:35

Melisssx schreef:
Ik zou dan iig die 20 euro wel besteden.. Door het over te maken naar een goed doel ofzo. Anders ga jij met een cadeau van 20 euro naar huis terwijl jij niks hebt uitgegeven :=


Ik heb dus 20 euro aan het goede doel gegeven en in ruil daarvoor krijg ik dat doosje wat recyclebaar is om cadeau te geven.

https://niks.greenpeace.nl

voor wie wil weten wat het werkelijk inhoud!

Ja de mensen waarmee ik het doe hadden vorig jaar ook voor iemand een mandarijn in een sjiek doosje gedaan :)

en als we uiteindelijk klaar zijn met dobbelen dan neem ik met liefde het doosje zelf weer mee terug krijgt iemand anders mijn cadeautje dus dat is geen probleem, maar vond het wel een goed idee!
Laatst bijgewerkt door Bommeltje_ op 27-11-18 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SunnyHorse
Berichten: 1220
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:36

Bommeltje, herken dat wel hoor! Al die prulletjes en rotzooi.

Daarom hebben wij aantal jaren geleden de optie geïntroduceerd dat je ook een kadootje “van zolder” mee mag nemen. Iets wat verder nog hartstikke goed/ mooi/leuk is, zonde om weg te gooien is, maar wat je zelf niet (meer) gebruikt.

Zo zijn er afgelopen jaren heel wat spulletjes tot grote tevredenheid geruild van eigenaar.
Inmiddels is het zelfs zover dat je van de 4 kadootjes 1 of meer “van zolder” mag inbrengen. Waarom zou je perse moeten kopen terwijl je nog een prachtige voorraad spulletjes thuis hebt liggen?

Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:38

SunnyHorse schreef:
Bommeltje, herken dat wel hoor! Al die prulletjes en rotzooi.

Daarom hebben wij aantal jaren geleden de optie geïntroduceerd dat je ook een kadootje “van zolder” mee mag nemen. Iets wat verder nog hartstikke goed/ mooi/leuk is, zonde om weg te gooien is, maar wat je zelf niet (meer) gebruikt.

Zo zijn er afgelopen jaren heel wat spulletjes tot grote tevredenheid geruild van eigenaar.
Inmiddels is het zelfs zover dat je van de 4 kadootjes 1 of meer “van zolder” mag inbrengen. Waarom zou je perse moeten kopen terwijl je nog een prachtige voorraad spulletjes thuis hebt liggen?


Oh wat leuk! daar had ik niet aan gedacht! :D dat ga ik aankaarten voor de volgende keer! heel leuk idee :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:40

Ik koop meestal iets voor de bpgels buiten. Voederhuisje , leuke voeder krans . Vetbollen of van die pindapotten met houder. En doe dan heel erg mijn best om mijn eigen kado's te winnen

SunnyHorse
Berichten: 1220
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:44

Wel even opletten of je het kado wat je net daarvoor op je verjaardag had gekregen van een van de deelnemers in het spel brengt :+

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:45

moonsparkle schreef:
Bommeltje_ schreef:
Wij gaan dit jaar ook dobbelen en iedereen koopt een cadeautje voor max 20 euro. Nou vind ik dat eigenlijk iedereen al veeel te veel spullen heeft haha! dus diegene die mijn cadeautje krijgt die opent een doosje van Greenpeace waar een kaartje inzit waar niets op staat. Dus ja diegene krijgt letterlijk niets! wel staat er een lief tekstje ingeschreven :) ik hoop dat mijn mededobbelaars het een beetje waarderen en het statement snappen :D


Ik zou het meer waarderen als je dit van te voren aan had gegeven :o


Ik vind het wel ludiek.
Haast een surprise op zich.

Je hebt ook het merk Niks wat iig jenever en sinaasappellikeur maakt
https://www.mitra.nl/product/niks-sinaa ... queur-50cl

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw