Bijrijdpaardje.. hoe?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Bijrijdpaardje.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 19:43

Heei beste bokkers!
Ik ben opzoek naar een 2e verzorgpaard, tenminste liever een bijrijdpaardje.. Maargoed ik heb dus al op marktplaats gekeken en kan niks vinden. Ik heb een tijdje 4 maanden zonder verzorgpaard gezeten, dus dacht nu ga ik gewoon een topic hierover openen..

Ik heb nu al wel een heel leuk bijrijdpaardje, een leuk paardje van 4 waar ik 1x per week heen ga. Maar ik ga waarschijnlijk stoppen met de manege en ben daarom op zoek naar nog een leuk paardje..

Maar m'n vraag is hoe komen jullie aan een verzorgpaard? Ik zag laatst al dat er veel stallen meet paarden vlak bij mij staan.. maar zal ik daar dan een briefje ophangen of vragen of iemand nog een bijrijdster zoekt? Of is dat echt te onbeleefd?

Ik ben nu 14 jaar, veel mensen vinden dat natuurlijk ook niet echt een goede leeftijd. Maar als iemand dit leest en dit een prima leeftijd vind en opzoek is.. stuur me gerust een pb! Dan zal ik wat meer informatie over mijzelf sturen!

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Bijrijdpaardje.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:00

Toen ik zelf op zoek was, heb ik zelf een advertentie op marktplaats, de bokt markt en social media (Facebook) geplaatst. Daardoor werd ik benaderd door mensen die op zoek waren naar iemand en die zelf geen advertentie hadden geplaatst.
Kun je niet een keertje extra naar je eerste bijrijdpaardje? Dat je misschien daarmee gaat lessen? Daar kun je echt heel veel van leren.

Als je het bij de stallen bij jou in de buurt wil proberen, zou ik vragen naar de eigenaar van de pensionstal en hem/haar vertellen wie je bent en wat je zoekt en je gegevens achterlaten. Vragen of hij/zij de klanten voor je wil vragen. Zo val je de klanten daar niet 'lastig' en kun je misschien toch een bijrijdpaardje vinden.

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:07


Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Re: Bijrijdpaardje.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:34

Ik weet niet of je Facebook hebt, maar daar zijn zo veel groepen per provincie voor mensen die bijrijders zoeken. Dat werkt uit ervaring veel sneller dan marktplaats. En wat al eerder gezegd is, ik zou ook eerst de eigenaar van de pensionstal benaderen. Eventueel heeft hij/zij nog contacten die iemand zoeken.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Bijrijdpaardje.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:58

Langs gaan waar je paarden ziet staan aan huis. Als je heel beleefd bent en het netjes vraagt kom je niet vervelend over. Zo ben ik aan 2 geweldige verzorgpaarden gekomen!

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 21:22

xChanelx schreef:
Toen ik zelf op zoek was, heb ik zelf een advertentie op marktplaats, de bokt markt en social media (Facebook) geplaatst. Daardoor werd ik benaderd door mensen die op zoek waren naar iemand en die zelf geen advertentie hadden geplaatst.
Kun je niet een keertje extra naar je eerste bijrijdpaardje? Dat je misschien daarmee gaat lessen? Daar kun je echt heel veel van leren.

Als je het bij de stallen bij jou in de buurt wil proberen, zou ik vragen naar de eigenaar van de pensionstal en hem/haar vertellen wie je bent en wat je zoekt en je gegevens achterlaten. Vragen of hij/zij de klanten voor je wil vragen. Zo val je de klanten daar niet 'lastig' en kun je misschien toch een bijrijdpaardje vinden.


nou ja de eigenaresse geeft mij eiegenlijk al les, en die heeft z gereden.. maar vragen om een keertje extra kan ik wel doen!

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:28

Ik heb de bijrijdster voor de pony van mijn dochter gevonden via de ponyclub. Het meisje is een heel handig ruitertje en vind het leuk om ons te helpen.
Als je dus echt al leuk kunt rijden kun je ook via die weg eens kijken?

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:45

Lisette1205 schreef:
xChanelx schreef:
Toen ik zelf op zoek was, heb ik zelf een advertentie op marktplaats, de bokt markt en social media (Facebook) geplaatst. Daardoor werd ik benaderd door mensen die op zoek waren naar iemand en die zelf geen advertentie hadden geplaatst.
Kun je niet een keertje extra naar je eerste bijrijdpaardje? Dat je misschien daarmee gaat lessen? Daar kun je echt heel veel van leren.

Als je het bij de stallen bij jou in de buurt wil proberen, zou ik vragen naar de eigenaar van de pensionstal en hem/haar vertellen wie je bent en wat je zoekt en je gegevens achterlaten. Vragen of hij/zij de klanten voor je wil vragen. Zo val je de klanten daar niet 'lastig' en kun je misschien toch een bijrijdpaardje vinden.


nou ja de eigenaresse geeft mij eiegenlijk al les, en die heeft z gereden.. maar vragen om een keertje extra kan ik wel doen!


Dan hoef je namelijk niet op zoek naar een extra paardje en kun je misschien ook nog meer een band met dit paard opbouwen en samen vooruitgang boeken.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Bijrijdpaardje.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:46

Ik verplaats dit topic naar [VP] Verzorgpaarden. Dat forum is ook voor bijrijders.