Paard breekt nek bij val in sloot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 17:09

RTV noord
Ongeval
Ingezonden door meerdere bokkers.

De brandweer heeft dinsdagmorgen langs de A7 ter hoogte van Scharmer een paard uit de sloot gehaald.

Het dier was vlakbij de benzinepomp tussen Foxhol en Euvelgunne in het water beland. De hulpdiensten rukten massaal uit. Met een kraan uit Delfzijl werd het dier uit de sloot gehaald. Een dierenarts werd opgeroepen voor behandeling van het paard, dat afkomstig was uit een naastgelegen weiland.

Volgens een brandweerwoordvoerder bleek het paard een gebroken nek te hebben. De dierenarts heeft het dier in laten slapen.

Door de reddingsactie ontstond er een file van enkele kilometers op de A7.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:12

Ah gats... Wil je toch niet meemaken? :'(

Have You Hugged Your Horse Today?

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:59

Ligt het nou aan mij of breken er de laatste tijd best wel veel paarden uit? Ik vraag me af waar dat door zou komen..
Al blijft het natuurlijk vreselijk voor de eigenaren :(:)

Door koudwatervrees regent het zonnestralen voor Ozosnel!
Saartje, Pip & Liz♡

Rizette
Berichten: 4333
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:07

Het gras wordt minder en als er in de sloot nog wel wat staat. Of aan de andere kant van de sloot......

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:13

Ach wat sneu...

Tlimmen
Berichten: 24
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:16

Bij ons waren de paarden laats ook ontsnapt. Er waren 2 zwarte ponys in het verkeerde land gezet. Toen iemand de andere 2 uit het land haalde in het donker rende de 2 zwarte door de draden zo de weg op. Het was auto pony 1 en pony 2. De auto wat helemaal stuk. Pony 1 was 5 meter verderop beland in de sloot en had alles gebroken wat bij maar kon breken en was op slag dood. Pony 2 heeft het wel overleeft. het scheelde letterlijk een haartje. Er is alleen een schram vacht weg voor de rest alleen een shot waar ze nu al onderhand overheen is. Y;(

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:17

Rizette schreef:
Het gras wordt minder en als er in de sloot nog wel wat staat. Of aan de andere kant van de sloot......

Dat klinkt wel aannemelijk idd :j

Door koudwatervrees regent het zonnestralen voor Ozosnel!
Saartje, Pip & Liz♡


8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:18

Ach jee wat sneu.. zo veel moeite om het dier te redden, moet ie alsnog worden ingeslapen.. vreselijk..

Ik vind het zo eng hoe je de brandweermannen soms bezig ziet, met drie man aan het halster trekken.. hopelijk was dat hier niet het geval.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:21

Kou is funest voor de accu's en de zonnepanelen leveren nu ook minder lading. Afhankelijk van hoe de schrikapparaten gevoed worden, kan die wel eens fors minder werken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Popstra
Berichten: 13712
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:59

Och stakker.....

Sloten staan ook niet zo vol nu met die droogte lijkt mij. Wellicht er daarom veel meer in lijken uit te brekent nu??

Ik l*l niet met de wind mee nee...

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:11

Hier in de straat, van een bekende. Veel sterkte gewenst, ontzettend sneu dit.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:17

Zo verschrikkelijk sneu dit... Zoveel moeite nog gedaan om het arme ding te redden en dan blijkt alles voor niks.
Ik ken de eigenaren niet, maar ik rijd hier elke week langs op weg naar school, en ik denk dat ik wel weet uit welk weiland dit paardje komt.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:20

He getsie, wat een naar nieuws.
Veel sterkte voor de eigenaren en de mensen om het dier heen.

Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life...

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:27

8nnemiek schreef:
Ach jee wat sneu.. zo veel moeite om het dier te redden, moet ie alsnog worden ingeslapen.. vreselijk..

Ik vind het zo eng hoe je de brandweermannen soms bezig ziet, met drie man aan het halster trekken.. hopelijk was dat hier niet het geval.


Nee is met een harnas eruit gehaald. Hier nog een link met meer foto’s
https://www.112hoogezand.nl/2018/11/27/ ... uit-sloot/

Erg sneu dit en denk voor iedereen een nachtmerrie en angst dat er wat kan gebeuren met je paard. En vooral nu jullie ook vaker zulke berichten leest.

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:50

Wat ontzettend vervelend voor de eigenaren en betrokkenen. Lijkt me het ergste wat je mee kunt maken.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:05

Over het vaker uitbreken van paarden, ik denk dat dat meevalt, maar de gevolgen zijn nu een periode erger. Zoals bij ons 2 weken geleden een pony is aangereden.. onwijs verdrietig

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:31

Mijn vriendin belde gisteren vanuit haar auto, ze reed langs een weiland (achteraf gezien dit weiland) waar ze een paard in paniek zag rennen met wat over zijn hoofd. Ze dacht een deken.
Ze heeft direct 114 gebeld, omdat ze niet wist bij welk huis dit weiland hoorde.
Helaas te laat dus ;(

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:58

merijn06 schreef:
Ligt het nou aan mij of breken er de laatste tijd best wel veel paarden uit? Ik vraag me af waar dat door zou komen..
Al blijft het natuurlijk vreselijk voor de eigenaren :(:)

wij voeren onze paarden hooi bij in de weide rond deze tijd van het jaar, veel paarden willen uitbreken om naar hooi/gras te zoeken

"if i had a world of my own, everything would be nonsense. nothing would be what it is. because everything would be what it isn't. and contrary wise , what is, it wouldn't be . and what it wouldn't be , it would, you see? - alice in wonderland

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:04

Wat een naar ongeval... Sterkte voor de eigenaren en overige betrokkenen!

Ik heb het een paar jaar geleden zien gebeuren met een paard dat in het kanaal terecht kwam. De kant was te steil om zelf weer op het droge te komen. De brandweer was er snel bij, maar het lukte hen ook moeilijk. \
Na drie kwartier gaf het paard het zelf op en zakte zo naar de bodem. Verschrikkelijk om te zien ;( Helaas dus niet overleefd.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:04

Majabeestje weet je zeker dat het dit weiland was? Paard had deken nog op en is verder niks gevonden.
Stukje verder staan ook paarden.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:13

Vreselijk. Wat een naar ongeluk.

Ik ben blij met mijn sloten maar heb 4 draden omheining. Wil dit echt niet mee moeten maken.

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:15

Selka schreef:
Vreselijk. Wat een naar ongeluk.

Ik ben blij met mijn sloten maar heb 4 draden omheining. Wil dit echt niet mee moeten maken.


Wij hadden 6 draden met pittig wat stroom en nog is dr een shettie tusendoor gegaan pff.. Hebben nu en 6 draden en 2 houten planken zoiets willen we nooit meer meemaken

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paard breekt nek bij val in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:23

Getverdemme Hootje. Gelukkig heeft onze shet heilig respect voor draden. Voor hem vrees ik het meest. Maar blinde paniek houd je haast niet tegen natuurlijk.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:47

opisop_shop schreef:
Majabeestje weet je zeker dat het dit weiland was? Paard had deken nog op en is verder niks gevonden.
Stukje verder staan ook paarden.


Ja zeker weten.
Ze kon niet goed zien wat er over zijn hoofd zat. Ze zei een kap. Ik vroeg of het een deken kon zijn, ze dacht dat dat wel kon. Maar is niet zeker dus.
Wat ze zag: Een paard in paniek in de wei rennen met 'iets' over zijn hoofd.

nienkefandeg
Berichten: 92
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: t noordn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:39

Deze paarden staan in een tijdelijk weiland omdat er werkzaamheden op en onder hun eigen weiland uitgevoerd worden. Wellicht was het gras groener aan de slootkant, misschien was het paard in paniek... zij zijn hun trouwe paardenvriend verloren en dat is hartverscheurend...

Ik vind dat de fotos die je kunt vinden teveel laten zien en ondanks dat het om een dier gaat zouden ze daar rekening mee moeten houden. Afschuwelijk voor de familie waar dit paard van was..

Sterkte


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antgillya, DemDeempel, DotBot, larapurdy, Mette, OmgiliBot, paljaslaura, Perros, Prins85, Rensjee, Sanne_zepp, WillemijnL en 100 bezoekers