Kopijzer zichtbaar bij Kent & Masters zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Kopijzer zichtbaar bij Kent & Masters zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 12:16

Beetje een vage titel, maar geloof me, het is net zo vaag voor ons als voor jullie :')

Hoi allemaal!

Ik heb sinds een jaar een Kent & Masters S-Line movable block. Tweedehands gekocht, maar had maar enkele keren op een paard gelegen, dus hij was zo goed als nieuw.
Na aankoop samen met een stalgenoot (die hetzelfde zadel had) het kopijzer verwisselt en daarna laten controleren door de zadelpasser. Zadel gecontroleerd, maar niks veranderd aangezien alles goed paste.

Na 6 maanden zadelpasser weer laten komen, omdat hij naar voren schoof en zij hebben toen het zadel opgevuld. Zadel lag erna stiller dan ooit en daar ben ik nog steeds tevreden over.

Echter. Zo'n twee weken geleden was ik het zadel aan het poetsen en toen viel me op dat ik een schroef zag zitten, maar ook tegen het kopijzer aan keek.
Links is het niet te zien, rechts wel (vanuit het zadel gezien).

Rechts (vanuit het zadel gezien):
Afbeelding

Afbeelding


Links:
Afbeelding

Dezelfde schroef zit hier verstopt onder een stukje leer, maar geen kopijzer zichtbaar...
Afbeelding


Enkele dagen nadat ik het ontdekt had heb ik een nieuw Kent & Masters zadel vast gehad en daar is niks bij te zien...

Vorige week dan ook de zadelpasser naar laten kijken, maar ook hij weet niet zo goed wat/waarom het is. Hij dacht dat het misschien door de singelstoot kwam. Die zit aan de voorste ring en zou hem als het ware 'open' trekken. Maar aangezien de singelstoten links en rechts gelijk zitten, leek hem dat niet het probleem.
Hij heeft het zadel dan ook uit elkaar gehaald, maar alles zit recht, is heel en zat goed in elkaar. Ook met rijden merk ik niks aan mijn paard. Zadel schuift niet, ligt nog net zoals eerst.
Hij vertelde me dat het zadel verder goed is en dus gewoon gebruikt kan worden. Een optie zou zijn om de voorkant dicht te stikken zodat het niet zo open staat, maar dat vonden we beide eigenlijk niet echt een oplossing.

Ik weet dus niet zo goed hoe lang het er al zit... Omdat het best opvallend is, geloof ik niet dat het er al heel lang zit. Zoiets valt me vaak wel op. Vooral als hij op het paard ligt en je staat er juist voor kijk je zo tegen het blauwe kopijzer aan, dat moet eerder opgevallen zijn mocht het er al een tijd zo uit zien.

Zijn er Kent & Masters eigenaren die hetzelfde hebben? Is er ergens een probleem of 'hoort' dit? :+ :?

Utixo

Berichten: 6564
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Kopijzer zichtbaar bij Kent & Masters zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:05

Mis je niet gewoon ergens een dun stukje leer, of een schroefje? Ik begrijp dat het een verwisselbaar kopijzer is, dus dan zou ik daar het snelste aan denken.

juleke

Berichten: 633
Geregistreerd: 04-07-05

Re: Kopijzer zichtbaar bij Kent & Masters zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:27

Het lijkt erop dat de boompunten gewoon niet in de daarvoor bestemde pockets zijn gestoken bij het terug in elkaar zetten na het wisselen van het kopijzer. Dat zou de zadelpasser moeten weten.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 15:46

Utixo, dat is ook het eerste waar ik aan dacht, maar zou dus niet weten wat mist. Leer ziet er verder net zo uit links als rechts.

juleke schreef:
Het lijkt erop dat de boompunten gewoon niet in de daarvoor bestemde pockets zijn gestoken bij het terug in elkaar zetten na het wisselen van het kopijzer. Dat zou de zadelpasser moeten weten.


Hij heeft zelf de boom er nogmaals uit gehad, omdat hij dacht dat het misschien verkeerd om erin zat. Was echter niet zo en heeft hem zelf weer 'in elkaar gezet'. Dus ik neem aan dat de boom gewoon goed zit :\

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:21

Van voren gezien mis ik inderdaad de zakjes waar de takpunten in moeten. Op zich is dat geen drama, maar ze zouden er moeten zitten.Kun je een foto maken hoe dat eruit ziet onder het zweetblad?

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 15:22

Onder het zweetblad:

Afbeelding

Afbeelding

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:34

Dat was bij mijn zadel ook.. :)

of het hoort... geen idee maar ik wist/weet niet beter