Paard op teen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 22:32

Paar weken terug stond mijn paard op mijn grote teen, hij ging er wel gelijk weer af.

Maar mijn teen, de botjes, zeg maar de eerste vanaf de voer, zijn gevoelig.
Niet zozeer als ik hem beweeg maar in rust en zonder gewicht erop.

Iemand een idee?

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw


nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:34

Huisarts?

<3 Sneakers <3

XFILE

Berichten: 86
Geregistreerd: 18-11-18

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:54

Als het na een aantal weken nog steeds pijn doet zou je er even naar moeten laten kijken. Zou jammer zijn als het gebroken is en scheef teruggroeit.

Dream it | Wish it | Do it!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 22:57

Voor huisarts moet er meer aan de hand zijn.

Daarom, wie weet er meer.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:58

Alleen je huisarts met fotos kan er meer van zeggen. Op afstand zonder fotos en medische kennis niks van te zeggen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:00

karuna schreef:
Alleen je huisarts met fotos kan er meer van zeggen. Op afstand zonder fotos en medische kennis niks van te zeggen



Dit inderdaad.. :)

<3 Sneakers <3

XFILE

Berichten: 86
Geregistreerd: 18-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:29

A3a1 schreef:
Voor huisarts moet er meer aan de hand zijn.

Daarom, wie weet er meer.


Ik begrijp hieruit dat je waarschijnlijk uit jezelf niet gauw naar de HA gaat. Alleen als het wel gebroken is en verkeerd terug groeit, dan kun je daarna alsnog naar de HA voor een doorverwijzing naar de podotherapeut vanwege een verkeerde afwikkeling van de voet, dus scheve slijtage van de knie en heup en dus ook aan de fysiotherapie etc etc.

Je snapt natuurlijk dat dit worst case scenario is, maar met een beetje pech kan dit zomaar.

Dream it | Wish it | Do it!

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:35

A3a1 schreef:
Voor huisarts moet er meer aan de hand zijn.

Daarom, wie weet er meer.


Wat wil je dan horen? Er kan meer aan de hand zijn, namelijk een gebroken teen. De enige manier om erachter te komen is door naar de huisarts te gaan. Een topic helpt je niet echt verder.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:39

Dit past beter op [MWS] Mensenwelzijn en Sport, ik zal het topic verplaatsen.

Toos Onderschriftloos :D

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:42

A3a1 schreef:
Voor huisarts moet er meer aan de hand zijn.

Daarom, wie weet er meer.


Hoe verwacht je nou dat een bokker vanachter een schermpje meer kan weten dan een huisarts die er naar kan kijken en je door kan sturen voor een foto?

Een arts, die weet meer. Wij niet.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:00

Als je niet naar de ha wil, omdat het niet ernstig genoeg is kan toch niemand hier wat voor je doen ts? Volgensmij is hier niemand die röntgen ogen heeft en dus kan er niks uitgesloten worden.

Ik zou gewoon even bellen, straks is het gebroken. Dan ben je wanneer je niks doet met een beetje pech uiteindelijk nog verder van huis door verkeerd gegroeide tenen..

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:18

Als er voor jouw gevoel meer moet zijn aan klachten dan wat je nu hebt voordat je naar de ha gaat dan wacht je toch?

Sowieso doen ze niet veel met gekneusde tenen en ook niet met gebroken. Zelf kleine en grote teen gebroken door een paardenvoet en meer dan een speciale schoen om op te lopen kreeg ik niet.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:20

Met een gebroken teen doen ze in principe niks, ze hadden het kunnen rechtzetten maar na zo'n tijd zouden ze het dan opnieuw moeten breken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:30

Ik zou je toch willen adviseren om even langs de HA te gaan en indien mogelijk ook foto's, mijn HA dacht aan een flinke kneuzing terwijl ik 4 botjes had gebroken in m'n voet.

En niet te lang mee wachten.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 11:58

Nogmaals, voor huisarts moet er meer aan de hand zijn.

Het is gevoelig in rust, niks meer, niks minder....en nee, alle andere dingen waar ik wel voor naar de dokter ga en er maandelijks zit, dit komt niet ter sprake omdat het daar niet belangrijk genoeg voor is.

Mijn huisarts is voor belangrijke dingen.

DUS : Ik ben benieuwd wie dit herkent en hoe lang het duurde.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:02

Neem een voorbeeld aan het bericht van Ailil en ga naar de HA. Er kan meer aan de hand zijn dan je denkt. Daarnaast denk ik niet dat iemand op bokt jou kan helpen. Ja mijn knol heeft ook tientallen keren op mijn teen gestaan, het is altijd pijnlijk en gevoelig daarna, maar het moet toch echt over gaan na verloop van tijd.

JM :#


LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:03

Volgens mij herkennen heel veel mensen het hier, en die zeggen daarom ga naar de huisarts.
Gebroken botjes in je voet is het enige waar je mee door kan lopen (letterlijk dan), dus het kan echt van alles zijn. Met dezelfde klachten kunnen mensen kneuzingen/(in)gescheurde banden/ligamenten/peesproblemen/gebroken bot(jes) hebben. En afhankelijk daarvan duurt het dus korter of langer of heb je je er je hele leven last van. Zo vanaf een afstandje kan niemand zeggen: "ooh nee joh, niet gebroken, niks aan het handje, gewoon doorlopen". Want dat weet je niet.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:10

Ik heb bij een dergelijke actie aantal leren grote teen uit de kom gehad ook geen pretje.En door een andere reden vier middenvoetsbeentjes en een diep voetbot aan gort gehad. Vandaar ook mijn advies ga naar de huisarts ermee. Dat is de enige juiste beslissing.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

suus_toes

Berichten: 939
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:21

Eigen ervaring ;
Een keer van de laatste trap trede afgevallen, enkel dik... Kon met moeite er op lopen.. Zweet brak me aan alle kanten uit. Eigenwijze ik dacht: valt wel mee... Na een x aantal dagen was het nog dik en pijnlijk. Toch maar bezoekje HA... Enkelbanden kapot. En heb er nu nog wil van, aantal jaren later.

Laatst opt werk; m'n pink tussen een bed en een deurpost gekregen.
Deed even gruwelijk zeer.. Daarna ging het wel weer opzich, maar bleef gevoelig. Ook in rust.
Na 2 dagen bezoekje HA, jahoor gebroken. Gelukkig nog wel optijd om 'm netjes te kunnen spalken.

En moet zeggen die breuk deed minder zeer als één van de 100 kneuzingen die ik heb gehad.

Maar goed altijd eigen keus als je wel of niet naar de HA wil gaan...

#Massagepraktijk & Neuromusculaire therapie Eenrum

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:36

Ik begrijp niet waarom je je eigen lijf niet belangrijk genoeg vind om niet naar de huisarts te gaan

Recentste voorbeeld was dat ik voor een aantal weken terug moe was en vermoeid bleef
Bij een echte pijnaanval (ze dachten eerst aan nier/galstenen) toch maar naar de huisarts geweest waaruit bleek aan de hand van foto’s etc dat ik een fikse longontsteking had. Dit voelde zo anders dan september jl dat ik daar zelf nooit aan had gedacht
Ik sta nog steeds onder controle longarts maar ook nefroloog. De laatste omdat de diaclofenac of AB er heeft geleid tot tijdelijke nog meer verminderde nierfunctie (i.p.v. de voor mij gebruikelijke rond de 60 toen 36), maar ook de rode bloedlichaampjes nog steeds verminderd zijn.

Bij een val een paar jaar geleden met schaatsen dacht de huisarts aan een gekneusde pols. Ook op foto’s was eerst niets te zien. Pas na 10 dagen bleek het toch gebroken te zijn. Echter de plaats van de breuk was ook een plaats die bekend er om staat die niet gelijk is te herkennen als breuk op foto’s

Je hebt maar 1 lichaam, wees er voorzichtig mee

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 12:38

Wat een dramaqueenerie.....

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:40

A3a1 schreef:
Wat een dramaqueenerie.....

Als je dat vind dan moet je dit topic niet openen

Ik kan hier, terecht, boos om worden

Ik heb dit dan ook gemeld bij de moderators

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:42

Wat een aardige reactie op mensen die je willen helpen, TS.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:44

A3a1 schreef:
Voor huisarts moet er meer aan de hand zijn.

Daarom, wie weet er meer.


Ik! Je stelt je aan. Je zegt zelf al dat het niet belangrijk genoeg is voor de huisarts. En als je dan ook nog zegt dat het vooral in rust is, lijkt de oplossing me duidelijk. Rust mijden,dan gaat het vanzelf binnen 3-48 dagen over.

Zo beter?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:44

Eigen ervaring: twee weken geleden sprong paardlief met haar volle gewicht op mijn voet. Ik heb een paar dagen wat moeilijker gelopen en de dagen erna ging het weer prima. Ik probeer altijd om zoveel mogelijk mijn voet in beweging te houden, hoe meer ik zit of hem niet beweeg deste pijnlijker het wordt. Als je vergaat van de pijn dan zou ik je willen adviseren om langs de huisartsenpost te gaan. Beter voor niks erheen dan dat je straks met een gebroken teen blijft doorlopen.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 27-11-18 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, charrr91, dormy, Dries1990, suus_toes en 43 bezoekers