[2018] Een jaar lang met Zilver

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kabayo

Berichten: 13889
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

[2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 22:48

En wat voor jaar!
Veel overwonnen , veel nieuwe dingen ontdekken en vooral veel plezier hebben!

Dit jaar in mijn dame beleerd, hebben we enkele keer een wedstrijdje gestart voor de ervaring en de lol , meegedaan aan de Desert Trail en nog veel meer! Natuurlijk heeft ze ook haar weken vakantie gehad tussendoor. We hebben er niks aan als ze nu al kapot gaan ;)

Zoals de meeste bokkers wel weten ben ik mijn geweldige top pony's verloren en hier heb ik het elke dag nog moeilijk mee. Zilver helpt mij echt door deze moeilijke periode en weet mij altijd op te vrolijken. Ik hoop dat ze nog héél lang bij mij mag blijven :)

Ik heb Zilver beleerd in maart. Ze is in januari voor het gebit behandeld. In februari heeft ze een op maat gemaakt Custom zadel gekregen en tijdens het beleren tussendoor nog een check door een fysio. (Conclusie. Fysio heeft nog nooit zo'n soepel paard mee gemaakt) Een betere start kan een paard niet krijgen lijkt mij :=

Het beleren ging super. Zowel onder het zadel als voor de kar. Nooit gebokt (enkel joligheid) of gesteigerd. Super trots. En als je al zo met halster, zonder zadel, met een paraplu en grote bal op je 3 jarige beesje kan zitten zegt dat genoeg over haar <3
1.
Afbeelding

Ze was na 2 weken al weer thuis. Waarvan we de derde keer onder het zadel al op buitenrit waren. Gaf geen kik. Niet op de omgeving als op het verkeer. Mocht ik haar ooit willen verkopen kan ze weg als bomproof :P
Op de foto was de allereerste keer thuis in de bak. Ze deed het geweldig.
2.
Afbeelding
Om haar niet té eenkennig te laten worden mocht mijn vriendin Maava (Sylke) ook een rondje sturen
Klik!

Daarna werd het rijden (natuurlijk) op een zeer laag pitje gezet. Ze deed het immers top braaf. Wel werd de training voor de keuring opgepakt. Helaas was het resultaat niet zoals gehoopt. Wel een mooie stamboek merrie nu :) (geen primering) Commentaar was dat ze balans en kracht mistte. De rest was opzich wel positief. Ik probeer het als ze 5 jaar is nogmaals. Op deze foto lijkt het niet erg slecht.
3.
Afbeelding

Ik hou van afwisseling dus we gingen ook geregeld aan de lange lijnen of aan de fiets de weg uit. Hier genoot ze van. Steeds hetzelfde word je ook simpel van. Lekker fris in het koppie houden. Ik gaf haar ook vaak een week vrij of meerdere weken. Maar ook niet té lang omdat je op deze leeftijd de standaard dingen wel een beetje moet bevestigen omdat ze nu nog erg leergierig zijn, en dat is ze!
4.
Afbeelding
Klik!


Ik had een fotomeeting in Havelte georganiseerd. Ze vond de stand foto's maar wat saai en ze was erg relaxt. Ik durfde wel op te stappen (eerste keer op ander terrein). Stap en draf was super braaf, alleen de galop :') Ze was echt een stuiterbal. Het leverde wel geweldige foto's op en zelfs een coverfoto op de Phryso :oo
5.
Afbeelding
Klik!

Ik wou eens naar een andere locatie om uit te proberen hoe ze was. Er was toevallig een wedstrijd in de buurt. We hebben haar ingeladen en even ingereden. Ze was erg onder de indruk van de entourage maar na een kwartier rijden was ze heel fijn en ontspannen. Toen nog 5 minuten gereden en toen gestopt. Zo trots! Hele goede ervaring voor zo'n jong dier.
6.
Afbeelding

Ze begon steeds beter te lopen. We hebben zelfs bitloos gereden. Dit beviel ons beide niet helemaal. Maar je moet alles eens proberen!
Klik!

Nynke Leen kwam langs om foto's te maken. Hele mooie blackfoto's kwamen er uit de camera rollen <3
Klik!

En we gingen even rijden. Lol met je knol!! :D
7.
Afbeelding

Op de fokdag van het friese paard te Drachten organiseerde ze bestgaand rijpaard. Het gaat mij niet om de prijzen of de punten maar om de ervaring. Ik kon er echt totaal niet aan rijden , ze had spanning en wou alleen maar snel. Maar de jury vond het blijkbaar wel mooi allemaal :+ We werden zelfs derde!! Wauw!
8.
Afbeelding

Deze zomer was het echt heel warm. Dus ik besloot een parasol neer te zetten. Die moest uiteraard weer gesloopt worden :')
Klik!

Vanwege de hitte hebben we de koelte opgezocht. Heerlijk wezen zwemmen samen met mijn rottweiler. Geweldig was dat. Echt zwemmen durfde ze niet. Maar dat is niet erg
Klik!

Zilver werd drachtig gescand van een hengstveulen van Bartele 472. Super benieuwd naar de kleine volgend jaar <3 Links Bartele, rechts Zilver
9.
Afbeelding
Ik mocht zelfs op Bartele rijden. Wát een droom _/-\o_
Klik!

Het was alweer veelte snel augustus. We reden steeds fijner rond , we gingen heerlijk op buitenrit ,ze had veel vrij (al lijkt het niet zo :P word gewoon te vaak foto's gemaakt _O- ) en zelfs vrijheidsdressuur pakt ze steeds beter op !
Klik!

In augustus reden we mee met een wedstrijd voor 3 jarigen. Wauw wat was ik trots. Ze was zó braaf en zó lief en zo geweldig haha. Heb alleen maar genoten en volgens mij haar elke pas beloond :+ De jury vond haar echter té groen ,ik reed té vriendelijk en ik moest er van de jury meer aan rijden. Jammer , zo zie ik het echt niet met jonge dieren... Menig paard daar liep beter dan een Z paard... triest. Wel hele mooie foto's van Norine ontvangen :D
10.
Afbeelding

Iets wat al héél lang op mijn verlanglijst stond is rijden op het strand. Die is in oktober uitgekomen <3 En Zilver? Die genoot!! Het was een super dag!
11.
Afbeelding

Ook hebben we 2 B wedstrijdjes gereden (2 proefen en paar weekenden later 1 proefje) Die gingen niet onverdienstelijk! Nogmaals. We hoeven niet de punten of prijzen. Ervaring hebben we meer aan :) Ze vond de eerste wedstrijd maar spannend. Tweede wedstrijd ging 10x beter! Al met al hebben we in elke proef een winstpunt behaald! Dus nu B+3 :D Ik heb deze vrijdag de laatste B wedstrijd staan. Ik wil het einde 2019 pas weer oppakken. Ze vind een andere locatie al steeds minder spannend en dat was mijn doel
Klik!

We hebben ook mee gereden met de Autumn Desert Trail. Dit was ook mijn eerste keer. Zilver vond het geweldig. Heerlijk om te zien dat ze er plezier in heeft :D we hebben ongeveer 2 uur gereden en geen drup zweet gezien. We zijn op de vlakte maar 3x heen en weer gegallopeerd puur om de paarden te sparen (deden maar meer mensen dat daar := ) Leverde wel gave plaatjes op!
12.
Afbeelding
Klik!

Mijn vader heeft vorig jaar zijn Miedema wagen helemaal gerestaureerd en zijn grote droom was om er een fries paard voor te spannen. Net als vroeger. Dus ik had een verassing voor hem :D Hij had een glimlach van oor tot oor. Geweldig om te zien. Daar doe je het voor!
Klik!

Zijn we alweer in November. Deze maand niet erg veel bijzonderheden. Alleen de Friesian Talent Cup. Dit is ook een wedstrijd (cup) voor 3 jarige Friese paarden. Jammer genoeg wouden ze meer geslotenheid zien. Jammer maar helaas. Wel complimenten over hoe geweldig goed ze was aangereden voor deze leeftijd.
13.
Afbeelding

En dan de herfstshoot van dit jaar. Ze word steeds knapper :D Ze is mijn allergrootste vriendin !
14.
Afbeelding
Klik!

En ze is zo veelzijdig he :D
15.
Afbeelding

Dit was ons jaar. Volgend jaar heeft ze vrij (uitzondering van enkele ritjes natuurlijk maar niet vol aan de bak/wedstrijden. Dit staat pas ná het veulen in de planning)

Doegg :evaw:

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:51

Knappe veelzijdige zilver!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Kabayo

Berichten: 13889
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 10:20

_Zoe schreef:
Knappe veelzijdige zilver!

Dat is ze zeker <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:29

Mooi paard! Een hoop ervaringen voor je jonge pareltje. Ziet er vriendelijk uit :)

Anoniem

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:07

Wat een fijn jaar en prachtig paard!
Word er trouwens wel een beetje verdrietig van dat ze een driejarige niet gesloten genoeg vinden of zeggen dat je er bij een driejarige meer aan moet rijden en dat je te vriendelijk bent. Kom op, die paarden moeten ervaring opdoen en zijn nog lang niet volwassen genoeg voor het zwaardere werk. Groeischijven nog niet gesloten laat staan dat ze er mentaal klaar voor zijn. Vriendelijkheid en belonen is waar ze behoefte aan hebben dus beter dan wat jij doet kan niet. Waar zijn we met zijn allen beland dat we dit van jonge paarden vragen? Het doel van de dressuur is toch harmonie en het verbeteren van het paard? Dat jij je daar niks van aan trekt en het gewoon voor de ervaring doet is super!

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:25

Ik kan maar niet genoeg krijgen van jullie twee! :D
Ben benieuwd wat de toekomst brengt


Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:52

Ik vind jullie twee zo leuk samen! Geniet lekker van elkaar! :)
Ennuh, dat jury-commentaar, laat je niet kisten hoor, het blijft een jurysport....

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

Kabayo

Berichten: 13889
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 22:12

Zo. Na een lange werk dag en nog naar stal/ouders geweest (zelfde locatie haha) zit ik nu eindelijk :D Veel leuke reacties!


Wipher schreef:
Mooi paard! Een hoop ervaringen voor je jonge pareltje. Ziet er vriendelijk uit :)

Dankje! Ja ik vind het belangrijk voor een jong dier om verschillende dingen te ondernemen :) Natuurlijk wel in alle rust en het is geen moeten. Bedankt! Daar doe ik het ook voor :) Met dwang heb je op het laatst een stakend paard :j


Elvirawortel schreef:
Wat een fijn jaar en prachtig paard!
Word er trouwens wel een beetje verdrietig van dat ze een driejarige niet gesloten genoeg vinden of zeggen dat je er bij een driejarige meer aan moet rijden en dat je te vriendelijk bent. Kom op, die paarden moeten ervaring opdoen en zijn nog lang niet volwassen genoeg voor het zwaardere werk. Groeischijven nog niet gesloten laat staan dat ze er mentaal klaar voor zijn. Vriendelijkheid en belonen is waar ze behoefte aan hebben dus beter dan wat jij doet kan niet. Waar zijn we met zijn allen beland dat we dit van jonge paarden vragen? Het doel van de dressuur is toch harmonie en het verbeteren van het paard? Dat jij je daar niks van aan trekt en het gewoon voor de ervaring doet is super!

Ben het met je eens. Ik werd er zelf ook verdrietig van. Terwijl ik zelf met een wauw gevoel afstapte. De paarden wereld is vreselijk :( Gelukkig hoeft ze van mij niet in de krul met zwaaiende benen. Echt niet.


maava schreef:
Ik kan maar niet genoeg krijgen van jullie twee! :D
Ben benieuwd wat de toekomst brengt

Je bent een poppie <3 Kom je binnenkort weer eens? :D


Steffiee_ schreef:
Ik vind jullie twee zo leuk samen! Geniet lekker van elkaar! :)
Ennuh, dat jury-commentaar, laat je niet kisten hoor, het blijft een jurysport....

Ah lief! Dankje. Je hebt helemaal gelijk! Ik trek mij er ook niks van aan hoor! Ik kijk liever naar mijn paard en haar ontwikkelingen dan dat ik luister naar een jury die haar ong 7 min ziet

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:25

Aah knappe Zilver! Jullie zijn echt een heel leuk team. En ik vind jullie echt heel goed gaan! Laat die jury maar lekker zeuren, wat denken ze wel niet met 3 jaar.. Gewoon lekker rustig door trainen :)
En ik ben zo benieuwd naar het veulentje van Zilver! Dat kan niet anders dan een heel knap ding worden <3

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:34

Zilver! <3
1 van mijn favoriete bokt Friezen :D

Jammer van de talent cup, jammer dat ik je ook niet gezien heb..
Hoop je in 2019 wel eens tegen te komen met zilver!

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:39

Mooi paard! En leuk overzichtje zo!

Keep calm and love horses!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:25

Jullie zijn toppers! Zo fijn dat Zilver zich als een 3-jarige mag gedragen. Geniet altijd van jullie foto's en ben echt heel benieuwd naar het veulentje!

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:46

Waaw wat mooi wat je al allemaal bereikt hebt hoor! Ook vind ik het heel goed dat je ondanks de commentaren gewoon op jou manier rustig alles doet . Deden idd maar meer mensen dat. Super! :)

Cathan<3

KellyR

Berichten: 1510
Geregistreerd: 23-02-15

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:01

Wat een leuk veelzijdig jaar!
En super leuk dat er de veulentje op komst is.

Maar de jury... Oh lord.
Die zijn nog blijven hangen in 2008 denk ik waar je alles nog onder " onwetendheid " kan plaatsen.
Ik ben heel benieuwd wat ze over die van mij zullen zeggen met 5.5 jaar :')
Denk dat ze mij de bak uit sturen.

Ik vind je in ieder geval heel fijn en vriendelijk rijden.
Kleine tip, met de handen plat werk je haar tegen. Tegen mij wordt altijd gezegd, beeld maar in dat je kuikentjes vast heb. De kopjes mogen niet tegen elkaar en je mag ze ook niet dood knijpen :+

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:51

Wauw! Wat heb jij haar toch super leuk aan het lopen!

S <3

Avalanche

Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [2018] Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:05

Fijn om te zien dat je alleen met een hoge neusriem rijdt. Ik heb niets tegen een sperriem, zolang de mond maar niet dichtgesnoerd wordt. Ziet er keurig uit, en heel vriendelijk.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Narcissa
Berichten: 3045
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:00

Elvirawortel schreef:
Wat een fijn jaar en prachtig paard!
Word er trouwens wel een beetje verdrietig van dat ze een driejarige niet gesloten genoeg vinden of zeggen dat je er bij een driejarige meer aan moet rijden en dat je te vriendelijk bent. Kom op, die paarden moeten ervaring opdoen en zijn nog lang niet volwassen genoeg voor het zwaardere werk. Groeischijven nog niet gesloten laat staan dat ze er mentaal klaar voor zijn. Vriendelijkheid en belonen is waar ze behoefte aan hebben dus beter dan wat jij doet kan niet. Waar zijn we met zijn allen beland dat we dit van jonge paarden vragen? Het doel van de dressuur is toch harmonie en het verbeteren van het paard? Dat jij je daar niks van aan trekt en het gewoon voor de ervaring doet is super!


Hier ben ik het volledig mee eens. Vind haar op die foto van de Talent Cup echt mooi lopen.

Ongelooflijk die jury's, op hun 3 moeten ze al een topproef doen... Gelukkig doe je niet mee aan die gekte!

Kabayo

Berichten: 13889
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 22:21

Celine_Famke schreef:
Aah knappe Zilver! Jullie zijn echt een heel leuk team. En ik vind jullie echt heel goed gaan! Laat die jury maar lekker zeuren, wat denken ze wel niet met 3 jaar.. Gewoon lekker rustig door trainen :)
En ik ben zo benieuwd naar het veulentje van Zilver! Dat kan niet anders dan een heel knap ding worden <3

Geweldig lief berichtje <3 Ik ben ook super benieuwd naar haar baby ! :D


Kimley schreef:
Zilver! <3
1 van mijn favoriete bokt Friezen :D

Jammer van de talent cup, jammer dat ik je ook niet gezien heb..
Hoop je in 2019 wel eens tegen te komen met zilver!

Lief! Jij hebt een van de leukste bokt tinkers :D vast wel eens! Ben je nu al te vaak misgelopen _O-


matespony schreef:
Mooi paard! En leuk overzichtje zo!

Dankjewel!


Buffelduke schreef:
Jullie zijn toppers! Zo fijn dat Zilver zich als een 3-jarige mag gedragen. Geniet altijd van jullie foto's en ben echt heel benieuwd naar het veulentje!

Wat een leuk bericht zeg! Natuurlijk zal ik de baby showen als hij er is :D Bartele fokt wel echt mooi altijd. Erg mooie hoofdjes en een top bouw


Mirthe94 schreef:
Waaw wat mooi wat je al allemaal bereikt hebt hoor! Ook vind ik het heel goed dat je ondanks de commentaren gewoon op jou manier rustig alles doet . Deden idd maar meer mensen dat. Super! :)

Lief! Ik sta er liever boven haha. Ik weet wat ze kan en dat spaar ik maar al te graag :) Dankje!


KellyR schreef:
Wat een leuk veelzijdig jaar!
En super leuk dat er de veulentje op komst is.

Maar de jury... Oh lord.
Die zijn nog blijven hangen in 2008 denk ik waar je alles nog onder " onwetendheid " kan plaatsen.
Ik ben heel benieuwd wat ze over die van mij zullen zeggen met 5.5 jaar :')
Denk dat ze mij de bak uit sturen.

Ik vind je in ieder geval heel fijn en vriendelijk rijden.
Kleine tip, met de handen plat werk je haar tegen. Tegen mij wordt altijd gezegd, beeld maar in dat je kuikentjes vast heb. De kopjes mogen niet tegen elkaar en je mag ze ook niet dood knijpen :+

Triest he... vind het ook jammer dat de jury de lat zo hoog legt bij de jonkies.

Hoe bedoel je? Piano handjes? Ik heb het er niet bijgezet maar in 2016 heb ik een redelijk ernstig bekkenfractuur gehad (heiligbeen zitbeenknobbels bekken en schaambeen kapot + linker spier in mn been afgescheurd) Ik ben nog volop aan het revalideren en kan totaal niet zitten met rijden. Ik wiebel alle kanten op en vind dit écht vreselijk. Moet wel zeggen dat het steeds beter word. Ik denk dat ik (onbedoeld) soms even wat steun zoek op de teugels (dom dom)

Deni11 schreef:
Wauw! Wat heb jij haar toch super leuk aan het lopen!

Dankje :D
Afbeelding


Avalanche81 schreef:
Fijn om te zien dat je alleen met een hoge neusriem rijdt. Ik heb niets tegen een sperriem, zolang de mond maar niet dichtgesnoerd wordt. Ziet er keurig uit, en heel vriendelijk.

Ik vind zelf een sperriem beetje nutteloos :o Het hangt er maar wat. Heb haar ook nog nooit gereden/gement met sperriem. Dankje!


xLes schreef:
Hier ben ik het volledig mee eens. Vind haar op die foto van de Talent Cup echt mooi lopen.

Ongelooflijk die jury's, op hun 3 moeten ze al een topproef doen... Gelukkig doe je niet mee aan die gekte!

Dankje :) Ze gaf daar ook een heel fijn gevoel. Ik had ook gedacht dat we een ronde door mochten. Maar ach. Snel vergeten :P

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers