[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:51

Koper schreef:
Oeps... waar had je 'm laten wassen Rianne? Ik weet wel dat er van die "harkjes" voor klittenband bestaan. De Kruidvat of de Hema hebben dat soort dingen meestal wel. Dan kun je 't klitteband in elk geval schoonmaken.

Caitlin_K schreef:
Weet iemand waar je borst/schoft beschermers kan vinden voor mini Shetlanders (rond de 90cm) pony heeft van haar deken een kleine schuurplek, na het scheren.

Niet om vervelend te doen maar is het niet handiger om een deken te zoeken die niet schuurt?

Fairytail o ja, dat was jij. Van de emblemen. Wat een lastig probleem, je hebt echt wel zo'n beetje alles geprobeerd nu dan...

Je bent niet vervelend hoor. Het is wellicht handiger, maar ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met de dekens. Helaas is pony erg afgevallen, en slechte bespiering dit jaar waardoor ze wat bottiger is. Hij is op haar schoft gaan schuren. Het is een minimaal plekje, dus het is zonde een gehele deken opnieuw te moeten kopen. (Ze heeft al 4 jaar dezelfde dekens op(wel zo en dan een nieuwe gekocht), dezelfde maat en nooit last van gehad) We zijn nu ook bezig met bijvoeren, en dan gaat straks die andere deken ook schuren. :)

Edit; bedankt alle. Ik ga eens even kijken op de aangegeven site´s/namen van merken.

Never make eye contact with anyone while eating a banana


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:14

Dan ben je er denk ik zelf al uit! Eventueel wil wat antiklit soms ook werken. Of een gladde liner?


Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:28

Ik heb ooit een sleezy op maat laten maken bij paard en naald. Ben er nog steeds heel tevreden over. Misschien die eens mailen en kijken of ze dat nog doen?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:03

Sorry dat ik hier binnen kom vallen maar ik heb een vraagje.
Mijn pony's hebben een behoorlijke wintervacht al, toch zou ik graag een deken op willen doen. Zou dat nu nog kunnen of is dit te laat?

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Kasmir

Berichten: 5430
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:07

Waarom wil je een deken op doen?

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:40

Helaas moet mijn paard op advies van de dierenarts helemaal geschoren worden ivm jeuk... nu de grootste ramp een goed passende deken. Ik heb nu een 200gr ej freedom deken op liggen die echt perfect ligt, beetje jammer dat die niet meer in de verkoop zijn. Ik weet alleen niet zo goed hoeveel grams als ze kaal is en welk merk? Ik wil er 1 met afneembare hals en dan met het zelfde klittenband systeem als bucas bijvoorbeeld heeft. Iemand iedeen?

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:34

Mijn geschoren paard staat in een stal aan de binnenbak met open zijwanden. Totaal geen isolatie dus. Nu staat hij door die ontzettend koude dagen al even onder 400 en lijkt daar absoluut niet te warm onder, maar nu komen er weer betere temperaturen aan. Zal ik teruggaan naar 300 of zelfs 200 gram. Heb het linersysteem van HW.

Asterix: B+2 dressuur, B+22 - L+0 springen & B+21 sgw

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:58

Ik wacht het gewoon even af, heb de 3 24/7-pony's onder 400 nog steeds en de andere 3 onder 200 (snachts binnen).

Het word idd qua temperatuur warmer, maar zoals nu een vieze wind maakt het nog steeds koud zat en ligt gevoelstemperatuur toch lager.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:53

Ik heb al redelijk wat reviews gelezen van de Bucas Power Turnout Light, maar ik twijfel nog. Niet voor de pasvorm, maar door hun brede gebruik. Dit deken zou namelijk geschikt zijn van +16gr - -10gr. Wat zijn jullie ervaringen? Klopt dit? Want als dit zo is, dan zou ik namelijk maar 1 deken nodig hebben voor de hele winter

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:41

HiFive5 schreef:
Ik heb al redelijk wat reviews gelezen van de Bucas Power Turnout Light, maar ik twijfel nog. Niet voor de pasvorm, maar door hun brede gebruik. Dit deken zou namelijk geschikt zijn van +16gr - -10gr. Wat zijn jullie ervaringen? Klopt dit? Want als dit zo is, dan zou ik namelijk maar 1 deken nodig hebben voor de hele winter

Mijn geschoren paard stond er 3 winters terug de hele winter is onder in de buitenbox en van overdag buiten

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:10

LadyDaily schreef:
Sorry dat ik hier binnen kom vallen maar ik heb een vraagje.
Mijn pony's hebben een behoorlijke wintervacht al, toch zou ik graag een deken op willen doen. Zou dat nu nog kunnen of is dit te laat?

Ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn. Die van mij hebben ook flinke vachten maar met dit weer staan ze echt wel onder een deken. Geen deken vind ik vandaag een groter probleem dan wel een deken.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:43

HiFive5 schreef:
Ik heb al redelijk wat reviews gelezen van de Bucas Power Turnout Light, maar ik twijfel nog. Niet voor de pasvorm, maar door hun brede gebruik. Dit deken zou namelijk geschikt zijn van +16gr - -10gr. Wat zijn jullie ervaringen? Klopt dit? Want als dit zo is, dan zou ik namelijk maar 1 deken nodig hebben voor de hele winter

tot nu toe heel tevreden van. er komen wel sneller vlekken op dan bij de donkere bucas-dekens maar op de wei als het warmer is dan ben ik blij dat deze de warmte reflecteert.

of hij ook meekan als het kouder dan -10 wordt dat weet ik nog niet, maar ik heb altijd nog een 400 gram deken liggen en ook nog een 300 dus ik maak me geen zorgen, zo vaak is het niet zou koud in ons landje. ik heb de deken sinds dit jaar, vorig jaar een andere bucas deken gehad maar die had een minder breed gebruik dus overgestapt.

ben er wel dit najaar al mee begonnen, ik denk als ik nu die deken op zou leggen en het gebruik niet zou kennen ik constant zou twijfelen of het wel warm genoeg zou zijn, maar ik zie aan ons paardje dat het goed gaat en vorig jaar ging het met de ander ook prima, kreeg geen hele dikke vacht toen, maar dus wel al in het najaar op gedaan.

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:11

Ik twijfel of ik r 200 op zal laten of weer terug zal wisselen naar 100 grams als de temperaturen straks weer oplopen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:30

Ik heb net mijn ongeschoren terug gewisseld naar 100. Denk dat dat wel voldoende is voor nu, morgenochtend weer even kijken.

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:38

Hier onder 350 grams gezet vandaag. Stond onder 300 maar ik heb vandaag weer geschoren voor de 2e keer en er kwam echt een enorme berg haar af := omdat het vanmorgen nog vroor toen ik schoor toch maarwat dikker gezet.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:38

Ik moet de 100 grams wel eerst nog vermaken.. die liners steken uit aan de voorkant..dus heb nu bij de 200 grams het randje omgeslagen en vastgenaaid. T steekt niet meer uit, maar ben er nog niet over uit of dr onderdeken nu droog blijft. Omdat de deken wat open lijkt te staan. Even kijken hoe dit lijkt te gaan. Maar de 100 grams moet dus nog even onder de naaimachine :+

Macarona
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-10-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:02

Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe dekens van Dominick?
Ik gebruik deze dekens al jaren en was altijd super tevreden omdat ze altijd top bleven liggen.. maar nu heb ik enkele weken terug een nieuwe gekocht en ligt deze toch niet zo lekker op mijn paard.. de deken trekt erg naar achteren toe, waardoor die dus voor op de borst ontzettend strak zit.. :(

Dus misschien zijn hier mensen met dezelfde ervaring? Of heb ik hem misschien dan toch te groot gekocht

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:44

Vandaag had ik de rambo duo bundle in maat 198 gepast, die was eigenlijk net even te ruim. Snel omgeruild naar de rambo combi 190 omdat dat de enige was die ze hadden kon de liner amper dicht en mocht ze vooral niet bewegen. Super balen en ook geen idee welke deken ik moet nemen... Ze zaten wel beide netje bij haar borst en konden niet inregenen! Zit nu naar een rhino te kijken maar twijfel gewoon ontzettend. Zit ze toevallig net op een rot maat of meet ik gewoon nirt goed?

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:45

Het kan gewoon net niet het goede model zijn. Je zou bucas kunnen proberen.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:57

Laura_ schreef:
Ik moet de 100 grams wel eerst nog vermaken.. die liners steken uit aan de voorkant..dus heb nu bij de 200 grams het randje omgeslagen en vastgenaaid. T steekt niet meer uit, maar ben er nog niet over uit of dr onderdeken nu droog blijft. Omdat de deken wat open lijkt te staan. Even kijken hoe dit lijkt te gaan. Maar de 100 grams moet dus nog even onder de naaimachine :+

Waar steekt (stak) het er onderuit?

Komende nacht koelt het niet ver af. Dat vind ik het enige voordeel aan die stomme regen: de bewolking. Ben je niet bang dat je paard te warm staat nu? :o

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:36

Ik vond het net nog smerig koud :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:47

Stomme vraag misschien.. :D maar kan je een halsje snachts losdoen en gewoon terugklappen over de deken of is dat ‘gevaarlijk’?
Wil graag dat ze buiten wel met hals op staat maar op stal niet..

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:56

Deed ik bij mijn nika deken met vaste hals altijd wel, dat gong prima die sloeg ik achterover op zijn rug

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:00

LindeDjune: misschien iets op de deken laten zetten dat hij op de rug blijft liggen? Kan vergelijkbaar zijn met de halsbevestiging van klittenband.

Tirzasrah10: volgens mij is er weinig verschil tussen de horseware dekes kwam lengte, door de sluitingen kan de vorm rondom de hals natuurlijk wel anders uitpakken. Wat past er niet goed?

De Premier Equine heb ik inmiddels op marktplaats gezet en op verschillende facebookgroepen maar na de vraag of er een hals bij zit reageert niemand meer. Alle halzen met klittenband kunnen er op maar dan heb je natuurlijk een andere kleur :+

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:10

Een stalgenootje van mij doet dat ook altijd met de hals, op stal terugslaan en dat gaat prima.

Ik heb ze terug gezet onder ‘dunne’. 200 grams.
Buiten wel halzen op met deze regen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers

cron