Blauwe plek zonder stoten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 20:45

Ik snap dat iedereen wel eens een blauwe plek heeft zonder zich te stoten, maar om deze maak ik mij toch een beetje zorgen... Ik snap dat je bij twijfel naar de HA moet gaan, maar ik weet dus niet of het daar erg genoeg voor is. Maar ondertussen zit te de hypochonder in mij zich zorgen te maken.
Ik heb sinds zaterdagavond een paarse-blauwe plek boven mijn blaas. In de ochtend zat deze er nog niet. Nu doet hij best wel pijn.
Ik kan niets vinden waar ik zonder mijn weten tegenaan ben gelopen, waardoor deze plek er zit. Hij zit voor de meeste tafels te hoog. Of juist weer te laag voor andere.
Eigenlijk de kleur, de plek en pijn zorgen ervoor dat ik me een beetje zorgen maak wat er eventueel aan de hand kan zijn.
Iemand eventueel een idee waar dit van kan zijn? Bij twijfel maak ik uiteraard een afspraak bij de HA, maar deze week gaat dat sowieso niet meer lukken.


Afbeelding
Op de foto staat mn vinger er bij, om een beetje een grootte indicatie te geven. Hij is ongeveer 8 bij 6 cm.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:59

Heb je medicatie waar dit een bijwerking van kan zijn?

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 21:06

Ik slik de pil, ik zou de bijsluiter erop na kunnen lezen, maar ik kan niet direct iets vinden over blauwe plekken en de pil.

Maar verder geen bloedverdunners/aspirine of zo iets wat het wat meer zou kunnen verklaren.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:20

Staat je bed ook tegen iets aan wat uitsteekt? Bijvoorbeeld de draaiknop van de verwarming?

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:22

jemig heftig, even naar de huisarts zou ik zeggen.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:26

Vit C te kort? Krijg je spontane blauwe plekken van.

Laerkens Beauty


ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 21:30

Bubblewrap schreef:
Staat je bed ook tegen iets aan wat uitsteekt? Bijvoorbeeld de draaiknop van de verwarming?


Nee bed is een boxpring en de knop van de verwarming zit wel naast mn bed, maar op een plek waar ik niet kan lopen.

Saaams schreef:
Vit C te kort? Krijg je spontane blauwe plekken van.

Had ik ook gelezen idd, maar dat lijkt me dan weer onwaarschijnlijk. Ik eet veel aardappelen, mandarijnen en kiwi's. Maar dat sluit ik dus nog niet uit, want een andere verklaring heb ik momenteel niet.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Marcella

Berichten: 36670
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:32

Bekend probleem alleen bij mij de bovenbenen en mogelijk door medicijn gebruik.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Warboel
Berichten: 14674
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:33

Ik heb heel snel (spontane) blauwe plekken maar zo paars is me nog nooit gelukt :=
Zou denk ik sowieso even een afspraak bij de huisarts maken, al is het maar om het even te laten checken.
Als het echt zo donkerpaars wordt moet je het haast ook wel gevoeld hebben als je het wel gestoten zou hebben...
Misschien even bloed laten prikken oid.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:37

Meestal ben je gewoon vergeten dat je ergens tegenaan bent gelopen als je een blauwe plek hebt. Dat heb ik ook wel eens. Soms schiet het mij later nog te binnen, soms ook niet.

Meestal zijn blauwe plekken onschuldig. Heb je dit vaak dan zou ik wel naar de huisarts gaan.

Huisarts bellen kan natuurlijk nooit kwaad.

*****

belle_boef

Berichten: 10726
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:00

Knietje in bed gehad terwijl je sliep?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 22:05

Ja ik heb wel eens blauwe plekken op mn schenen, omdat ik ergens tegen een randje ben gelopen. Maar die zijn dan echt gewoon blauw. Niet de kleur van een wijnvlek zoals deze. Maar dat is op een been, die slinger je gemakkelijk ergens tegenaan. Mijn onderbuik slinger ik toch niet makkelijk ergens tegenaan

@belle_boef, ik slaap alleen..

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:06

Zolang het een keertje gebeurt zou ik me er niet druk om maken, als het vaker voorkomt even overleggen met je dokter

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:09

Je kan altijd even bellen en met de huisartsassistente overleggen. Ik vind het wel een heftige plek zo op het oog. Zelf ben ik gevoelig voor ("spontane") blauwe plekken maar nooit zoiets gehad.

Temeraire

Berichten: 3523
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:21

Waarom gaat een afspraak deze week sowieso niet lukken? Het is pas maandag!
Als je je zo zorgen maakt ga je het toch niet een week uitstellen? Je gezondheid gaat voor afspraken.

Of je hiervoor moet gaan durf ik niet te zeggen. Je kan voor overleg altijd even de assistente bellen morgen, dan hoor je wel wat ze zegt.

This is my design

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:22

ierusju schreef:
Bubblewrap schreef:
Staat je bed ook tegen iets aan wat uitsteekt? Bijvoorbeeld de draaiknop van de verwarming?


Nee bed is een boxpring en de knop van de verwarming zit wel naast mn bed, maar op een plek waar ik niet kan lopen.

Saaams schreef:
Vit C te kort? Krijg je spontane blauwe plekken van.

Had ik ook gelezen idd, maar dat lijkt me dan weer onwaarschijnlijk. Ik eet veel aardappelen, mandarijnen en kiwi's. Maar dat sluit ik dus nog niet uit, want een andere verklaring heb ik momenteel niet.


Ik stoot me 's nachts regelmatig tegen de knop van de verwarming aan, terwijl ik slaap, vandaar!

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:29

Zou dit wel serieus nemen en morgen even bellen naar je huisarts. Spontane blauwe plekken vind ik eng. Het is waarschijnlijk niks ernstig maar toch is laten checken verstandig. Voel je je verder goed?

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

raket

Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:31

Bij 1x zou ik me niet zo druk maken. Kan best een gesprongen vaatje zijn. Dus een hevige blauwe plek, die vooral pech als oorzaak heeft. Als je regelmatig zulke plekken tegelijkertijd hebt zou ik zeker wel een afspraak maken.

...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:32

Ik heb heel regelmatig dergelijke blauwe plekken. Op de meest gekke plaatsen ook. Ben een meester in stoten zonder dat ik het doorheb. Zou even aankijken. Fietszadel? Fietsstuur? Hond die er boven op is gesprongen? Tas?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:50

Toch niet een hoelahoep met massage kussens.
Toen zag ik ook wel blauw #)

I know you'll be a sun in somebody else's sky

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 23:08

Temeraire schreef:
Waarom gaat een afspraak deze week sowieso niet lukken? Het is pas maandag!
Als je je zo zorgen maakt ga je het toch niet een week uitstellen? Je gezondheid gaat voor afspraken.

Of je hiervoor moet gaan durf ik niet te zeggen. Je kan voor overleg altijd even de assistente bellen morgen, dan hoor je wel wat ze zegt.


Hele drukke week op school. Zit bijna elke dag voor 8 uur in de trein. En pas weer na 6en terug. Precies kantooruren dus. Volgende week is het rustiger.

Bubblewrap schreef:
ierusju schreef:

Nee bed is een boxpring en de knop van de verwarming zit wel naast mn bed, maar op een plek waar ik niet kan lopen.


Ik stoot me 's nachts regelmatig tegen de knop van de verwarming aan, terwijl ik slaap, vandaar!


Haha hij zit ter hoogte van mijn hoofd. Dus dan zou het een blauw oog moeten zijn.


Thats_Me schreef:
Zou dit wel serieus nemen en morgen even bellen naar je huisarts. Spontane blauwe plekken vind ik eng. Het is waarschijnlijk niks ernstig maar toch is laten checken verstandig. Voel je je verder goed?


Ik voel me verder prima, alleen een beetje beurs.


karuna schreef:
Ik heb heel regelmatig dergelijke blauwe plekken. Op de meest gekke plaatsen ook. Ben een meester in stoten zonder dat ik het doorheb. Zou even aankijken. Fietszadel? Fietsstuur? Hond die er boven op is gesprongen? Tas?


Ik heb zaterdag wel gefietst en heb ook bij mijn fiets gekeken of het wat kon zijn. Stuur is te hoog en zadel te laag.
Een tas draag ik altijd links en plek zit rechts. Heb zaterdag overigens geen tas gedragen.

Ik heb op zaterdag in de ochtend les gehad en in de middag een pompoen uitgehold. Ik heb nog gekeken of ik de pompoen op een rare manier ergens heb geduwd. Maar op geen manier krijg ik de pompoen daar tegenaan gedrukt terwijl ik zit.



Kmbrly schreef:
Toch niet een hoelahoep met massage kussens.
Toen zag ik ook wel blauw #)


Hahaha. Klinkt leuk om te doen, maar ik heb sinds de basisschool niet meer gehoelahoept (is dat een woord? :') )

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

snorkel1986

Berichten: 3004
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:27

Draag je een riem? Iets geklemd met je riem gebeurt mij wel eens naar heb ook een redelijk grote gesp

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:27

Een blauwe plek kan ook dieper wegkomen, misschien in de dagen ervoor je toch gestoten en verder niet aan gedacht en nu komt hij aan de oppervlakte.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Blauwe plek zonder stoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:33

Hmmm flinke blauwe plek wel, ook wel een beetje een gekke plek.

Ik heb wel eens na een avondje stappen opeens blauwe plekken op mijn benen of heupen, omdat ik met mijn dronken hoofd iets te hard tegen dingen aan loop zonder dat ik het doorheb, maar daar vind ik deze locatie best wel gek voor. (En nu klink ik als een alcoholist :') )

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 23:50

snorkel1986 schreef:
Draag je een riem? Iets geklemd met je riem gebeurt mij wel eens naar heb ook een redelijk grote gesp


Riem zit er ruim boven. De plek zit onder de rand van mijn onderbroek en ik draag alleen riemen bij high waisteds broeken.

bigone schreef:
Een blauwe plek kan ook dieper wegkomen, misschien in de dagen ervoor je toch gestoten en verder niet aan gedacht en nu komt hij aan de oppervlakte.


Heb ik idd ook aan gedacht dat het van een paar dagen ervoor is en niet van zaterdag. Ik heb bij mijn fiets gekeken, maar daar kan ik het niet vinden. Ook op mijn opleiding kan ik niks vinden wat op die hoogte is waar ik tegenaan heb kunnen stoten.
muntdrop schreef:
Hmmm flinke blauwe plek wel, ook wel een beetje een gekke plek.

Ik heb wel eens na een avondje stappen opeens blauwe plekken op mijn benen of heupen, omdat ik met mijn dronken hoofd iets te hard tegen dingen aan loop zonder dat ik het doorheb, maar daar vind ik deze locatie best wel gek voor. (En nu klink ik als een alcoholist :') )


Haha vroeg mijn schoonzusje ook al. Maar nee, geen drank in het spel.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _JTM, Afanaisa91, Alocasia, Amberr1994, Antgillya, belle_boef, Emoreoa, Exorcizamus, Fnanne, Goldwynn, hel1, TinusB, xxxmh en 163 bezoekers