Een maine coon heb je nooit alleen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 23:14

Hallo allemaal :wave:

Zo na alle paardenfoto's en topics is het ook wel eens tijd voor een huisdierentopic!

Twee jaar geleden heb ik onze laatste Maine Coon in laten slapen. Ik had nog wel een kruising rondlopen maar helaas is zij ook eind 2017 overleden. Ik hield drie katten over en dacht dat ik het wel goed vond zo. Maar oh wat mistte ik een echte Maine Coon in het midden. Zo gezegd zo gedaan ben ik op zoek gegaan naar mijn eerste eigen gekochte en uitgezochte MC. Op mijn oproep in een groep op FB kwam al gauw een bericht uit Noorwegen. Ja dacht ik, wat moet ik ermee... Twee dagen het bericht ongeopend gelaten. Tot ik hem opende en een geweldig stoer blauw ventje op mijn beeldscherm zag! Laten zien aan moeders en in gesprek gegaan. Na veel heen en weer gesproken te hebben, kwam meneer 3 weken later aan in NL! Oh oh wat was hij klein vergeleken met de foto... Maar wat was het een schat! Maak kennis met de 15 weken oude JACK :)

Afbeelding

Afbeelding

En zo'n kitten groeit en groeit... 5 weken later begon hij een flinke bek te krijgen!
Afbeelding

Met 5 maand had hij wel een mega sprong gemaakt!
Afbeelding

Toen hij 3 maanden in NL was, kwam er een tortie MC poes voorbij op FB... Oh nee, was het nu net zo dat zij ontzettend veel op mijn Noorse Boskat leek. Ja hoor, weer een buitenlandse. Dit keer helemaal in Litouwen. Maar na een uur te hebben gepraat, gebeld, foto's te hebben gedeeld was mevrouw verkocht! De heenreis verliep helaas iets anders dan gepland... Maar 3 maand na Jack kon ik dus ook Rumba verwelkomen!
Afbeelding

Ondertussen was Jack in de slungelfase beland :o
Afbeelding

Samen met Rumba begon hij al gauw het huis compleet onveilig te maken :') En zo ging Jack van kleine kitten naar een 7 maand oude vent! En Rumba een 5 maand oude dame.
Afbeelding

In de tussentijd kreeg Rumba helaas een bult op haar buik. Na een bezoek aan de dierenarts bleek mevrouw een navelbreuk te hebben. Kon er ook nog wel bij nadat ze ook al een bacteriële darminfectie had opgelopen tijdens de reis.... Dus mevrouw is meteen de volgende dag geopereerd. De fokster heeft netjes alles vergoed en is altijd betrokken bij de gezondheid van Rumba! En Rumba? Ach die loopt altijd maar door alsof er niks aan de hand is. Ben ik net geopereerd? Voel ik niks van hoor! Ik ga gewoon meteen weer spelen met Jack |o Inmiddels heeft mevrouw ook laten zien dat ze heel sterk is en flink groeit! Want momenteel is ze 7 maand oud en al even zwaar als Jack met zijn 9 maanden.
Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C798B0E

Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C7270CB

Ik ben heel benieuwd hoe ze zich nog blijven ontwikkelen!

En ohja... als je dan toch al 2 maine coons hebt geïmporteerd... Kan de derde er last minute ook nog wel bij := Eind 2018/begin 2019 komt ook dit kleine ventje de poezenbende nog versterken! Ook uit Litouwen. Het was niet geheel de bedoeling zo snel, maar als de fokster hem je dan zo graag gunt := Maak kennis met Zip! Op deze foto 8 weken oud :)
Afbeelding

Uiteraard zal ik ook nog even de andere poezels voorstellen...

Noppes is de oude wiseguy in huis! 15 Jaar, wel ziek en heeft zijn dalen, maar gaat momenteel weer erg goed!
Afbeelding

Dan hebben we Jillz, een 2,5 jarige HTK met een kwart MC genen in zich. Altijd in de buurt van Noppes en bij mij. Bemoeit zich niet met de rest en is echt de rust zelve :)
Afbeelding

En last but not least de twee jarige Freya, een noorse boskat x naaktkat x maine coon. Wellicht bekend door Lifaya hier op bokt! Vanaf haar al geboorte al gek van haar en na 5 maand kon ik haar toch eindelijk mijn kant op halen *D
Afbeelding

Afbeelding

Al met al een gezellig kattenjaar hier :')
Nog meer maine coon/ katten lovers hier?? Laat een leuk berichtje achter :D
Laatst bijgewerkt door Chay_Flame op 15-11-18 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:19

Ja, nou, hm ...

Ik vind ze allemaal leuk. Mag dat?

Je hebt echt een leuk stel poezebeesten.

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 23:25

Maflinger_S schreef:
Ja, nou, hm ...

Ik vind ze allemaal leuk. Mag dat?

Je hebt echt een leuk stel poezebeesten.

Haha jaaa dat mag natuurlijk ook!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:26

Hier ook 2 Maine coons! Leuke katten heb je!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:30

Ohhhhh je witje <3 <3

Wat een fijne bende heb je daar!

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:35

Mooiste 'crazy cat-lady starter Kit' ooit <3

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:39

Wat een prachtige poezels! <3

Is het ook de bedoeling dat je zelf een nestje gaat kweken met hun op termijn?

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:43

wat zijn dat leuke katten zeg!

Zijn MC echt zoals ze hen beschrijven? Heel aanhankelijk, zo van die echte knuffelkatten? of niet?

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:46

Ik ben stiekem benieuwd naar meer foto's van Zip :))

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:49

Coons zijn geweldig! Zeker als je een goede fokker treft, die ook generatie op generatie goed laat testen op erfelijke afwijkingen, want helaas hebben Coons er nogal wat.

Je hebt een heerlijke kattenbende!

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:07

Wat een knapperds!
Vooral Jack vind ik echt prachtig!

Zelf zijn wij in bezit van 1 coon en 2 (schijn) heilige birmanen :D

Afbeelding


We hebben zelfs een Maine coon topic op bokt. Op het moment stil, maar wie weet met wat nieuw leven niet meer.
[BB-HK] Wie heeft een Maine Coon?

@perleb onze Maine coon is een flinke dame met een flink karakter. Als zij wil kroelen dan komt ze heerlijk op je zitten, gaat kneden en heb je maar met haar te kroelen. Als zij geen zin heeft in kroelen dan hoef je ook niet te drammen want heb je zo een tik te pakken. Verder kletst ze heel graag, heeft overal commentaar op en is dol op water :D kwa kroelerig en makkelijk karakter vind ik dit dus meer bij onze birmanen passen, daar zit echt geen kwaad in!

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 09:11

Qimm schreef:
Mooiste 'crazy cat-lady starter Kit' ooit <3

Whoehaha ja een mooie benaming dit _O-


Loreke2 schreef:
Wat een prachtige poezels! <3

Is het ook de bedoeling dat je zelf een nestje gaat kweken met hun op termijn?

Nee ze zijn allemaal als liefhebberkat gekocht! :) rumba is gesteriliseerd hier gekomen. Jack wordt in januari gecastreerd en zip mag nog even man blijven tot 1 jaar.


PerleB schreef:
wat zijn dat leuke katten zeg!

Zijn MC echt zoals ze hen beschrijven? Heel aanhankelijk, zo van die echte knuffelkatten? of niet?


Jack is echt een knuffel. Die komt naast me liggen op bed met zijn poten over mijn arm en zijn kop tegen mijn hoofd. Die neem ik ook zo als een baby in mijn armen en die blijft dan prima liggen :p rumba daarentegen is een hele pittige tante. Kan soms heel lief zijn maar wil niet volop geknuffeld/opgepakt worden. Kan ook flink bijten als ze het genoeg vind := dan zijn Freya en Jillz meer knuffelkat. Maar het is natuurlijk een tortie en daar hoor je wel vaker over dat die heftiger zijn.

Roosch schreef:
Ik ben stiekem benieuwd naar meer foto's van Zip :))


Hahaha daar heb ik nog niet heel veel foto's van :) hopelijk dit weekend weer een nieuwe!
laura1987 schreef:
Wat een knapperds!
Vooral Jack vind ik echt prachtig!

Zelf zijn wij in bezit van 1 coon en 2 (schijn) heilige birmanen :D

[ [url=m/BbHA2J.jpg]Afbeelding[/url] ]


We hebben zelfs een Maine coon topic op bokt. Op het moment stil, maar wie weet met wat nieuw leven niet meer.
[BB-HK] Wie heeft een Maine Coon?

Prachtige coon ook! Ik zal eens zien of ik het topic weer wat leven kan inblazen!

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:42

PerleB schreef:
wat zijn dat leuke katten zeg!

Zijn MC echt zoals ze hen beschrijven? Heel aanhankelijk, zo van die echte knuffelkatten? of niet?


Absoluut! Alleen liggen ze liever tegen je aan dan bovenop je schoot, althans die van mij.
1 van de 2 apporteerd ook :D

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 20:12

Ik moest een update plaatsen als er weer een foto van zip was :o

Afbeelding

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:13

Ohhh wat een heerlijke dikke kop <3

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:18

Zip <3

de rest is ook tof hoor maar Zip is te schattig <3

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 20:21

Hahaha schattig maar ondertussen al bijna 2,5 kg :oo en een kans dat hij helaas doof is. Maar dat maakt hem er niet minder op. Hij is van harte welkom hier :j

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:27

Hmm dat maakt niks uit, bij katten hebben oren volgens mij sowieso een puur decoratieve functie :+

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:50

Avalanche81 schreef:
Hmm dat maakt niks uit, bij katten hebben oren volgens mij sowieso een puur decoratieve functie :+

Hier moest ik hardop om lachen _/-\o_ en so true. Ik heb gehoord dat de opvoeding van een kat erg moeilijk is. Dit is niet waar, de mijne heeft maar twee dagen nodig gehad om mij op te voeden :+

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:53

Jeetje wat een hoop katten heb je nu, wel geweldig <3 Lijkt me zo gezellig :D En wauw, ze zijn ook stuk voor stuk super knap!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:56

OOOWWWW leuk!! Ik heb ook twee maincoonss :) Heerlijke dieren!

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:17

Wauw..! Wat een prachtige katten! Stuk voor stuk <3 Veel geluk met hen! <3

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:23

luxx schreef:
Avalanche81 schreef:
Hmm dat maakt niks uit, bij katten hebben oren volgens mij sowieso een puur decoratieve functie :+

Hier moest ik hardop om lachen _/-\o_ en so true. Ik heb gehoord dat de opvoeding van een kat erg moeilijk is. Dit is niet waar, de mijne heeft maar twee dagen nodig gehad om mij op te voeden :+

Die van mij had het ook rap voor elkaar. Hij heeft mij en de hond zelfs zo goed getraind dat hij ons 's avonds uit wandelen neemt.

Lukasje
Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:32

Wauw prachtig stel katten heb je TS. Jack vind ik echt machtig mooi <3 !

Is er een reden dat je de katten importeert? Zijn hier geen betrouwbare fokkers?

Lopen de MC's hier allemaal ook buiten?

Ik vind het een prachtig ras maar heb idd gehoord dat ze helaas niet zo gezond zouden zijn ?

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:38

Oh Zip! <3

Geen zorgen hoor. Ik heb 2 witjes waarvan 1 ook doof. Die luistert soms beter dan de Maine Coon.:+