[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:06

Wat is het toch een stoere bink he! :D

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 10:22

Volgens mij is Quick echt een broodnuchter paard :D Heerlijk ondeugend dier <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:55

Ik ben een weekendje weg en mijn verzorgster past op de paarden. Vanmorgen post haar moeder deze foto

Afbeelding
en ik denk: oh, ze heeft Quuck gelongeerd, omdat ik iets zie wat op een singel plek lijkt. Dus ik vraag haar of Quick aan de longe heeft gelopen. Zij komt uit de lucht vallen, bekijkt die foto ook en schrikt een beetje, omdat ook zij denkt een singel plek te zien. Ze zegt me ook dat Quick extra humeurig en onrustig was. Tja, even denk je dan aan ongewenst bezoek. Maar ze beloofd me om Quick extra goed na te kijken bij de avond voerbeurd.

Vanavond kreeg ik deze foto.

Afbeelding
Ik heb de indruk dat er zwelling zit. Voor ik dat kan zeggen, krijg ik een filmpje en zegt ze me dat Quick zich niet wil laten aanraken op die plek. Tof, kan pas morgen zelf checken, maar begin nu wel te vermoeden dat meneer zich weer ergens tussen de bomen heeft klem gezet. Zal blij zijn als ik morgen thuis ben, voel me zo machteloos nu.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:49

Wat is het toch een onwijs avontuurlijk dier Quick, i hoop dat het meevalt allemaal en dat hij er wat van heeft geleerd.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:46

Quick is een beetje te avontuurlijk voor zijn schoenmaat ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:06

Ik weet dus echt niet waar hij allemaal tussen hangt. Vanavond had hij alleen nog die vreemde streep, alsof er een singel opgelegen heeft, maar gelukkig geen zwelling. Mocht er ook gewoon aan komen. Gisteren was ik even bang dat er vreemden op de wei zouden komen, maar buren hebben zicht op de wei en zouden mij zeker waarschuwen moest dat zo zijn.
Vraag me dus echt wel af wat Quick uit spookt op de wei. Kan moeilijk de bomen kappen, want dan is er geen beschutting meer (en de wei is niet van ons), maar hoop wel dat meneer wat meer gaat oppassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:01

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1312345482

Voor zij die willen, een link naar mijn fb met filmpjes van Quick, ook aan de longe. Heb me vandaag laten filmen door mijn verzorgster. Werkpunt voor mezelf: handen lager, vooral als hij rechtsom loopt. Wist zelf niet dat ik mijn longe zo slordig vast hield. :o Waar filmen goed voor is.

Terwijl mijn verzorgster met Macho aan de slag was, besloot ik met Quick te spelen. Alleen werd meneer wat te fanatiek. Heb het spelen moeten stoppen, omdat hij tegen me opstijgeren een goed idee vond, ik was minder fan van die actie. Gelukkig was hij nog redelijk voorzichtig, dus zijn er geen brokken gemaakt. Wel weet ik nu dat ik beter op hem moet letten als ik hem nog eens uit daag om te spelen.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:16

Hahaha, dat rolfilmpje is ook leuk. Dat Quick opstaat en gelijk bokkend weg rent.

Wat longeren betreft: beide handen/armen lager. Als je ze zo hoog hebt, rem je hem eigenlijk al af. Als je dan ook nog iets te ver naar voren staat/loopt waardoor je een remmende positie inneemt, wordt het wel lastig om hem voorwaarts te houden.
Voor jezelf is het ook niet fijn trouwens, om je armen zo hoog te houden. Je armen en schouders worden moe, je krijgt last van je rug. Zo niet fijn.

Quick is echt zo'n leukerd. Volgens mij begint ie ook aardig te puberen, als ik zo lees wat ie uitvreet...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:00

Maflinger_S schreef:
Hahaha, dat rolfilmpje is ook leuk. Dat Quick opstaat en gelijk bokkend weg rent.

Wat longeren betreft: beide handen/armen lager. Als je ze zo hoog hebt, rem je hem eigenlijk al af. Als je dan ook nog iets te ver naar voren staat/loopt waardoor je een remmende positie inneemt, wordt het wel lastig om hem voorwaarts te houden.
Voor jezelf is het ook niet fijn trouwens, om je armen zo hoog te houden. Je armen en schouders worden moe, je krijgt last van je rug. Zo niet fijn.

Quick is echt zo'n leukerd. Volgens mij begint ie ook aardig te puberen, als ik zo lees wat ie uitvreet...


Ik schrok ook best wel van mijn houding. Weet niet of die altijd zo bagger is bij Quick. Heb Macho ook aan de longe gehad, omdat hij bij de verzorgster niet wil en bij hem heb ik alleen mijn handen hoog op de momenten dat hij tegen sparteld in het begin. Zodra hij netjes loopt, heb ik mijn arm tegen mijn lichaam en hand op heup hoogte. Ik ben bijna altijd alleen, dus niemand die me tot orde kan roepen.

Heb helaas nog geen advertenties gevonden van mensen die grondwerk lessen aan huis geven in mijn regio, wel iemand waar je lessen kan volgen. Helaas is dit een jaarcursus, met vaste data en valt dit niet met mijn werk te combineren, omdat ik 1 weekend op de 2 moet werken.

Dat wordt voorlopig dus enkel longeren met mijn verzorgster erbij en haar vragen om me aan te spreken als mijn handen te hoog zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:43

Omdat we niet meer naar iedereen kerstkaarten willen sturen, kwam mijn vriend op het idee om een leuke kerstboodschap op fb te zetten. Tuurlijk dacht ik meteen aan Quick, dus vandaag mocht hij model staan. Deze foto's zijn met de gsm genomen, straks kiezen we een mooie die met de camera genomen is om op fb te zetten.

Stoere Quick

Afbeelding

Afbeelding

Af en toe wat dutten

Afbeelding

Is het zo goed baas?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas zijn het minder fijne dagen voor ons, Macho is weer stokkreupel, de DA komt vandaag nog langs. Arme man zat net weer lekker in zijn velletje en nu loopt het weer mis.

Quick, ik en de rest van de bende willen jullie alvast een fijne Kerst wensen.

Manadeluca

Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:01

O dat is jammer voor Macho. Toch ook onze beste eindejaarswensen voor jullie.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:53

Oh nee arme Macho... :(

Wie heeft er een kerstboom nodig als je Quick hebt. :D

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:51

Verdikt van de DA: Macho heeft de pezen en/of ligamenten rond zijn kogel rechts achter verrokken of gescheurd. Zal dus lang duren voor alles genezen is en hij zal de osteopaat nodig hebben.

De dierenarts die geweest is, dacht dat Quick een TWH was. Kennisen van haar heeft er 1 en zij vindt dat Quick het hoofd van een Walker heeft. Is wel grappig, want hij heeft in zijn bloedlijn wel degelijk TWH zitten.

Zelf heeft ze Ijslanders en ze vroeg of Quick zijn extra gang al laat zien. Dus ik mijn longeerfilmpje opgezocht. Af en toe pochen mag wel met een paard als Quick.

Nu maar hopen dat Macho snel terug op de been is, arm ventje is echt een hoopje ellende.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:43

Hoe gaat het met Macho? Heeft hij nog steeds zoveel last of merk je al wat beterschap (al zal dat misschien nog wat vroeg zijn)? :(:)

Mag ik trouwens wat vragen? Welke barebackpad heb jij (en waar heb je hem besteld)? Hij ziet er erg fijn uit!
Edit: is het de Brockamp Support barebackpad?

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:35

Ik heb deze.
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-4 ... rebackpad/

Tot 2 dagen terug wilde hij zijn beentje niet belasten, maar gelukkig is het nu gekeerd. Heb ondertussen nog met de dierenarts gebeld en ik mag Macho wat langer op de ontstekingsremmer laten staan. Gelukkig waren zijn bloedwaarden normaal.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:09

Tevreden over de pad? :D

Fijn dat het wat gekeerd is zeg, het is zo zielig als ze pijn hebben he. ;( Hopelijk blijft het de goede kant uitgaan en heeft lieve Macho niet al te veel last. Enig idee hoe hij zijn pijne been voor elkaar gekregen heeft? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:40

{:)-:(
Retjethorse schreef:
Tevreden over de pad? :D

Fijn dat het wat gekeerd is zeg, het is zo zielig als ze pijn hebben he. ;( Hopelijk blijft het de goede kant uitgaan en heeft lieve Macho niet al te veel last. Enig idee hoe hij zijn pijne been voor elkaar gekregen heeft? :=



Ik heb een plastiek kabel in de wei gevonden en vermoed dat dat de dader is. Aan de rand met de buren, staat een dikke laag klimop en heb daarin al meer rommel gevonden. Sinds vandaag loopt Macho terug rad, is een hele opluchting.

Heb nog maar 2 of 3 keer op de pad gezeten. Vond hem wel fijn zitten, maar heb dus nog niet echt ermee gereden. Nu Quick gegroeid is, vraag ik me ook af of ik er nog op geraak met het opstapje dat ik gekocht heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:56

Wij hebben het nieuwe jaar goed ingezet. Paardjes zijn rustig gebleven tijdens het vuurwerk en Macho is eindelijk terug de oude.

Nog 4 maand en Quick wordt 4. Normaal zou ik hem dan starten. Planning was om in april er 2 keer op te gaan voor max 10 minuten. Mei wilde ik opbouwen naar een half uurtje en in juni wilde ik naar 45 minuten gaan, zodat ik vanaf juli de heide op kan. Maar nu begin ik te twijfelen. Quick is enorm speels en durft al eens een bokje te wagen, of hij steigert wel eens. Op de heide is hij extra fel, waardoor ik bang ben dat hij te enthousiast gaat zijn en vergeet dat ik erop zit. Als ik mijn lef niet vind, zou het wel eens kunnen dat we dit jaar nog niet op buitenrit gaan. Baal er wel van dat ik nu zo twijfel, heb altijd veel lef gehad en nu lijk ik wel een angsthaas.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:37

Is het niet mogelijk iemand te regelen met een ervaren paard of je verzorgster vragen of zij meeloopt met Macho.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:24

Mer1980 schreef:
Is het niet mogelijk iemand te regelen met een ervaren paard of je verzorgster vragen of zij meeloopt met Macho.


Ik ken helaas geen ruiters in mijn gemeente. Mijn verzorgster zou wel mee willen, maar dan moet ik het echt heel kort houden. Zij kan het tempo van Quick niet lang vol houden. Vriendlief wil ook wel mee op de fiets, maar ik weet niet hoe Quick daarop zou reageren. Hij is niet bang van fietsen als ze voorbij komen, geen idee wat hij ervan vindt als een fietser blijft volgen.

Persoonlijk zou ik het geen ramp vinden om een jaartje op de wei te rijden, daar leren we ook veel van. Kan hem ondertussen nog wel aan de hand mee nemen en zien hoe hij zich dan gedraagd. Wie weet valt het allemaal wel mee en is hij binnen enkele maanden wat rustiger als nu.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:10

Allereerst de beste wensen! Dat 2019 in alle opzichten maar een mooi jaar mag worden!

Wat het beleren/zadelmak maken van Quick betreft: als je je intuïtie volgt en je plannen in grote lijnen loslaat, dan komt het goed. Er van uit gaande dat Quick 30 wordt heb je de komende jaren de tijd om je plannen met hem te verwezenlijken. Dus in de weide beginnen met eens hangen en korte ritjes en de basis bevestigen is prima.

Als er iemand mee naar buiten gaat op de fiets, is de bedoeling daarvan dat het paard steun ervaart van de fietser, en die kan volgen. Niet dat de fietser het paard volgt. :D
Heb je zelf al eens met Quick aan de hand gefietst? Dat kan ook helpen om hem aan de fiets te laten wennen.

Gewoon lekker met hem blijven werken zoals je tot nu toe gedaan hebt en je leiderschap steeds weer bevestigen in het grondwerk en het wandelen. Puber Quick groeit waarschijnlijk wel over zijn spatjes heen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:39

Maflinger_S schreef:
Allereerst de beste wensen! Dat 2019 in alle opzichten maar een mooi jaar mag worden!

Wat het beleren/zadelmak maken van Quick betreft: als je je intuïtie volgt en je plannen in grote lijnen loslaat, dan komt het goed. Er van uit gaande dat Quick 30 wordt heb je de komende jaren de tijd om je plannen met hem te verwezenlijken. Dus in de weide beginnen met eens hangen en korte ritjes en de basis bevestigen is prima.

Als er iemand mee naar buiten gaat op de fiets, is de bedoeling daarvan dat het paard steun ervaart van de fietser, en die kan volgen. Niet dat de fietser het paard volgt. :D
Heb je zelf al eens met Quick aan de hand gefietst? Dat kan ook helpen om hem aan de fiets te laten wennen.

Gewoon lekker met hem blijven werken zoals je tot nu toe gedaan hebt en je leiderschap steeds weer bevestigen in het grondwerk en het wandelen. Puber Quick groeit waarschijnlijk wel over zijn spatjes heen.


Quick wil altijd de eerste zijn. Als we gaan wandelen en ik let even niet op, loop ik zo naast zijn schoft iov hij met zijn neus naast mijn schouder. >;) Zie met hem fietsen nog niet goed komen.

We zullen wel zien hoe alles loopt. Vind het geen schande om dit jaar op de wei te werken en daar alles goed in te oefenen. Tijd genoeg om de wijde wereld nog te verkennen.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:43

Precies, tijd genoeg.

Overigens vind ik dat naast de neus (moeten) lopen en niet ergens anders nooit zo boeiend. Het ligt er voor mij aan hoe het paard is en wat de situatie is. Het moet wel gecontroleerd en veilig blijven uiteraard.

Mijn mafje had ik het commando "andere kant" geleerd: dan verwisselde ik achter mijn rug het halstertouw naar mijn andere hand en moest mafje dus achter mij van kant wisselen waar ze naast of half achter me liep. Dat was heel handig.

Ik ben arabierig typje hetzelfde aan het leren maar die snapt vooralsnog niet zo veel van het feit dat ik ook aan haar rechterkant kan lopen, dat heeft ze nooit geleerd. Dus daar moet ik eerst nog een extra stapje inbouwen. Is gewoon zo leuk om met je paard uit te vinden wat er al werkt en waar nog wat werk aan is.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:57

Maflinger_S schreef:
Precies, tijd genoeg.

Overigens vind ik dat naast de neus (moeten) lopen en niet ergens anders nooit zo boeiend. Het ligt er voor mij aan hoe het paard is en wat de situatie is. Het moet wel gecontroleerd en veilig blijven uiteraard.

Mijn mafje had ik het commando "andere kant" geleerd: dan verwisselde ik achter mijn rug het halstertouw naar mijn andere hand en moest mafje dus achter mij van kant wisselen waar ze naast of half achter me liep. Dat was heel handig.

Ik ben arabierig typje hetzelfde aan het leren maar die snapt vooralsnog niet zo veel van het feit dat ik ook aan haar rechterkant kan lopen, dat heeft ze nooit geleerd. Dus daar moet ik eerst nog een extra stapje inbouwen. Is gewoon zo leuk om met je paard uit te vinden wat er al werkt en waar nog wat werk aan is.


Bij Bacardi en Macho ben ik ook niet zo strikt. Helaas is Quick een te grote clown. Loopt ie achter me, dan probeert hij zijn touw of mijn gsm te stelen. Aan mijn jas of trui trekken, is ook een leuk spelletje. Of hij probeert in mijn handen te happen. Achter mij steigeren is natuurlijk ook wel geinig (al is hij dat grapje het laatste jaar wel beu geworden) en een andere topper is bokkend voorbij spurten. Loopt ie met zijn neus naast me, kan hij minder geintjes uithalen.

Vind het zelf niet erg om naast zijn schouder of schoft te lopen, maar hij ziet dat als teken dat ie nog sneller mag. Soms gaat het verzorgstertje mee met Macho en zij kunnen gewoon niet volgen. Quick kijkt niet eens om naar zijn vriendje en begint ongeduldig te schrapen als hij moet wachten. Draaft het verzorgstertje dan bij, moet ik bij Quick echt op de rem, omdat hij ook wil versnellen.

Op de wei is het altijd een strijd tussen Quick en Bacardi om het snelst bij de voerbak te zijn. Vaak is Quick de eerste die het bos uit komt, waardoor Bacardi in een rot humeur geraakt. Zo om de paar dagen vindt Bacardi wel een manier om Quick van de eerste plaats te stoten. Geeft helaas wel regelmatig schade aan mijn omheining.

Ik ben er zeker van dat Quick het super gaat vinden om over de hei te stormen met mij op zijn rug. Alleen is het veiliger voor ons beiden als ik de storm in de hand heb en tot hiertoe krijg ik aan de hand enkel protest als ik op de rem ga. Ik zou gek zijn om met hem op buitenrit te gaan zo lang er geen rem op staat.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:59

Klopt helemaal. Je moet je aanpassen aan het paard: zoveel ruimte als mogelijk, zo strak als nodig. Geldt zowel ernaast als erop.

Ik heb je topic over Quick gevolgd en volgens mij ben je goed bezig en gaat het helemaal goed komen. Op jullie tempo.

Ik heb vandaag voor het eerst sinds mijn val, een half jaar geleden, weer op arabierig typje gezeten. Aan de longeerlijn en alleen wat gestapt. Voelde goed en knolletje was braaf.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 bezoekers