Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nancy01
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-03-11
Woonplaats: Neerpelt

Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 17:28

Hoi allemaal,

Door de wind zijn er een groot aantal van die ¨¨¨¨¨ esdoornzaden op de weide beland.
Weet iemand hoe ik die er kan afkrijgen, op welke manier?
Hoe lang zijn de zaden echt giftig?
Je hoort alleen dat je moet oppassen in de herfst en in de lente ( voor de opslag ) maar over de andere jaargetijden lees je niets. en dan liggen die verdomde zaden er toch ook.
Dus alle info is welkom en vooral hoe ik ze van het gras afkrijg.


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:30

Bladblazer.

Zij zijn het meest gevaarlijk in de herfst en lente omdat paarden dan minder gras hebben en gaan scharrelen. Je moet zorgen voor voldoende hooi.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:30

Ik heb hier allemaal esdoorns om het terrein, helaas wist ik dat niet voor we het kochten (dat het giftig was). Wij hebben al ontzettend gesnoeid en ik doe of bladblazen of zuigen en veel harken en ik zorg vooral voor 24/7 lekker smakelijk hooi zodat ze geen zin hebben bladeren/zaden te eten.

Helaas zijn ze wel echt giftig, toch adviseerde DA niet meteen om meteen alle bomen te verwijderen

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..


Nancy01
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-03-11
Woonplaats: Neerpelt

Re: Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 17:40

Heb een bladblazer al geprobeerd maar geeft helaas niet dat resultaat.
toch al bedankt voor de reacties!

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:43

En als je die op zuigen zet? Ik heb een bladblazer met zuig en verkruimel functie, ideaal ding. Maar goed, er is niet tegenop te blazen/kruimelen hoor. Ik zorg vooral voor een beschutte stal vol stro en veel, veel hooi

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Re: Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:44

Niet alleen de blaadjes zijn giftig, ook de scheuten!

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:45

Ja alleen de scheuten komen vanaf maart weer een beetje, ook daarom goed opruimen. Het is net onkruid

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:05

Ik heb ze vorig jaar met de bladblazer en de bladhark proberen te verwijderen, maar helaas. Er zit volgens mij niks anders op dan meter voor meter de zaadjes oprapen...

Nancy01
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-03-11
Woonplaats: Neerpelt

Re: Esdoornzaden! Hoe krijg ik ze van de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 14:55

Collie2008 Ik voel en begrijp je volkomen. die rotdingen zijn een hel. We hebben ook dit jaar hetzelfde dus zoals jij. We huren het wel maar wisten niet dat er verscheidene van die gifbomen rondom stonden. Gelukkig hebben we er 3 kunnen laten "inslapen"! De grootste helaas te laat gezien met het gevolg van die rotzaden en bladeren.
Ik vrees dat er inderdaad niet veel meer op zit dan zoveel mogelijk zaden weg te rapen en met de grasmaaier alles af te maaien zelfs nu in deze periode om zoveel mogelijk zaden weg te krijgen.
Je wordt er echt moedeloos van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Esther_r20, Firebug, Iris_Casper, nayla, pluisje88, posje, Room_Soesje, SentiBot, Silly_Woman en 83 bezoekers