All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:04

Celiien schreef:
1 handbagege-koffertje -O- ?

ik zit op ongeveer 18-19 kg... minimaal, en ja voor 8 dagen :+
altijd +2 dagen extra ondergoed, je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
2/3 korte broeken, 1/2 lange broeken, 4 bikini's, paar tshirts/hemdjes, trui voor als het fris wordt, 2 paar slippers, een paar dichte schoenen, 1(of 2)paar sandalen.
2-3 jurkjes, jurkjes voor over bikini
Minimaal 2 badhandoeken
en dan uiteraard alle shampoo's/doucheschuim/conditioner/scheerschuim/fohn/make-up/etc

:') maar ik ben wellicht wel erg


nou dit zo ongeveer wel ja.
Ik wil iedere dag iets schoons aan kunnen en daar keuze in hebben ook nog. Casual, netjes, lang, kort, voor actief of meer voor de leuk.
Iets voor als het echt flink afkoelt. Verschillende soorten schoenen.
Als ik 8 dagen aan het zwembad zou liggen toch zeker wel 4 verschillende badpakken of bikini's.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:32

karuna schreef:
Drie flessen zonnebrand? Hier moet shampoo en een ding zonnebrand mee ivm allergie ook. Maar klein flesje genoeg 100 ml voldoet twee weken ruim voor twee personen


Ik neem er ook altijd 3 of 4 mee :+
Een fles babyzonnebrand voor het gezicht, een fles dikke klei factor 75, een fles gewone zonnebrand factor 30 voor mijn vriend, en een spuitfles factor 50.
En dat is zo ongeveer de enige manier waarop ik niet verbrand :')

Mijn vriend en ik delen normaal gesproken een koffer ivm vloeistoffen, maar qua kleding zou ik het ook makkelijk in een handbaggage koffertje krijgen. De zware/warme kleding heb ik vaak toch met vliegen aan en de rest weegt niet zo veel.

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:46

Anoniem schreef:
Verschillende soorten schoenen.
Als ik 8 dagen aan het zwembad zou liggen toch zeker wel 4 verschillende badpakken of bikini's.


Grappig, als ik 8 dagen aan een zwembad zou liggen en het park niet af zou komen (oh, pure horror wat mij betreft) zou ik hooguit 2 bikini's meenemen en geen schoenen, enkel slippers.
Ik zou aan de beschrijving van TS voor zo'n vakantie ook meer dan genoeg hebben.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:12

Wauw hoe nemen jullie zo weinig mee? :oo
Ik ga volgende week 8 dagen all incl. maar ik ga het echt net redden hoor met 20kg.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:28

En het mooie is, als ik 10-12 dagen ga, red ik t ook met 20kg. De kleding valt mee wua gewicht. Schoenen/toiletartikleen echter :’)

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:36

Ik zou voor elke dag een t-shirt meenemen, die heb je toch vaak wel dagelijks aan (zeker in de avond), en dan vind ik zelf elke dag een schone wel fijn.
Voor vakanties van een week kom ik vaak ergens tussen de 10 en 15 kg uit. All inclusive nog niet vaak gedaan maar vind ik qua bagage niet heel veel uitmaken.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:45

Celiien schreef:
En het mooie is, als ik 10-12 dagen ga, red ik t ook met 20kg. De kleding valt mee wua gewicht. Schoenen/toiletartikleen echter :’)



Hoeveel schoenen neem je dan mee?

Ik vaak 1 paar slippers, sandalen en wandelschoenen. In het uiterste geval nog 1 paar D schoenen. Behalve als je die laatste mee neemt, snap ik niet hoe schoenen zo zwaar kunnen zijn..

Zonnebrand neem ik 1 volle spuitbus factor 50 mee. Daar red ik het minimaal een week mee. Op? Zijn vast wel winkels in de buurt.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:50

mvdende schreef:
Celiien schreef:
En het mooie is, als ik 10-12 dagen ga, red ik t ook met 20kg. De kleding valt mee wua gewicht. Schoenen/toiletartikleen echter :’)



Hoeveel schoenen neem je dan mee?

Ik vaak 1 paar slippers, sandalen en wandelschoenen. In het uiterste geval nog 1 paar D schoenen. Behalve als je die laatste mee neemt, snap ik niet hoe schoenen zo zwaar kunnen zijn..

Zonnebrand neem ik 1 volle spuitbus factor 50 mee. Daar red ik het minimaal een week mee. Op? Zijn vast wel winkels in de buurt.


Was een voorbeeldje. Meestal 1 of 2 paar sandelen, een paar teenslippers en een paar dichte schoenen. birckenstocks heb ik vaak aan :j

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:00

Booooo schreef:
Wauw hoe nemen jullie zo weinig mee? :oo
Ik ga volgende week 8 dagen all incl. maar ik ga het echt net redden hoor met 20kg.


Wat neem je dan allemaal mee? Ben daar echt benieuwd naar :-)

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:07

Wauw wat nemen sommigen veel mee :wow: Laatste keer hadden wij alleen handbagage mee, het jammere is dat je dan niet echt kunt shoppen! Ik heb ookal twee weken door Azië gereisd met alleen handbagage en een handtas, maar toen werd er niet echt veel geshopt :')

maaikemuis
Berichten: 5276
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:11

mvdende schreef:
Celiien schreef:
En het mooie is, als ik 10-12 dagen ga, red ik t ook met 20kg. De kleding valt mee wua gewicht. Schoenen/toiletartikleen echter :’)



Hoeveel schoenen neem je dan mee?

Ik vaak 1 paar slippers, sandalen en wandelschoenen. In het uiterste geval nog 1 paar D schoenen. Behalve als je die laatste mee neemt, snap ik niet hoe schoenen zo zwaar kunnen zijn..

Zonnebrand neem ik 1 volle spuitbus factor 50 mee. Daar red ik het minimaal een week mee. Op? Zijn vast wel winkels in de buurt.


Wij kunnen met elkaar op vakantie (en ik had niet op je winkellink moeten klikken, ik word enorm hebberig nu).

Afgelopen vakantie was ook all-inclusive, maar dan all-inclusive een berg beklimmen. Qua kleding is er niet heel veel ruimte over naast een expeditieslaapzak, stijgijzers, D-schoenen en 2 verschillende diktes donsjassen. Dus doe je het 3 weken met 2 t-shirts, 2 broeken, 2 lange mouwen shirts en een fleecevest. Zonnebrand werkt ook prima als dag- en nachtcreme.

Mijn grootste zorg is altijd de camera apparatuur weer door de bagagecheck krijgen als handbagage *-:)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:16

Hier alleen handbagage mee toen ik nog alleen met mijn man was.
Nu met kinderen erbij een grote en twee kleine koffers (luiers, zwembandjes etc).

Afgelopen zomer met de auto op vakantie geweest en voor iedereen een kleine koffer mee, heerlijk en ging prima.
Had wel veel te veel speelgoed meegenomen :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:57

Ah ik bedoel shampoo is 100 ml genoeg :+ zonnebrand creme veel meer nodig maar een fles niet meer. Factoer 30 liefst of anders50 als het een heet vakantie land is.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:20

Apple schreef:
Booooo schreef:
Wauw hoe nemen jullie zo weinig mee? :oo
Ik ga volgende week 8 dagen all incl. maar ik ga het echt net redden hoor met 20kg.


Wat neem je dan allemaal mee? Ben daar echt benieuwd naar :-)


Voor iedere dag een nieuw setje kleding, 2 bikini's, 4 paar schoenen/slippers, verzorgingsartikelen (shampoo/cremespoeling/douchegel/zonnebrand etc weegt al aardig wat). Stijltang, krultang, fohn (vind die in de hotels nooit fijn :+ ).

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:26

maaikemuis schreef:
mvdende schreef:
En het mooie is, als ik 10-12 dagen ga, red ik t ook met 20kg. De kleding valt mee wua gewicht. Schoenen/toiletartikleen echter :’)



Hoeveel schoenen neem je dan mee?

Ik vaak 1 paar slippers, sandalen en wandelschoenen. In het uiterste geval nog 1 paar D schoenen. Behalve als je die laatste mee neemt, snap ik niet hoe schoenen zo zwaar kunnen zijn..

Zonnebrand neem ik 1 volle spuitbus factor 50 mee. Daar red ik het minimaal een week mee. Op? Zijn vast wel winkels in de buurt.


Wij kunnen met elkaar op vakantie (en ik had niet op je winkellink moeten klikken, ik word enorm hebberig nu).

Afgelopen vakantie was ook all-inclusive, maar dan all-inclusive een berg beklimmen. Qua kleding is er niet heel veel ruimte over naast een expeditieslaapzak, stijgijzers, D-schoenen en 2 verschillende diktes donsjassen. Dus doe je het 3 weken met 2 t-shirts, 2 broeken, 2 lange mouwen shirts en een fleecevest. Zonnebrand werkt ook prima als dag- en nachtcreme.

Mijn grootste zorg is altijd de camera apparatuur weer door de bagagecheck krijgen als handbagage *-:)[/quote]


Dit dus. Je laat het wel uit je harsens om een stijltang oid mee te nemen als je die tas zelf moet dragen gedurende een lange tijd.

Ik sleep ook altijd teveel mee. Maar ga het onderhand wel leren.

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:32

Ik reis veel en kan voor max een week alles kwijt in een handbagage koffer (incl laptop). Kwestie van handig plannen en eventueel wat wassen tijdens het douchen (is ook hygienischer, vuil ondergoed en sokken gaan zo snel stinken). Ik haat wachten op de kofferband, duurt bij sommige vliegvelden ruim een kwartier.

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:33

Stijltang, krultang, fohn, 4 paar schoenen....
Jeetje, waar heb je dat voor nodig dan als je je resort niet af komt?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:37

Stijltang en krultang heb ik niet eens, de fohn van het hotel de laatste keer wel gebruikt maar dat was om m'n bergschoenen te drogen. Ze bleken wat moeite te hebben met een oceaan :x
Mijn toilettas weegt incl alles nooit meer dan 500gram, meestal minder. Alles gaat afgemeten in kleine flesjes. En dat is incl wasmiddel wat ik daar ook in bewaar.
Ik zit ook regelmatig op plekken waar geen stroom aanwezig is, soms niet eens sanitair (eigen schepje mee). Dan heb je ook niets aan luxe dingen...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:29

Stijltang ed heb ik ook niet (fohn ook niet) vroeger redde ik het echt niet met 20 kg maar had altijd teveel bij me.
Nu neem ik dus nog teveel speelgoed mee voor de kinderen (het wordt al steeds minder).

Boeken tegenwoordig ook op een Ereader, scheelt heel veel ruimte en gewicht.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:30

Goof schreef:
Stijltang, krultang, fohn, 4 paar schoenen....
Jeetje, waar heb je dat voor nodig dan als je je resort niet af komt?

Uhhh voor in de avond :+ Dan wil je er toch ook gewoon leuk bijlopen?

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:48

Booooo schreef:
Goof schreef:
Stijltang, krultang, fohn, 4 paar schoenen....
Jeetje, waar heb je dat voor nodig dan als je je resort niet af komt?

Uhhh voor in de avond :+ Dan wil je er toch ook gewoon leuk bijlopen?


Nou ja, daar heb ik sowieso geen fohn, stijltang en krultang voor nodig, maar dat terzijde :P
Nee joh, als ik 8 dagen lang mijn resort niet zou afkomen zou ik na het eten een cocktail (of wat) nemen aan het zwembad in het avondzonnetje en daarna mijn bed in rollen.

Maar goed, ik zei al dat zo'n vakantie voor mij pure horror zou zijn dus ik snap het denk ik ook gewoon niet zo goed.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:58

MarijeR schreef:
[edit] Net tickets geboekt voor Nairobi, zag ik dat ik 3 koffers van 32kg mee mag nemen. Wat moet je daar mee? Tis niet dat ik ga verhuizen :')
Aansluitende vluchten zijn ook iets van 15kg fotogear en 5kg gewone bagage... Dat is prima te doen voor 3 weken.

Misschien kan je ze vol stoppen met kleding die je dan daar achterlaat in een sloppenwijk? Er zijn vast wel Nederlandse organisaties die dat doen.

Anoniem

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:12

Ik heb 2 keer zo'n vakantie gedaan en in mijn ervaring nam ik altijd veel te veel mee. Ik hoef niet voor elke dag zes outfits en ik hoef ook niet vijf bikini's mee. Ook all inclusive vond ik het wel fijn om een lange broek mee te nemen, en een shirt dat mijn schouders bedekte. Soms is het wel fijn om even van het resort af te gaan naar een stadje in de buurt en aangezien veel resorts in islamitisch georiënteerde landen liggen is het fijn als je dan niet in je strandjurkje door een stad hoeft te sleuren.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:21

Goof schreef:
Anoniem schreef:
Verschillende soorten schoenen.
Als ik 8 dagen aan het zwembad zou liggen toch zeker wel 4 verschillende badpakken of bikini's.


Grappig, als ik 8 dagen aan een zwembad zou liggen en het park niet af zou komen (oh, pure horror wat mij betreft) zou ik hooguit 2 bikini's meenemen en geen schoenen, enkel slippers.
Ik zou aan de beschrijving van TS voor zo'n vakantie ook meer dan genoeg hebben.

Ha, dit dus!
En ik snap niet wat jullie allemaal doen in die resorts? Ik zou voor zo'n vakantie (als ik het uberhaupt ooit zou doen) vooral dingen om te doen meenemen. Boeken, spelletjes, tablet, schrijf/tekenblok, dat soort dingen.
Als je veel winkelt: oude kleding meenemen en bij teveel op de terugweg (want teveel gewinkeld) weggooien of weggeven :)*
@Sting: stiekem zitten ze in de sloppenwijken helemaal niet (meer) te wachten op Westerse "gewone" kleding. Ondergoed en sokken zijn veel belangrijker maar die zitten nooit in die pakketten. Warme truien bijvoorbeeld heb je ook weinig aan in zo'n gebied.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:40

Ik red ook makkelijk 20 kilo voor een week.
Je wilt toch niet iedere dag in hetzelfde lopen? Dat mensen denken: o heb je haar weer met datzelfde rokje, heeft die geen andere kleren of zo?
En daarbij vind ik het ook nog eens niet fris eerlijk gezegd :o
Dus: ik heb zeker 7 setjes kleding bij me, een paar bikini’s, 3 paar schoenen, slippers en dan nog strandlakens. Die zijn ook zwaar. Een toilettas met allerlei verzorgingsproducten en een toilettas met zonnebrandmiddelen voor mezelf afbouwend en voor mijn partner.
20 kilo red ik maar net, dat is duidelijk :D