Wandelvakanties (met hond) wie doet het?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Wandelvakanties (met hond) wie doet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 14:58

Zoals de titel al zegt, Wie heeft er ervaring met wandelvakanties?

Ik ben door het lezen van meerdere wandelvakantie topics van plan om deze zomer dit eens uit te proberen!
Ik ben mij wat aan het oriënteren en heb een aantal vragen:

- Wat zijn de mooiste wandelroutes in Europa?
Ik heb gekeken naar het mullerthaltrail en vind dit prachtig, maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Ierland of Engeland ook het een en ander te bieden heeft.

- Hoe doe jullie dat met bagage?
Is het een kwestie van slim inpakken, steeds terugkomen op een vaste plek zodat je niet hoeft te slepen of een bagage versleep service?

- Hoe zorg je dat je reis goedkoop blijft?
Ik heb gekeken naar een aantal verblijfplaatsen rondom populaire wandelroutes, maar de prijzen voor een eenvoudig tentje zijn vaak hoog (van wat ik heb gezien soms rond de €40 per nacht :oo )
Dus dan wordt het toch verleidelijk om dan toch maar een goedkope luie zonvakantie te boeken..

- Hond wel of niet mee?
Mijn hond vind het heeeeerlijk om te wandelen en ik zou hem het liefst overal mee naartoe nemen.
Maar dan moet ik dus zijn voer + water meenemen en erg goed opletten dat zijn voetkussentjes niet te snel slijten.

Alle foto's, verhalen, tips & tricks zijn welkom :j

"Love the life you live, live the life you love."



KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:08

stuur Essiesilly een pb zij backpacked met haar honden :D

Er zijn ook wat topics met trektochten met honden en zo! :)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 03:33

Mullerthal is enorm gekend, maar er zijn zoveel regio's waar het supermooi wandelen is en die minder gekend zijn. Zwarte woud, hoge Venen, Ardennen... Om er maar een paar kortbij te noemen.

Wij gaan dit jaar met de hond naar Slovenië, regio van triglav national park. We hebben twee huisjes geboekt, zodat we een paar dagen in regio a en een paar in regio b kunnen hebben. Voor ons de keuze voor een huisje, omdat onze hond 'op de vreemden'
erg zenuwachtig kan zijn en zijn rust moeilijk kan vinden. Dus voor hem is de regelmaat van terug te komen naar een vaste plaats wel goed. Maar dat is weer persoonlijk. Genoeg mogelijkheden om vanaf 1 punt daar verschillende dagwandelingen te doen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 06:05

Wij hebben geluk, wij hoeven niet op vakantie om mooie wandelroutes te vinden. We hebben de Rocky Mountains in de chtertuin zo'n beetje, en ik denk dat daar zoveel routes te lopen zijjn dat we die nooit allemaal kunnen bewandelen voordat we het loodje leggen :+ !


Afbeelding


je kunt je hond alvast trainen door langere afstanden te gaan lopen zodat hij went aan die afstanden, en zijn voetzooltjes kunnen aanpassen. Je kunt eventueel ook op zoek naar goede hondenschoentjes, wij hebben ze voornamelijk voor in de sneeuw maar je kunt ze ook gebruiken voor de wandelingen die jij in gedachten hebt. Onze ervaring is dat dieren de zachtste ondergrond kiezen die beschikbaar is en dus niet op de verharde paden blijven als er ook anders is. Hier in de Rockies zijn er bijna geen verharde paden, alleen bospaden. Ook in Europa veel gewandeld tijdens vakanties en daar is het hetzelfde!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HELder, Ineke2, kimendana, Mitch_Beauty en 81 bezoekers