All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 11:17

Ik had laatst een discussie met iemand wat mee te nemen op een all inclusief vakantie voor 1 week/8 dagen dus een resort waar ke dan in principe niet af hoeft.
Diegene vond t blijkbaar vreemd dat ik als vrouw genoeg heb aan een handbagage koffer (of mijn schooltas) met daarin ondergoed voor die dagen, 1 paar slippers 2 bikini’s, 1 jurk, 1 korte broek, 1 lange broek 1 trui en 2 t-shirts
En dan uiteraard de kleding die ik aan heb
Ik kan wel 20 kg ruimbagage meenemen maar ik weet toch dat ik 75% van die spullen niet draag
Dus ik ben benieuwd, wat nemen jullie mee op zo’n vakantie kwa kleding?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:19

Altijd te veel :+

Maar ik ben ook nog nooit all in op vakantie geweest zonder t resort af te gaan. Vind het altijd wel leuk om iets van de omgeving te zien. En in een warm land, zweet je ook meer en dan wil ik voor iedere dag wel wat schoons mee. Is misschien niet altijd nodig, maar het moet in ieder geval een optie zijn. Met jouw paklijstje zou ik het dus niet redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:19

Ik ben vorige maand geweest, en had achteraf gezien aan spullen voor daar aan een handbagage genoeg, maar we hebben daar geshopt dus toen was het proppen met 2 koffers!

Als je slim inpakt en gaat bedenken wat je wanneer aan hebt kan het prima :-)

Ik had trouwens een beetje wasmiddel mee in een potje en heb daar shirts, ondergoed en bikinis mee gewassen in de wasbak haha

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:21

1 handbagege-koffertje -O- ?

ik zit op ongeveer 18-19 kg... minimaal, en ja voor 8 dagen :+
altijd +2 dagen extra ondergoed, je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
2/3 korte broeken, 1/2 lange broeken, 4 bikini's, paar tshirts/hemdjes, trui voor als het fris wordt, 2 paar slippers, een paar dichte schoenen, 1(of 2)paar sandalen.
2-3 jurkjes, jurkjes voor over bikini
Minimaal 2 badhandoeken
en dan uiteraard alle shampoo's/doucheschuim/conditioner/scheerschuim/fohn/make-up/etc

:') maar ik ben wellicht wel erg

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:23

Ik heb ook altijd teveel mee, maar ga nooit all in, meestal in een Airbnb of appartement. En ja, ik neem voor bijna elke dag een schoon setje mee, omdat ik het leuk vind om elke dag wat anders aan te hebben :D Maar dan nog lukt het mij wel om het in handbagage te proppen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:25

Hangt er een beetje vanaf hoe actief je bent, maar jouw 'inpaklijst' lijkt erg op de mijne :-) IK heb wel altijd wat extra T-shirts mee.

Als er toevallig activiteiten op het programma staan waarbij je hele dagen op pad bent en er een kans in zit dat je onder de modder/flink bezweet/vage groene vlekken rijker weer terug komt (denk aan wandelingen van het gebaande pad af, paardendingen etc) dan gebruik ik mn extra T-shirts wel :-) Voor de zekerheid ook altijd 1 nette blouse voor geval je ergens komt dat je iets netters aan wil (hoewel je dan de jurk aan kan trekken :-) )

Ik red de meeste trips ook met alleen handbagage :-)

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:26

Ik ben een ruime pakker. Ik ben er een die dan ook eens iets leuks wil dragen met het diner en daarvoor perse die jurk en dat paar schoenen mee moet :Y)

Het beste dat ik ooit heb gedaan is 2 handbagage koffertjes voor 4 dagen en dat was heel zwaar voor mij :')

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:30

Ik stond 'm te knijpen op het vliegveld deze zomer (al dan wel van BCN-AMS :'))
Gelukkig was die weegschaal ingesteld op -1,5kg anders had ik het niet gered. :))

Ik kan me prima redden met minder hoor, zou zo op backpack vakantie gaan met het minste aan spullen. Staat ook echt wel hoog op het bucketlijstje.
Maarrr als het niet hoeft :Y) dan prop ik die koffer lekker vol hoor.
Voor een 8 daagse all-in vakantie...
3/4 rokjes, 2/3 jurkjes, 1/2 lange broeken, 5/6 shirts/blousjes, 1 vest/trui, 2 bikini's, 2 paar slippers en 2 paar dichte schoenen. En dan natuurlijk ondergoed, ook altijd veel meer dan nodig. Just in case.
Shampoos etc. neem ik ook lekker van thuis mee; moet er niet aan denken dat je op dag 1 nog opzoek moet naar een supermarkt om allerlei toiletspullen te kopen.

Ik vind het gewoon leuk om telkens wat anders aan te hebben, soms wel 2/3 kledingwissels op een dag. :')

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:35

Ik heb het maximaal toegestane formaat handbagagekoffer (voor alle maatschappijen, dus niet supergroot) en daar red ik het (samen met een handtas) precies een week mee als het moet. Maar ik stop er wel meer in dan jij want een week op een resort is niks voor mij. Af en toe een middagje strand of zwembad prima, maar verder wil ik toch wel graag wat van de omgeving zien, in een fris shirt dat niet vol zweet, zonnebrand of andere rans zit :D Aan de andere kant stop ik er geen lange broeken in. Ik draag een soepele spijkerbroek tijdens de reis en die trek ik na het douchen 's avonds gewoon aan als het frisser is richting restaurant.

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 11:36

Paris_ schreef:
Ik stond 'm te knijpen op het vliegveld deze zomer (al dan wel van BCN-AMS :'))
Gelukkig was die weegschaal ingesteld op -1,5kg anders had ik het niet gered. :))

Ik kan me prima redden met minder hoor, zou zo op backpack vakantie gaan met het minste aan spullen. Staat ook echt wel hoog op het bucketlijstje.
Maarrr als het niet hoeft :Y) dan prop ik die koffer lekker vol hoor.
Voor een 8 daagse all-in vakantie...
3/4 rokjes, 2/3 jurkjes, 1/2 lange broeken, 5/6 shirts/blousjes, 1 vest/trui, 2 bikini's, 2 paar slippers en 2 paar dichte schoenen. En dan natuurlijk ondergoed, ook altijd veel meer dan nodig. Just in case.
Shampoos etc. neem ik ook lekker van thuis mee; moet er niet aan denken dat je op dag 1 nog opzoek moet naar een supermarkt om allerlei toiletspullen te kopen.

Ik vind het gewoon leuk om telkens wat anders aan te hebben, soms wel 2/3 kledingwissels op een dag. :')


Ik heb een keer een koffer bij moeten kopen in Barcelona omdat ik (en ook mijn moeder) te veel geshopt hadden en de spullen niet meer in de koffers paste :')
En we hadden al 2 ruimbagage koffers+1 handbagage (we waren met zen 4en)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:38

De terugweg is inderdaad een ander verhaal als de heenweg :+

Voordeel van licht bepakt heen, dan heb je meer ruimte voor alle zooi die je ter plekke aanschaft terug :))

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:41

In handbagage krijg ik nooit al m’n vloeibare spul mee wat ik mee wil, dus neem sowieso ruimbagage mee. En als ik dan toch zo’n grote koffer heb stop ik die ook vol. Anders gaat het zo schuiven in de koffer :j

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:42

Oh Wauw, LizannePuthzy _O- _O- Ik hoop dat nooit hoeven mee te maken want dan heb ik toch wel enige bonje met m'n vriend. :')

Oja nog een kleine note; föhn, luchtbedden en toilettas zaten bij vriend in de koffer. :))
Die heeft sowieso meer ruimte over dan ik (mannen? hoe doen jullie dat >;) ) dus dan gaat jouw idee wel op, Apple. :')

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:44

Meestal gaat mijn 70L backpack mee. Heb het met deze tas 182 dagen moeten doen.:D

Maar voor een all in vakantie zit hij meestal maar half vol. Een stuk of 3 korte broeken. 1 of 2 afritsbroeken, aantal dagen in t-shirts en 1 paar slippers, sandalen en wandelschoenen. 2 paar bikini's, 2 speciale dunne badhanddoeken, eventueel waterschoenen, Ondergoed aantal dagen + wat reserve.

Vorig jaar 2 weken rondreis gemaakt met de 70L backpack en 1 handbagage koffer.

Maar dan had ik wel tent, matje, slaapzak, brander+ pannen, 1 paar D schoenen, klimgordel, zooi carabiners, klettersteig materiaal en 1 streng 40 meter dubbeltouw mee _O-

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:49

Celiien schreef:
1 handbagege-koffertje -O- ?

ik zit op ongeveer 18-19 kg... minimaal, en ja voor 8 dagen :+
altijd +2 dagen extra ondergoed, je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
2/3 korte broeken, 1/2 lange broeken, 4 bikini's, paar tshirts/hemdjes, trui voor als het fris wordt, 2 paar slippers, een paar dichte schoenen, 1(of 2)paar sandalen.
2-3 jurkjes, jurkjes voor over bikini
Minimaal 2 badhandoeken
en dan uiteraard alle shampoo's/doucheschuim/conditioner/scheerschuim/fohn/make-up/etc

:') maar ik ben wellicht wel erg


Jezus 18 kg?
Ik ben 6 maanden naar Australië geweest met 10,5 kg.... En dat was echt al een flinke backpack.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:50

Mijn koffer komt meestal zo rond de 6 kg uit :-) Dat is dan voor een dag of 5-8 :-)

18kg := Dat is knap :D :D

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:06

Paris_ schreef:
Oh Wauw, LizannePuthzy _O- _O- Ik hoop dat nooit hoeven mee te maken want dan heb ik toch wel enige bonje met m'n vriend. :')

Oja nog een kleine note; föhn, luchtbedden en toilettas zaten bij vriend in de koffer. :))
Die heeft sowieso meer ruimte over dan ik (mannen? hoe doen jullie dat >;) ) dus dan gaat jouw idee wel op, Apple. :')


Euh, mijn man sleept altijd meer mee dan ik. En trekt het vervolgens niet aan..

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:13

Ik zit eigenlijk ook altijd wel op 16/17 kg wanneer ik ruimbagage bijboek. Maakt niet uit of ik dan 1 week, 2 weken of 3 weken ga haha. Neem gewoon dezelfde hoeveelheid mee en de ene keer komt dan meer schoon mee terug dan de andere keer :Y). Ik kan met pakken niet zo goed kiezen wat ik wanneer ongeveer aan zal doen en probeer dus eigenlijk zo ongeveer al mijn 'leuke' zomerkleding mee te nemen. Vaak dan nog een extra trui en ik vlieg altijd in een lange spijkerbroek. Ik heb dan vaak 3 bikini's mee, voor elke dag schoon ondergoed + wat extra, 2 strandlakens een paar sneakers aan en dan 2/3 paar slippers/sandaaltjes. Bovenkleding trek ik elke dag schoon aan, en dan 's avonds nog weer wat anders dan overdag. 3 of 4 korte broeken, nog 2/3 rokjes en 2/3 jurkjes? Denk dat ik er dan ongeveer ben voor een week.

Maar vooral shampoo, zonnebrand en al die ongein gaat hard qua gewicht. Vaak stop ik dan ook nog een luchtbed en boeken in mijn koffer als het past. Voordeel is wel dat ik gelukkig qua gewicht niet echt meer in mijn koffer krijg dan 16/17 kilo, omdat hij dan echt gewoon al propvol zit (lees; gaat alleen nog dicht als ik erop ga zitten). Dus ik ben tegenwoordig niet meer bang dat ik gewicht te veel heb.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 26-11-18 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:14

Ik red 18 kg ook wel :o nou moet ik zeggen dat mijn koffer leeg al behoorlijk zwaar is, en als ik al mn toiletspullen meesleep het ook lekker aantikt. Heb ruimte zat, dus dan neem je ook al gauw weer veel meer mee dan nodig. En ik ga eigenlijk altijd toch wel regelmatig van het resort af, dan vind ik schone kleding toch ook wel erg fijn.

Edit: en toen ik nog dat soort vakanties vierde ging er ook altijd een stapel boeken mee. Tegenwoordig een ereader, maar in de auto maakt dat niet zo veel uit :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:21

Mm dubbel hier. Ivm zweten moet er wel best extra kleding mee omdat bij erg warm weer ik soms meer keer moet verkleden omdat mijn kleding drijfnat is van het zweet. En gaat er zeker een extra lange broek mee soepel zittend. Ivm regen/koelere temperatuur.

Maar nu twee keer america met twee personen twee handbagage koffers en een grijze grote ruimbagage koffer, vietnam meer vocht ging er voor beiden meer mee. Kilos geem probleem volume wel. Maar dat is ook vanwege medicatie. Mijn halve handbagage is medicijnen, ook moet er ivm allergie meer eten mee. Dat is de rest van mijn handbagage

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:22

Ja vooral die toiletspullen.. 3 flesjes zonnebrand + aftersun tikt toch aardig aan :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: All-in vakantie wat nemen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:23

Drie flessen zonnebrand? Hier moet shampoo en een ding zonnebrand mee ivm allergie ook. Maar klein flesje genoeg 100 ml voldoet twee weken ruim voor twee personen

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:24

Ik bouw altijd Af van 30 naar 15.. en nog een speciale voor mn gezicht :=

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:36

Meestal heb ik een klein handbagage koffertje mee om in te checken, die zit vaak rond de 8/9kg en dat is dan incl. groot fotostatief.
Handbagage is meestal 10-12kg, alleen aan fotogear. Maakt niet uit of ik 1 week of 3 weken weg ga.
Alleen als ik naar een koude omgeving ga en zware laarzen mee moet dan kan het zijn dat ik een iets grotere koffer mee pak maar ben dit jaar nog niet boven de 15kg ingecheckte bagage gekomen. En dat is incl. bv winter trips naar Wit Rusland en 3 weken kamperen in Afrika.
Als je veel reist, wordt je dat sjouwen met spullen die je niet nodig hebt echt wel zat :')

[edit] Net tickets geboekt voor Nairobi, zag ik dat ik 3 koffers van 32kg mee mag nemen. Wat moet je daar mee? Tis niet dat ik ga verhuizen :')
Aansluitende vluchten zijn ook iets van 15kg fotogear en 5kg gewone bagage... Dat is prima te doen voor 3 weken.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:45

karuna schreef:
Drie flessen zonnebrand? Hier moet shampoo en een ding zonnebrand mee ivm allergie ook. Maar klein flesje genoeg 100 ml voldoet twee weken ruim voor twee personen


Huh, zo weinig :?
Hier gebruiken we voor een week met z’n tweeen 300ML, als het niet meer is. Voor twee weken neem ik 2 tubes van 300ml mee en die gaan echt op. Je moet zonnebrand wel dik smeren.