[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Okay_Zoe
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:05

Maar dekens zijn toch eigenlijk helenaal niet goed, omdat ze nu hun eigen 'lichaamswarmte' niet kunnen regelen met hun haren ofzo
Heb een x gehoord dat ze warm blijfem door hun haren recht op te zetten zodat er lucht tussen komt voor issolatie...

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:10

Hoi meiden, ben ik weer.
Heb de stap deken binnen! Dit is maatje M, hals is prima maar mijn gevoel zegt dat kont echt te kort is. Jullie ook? Dan ga ik hem ruilen voor L.
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de verkoopfoto: maar vind dit best wel ruim of is dit goed? Dan heb ik vergelijkingsmateriaal.

Afbeelding

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:18

Zou zeker voor n maatje groter gaan!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:20

Thanks! Ga ik even het retourneren uitzoeken. :) Komt een vervolg op!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:24

Fairytail, Zijn voor jouw paard de dekens van Epplejeck niet iets? Ik denk dat dat een serieuze optie is.

muppetmayo

Berichten: 3396
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:26

JenniferU weatherbeeta :j ik heb net zo'n tank staan, ook een haflinger. Master gaat ook nog wel maar die vindt hij zelf helemaal niks en daar staat ie steeds mee te schuren. Epplejeck eigen merk gaat ook Alleen vind ik de kwaliteit heel veel minder. Shire pastte ook maar die heb ik toen terug gestuurd, die heb ik toen samen met de weatherbeeta besteld. Die lag echt het beste.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:33

JenniferU schreef:
Goedeavond, ik plaats dit berichtje voor een stalgenootje.

Zij heeft een extreem brede (lees boommaat xxw) haflinger.
Hij is zo geschoren:
[ [url=m/cqWaxt.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zoekt een deken voor hem.
We hebben hem opgemeten met het bucas meetlint daar komen we op een 135/185 6.0 uit.
De irish light lijkt goed te is liggen maar ben bang dat die toch nog te krap is(ivm veel huidvet vooraan) en hij maakt hem aan de v voorkant zelf los waardoor deze nu gesloopt is
[ [url=m/6JZCCS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat adviseren jullie? Ook qua dikte enz.
Hij heeft op het ongeschoren gedeelte een behoorlijke vacht.
DR Vario een optie?
Masters? Of kijken naar een bucas big neck? Amigo XL?

Voor mijn haf heb ik een pagony deken die enorm fijn past, ze is niet zo breed als deze haf, maar heeft bij de pagony ook nog wel wat ruimte over. Misschien die eens kijken? En anders de bucas big neck?

Ik heb geen duidelijkere foto’s maar voor het beeld:
Afbeelding


Afbeelding

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:39

Fairytail had je ook dekens met halve hals geprobeerd?

Voor de hafje zou ik ook zeggen Weatherbeeta.

Stapmolendeken zou ik idd een maat groter gaan. Ik ben benieuwd hoe die zal staan!

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:41

Die stapmolen deken zal ik ook een maatje groter nemen. Het lijkt nu een beetje te strak en krap.

Mijne is nu deels geschoren, heeft nog een uitrijdeken op als het ware. Staat nu onder 200 gram en een 0 grams hals.
Is een Rambo deken en de hals zit vast met van die ringetjes, maar dat overlapt eigenlijk te weinig. Hij wipt steeds open aan de bovenkant.

Hij voelt overigens op het geschoren deel lekker warm. Maar als ik op het haar voel, voelt ie veel koeler. Zal dat komen omdat het haar zo goed isoleert dat de warmte er echt onder blijft zitten?

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:12

Dat denk ik wel san4nie :)

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:22

san4nie schreef:
Hij voelt overigens op het geschoren deel lekker warm. Maar als ik op het haar voel, voelt ie veel koeler. Zal dat komen omdat het haar zo goed isoleert dat de warmte er echt onder blijft zitten?


Klopt! Daarom moet je onder een deken (bij ongeschoren) tussen de haren voelen en niet erop.. Als hij tussen de haren warm is, is het goed. Anders heeft een paard t al snel heel warm..

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:45

Eigenlijk merk ik bij mijn merrie weinig verschil in temperatuur tussen en bovenop de haren. Bij mijn ruin wel. Denk dat zijn vacht dan beter isoleert ofzo?

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:53

Koper schreef:
Eigenlijk merk ik bij mijn merrie weinig verschil in temperatuur tussen en bovenop de haren. Bij mijn ruin wel. Denk dat zijn vacht dan beter isoleert ofzo?


Denk het wel dan inderdaad. Mijn ruin was ook super pluizig en had het steeds echt warm.

nien81
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:41

Vraagje: heeft iemand ervaring met de Amigo bravo met V-sluiting tov de Rambo Original met v-sluiting? Ik had de Amigo gekocht in 198 maar die is vanachter echt dikke 10cm te kort. Ik vrees echter dat een maat groter van de Amigo te groot zal zijn. Nu las ik ergens dat de Rambo iets groter vallen, maar is dit ook qua lengte of enkel in de hals?

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:20

nien81 schreef:
Vraagje: heeft iemand ervaring met de Amigo bravo met V-sluiting tov de Rambo Original met v-sluiting? Ik had de Amigo gekocht in 198 maar die is vanachter echt dikke 10cm te kort. Ik vrees echter dat een maat groter van de Amigo te groot zal zijn. Nu las ik ergens dat de Rambo iets groter vallen, maar is dit ook qua lengte of enkel in de hals?


Voornamelijk in de lengte. In de hals merkte ik niet heel veel verschil.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:42

Okay_Zoe schreef:
Maar dekens zijn toch eigenlijk helenaal niet goed, omdat ze nu hun eigen 'lichaamswarmte' niet kunnen regelen met hun haren ofzo
Heb een x gehoord dat ze warm blijfem door hun haren recht op te zetten zodat er lucht tussen komt voor issolatie...


Hierover kun je veel terugvinden middels de zoekfunctie.

@SBravour: Ik vind hem ook bij de hals wat krapjes dus zou zeker een grotere proberen, of er moet een enorme stap tussen de maten zitten? Heb je een maattabel?

@ nien81: nier met die modellen maar wel Amigo en Rambo's gepast op mijn paard en vond de lengtes niet anders uitvallen. Enkel de Optimo valt heel anders.

@ Koper: Ik heb de weg geprobeerd maar de emblemen zitten dan recht op de schouder, ook heb ik de halve hals van PE geprobeerd maar die zat zo strak op de manen dat ik dat niet aandurfde. Heb de deken te koop staan maar met bied enkele tientjes dus twijfel echt of ik hem terug ga sturen of dan maar proberen. Bij terugsturen heb ik in totaal 47,- weggegooid aan verzendkosten -O-

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:37

Weet iemand waar je borst/schoft beschermers kan vinden voor mini Shetlanders (rond de 90cm) pony heeft van haar deken een kleine schuurplek, na het scheren.

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:57

Sorry Caitlin_K geen ervaring met mini's..

Ik heb ook een vraag aan de mensen die hun dekens laten wassen. Hoe komt het stukje klittenband tussen de voorsluiting (als jouw deken dat heeft) terug? Ik heb mijn deken laten wassen en nu zit dat klittenband vol met haren. Zo heb ik de deken niet aangeleverd, zeker niet gezien mijn paard zwart is en de haren bruin zijn..

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:09

Oeps... waar had je 'm laten wassen Rianne? Ik weet wel dat er van die "harkjes" voor klittenband bestaan. De Kruidvat of de Hema hebben dat soort dingen meestal wel. Dan kun je 't klitteband in elk geval schoonmaken.

Caitlin_K schreef:
Weet iemand waar je borst/schoft beschermers kan vinden voor mini Shetlanders (rond de 90cm) pony heeft van haar deken een kleine schuurplek, na het scheren.

Niet om vervelend te doen maar is het niet handiger om een deken te zoeken die niet schuurt?

Fairytail o ja, dat was jij. Van de emblemen. Wat een lastig probleem, je hebt echt wel zo'n beetje alles geprobeerd nu dan...

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:13

Caitlin_K schreef:
Weet iemand waar je borst/schoft beschermers kan vinden voor mini Shetlanders (rond de 90cm) pony heeft van haar deken een kleine schuurplek, na het scheren.

minihorseshop.nl?
https://www.minihorseshop.nl/qhp-borstbeschermer-lycra
Zou ook een beschikbare maat zijn voor een Shetlander, geen idee of t ook passend is voor een mini Shetlander, daar zou je dan even voor moeten mailen.

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:34

RianneH, ik pulk het er uit, eventueel met een naald ofzo. Heb dat ook wel inderdaad. Heel vervelend.
Bij 1 deken heeft mijn moeder nieuw klittenband er in genaaid voor me, omdat het zo versleten was.

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:45

Het vervelende is dat het dus niet van mijn eigen paard komt, sterker nog, het klittenband was helemaal schoon toen ik de deken inleverde. Dat pulken vind ik niet zo erg, maar mijn deken is enkel gewassen omdat er iets aangezet moest worden, niet omdat ie echt vies was. Nu ben ik zeer tevreden over wat eraan is gezet, maar krijg ik hem 'vies' terug.
Maar wou vooral even peilen of dat iets is dat bijna niet te voorkomen is. Ik heb maar één keer eerder een deken laten wassen en die had een anders soort klittenband maar kwam wel schoon terug.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:09

Ik denk eigenlijk niet dat die dekens één voor één gewassen worden. Misschien dat ze bij jouw deken van tevoren het klitteband niet goed hadden vastgemaakt?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:21

RianneH schreef:
Sorry Caitlin_K geen ervaring met mini's..

Ik heb ook een vraag aan de mensen die hun dekens laten wassen. Hoe komt het stukje klittenband tussen de voorsluiting (als jouw deken dat heeft) terug? Ik heb mijn deken laten wassen en nu zit dat klittenband vol met haren. Zo heb ik de deken niet aangeleverd, zeker niet gezien mijn paard zwart is en de haren bruin zijn..

bij mij het zelfde verhaal, ook voorslutiing klitteband vol met haren, wel voskleur dus kan best van me eigen paard zijn.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:12

Caitlin_K schreef:
Weet iemand waar je borst/schoft beschermers kan vinden voor mini Shetlanders (rond de 90cm) pony heeft van haar deken een kleine schuurplek, na het scheren.


Snuggy hoods misschien? Of anders evt le mieux misschien?