Wainonia zet haar beste beentje voor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muronia

Berichten: 19499
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Wainonia zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 16:08

Buiten ons EJL-topic heb ik eigenlijk al een hele poos geen rijtopics geplaatst van Wainonia en mij. Aangezien we de laatste tijd best weer wat fanatieker bezig zijn (en naast mij ook haar bijrijdsters) leek het me wel leuk om eens weer te laten zien waar we mee bezig zijn. Deze foto's zijn van afgelopen week en van de les van vandaag, dus wel echt recent :D

Kort paspoortje:
Wainonia is een inmiddels alweer 15-jarige KWPN-merrie. Officieel springen gefokt maar daar doen we niks mee :+ . Wedstrijden hebben we een hele tijd geleden aan de kant geschoven en sindsdien zijn we eigenlijk gewoon lekker thuis bezig. Nu het nieuwe fenomeen WeAllRide in de aantocht is, kriebelt het wel om op die manier toch nog eens mee te doen met iets dat op een wedstrijd lijkt. Dat geeft voor mij toch iets uitdaging om ergens voor te trainen.

Vandaag heb ik na lange tijd weer eens een les met Wainonia gereden. Meestal les ik met mijn jonge paard maar vandaag mochten ze allebei aan de bak (en ik dus twee keer, erg GOED voor mijn conditie haha). We zijn flink aan de slag geweest en dat bleek ook wel nodig, maar heerlijk om weer zo bezig te kunnen zijn samen.

Eerst van afgelopen week:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag (inmiddels is ze getransformeerd tot bleekscheet, oftewel geschoren)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:36

Ik vind dat je erg vriendelijk en ontspannen rijdt, zonder sporen en zweep :) Wainonia ziet er goed uit, leuk paard!

Dus ik leef vandaag, want de morgen is mij niet beloofd.. :):)

Avalanche

Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wainonia zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:47

Zeg...... ik kan me herinneren dat je begon met anders rijden met haar, en toen was het allemaal wat lang en wat sloom, maar die heeft flink meer impuls opgebouwd zeg! Ze mag nog meer op achter, maar ze sjouwt lekker zo! Heel goed.
Je zadel ligt ook verder naar achter, mag nog iets meer imo maar dat is een centimeter of zo :)

Keurig!

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Muronia

Berichten: 19499
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wainonia zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 19:47

Sharoontje dank je wel, dat is ze ook hoor! Ik rij eigenlijk geen enkel paard met sporen of zweep (al jaren niet meer, vind het niet nodig).

Avalanche klopt helemaal allemaal. Fijn dat je verschil ziet! Ik denk nog steeds dat het een heel zinvolle wending is geweest maar het was geen op zich staand doel, maar een onderdeel van het proces. Bedankt voor je reactie, leuk!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Avalanche

Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wainonia zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:25

Graag gedaan :) je hebt in die eerdere topics ook foto's gedeeld van hoe je vroeger reed, en ik ben het zeker met je eens dat een heel zinvolle wending is geweest. Je paard is enorm verbeterd, en jij ook, en je kunt nu meer impuls erin rijden, zonder sporen, zonder zweep, en dat is leuk om te zien. Ik vind haar lichaamsgebruik sterk verbeterd. Toen was het vrij veel op de voorhand, is logisch ook in die fase, paard heeft simpelweg de kracht niet om van achter te dragen, maar met wat ik nu zie, kun je er echt naar gaan werken dat ze meer op achter komt, en van voor zich wat opricht. En daarmee bedoel ik niet dat je haar omhoog trekt, maar meer dat zij omhoog komt van voren, doordat zij meer op achter komt. Maar dat snap jij :) goed bezig!

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

s1993

Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:44

Ik heb jullie ook een tijd gevolgd sinds je een andere weg in bent geslagen en wat fijn om dit topic te zien!
Goed bezig, naast dat ze lekker aan het lopen is, heeft ze op deze foto's ook gewoon een fijne 'gezichtsuitdrukking', ze ziet eruit als een happy athlete! +:)+

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Muronia

Berichten: 19499
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wainonia zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 23:12

Avalanche dat is inderdaad waar we mee bezig zijn. Een lange(re?) weg, maar wel een mooie vind ik zelf op deze manier.

S1993 dank je wel, dat is ook precies wat ik graag wil. Niet afdwingen maar samen werken. T moet voor beide leuk zijn om te werken, niet alleen voor degene die erop zit.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wainonia zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:51

Oooh Murosch, wat ben jij toch lekker bezig met die twee knappe paarden van je! <3 Ziet er fijn en vriendelijk uit. En nogmaals complimenten voor jouw houding, die is ook echt vooruit gegaan. Lekker genieten en plezier hebben! :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Wainonia zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:33

<3 <3 <3 <3

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Muronia

Berichten: 19499
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wainonia zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 18:59

Denise_Storm wauw dank je wel voor je lieve reactie.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers