Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 13:35

Hoi Bokkers!
Bij toeval ben ik erachter gekomen dat ik niet tegen lactose kan. Dit is soms wel heel erg onhandig met bv. uit eten gaan en dergelijke. Op internet kwam ik lactasepillen tegen: hoewel ik weet hoe het werkt in het lichaam en ik niet zo snel mogelijke bijwerkingen kan bedenken, ben ik er toch nog een beetje huiverig voor om zomaar zoiets te gaan slikken :o
Wie heeft hier wel eens lactasepillen geslikt? Werkte dit goed? Hoe vaak gebruik(te) je het? Merkte je nog nadelige effecten?

Health Equest - Darmflora-analyses en voedingsadviezen voor je paard


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:49

En melkeiwit? Er zit meer in melk dan enkel lactose.
Die pillen werken prima, maar als je ook niet tegen melkeiwit kan zet het geen zoden aan de dijk.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:51


BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:58

Mijn neef gebruikt ze ivm een allergie. Hij heeft geen klachten als hij die pillen slikt :)

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:05

Ik gebruikte ze lang geleden maar aangezien ik elke dag wel iets at wat ik niet kon hebben kreeg ik van mn dieetiste op mn flikker.
Ze zei het is voor af en toe niet iets om met regelmaat te nemen.
Dus ben er toen mee gestopt.
Ik kan mezelf nml niet aan een dieet houden hoe ellendig ik me ook voel daarna.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:19

Allergoloog wilde dat ik ze zou testen. Ik word er alsnog doodziek van. Enige dat de pillen doen is lactose omzetten in lactase in principe. En dan nog niet eens alles. Net als "lactose vrije" yoghurt en melk die gemaakt is van melk. Die is behandeld met dezelfde stof als die in die pillen zit. Overigens heb je het ook in drankvorm. Kerutabs en kerulac destijds.

Maar als je zo ziek wordt van lactose kun je het beter niet meer binnenkrijgen. Is beter dan welk tijdelijk lapmiddel dan ook. Of je melden bij je huisarts doorverwijzing vragen en dan krijg je de pillen misschien wel vergoed

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:26

Ik gebruik ook lactase tabletten, en ben er eigenlijk heel tevreden over. Geen bijwerkingen oid, is gewoon het eiwit wat lactose afbreekt. Je neemt ze in tegelijk met het consumeren van een melkproduct, en dan werken ze ongeveer 30 minuten (geloof ik). Dus dat moet je wel even goed laten timen. Nu gebruik ik vooral lactose vrije (officieel lactosearm, maar dat is voldoende) melk (of slagroom), maar heb altijd wel wat lactase tabletten mee als ik in een restaurant ben, en toch graag een toetje (lees ijs met slagroom) wil.

De dosis van die tabletjes is een beetje trial and error. Ik heb nog oude tabletten liggen van mijn tijd in Amerika, en die zijn geloof ik 9000 units. Daar neem ik er 2 van in op 1 glas melk. Maar in NL gaat de dosis volgens mij niet zo heel hoog, vandaar ook overgestapt op lactose-vrij. Voor mij is de lactose daarin voldoende afgebroken, en het is goedkoper dan de tabletten

TLove because He first loved Us
I John 4:19

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:34

karuna schreef:
Allergoloog wilde dat ik ze zou testen. Ik word er alsnog doodziek van. Enige dat de pillen doen is lactose omzetten in lactase in principe. En dan nog niet eens alles. Net als "lactose vrije" yoghurt en melk die gemaakt is van melk. Die is behandeld met dezelfde stof als die in die pillen zit. Overigens heb je het ook in drankvorm. Kerutabs en kerulac destijds.

Maar als je zo ziek wordt van lactose kun je het beter niet meer binnenkrijgen. Is beter dan welk tijdelijk lapmiddel dan ook. Of je melden bij je huisarts doorverwijzing vragen en dan krijg je de pillen misschien wel vergoed

Maar lactose”vrije” producten gaan hier altijd fout. Met de tabletten gaat het gelukkig goed.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 16:03

Ik gebruik lactose ok. Zeer tevreden van. Ik neem er 2 per keer en die werken dan anderhalf uur. Nog geen.bijwerkingen gehad.

Anoniem

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:27

Omdat dit toch meer over gezondheid/welzijn gaat dan over voedsel, verplaats ik je topic van VT naar MWS, hopelijk krijg je daar meer ervaringen :j

Avalanche

Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:32

Mijn tante slikt ze. Werken prima bij haar :)

Ik kan zelf melk verdragen als ik er niet meer dan 1 glas per week van drink. Dus ik doe gewoon zonder. Maar als je het echt erg hebt, kunnen lactase pillen een enorme verlichting zijn :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 19:34

Bedankt voor alle reacties!

Dit klinkt allemaal wel heel goed. De volgende keer dat ik uit eten o.i.d. ga (lees inderdaad: ijs als toetje willen) zal ik ze proberen.

Het is bij mij hoogstwaarschijnlijk wel de lactose, aangezien ik lactosevrije melk en producten wel kan handelen. Zolang ik lactosevrije producten gebruik, heb ik geen onverklaarbare buikpijnen en is mijn huid (eindelijk na 10 jaar) een stuk rustiger.

Vervelend kiwiwitje en karuna dat lactosevrije producten ook klachten geven! Wat dat betreft ben ik blij dat het bij mij niet zo heftig is.

Health Equest - Darmflora-analyses en voedingsadviezen voor je paard

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:52

Gelukkig bij mij niet maar bij mijn vriend wel. Ben al blij dat het met die capsules goed gaat

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:36

Ik raad ze als dietist ook aan. Heb er nog nooit vervelende bijwerkingen oid van gehoord. Wel af en toe mensen bij wie ze niet voldoende doen om geen klachten te hebben, dat hangt echt van je gevoeligheid af.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:39

Bij mijn huisgenoot werken ze erg goed!

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 03:22

__Maartje schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Dit klinkt allemaal wel heel goed. De volgende keer dat ik uit eten o.i.d. ga (lees inderdaad: ijs als toetje willen) zal ik ze proberen.

Het is bij mij hoogstwaarschijnlijk wel de lactose, aangezien ik lactosevrije melk en producten wel kan handelen. Zolang ik lactosevrije producten gebruik, heb ik geen onverklaarbare buikpijnen en is mijn huid (eindelijk na 10 jaar) een stuk rustiger.

Vervelend kiwiwitje en karuna dat lactosevrije producten ook klachten geven! Wat dat betreft ben ik blij dat het bij mij niet zo heftig is.


Kans is wel groot dat het werkt voor je dan, maar proberen zou ik toch echt thuis doen. Als t in een restaurant niet aan blijkt te slaan dan zit je!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:36

Hoeft niet, want ik word altijd pas een dag later ziek..
Dat is bij iedereen anders..

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:35

moonfish13 schreef:
Hoeft niet, want ik word altijd pas een dag later ziek..
Dat is bij iedereen anders..


Heb je het dan over ziek van lactose of van melkeiwit. Het laatste lijkt me dan waarschijnlijker aangezien lactose intolerantie met de vertering te maken heeft. Maar inderdaad zoveel mensen zoveel reacties. Hier tot 2x toe begluut waarbij de heftigste reactie pas na 3 tussendagen kwam!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 02:21

Ik ben veganist en daardoor handig geworden in het ontwijken van oa lactose - ook bij uit eten gaan ed.
Mocht ik ergens kunnen meedenken, dan stuur me gerust een pb'tje. :)
Misschien is de site van happy cow ook handig voor je.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:36

Alwiene schreef:
moonfish13 schreef:
Hoeft niet, want ik word altijd pas een dag later ziek..
Dat is bij iedereen anders..


Heb je het dan over ziek van lactose of van melkeiwit. Het laatste lijkt me dan waarschijnlijker aangezien lactose intolerantie met de vertering te maken heeft. Maar inderdaad zoveel mensen zoveel reacties. Hier tot 2x toe begluut waarbij de heftigste reactie pas na 3 tussendagen kwam!

Beiden. :)
Hopeloos dus. :')

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Wie heeft er ervaringen met lactasepillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 15:15

Nog bedankt voor alle reacties!

Goed punt Alwiene, ik zal het inderdaad thuis eerst eens uitproberen :o

Health Equest - Darmflora-analyses en voedingsadviezen voor je paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 94 bezoekers