Maneges Bergeijk en omgeving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Maneges Bergeijk en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 16:07

Ik kon geen recent topic vinden, dus hiermee mijn vraag.

Ik zit er aan te denken om (voorlopig) terug naar een manege te gaan. In de buurt is er momenteel niet echt iets te vinden op gebied van bijrijdpaarden, naar mijn voorkeur qua afstand.

Dusja, waarom niet even lekker terug naar de manege? :)

Ik heb het meeste gereden bij manege kluizerheide. Ook een tijdje bij rsc meulendijks.

Maar goed, mij leek het aan de andere kant ook weer leuk om een nieuwe plek te ontdekken, nieuwe mensen te leren kennen, nieuwe paarden, enzovoort.

Welke plekken zijn er nog in de buurt, buiten degene die ik al hierboven genoemd heb, waar jullie me nog meer over kunnen vertellen? Zoals berger hoeve bergeijk, of pck Eersel?

Ikzelf heb voorkeur voor dressuur, en een wedstrijdje zeg ik geen nee tegen :D (ben met een bijrijdpaard officieel gestart, dus de smaak heb ik nu te pakken :+ )

zelf rij ik L1, wil wel graag echt iets bij kunnen leren qua dressuur, ipv het klassieke groepslesje te lopen.

JMJ

Berichten: 277
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Maneges Bergeijk en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:21

De Bergerhoeve geeft volgens mij alleen les aan kinderen en PCK is zich de laatste tijd vooral op Western rijden aan het richten.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Maneges Bergeijk en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:24

Pck doet ook nog veel engels hoor, is tegenwoordig wel veel met welzijn bezig.
Bergeijk vond ik echt geen prettige manege vroeger.

Zou gewoon eens binnen lopen bij de maneges :j

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Maneges Bergeijk en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 16:32

Bedankt voor de info! :D

Vind het zelf altijd zo ongemakkelijk om ergens zo even te gaan kijken in m'n eentje := voel ik me altijd zo bekeken :+

En manege molenberg in leende? Hoe zijn de lessen/paarden daar?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:36

Melewel94 schreef:
Bedankt voor de info! :D

Vind het zelf altijd zo ongemakkelijk om ergens zo even te gaan kijken in m'n eentje := voel ik me altijd zo bekeken :+

En manege molenberg in leende? Hoe zijn de lessen/paarden daar?

Molenberg vond ik minder leuk dan eersel toen, maar dat kwam ook omdat ik meer van het lekker lol hebben was en daar meer mensen echt voor de dressuur kwamen. Daar zijn ze wel wat actiever met dressuur en spring wedstrijden enzo. Al doen ze dat in eersel ook een paar keer per jaar volgens mij geven ze ook springlessen.

Zou toch eens binnen lopen als er lessen zijn, zeker in eersel is dat geen probleem :Y)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Maneges Bergeijk en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 16:42

Thanks. :D

Ja dat principe had ik ook. Maar nu ben ik toch wel wat serieuzer geworden, en vind ik het juist fijn als er wat serieuzer gereden wordt in de lessen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:45

Melewel94 schreef:
Thanks. :D

Ja dat principe had ik ook. Maar nu ben ik toch wel wat serieuzer geworden, en vind ik het juist fijn als er wat serieuzer gereden wordt in de lessen.

Serieuzer was niet zo zeer het ding maar de sfeer was anders. Heb in eersel leren wijken en dergelijke maar in leende kwamen de opgetutte moeders met naaldhakken de kinderen bekijken en dat was toch een nieuw principe :+
Volgens mij is de binnenbak in eersel wel groter of hij moet in leende vergroot zijn inmiddels. Even geleden dat ik er was.

Beide prima maneges, maar wel heel anders.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 16:48

Azmay schreef:
Melewel94 schreef:
Thanks. :D

Ja dat principe had ik ook. Maar nu ben ik toch wel wat serieuzer geworden, en vind ik het juist fijn als er wat serieuzer gereden wordt in de lessen.

Serieuzer was niet zo zeer het ding maar de sfeer was anders. Heb in eersel leren wijken en dergelijke maar in leende kwamen de opgetutte moeders met naaldhakken de kinderen bekijken en dat was toch een nieuw principe :+
Volgens mij is de binnenbak in eersel wel groter of hij moet in leende vergroot zijn inmiddels. Even geleden dat ik er was.

Beide prima maneges, maar wel heel anders.


Ja oké, snap wel wat je bedoeld :+

Kan alleen geen tijden vinden wanneer bijvoorbeeld volwassene rijden ofzo, zodat ik beide maneges eens kan bekijken. Heb er niet veel aan als er kinderlesjes bezig zijn :+

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Maneges Bergeijk en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:04

Mailen of via facebook benaderen dan? Of bellen :')

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:17

JMJ schreef:
De Bergerhoeve geeft volgens mij alleen les aan kinderen en PCK is zich de laatste tijd vooral op Western rijden aan het richten.



pck doet alles niet alleen western, alleen vorige week was het western weekend, dan ligt de aandacht een beetje meer daarop, nu zijn de pony spelen en snertrit, voor de kids en daar zot weer geen western bij.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Maneges Bergeijk en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 18:11

Heb ze allebij inderdaad een berichtje gedaan voor wanneer ik het beste eens kan komen kijken :)