Kat heeft kale plek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 13:25

Even uit nieuwsgierigheid, een DA bezoek lijkt ons op dit moment nog niet nodig. Moest het nu plots erger worden gaan we uiteraard wel naar een DA.

Het viel me deze week op dat onze kat van 13 een redelijk grote kale plek heeft op haar zij (circa 5-8cm, niet volledig kaal tot op de huid maar haren zijn daar dus plots veeeel korter)
Ze heeft geen vlooien en de huid is ook niet geïrriteerd, geen plekjes of wondjes dus.
Verder heeft ze ook nergens kale plekken, dacht misschien eerst dat ze ergens tussen had gezeten maar dat lijkt me sterk aangezien ze een binnen/huiskat is. Verder ook geen katten in de buurt, de hond is eerder bang van haar dus zal ook niet snel toehappen.

Kan ze dit zelf gedaan hebben?

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:37

Hotspot?

<3 Sneakers <3


CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 13:38

nine1987 schreef:
Hotspot?

Even opgezocht maar nee, ze heeft geen geïrriteerde huid en krabt ook niet... Het lijkt wel alsof er gewoon iemand met een tondeuse is over gegaan...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:42

Kan,een stressplekje zijn?
Maar dan zou je moeten zien dat ze zich op die plek overmatig gaat wassen.
Vergelijk het als paarden gaan weven.
dat maakt een bepaald stofje aan waardoor ze zich fijner voelen.
Bij katten kan dat ook voorkomen,maar dan gaan ze zich vaak op een bepaalde plek veel wassen.
Veel afleiding,spelen is dan vaak de oplossing
Laatst bijgewerkt door ellepel op 25-11-18 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:42

Heeft ze het gewoon niet gelikt?

Mijn konijn heeft de laatste tijd ook van die plekjes dat het haar veel korter is, groeit na een tijdje weer aan en is ook niet meer terug gekomen

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:43

Heb je er een foto van? Zit het ter hoogte van der blaas bijvoorbeeld?

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Siggislief

Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:57

Ze kan ook ergens allergisch voor zijn.

Bram ✝12/08/'15

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 15:33

Van zodra ik ze te pakken krijg zal ik een foto maken. Ze is wel altijd een heel propere kat geweest, tegenover mijn andere (ondertussen sinds 2-3 maand overleden) kat waste ze zich altijd veel vaker.

Amber: Heb zelf ook konijnen gehad die hun eigen haar begonnen uittrekken als ze schijnzwanger waren, katten kunnen dat volgens mij (?) niet?

Seni: Het is juist naast haar heup, niet op de buik zelf, maar op haar zij. Ik trek een foto van zodra ik kan

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Anoniem

Re: Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:37

Mijn kat heeft ook een kale plek maar dan tegen haar staart aan op haar rug, bij haar is het door een vlooien allergie.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 15:56

Annet_Dottie schreef:
Mijn kat heeft ook een kale plek maar dan tegen haar staart aan op haar rug, bij haar is het door een vlooien allergie.

Heb haar gecontroleerd op vlooien maar dat is het dus niet. Ze krabt ook niet. Moesten er vlooien in huis komen zouden we het wel snel merken aangezien mijn zus hartstikke allergisch is...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:46

Onze inmiddels overleden kat had dit ook heel vaak. Veel geprobeerd en veel bij dierenarts geweest. Het ging bij hem wel om een vlooienallergie. 1 beet van een vlo was al voldoende om dit te triggeren. Door advantage structureel te gebruiken konden wij dit voorkomen.

Amber_anne

Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:11

CalipsoLover schreef:
Van zodra ik ze te pakken krijg zal ik een foto maken. Ze is wel altijd een heel propere kat geweest, tegenover mijn andere (ondertussen sinds 2-3 maand overleden) kat waste ze zich altijd veel vaker.

Amber: Heb zelf ook konijnen gehad die hun eigen haar begonnen uittrekken als ze schijnzwanger waren, katten kunnen dat volgens mij (?) niet?

Seni: Het is juist naast haar heup, niet op de buik zelf, maar op haar zij. Ik trek een foto van zodra ik kan


Ze trekt het haar niet uit, maar wordt waarschijnlijk gelikt door de anderen. Of ze verhaard op verschillende plekken meer dan andere

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 21:45

Coby; Zoals ik eerder zei zijn het absoluut geen vlooien, mijn zus is hartstikke allergisch en die kan niet in de buurt komen van nog maar 1 vlo of staat vol bloedende rode bulten... Dit is niet het geval, en zie haar ook nooit krabben en heb haar gecontroleerd op vlooien en niets gevonden.

@Amber: Hier is geen tweede kat waardoor ze gelikt kan worden... Het is ook echt een kale plek dus niet zomaar 'iets' minder haar

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Soez

Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Kat heeft kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:51

Onze kattenbeesten hebben dat als ze stress hebben. De een de buik en de ander zn achterpoten.
Geen vlo te bekennen, maar wel eens een vreemde kat in de tuin en dat is voldoende....

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 23:09

Soez schreef:
Onze kattenbeesten hebben dat als ze stress hebben. De een de buik en de ander zn achterpoten.
Geen vlo te bekennen, maar wel eens een vreemde kat in de tuin en dat is voldoende....

Mijn andere kat is 2-3 maanden geleden overleden, ze kwamen niet super overeen maar ze vond het heel leuk om haar te 'pesten'...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Cowgirl83, Iloveiswan, Pellelilly, tjady, xoranlover en 94 bezoekers