Kantjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Kantjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 21:40

Een vriend van mij heeft een Nwe Forest verzorgpony, waar mee wordt gefokt. Volgens zijn eigenaar zijn de paardenvan Kantjes heel slecht met rijden, maar goed voot het bloed (of zoiets)
Maar, in een verslag van een krantje over een dresuur en een pring wedstrijd, waren er een paar Kantjes die heel goed geeindigt waren, er zaten er zelf twee bij de Z, en met springen een i de L!
Wie weet of de Kantjes echt zo goed/slecht zijn?
(De verzorpony van Stijn heet trouwens Kantjes Reezie, bij ons op de manege ston een Kantjes Bo)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:26

Hmmm, ik ken hele goede Kantje's pony's! Denk maar aan Ronaldo, en ik kan er nog wel meer opnoemen! Ik denk dat iedere fokker wel zijn slechte en goede eigenschappen, dat verschilt per pony!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:44

Wij hebben een ex fok merrie van de Kantjes fokkerij (zie mijn homesite amanda.netmenu.nl)
Zij heet Kantjes Aniek, vader is Ralph, v/m Kantjes Ronaldo.
1 ding weet ik heel zeker, ze heeft een superkarakter, deze pony heeft tot haar 6de levensjaar in de wei gelopen en veulens gekregen, we hebben haar nu 1 jaar.
Ze kon niets, maar dan ook helemaal niets.
Wij rijden haar, springen met haar, superverkeersmak, trailermak, accepteerd praktisch alles.
Maar.................... het is een sportpony, behoorlijk heet en dominant.
Dat is het probleem voor veel mensen, die kunnen daar niet mee omgaan.
Bij ons gaat het dus super, ze heeft 2 wedstrijden gelopen en 1 winstpunt gehaald, zijn we gewoon trots op. Wij accepteren dat ze tijd nodig heeft en die krijgt ze.
Ze is bij ons denk ik goed op haar plaats, omdat wij alleen maar sportpony's hebben, onze andere pony kwam ook bij ons omdat de oude eigenaresse er niets mee kon, terwijl hij bij ons de sterren van de hemel loopt.
Dus niet te snel oordelen over de Kantjes pony's, ze zijn nou eenmaal niet voor iedereen ideaal. Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 23:24

Nog steeds blij met Aniek???????? Lovers Heb ik het toch goed gezien dat het wel wat was Schijnheilig . Een beetje sleutelen en je heb voor weinig een super beestje. Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 00:36

Niels Nanning heeft ooit met een Kantjes op het EK meegesprongen, Kantjes Komeet was dat als ik het me goed herinner. En de naam Kantjes kom je wel vaker tegen op wedstrijden, vooral in het springen. Kantjes Ronaldo is al genoemd, op de allerlaatste Levade deden er drie afstammelingen van hem mee in het Z/ZZ-springen en ook nog twee in het M. Ik heb zelf geen ervaring met Kantjes, maar ik krijg zo het idee dat er aardig wat zijn die het best goed doen in de sport.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 00:45

Ik ken ook een Kantjes die is 2 keer Z geworden bij de pony´s. Ze heette geloof ik Kantjes Extase Paloma.

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 19:39

In Belgie, Nederland en Frankrijk zijn er ook een hele rits "kantje's" hengsten goedgekeurd bij het stamboek, dus zo slecht zullen ze wel niet zijn zeler Haha!
O.a. Kantje's Ronaldo, Kantje's Fahran, Kantje's Amor, Kantje's Armando, Kantje's Norman. Kantje's Sjonny en Kantje's Mirakel zijn vroeger ook nog goedgekeurd geweest.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:25

haha wilde net zeggen stuur Geral even een pb, maar ze was me al voor Lachen

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:33

ik heb op een kantjes pony gereden kantjes ruby. supergoede springpony hoor. vader priory prickle. ze had echt heeeeele goede springmanieren en een fijn beestje om te rijden!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 13:50

ik heb een veulen en de opa is kantjes ronaldo ze heeft een eerste premie

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:12

Je ziet heel vaak op springwedstrijden pony's van Kantjes Ronaldo en dan bedoel ik in de M Z en ZZ maar verder weet ik er weinig er over.. misschien op een zoekmachine zoeken??

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:21

Kantjes zijn erg goede sportpony's. De Kantjes die ik op wedstrijd heb gezien konden redelijk tot goed lopen en super springen.

Ik heb zelf een Kantjes Carlando x Carlo op stal gehad, heb nog weinig zulke goede pony's gezien. Geweldig stappen, super draven en een droomgalop. Om te zien een erg mooie pony, al vond ik zijn hals niet helemaal van je het maar onder het zadel weinig van te zien. Super kunnen springen, maar tussen de oren erg, maar dan ook heel erg moeilijk.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:30

wat dacht je van kantjes rusty dan?

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:21

Wij hebben oip de manege 2 kantjes staan. Eentje loopt in de manege lessen weet niet hoe hij heet. Die andere heet Kantjes Casanova geloof ik. Maar goed. Voor zover ik weet zijn het prima pony's. Heel braaf.

We hebben ook een hele Romano familie rond lopen bij ons.
Die zijn wel erg goed in sport. Veel Z2 ponys zowel springen als dressuur.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:31

Op de voorkeuring van de hengsten liep een schitterende Kantjes Ronaldo (ja ik weet het, er liepen er meerdere). Moeder kwam uit een duitse lijn, van Nobilis. Die moeder is dezelfde als van de merrie die ik vorig heb ingereden.
Wat me opviel aan de Ronaldo afstammelingen is dat ze allemaal in de baan wel goed konden bewegen en springen.