Bokkers op Aruba

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Bokkers op Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:50

Hoi Hoi,

Mijn vriend kreeg van zijn werk de kans om voor een jaar naar Aruba te gaan en in Januari gaat het grote avontuur beginnen! Supergaaf natuurlijk maar ook gigantisch spannend, ik kom niet vaak buiten mijn comfort zone maar deze kans konden we niet aan ons voorbij laten gaan.

Vrijdag hebben we voorlichting gehad en daar hebben we uitleg gekregen over wat we allemaal moeten regelen, ook heb ik gelukkig al de vriendin van een collega ontmoet.

Ik vroeg me af of er nog meer Bokkers zijn die (tijdelijk) op Aruba wonen

Wieke123

Berichten: 600
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: Tropisch eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 01:49

Hoi,

Wat een leuk avontuur!
Wij zijn afgelopen sept verhuisd naar Bonaire voor een paar jaar, ook voor het werk van mijn vriend.

Geen Aruba maar vond het toch leuk om even te reageren :)

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Bokkers op Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 04:41

Wij wonen tijdelijk op Sint Maarten voor mijn vriend zijn werk (3 jaar). Hij heeft nu ook gesolliciteerd voor een functie op Aruba voor over 3 jaar. Ben heel benieuwd of we daar uiteindelijk ook nog naar toe gaan. CuraƧao hebben we al gehad.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:29

Oh wat een mooie kans zeg! :D Wanneer gaan jullie of wonen jullie er inmiddels al?

Ik heb in 2015 een half jaar op Aruba gewoond en gewerkt en hier intens van genoten! Ik vind het echt een heerlijk eiland.
Ik had toen zelf van te voren wat contacten gelegd via www.wereldwijzer.nl en daar was ik best blij mee toen ik net op het eiland kwam en nog bijna niemand kende. :)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bokkers op Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 08:26

Alle voorbereidingen zijn in volle gang en als het goed is vertrekken we 7 januari daarheen.

We hebben sinds een week eindelijk een huis, erg lastig om beslissingen te nemen zonder dat je er bent gaan kijken maar er woont nu een collega die eind december weg gaat dus het zal iig leefbaar zijn. Een deel van onze spullen is halverwege november ingepakt en zal na kerst met de boot aankomen op Aruba.

Volgende week is alweer mijn laatste weekje op werk, zo'n raar gevoel toen ik dat maandag met mijn werkgever besprak. Had wel al in oktober ontslag ingediend per 01-01-2019 maar om dan ook te kijken wat werkelijk je laaste dag zal zijn. Dan komt het allemaal ineens heel dichtbij. Nog maar 5 dagen op kantoor.

Ik heb nog niet gekeken wat ik daar zal gaan doen, wil even kijken of er wat vrijwilligerswerk mogelijk is. Op een stal in ruil voor rijden oid lijkt me wel wat.

Wat voor werk heb jij gedaan?

Ik hoop dat ik via het werk van mijn vriend wat in contact kan komen met partners van collega's

xCaitlin

Berichten: 2029
Geregistreerd: 16-05-08

Re: Bokkers op Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:36

Wat leuk en spannend! Ik heb 2 jaar geleden stage gelopen op Aruba en ben afgelopen oktober even terug geweest voor vakantie. Zou er zo weer voor langere tijd heen gaan, wie weet wat de toekomst brengt!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Bokkers op Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:20

7 januari is al snel!!

Ik was au pair op Aruba.
Een van de kinderen op wie ik paste, reed ook paard op een manege. Daar gaf een NL meisje les, zij was ook met haar vriend meeverhuisd naar Aruba. Er zijn wel meerdere stallen / maneges dus wellicht is het het proberen waard!

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 13:32

Ntlie_ schreef:
7 januari is al snel!!

Ik was au pair op Aruba.
Een van de kinderen op wie ik paste, reed ook paard op een manege. Daar gaf een NL meisje les, zij was ook met haar vriend meeverhuisd naar Aruba. Er zijn wel meerdere stallen / maneges dus wellicht is het het proberen waard!



Au pair zijn was vroeger echt een wens maar durfde het niet aan en had eigenlijk altijd een relatie die ik niet mee wilde sleuren/missen, lijkt me ook wel leuk om iets met kinderen te doen zoals oppassen o.i.d. maar daar moet ik dus nog even naar kijken.

Stallen heb ik ook al een beetje zitten kijken maar nog niet echt contact opgenomen, misschien dat ik dat na de verhuizing doe zodat ik gelijk kan kijken of het er een beetje goed uitziet qua paarden etc

Wil het rijden graag voortzetten want van 4x per week naar een jaar niet ga ik echt niet volhouden en als dat in ruil voor klusjes kan is dat erg mooi meegenomen

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Bokkers op Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:39

Ik ga zelf ook geregeld naar Aruba en rij dan ook vaak een keertje. Was een stal waar ik een heel goed gevoel bij had, de eigenaren/beheerders waren ook Nederlands en de jongens die daar werkten erg aardig. Volgens mij gaf daar ook een Nederlands meisje les. Mocht je de naam willen weten, dan laat je het maar weten :)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 16:19

Kiwi_ schreef:
Ik ga zelf ook geregeld naar Aruba en rij dan ook vaak een keertje. Was een stal waar ik een heel goed gevoel bij had, de eigenaren/beheerders waren ook Nederlands en de jongens die daar werkten erg aardig. Volgens mij gaf daar ook een Nederlands meisje les. Mocht je de naam willen weten, dan laat je het maar weten :)


Dat klinkt wel fijn, hoe heette die stal? Misschien kan ik dan op voorhand alvast wat contact met ze opnemen :)

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:08

Sorry, ik zie dat ik helemaal niet meer gereageerd heb :o Ik bedoelde rancho Loco.
Overigens zie ik bij het beachtennissen ook vaak veel groepjes Nederlanders, misschien ook een goede om contacten te leggen :)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bokkers op Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 01:32

De eerste koffer is zojuist ingepakt, het begint nu echt op te schieten.

Kiwi bedankt, ik zal even een kijkje nemen :)