Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 21:28

Nu de zorgverzekering is aangepast aan mijn wensen zat ik ook eens te kijken naar mijn autoverzekering. Volgens mij kan ik daar ook best wel op besparen? Welke hebben jullie en hoe bevalt die?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:31

Wij hebben all risk van centraal beheer Achmea.
We betalen 35€ P.m. Hebben ook korting via t werk.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 21:37

verootjoo schreef:
Wij hebben all risk van centraal beheer Achmea.
We betalen 35€ P.m. Hebben ook korting via t werk.


Ooh wat een verschil zeg. Ik vulde die net in en moest per maand 106 euro betalen. := Inclusief 8% korting via mijn zorgverzekering.

Ok, ik heb 0 schadejaren (1 straks, is mijn eerste auto) waardoor je natuurlijk meer betaald.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:38

Let er ook op wat de dekking doet.

Ik verzeker via Wiggers groep omdat er dan van alles mee verzekerd kan worden wat je normaal bijna niet verzekerd krijgt, zoals rijden op besloten terreinen.
Loopt via de Land Rover club :D

Kijk dus eens rond op internet of er een club van je automerk (type) is. Die hebben vaak wel aanbiedingen die de moeite waard zijn.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:45

magda_90 schreef:
verootjoo schreef:
Wij hebben all risk van centraal beheer Achmea.
We betalen 35€ P.m. Hebben ook korting via t werk.


Ooh wat een verschil zeg. Ik vulde die net in en moest per maand 106 euro betalen. := Inclusief 8% korting via mijn zorgverzekering.

Ok, ik heb 0 schadejaren (1 straks, is mijn eerste auto) waardoor je natuurlijk meer betaald.

Je betaald ook voor de soort auto, hoe oud etc.

Wij zijn allrisk bij InShared verzekerd en betalen €106,-

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 21:48

True dat je voor de auto betaald, dat is een 8 jaar oude diesel.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:49

Die van ons was 3 jaar oud, best een waarde :+
10 schadevrije jaren.

Waarom zou je een 8 jaar oude auto allrisk verzekeren? Of is t een hele dure?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 21:54

verootjoo schreef:
Die van ons was 3 jaar oud, best een waarde :+
10 schadevrije jaren.

Waarom zou je een 8 jaar oude auto allrisk verzekeren? Of is t een hele dure?


Niet duur maar omdat het mijn eerste eigen auto is werd dat door mijn omgeving aangeraden. Waarom zou jij het niet doen?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:57

Ik betaal zo’n €56,- all risk bij Allianz. Incl een beetje familiekorting/extra schadevrijejaren. Heb de verzekering nog niet nodig gehad in 3 jaar tijd (huidige auto rij ik nu een jaar) dus hoe ‘t bevalt weet ik nog niet echt. :')

Ik heb mijn eerste twee auto’s (9 en 12 jaar oud) ook niet all risk verzekerd gehad. Dat waren ze echt niet waard. Mijn huidige auto, 6 jaar oud, weinig km, is dus wel all risk verzekerd, maar na volgend jaar ga ik die er weer uit halen.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 23-11-18 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:59

Ik zou het niet doen, allrisk. Heb zelf ook mijn 1e auto, 7 jaar oud allrisk verzekerd. 1 schade gereden, netjes betaald door de verzekering. Maar nu sta ik op -5 schadevrije jaren, betaal de komende 5 jaar veel meer voor alleen wa dan voorheen voor allrisk ;( . En een nieuwe verzekering afsluiten kan bijna nergens.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:59

Omdat je dan meer betaalt aan premie dan dat het kost om je auto weer op te lappen.
Een oudere auto loont niet meer om allrisk te doen. Gewoon WA doen dus dat schade aan anderen gedekt is. Zelf zal je heus wel een krasje rijden met de jaren, daarom begin je ook met een ouder autootje.

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:01

Ik zit ook bij achmea, iets van 30 euro voor all risk.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:02

magda_90 schreef:
verootjoo schreef:
Die van ons was 3 jaar oud, best een waarde :+
10 schadevrije jaren.

Waarom zou je een 8 jaar oude auto allrisk verzekeren? Of is t een hele dure?


Niet duur maar omdat het mijn eerste eigen auto is werd dat door mijn omgeving aangeraden. Waarom zou jij het niet doen?


Omdat het mij niet waard is om zoveel geld per jaar te betalen om een niet dure auto volledig te verzekeren. Als je de risico’s en de kosten tegen elkaar afweegt.
Dit is onze eerste auto die we allrisk verzekeren, omdat ie vrij nieuw is en vrij duur.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:04

Ik heb mijn auto op wa+ verzekerd. All risk vind ik niet nodig voor een auto van 2009. Mijn auto uit 2002 die ik eerst had ook wa+ verzekerd gehad.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:09

Mijn dochter heeft Allianz all risk al jaren, auto is inmiddels 7 jaar. In september een ongeluk gehad, niet haar schuld. Maar de communicatie is zeer slecht.
Ook de vervangende auto, conform de polis, was er niet en Allianz heeft daar niets aan gedaan.
Uiteindelijk auto economisch totallos verklaard door het schadeherstelbedrijf, maar niets van Allianz gehoord. Na 6 weken eens gebeld, daarna wel geld ontvangen, maar helemaal niets schriftelijk afgehandeld. Is inmiddels 9 weken geleden.
Ik heb 2 dagen geleden een klacht ingediend via de email, maar zelfs geen ontvangstbevestiging.
Dus maandag gast er weer een email uit. Ik vind het schandalig dat ze geen contact hebben met hun klant, geen advies, geen communicatie, niets.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:12

Electra63 schreef:
Mijn dochter heeft Allianz all risk al jaren, auto is inmiddels 7 jaar. In september een ongeluk gehad, niet haar schuld. Maar de communicatie is zeer slecht.
Ook de vervangende auto, conform de polis, was er niet en Allianz heeft daar niets aan gedaan.
Uiteindelijk auto economisch totallos verklaard door het schadeherstelbedrijf, maar niets van Allianz gehoord. Na 6 weken eens gebeld, daarna wel geld ontvangen, maar helemaal niets schriftelijk afgehandeld. Is inmiddels 9 weken geleden.
Ik heb 2 dagen geleden een klacht ingediend via de email, maar zelfs geen ontvangstbevestiging.
Dus maandag gast er weer een email uit. Ik vind het schandalig dat ze geen contact hebben met hun klant, geen advies, geen communicatie, niets.

Ojee... niet leuk om zo’n bericht over je verzekeraar te lezen. :+ Ik was eerst verzekerd bij London verzekeringen en daar was ik enorm tevreden over (ook andere verzekeringen bij ze/Allianz lopen). London is een jaar terug ofzo gefuseerd met Allianz, dus niet direct zelf voor gekozen.

Lin88

Berichten: 218
Geregistreerd: 18-11-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:15

Allrisk kan als ie 8 jaar oud is alleen krijg je nog maar de dagwaarde terug. Het belangrijkste wat je moer afwegen is als de auto totalloss gaat kan ik dan met eigen vermogen een redelijke andere auto halen of moet ik het echt doen met de dagwaarde. Het ligt echt aan je eigen financiële situatie. Persoonlijk zou ik de auto beperkt casco verzekeren. Dus wel verzekerd voor ruitschade, vandalisme, diefstal. Zet het bedrag wat je kwijt was aan allrisk opzij zodat je altijd een vervangende auto kan kopen.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:23

Oude auto zou ik ook niet allrisk verzekeren. Mijn vorige 2 autos waren auto en alleen WA verzekerd. Hebben nu een nieuwe en daarom wel allrisk.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:25

Ik zit nu bij zlm. Wilde voor het eerst verzekering afsluiten op mijn naam met mijn gloednieuwe auto. Ik wilde bij all secur, was het goedkoopste. Daar werd ik dus geweigerd vanwege leeftijd (24) en gloednieuwe auto. Komt erbij dat ik bij elke volgende verzekering niet direct verzekerd kon worden omdat ik werd geweigerd. Was mooi klote want ik moest de volgende dag gewoon werken, en met een onverzekerde auto rond rijden mag niet eens! Dus via zlm (waar verder alle verzekeringen lopen) op mijn vaders naam WA laten verzekeren en de volgende dag bij zlm maar op mijn naam all risk laten verzekeren... wat een gedoe was dat. Ik heb wel meegedaan aan een trial. Hierdoor krijg ik in het nieuwe jaar korting, en ga ik 2 kortingstredes omhoog. Kostte 65 om mee te doen, is een gezellige dag en je krijgt sowieso het certificaat.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:02

Ik betaal net geen €70 bij fbto voor all risk, en krijg drie jaar lang de aanschafwaarde terug als hij totall loss raakt. Auto is uit 2010 en ik heb 2 of 3 schadevrije jaren. Ik heb niet zomaar het geld liggen om weer een auto van 5000€ te kopen als ie nu totall loss zou raken, dus vandaar de keuze voor all risk. Na die drie jaar zet ik hem wel terug denk ik, ligt eraan wat ik kwijt ben aan premie dan

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:07

verootjoo schreef:
magda_90 schreef:

Niet duur maar omdat het mijn eerste eigen auto is werd dat door mijn omgeving aangeraden. Waarom zou jij het niet doen?


Omdat het mij niet waard is om zoveel geld per jaar te betalen om een niet dure auto volledig te verzekeren. Als je de risico’s en de kosten tegen elkaar afweegt.
Dit is onze eerste auto die we allrisk verzekeren, omdat ie vrij nieuw is en vrij duur.


Totdat je die 'oude' auto perongeluk tegen een boom parkeert. Dan is het prettig als je iets terug krijgt.

Onze auto uit 2010 is All risk verzekerd, met inzittenden verzekering en de honden extra verzekerd in de auto. Daarnaast heb ik een No claim beschermer.

Verzekerd bij Centraal beheer Achmea, betaal iets van €65,- euro.

MarlouDuo
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-10-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:19

Ik heb mijn auto uit 2010 ook allrisk verzekerd. Mijn situatie is niet echt gemiddeld zeg maar, maar ik betaal €197,- per maand voor allrisk bij centraal beheer achmea.

Jaloers op de prijzen hier die ik voorbij zie komen _O-
Laatst bijgewerkt door MarlouDuo op 23-11-18 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:20

Ik zit bij centraal beheer, krijg mooie korting ivm oude werkgever nog. Vorige twee oudjes (atos van 99 en transit van 2003) waren wa + verzekerd. Voor beiden betaalde ik in totaal 65 euro.
Renault trafic 2012 nu is all risk verzekerd daar betaal ik 70 euro per maand voor. Maximale schadevrije jaren. Maar die bestelbus heeft een idioot hoge nieuwwaarde, -O-

Idem inzittende verzekering en no claim beschermer (maar die koste een euro of zo :') )

Anoniem

Re: Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:27

60 euro bij OHRA. Helaas nog maar 3 schadevrije jaren ipv 9 nadat er schade was die echt hersteld moest worden, veroorzaakt door een ander maar helaas geen briefje en Waarborgfonds doet ook niks.

Auto is 4 jaar oud.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:35

Wij zitten bij ZLM. De auto is dit jaar 7 geworden en nu alleen nog WA+ verzekerd. Voor een auto van die leeftijd is all risk echt zonde van je geld, zeker voor een auto die weinig rijdt (is onze tweede auto, we rijden in eerste instantie voornamelijk met de leasebak).
All risk kostte ons 91 euro, WA+ 51 geloof ik.
Enkele jaren geleden een ongeluk gehad, dus helaas wat gezakt in schadevrije jaren.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 23-11-18 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt