Oververmoeid en verzurende spieren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 00:00

Ik heb denk ik elk jaar zo richting het begin van de winter een periode waarin m’n lichaam het gewoon even niet meer lijkt te doen.
Dit kenmerkt zich door;
- lage weerstand (met beetje geluk ook ziek)
-meerdere koortslippen, ofwel achter elkaar ofwel tegelijk.
- oververmoeid van dagelijkse dingen
- heel snel spierpijn
- en vooral spieren die van de simpelste dingen al volledig verzuren.

Ik rijd nu alleen maar paard, maar zou ik mijn workouts nu ook doen dan zou ik hier ineens helemaal niet meer doorkomen. Het wil dan gewoon niet, alles gaat met ontzettend veel tegenwerking van lichaam.

Vaak duurt dit slechts een periode maar het is zo vervelend om zo beroerd te zijn van het moe zijn.
Ik heb inmiddels voor veel dingen een manier gevonden om ze te omzeilen/ voor te blijven maar deze, toch wel terugkerende, periode is nog een waar ik echt niks mee kan.

Heeft iemand misschien de gouden tip?

Edit; Ik slik vitaminepillen en ik kan geen verband leggen met stress, dat uit zich op een andere manier.


cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 00:26

Hoe is je viramine B12 en D gehalte?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 00:30

Op dit moment weet ik niet maar daar is vaak op geprikt en was altijd goed

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 00:31

Hoe zien je dagen en je leefpatroon er uit?
Misschien geen stress, maar toch een iets te vol programma of te weinig echte aandacht voor jezelf?
Vitaminepillen zijn geen goede vervanger voor een gezond eet- en leefpatroon.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 00:42

Ik heb een vrij vast programma waarop ik functioneer; ga ik daar buiten dan loop ik vast.
Ik voel dan ook vrij snel wanneer dingen te veel worden, lichaam geeft dat direct zeer duidelijk aan. Helaas gaat dit niet over van nog meer minderen.
Het voelt een beetje alsof de kou zoveel energie vraagt dat het allemaal niet meer loopt.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 00:43

Hoe hoog was je vit D de laatste keer? Kun je opvragen bij de assistente . Mijn huisarts vond na een waarde van 20 nu opgekrikt naar 50 het wel goed. Ik dus niet en heb Eem stootkuur richting winter gekregen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 01:27

Heel goed aan jezelf denken de komende tijd. Neem even dat extra rustmomentje tussendoor wanneer dat kan, eventjes een goede groente/fruit-boost, wanneer mogelijk overdag eventjes naar buiten.

Ben je vegeratiër of veganist? Misschien flink aan de lijn?

Het zou, met de kortende dagen, natuurlijk heel goed kunnen dat je een stukje dagelijkse, natuurlijke vitamine D mist.. Ik weet niet of je een 9-5-baan hebt? Maar in dat geval zou het goed kunnen dat je lichaam én jijzelf mentaal (onbewust) een stukje daglicht mist rond deze tijd van het jaar..

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 01:50

Leg het voor aan je huisarts.

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 07:58

Is het een idee om bloed te laten prikken op magnesium? De spierpijnen, verzuring en moeheid klinken vooral heel bekend.

Health Equest - Darmflora-analyses en voedingsadviezen voor je paard

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:08

Zelf heb ik naast vitamine B en D meer eiwitten gegeten toen ik last van mijn spieren kreeg. Door na het sporten een bakje skyr te eten ging het een stuk beter.

*****

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:03

Magnesium leent zich niet goed voor bloedprikken.

En is wel een "huis, tuin en keuken test": koop een pot van een serieus merk, slik eerst 1, dan 2 etc pillen per dag en voer dit op tot het moment/ aantal dat je diarree krijgt.

Een van de vele functies van magnesium is het 'aan elkaar plakken' van ATP (dat is de stof die wordt afgebroken om energie te krijgen).
Vandaar dat een gebrek aan magnesium energiegebrek kan opleveren.

En voor die spieren die nu al verzuurd zijn: koop een pot natriumbicarbonaat bij een goede drogist. "Men neme" een bad van 37 graden, 100 gram poeder er in dan een half uur 'weken'.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:55

Is het niet gewoon niet doorzettende griep? Daar krijg je ook flinke spierpijn van

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:29

Ik heb/had hier sinds de zomer ook veel last van.
Op aanraden van diverse mensen uit mijn omgeving begonnen met het slikken van magnesium.
Het lijkt mij heel erg goed te doen. Niet alleen fysiek (veel minder last van vermoeide benen en onverklaarbare spierpijn) maar ook mijn stemming lijkt een stuk verbeterd. Minder somber / pessimistisch.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:41

hier beetje zelfde verhaal, magnesium citraat van Solgar lost het grotendeels op.

Echter de huis tuin en keuken magnesium test durf ik niet te doen, heb het geprobeerd tot ik 7 of 8 pillen van solgar per dag slikte en nog nergens last van kreeg. Vond het een beetje eng idee omdat je er eigenlijk maar 2 per dag mag.

Heb maar aangenomen dat mijn tekort als ik dat had wel ongeveer aangevuld zou zijn en ben er 1 per dag gaan slikken.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:51

Wss ga je door de kou in een verkrampte houding zitten en bewegen. Kleed je lekker warm aan

Ik l*l niet met de wind mee nee...

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:24

Janneke2 schreef:
Magnesium leent zich niet goed voor bloedprikken.

En is wel een "huis, tuin en keuken test": koop een pot van een serieus merk, slik eerst 1, dan 2 etc pillen per dag en voer dit op tot het moment/ aantal dat je diarree krijgt.

Een van de vele functies van magnesium is het 'aan elkaar plakken' van ATP (dat is de stof die wordt afgebroken om energie te krijgen).
Vandaar dat een gebrek aan magnesium energiegebrek kan opleveren.

En voor die spieren die nu al verzuurd zijn: koop een pot natriumbicarbonaat bij een goede drogist. "Men neme" een bad van 37 graden, 100 gram poeder er in dan een half uur 'weken'.


Dat bedacht ik me net ook inderdaad. Urinetest zou beter zijn (alhoewel het nog steeds geen perfecte indicatie is), maar weet niet of dat routinematig door het laboratorium wordt gedaan.

Die huis-tuin-en-keuken test zou ik zelf niet doen, aangezien magnesium ook invloed heeft op de waardes van andere ionen in het lichaam (calcium of kalium dacht ik, maar pin me er niet op vast).

Health Equest - Darmflora-analyses en voedingsadviezen voor je paard

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Oververmoeid en verzurende spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:30

...als je je niet safe voelt bij zelf eens proberen (in de beta faculteit wordt gezegd :"het experiment geeft de doorslag") vraag het dan aan de vakman/vrouw: een orthomoleculaire arts. (www.mbog.nl)

En er zijn idd wisselwerkingen.
Mbt kalium geldt, dat kaliumsparende diuretica de magnesiumuitscheiding kunnen verlagen. Doe in dat geval rustig aan met bijslikken.
Mbt calcium: voor mensen (v/m) met osteoporose geldt dat de botmassa minder slinkt/ beter groeit of op peil blijft bij magnesiumsuppletie.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aslien, bokker88, ComscoreBot, Danseresje, furious, Kirsha, Lalidan, Lestria, lyanne_sanne, Lynn_Nikita, MyrtheJ, nicole_floor, san4nie, SjakieXX en 94 bezoekers