Laptop AMD ipv Intel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Laptop AMD ipv Intel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 15:27

Hoi
Ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht.

Nu blijkt volgens mijn vader het enige minpunt de AMD te zijn.
De laptop heeft AMD Dual-Core processor A4-9120 (up to 2.5GHz)
En AMD Radeon Graphics

Is dit echt een minpunt?

Laptop is voor Photoshop en lightroom gebruik en enkel voor nabewerking van foto's. Af en toe digitaal tekenen. Ik luister tegelijk ook naar muziek via YouTube.

Ik wou vooral een groot geheugen en daar ben ik denk ik in geslaagd met 12GB DDR 4 Memory en 1000GB HDD

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Laptop AMD ipv Intel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:36

Tsjah... mijn laptop met AMD heeft het krap 3 jaar volgehouden.

Accu hield er al na een half jaar mee op, daarna nog 2,5 jaar op stroom alleen... Oh en de schijf is als ik me goed herinner 2 keer gecrasht.
En geheugen had ik genoeg :') De processor kon er gewoon niet mee omgaan zei de computerman...

En ik deed er minder mee dan jij als ik het zo lees :o

Daarna maar weer Intel gekocht... Na 2 jaar nog steeds een knettergoede accu en verder nog niet één minpuntje gevonden.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Laptop AMD ipv Intel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:49

AMD heeft ook goede modellen, maar het model dat jij aangeeft is een instapmodel en eigenlijk alleen bruikbaar voor Office werk. Tenzij je heel veel tijd en geduld hebt. Hij zal photoshop draaien, maar hij zal er tergend traag over doen.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:00

Ben bang dat hij het inderdaad niet gaat redden CPU krijgt maar een score van 1913 op cpubenchmark.net, En dat is echt heel erg laag, Daar kan je eigenlijk bijna niks mee, Wat je misschien nog kan doen is de CPU vervangen voor een wat betere, Zoiets als deze: https://tweakers.net/pricewatch/320015/ ... ition.html
Laatst bijgewerkt door angrywolf op 23-11-18 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Laptop AMD ipv Intel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:04

Hier ook een Intel fan, het liefst een i7. AMD is verschrikkelijk langzaam en zeker als je aan de slag gaat met grafische programma’s moet je eigenlijk wat beters hebben.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:12

Suzanne F. schreef:
Hier ook een Intel fan, het liefst een i7. AMD is verschrikkelijk langzaam en zeker als je aan de slag gaat met grafische programma’s moet je eigenlijk wat beters hebben.



Niet helemaal waar de nieuwe ryzen's zijn echt heel erg goed en doen niet meer onder voor een goede intel i5, heb zelf een intel i5 4690k erin zitten koste een fikse duit {ruim 270€} Maar was het geld echt meer dan waard!

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:33

AMD is gewoon een merk die verschillende processors maakt. Of die snel genoeg zijn hangt echt af van welk model je koopt. Intel processors kunnen ook te traag zijn, afhankelijk van wat je ermee gaat doen. In dit geval is hij inderdaad niet super geschikt voor wat jij wilt.

Janine1990 schreef:
Tsjah... mijn laptop met AMD heeft het krap 3 jaar volgehouden.

Accu hield er al na een half jaar mee op, daarna nog 2,5 jaar op stroom alleen... Oh en de schijf is als ik me goed herinner 2 keer gecrasht.
En geheugen had ik genoeg :') De processor kon er gewoon niet mee omgaan zei de computerman...

En ik deed er minder mee dan jij als ik het zo lees :o

Daarna maar weer Intel gekocht... Na 2 jaar nog steeds een knettergoede accu en verder nog niet één minpuntje gevonden.


Ja maar dat al die dingen kapot gingen ligt toch niet aan de processor. In principe ging alles kapot, behalve je processor juist :'). Als je laptop bijvoorbeeld een goede harde schijf heeft wordt die echt niet opeens slechter als je er een amd processor in doet.

Hoezo wil je eigenlijk zoveel opslag? Voor de taken die jij gaat doen is dat toch helemaal niet nodig. Foto's en dergelijke kun je ook altijd nog op een externe harde schijf zetten, sowieso handig als backup. Een ssd is echt veel fijner in gebruik, versnelt je laptop enorm. Ik heb een 3 jaar oude laptop die verder helemaal niet zo goed is, maar wel een ssd heeft, en die is nog steeds binnen een paar seconden helemaal opgestart.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Laptop AMD ipv Intel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:00

Oh dan heb ik de meneer denk ik verkeerd begrepen :') Ben niet bepaald een expert, meer een dummie. Maar het was iets met niet samenwerkende delen die ervoor zorgden dat de hd crashte..