Equine Aquatrainer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 21:35

Ik ben op zoek naar ervaringen over het bewegen in de aquatrainer en dan niet perse als revaliderende training maar ter ondersteuning van het rijden/trainen.
In ons geval met name de bekken, opwaarts, bovenlijn en buiging. Dat schijn je erg goed te kunnen trainen met stappen in laag water. In de hoop dat het meer balans geeft voor oa onze galop ohz.

Voor ons is Hofstede in Leusden het dichtste bij.

Laerkens Beauty


7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:54

Ook gekeken naar het filmpje van Neidhöfer? :o
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 21-11-18 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet zeuren maar lééf!!

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Re: Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:00

Even een stipje want ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. Iemand een idee wat de kosten hiervan zijn?

Soraya - (New Pleasure VDL x Carolus II) - D-OC
† Armstrong - (Clint Eastwood x Kennedy)

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 22:03

RaafSmits schreef:
Ook gekeken naar het filmpje van Neidhöffer? :o


Ja, die kwam naar voren tijdens het googlen. Maar ik heb in september al contact gehad met de betreffende kliniek. Maar toen was het financieel even niet mogelijk omdat het echt een traject betreft en niet 1 keer wel en 4 weken niet.

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 22:04

Prisjee91 schreef:
Even een stipje want ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. Iemand een idee wat de kosten hiervan zijn?


Bij Hofstede €35 per keer (20-30 min) en €350 voor een 11 rittenkaart.

Laerkens Beauty

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:08


Niet zeuren maar lééf!!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:15

Ik heb het gebruikt puur als extra op m’n training, paaard van 1.85 werd zichtbaar sterker rechter en ging beter lijf gebruiken incl schoft lift. Hij is nu geblesseerd en ga het zometeen weer gebruiken voor de opbouw/ revalidatie. Ik betaal 40 euro voor 28 min incl naverzorgen. Is bij op stal de vrijhoeve bij de shhp van morgan lashley.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 23:20

Chesss schreef:
Ik heb het gebruikt puur als extra op m’n training, paaard van 1.85 werd zichtbaar sterker rechter en ging beter lijf gebruiken incl schoft lift. Hij is nu geblesseerd en ga het zometeen weer gebruiken voor de opbouw/ revalidatie. Ik betaal 40 euro voor 28 min incl naverzorgen. Is bij op stal de vrijhoeve bij de shhp van morgan lashley.


Balen van de blessure. Wat goed zeg dat je zoveel vooruitgang merkte. Na hoeveel trainingen zag/voelde je al het eerste verschil?

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 12:26

Ik heb maandag ochtend een eerste afspraak :D

Laerkens Beauty


Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:08

Saaams schreef:
Chesss schreef:
Ik heb het gebruikt puur als extra op m’n training, paaard van 1.85 werd zichtbaar sterker rechter en ging beter lijf gebruiken incl schoft lift. Hij is nu geblesseerd en ga het zometeen weer gebruiken voor de opbouw/ revalidatie. Ik betaal 40 euro voor 28 min incl naverzorgen. Is bij op stal de vrijhoeve bij de shhp van morgan lashley.


Balen van de blessure. Wat goed zeg dat je zoveel vooruitgang merkte. Na hoeveel trainingen zag/voelde je al het eerste verschil?


Je voelt na keer of drie dat ze losser bewegen door hun lijf en na denk m’n eerste kaart merkte ik echt dat die veel kracht kreeg. In m’n vakantie deed ik wel eens power boost vijf dagen training in de aqua dan twee dagen vrij lees wei en wandelen en dan weer aantal dagen. Super los en mega fit was die dan als ikw eer terug kwam van vakantie en goed recht op eigen benen zeg maar. Ben heel benieuwd naar je ervaring maandag!

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:15

heb het gebruikt als revalidatie en kan zeggen dat het werkt. Maar pas op met huidklachten, ze mesten ook in het water en het water word niet na elk paard ververst anders zou het helemaal niet te betalen zijn.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 14:05

Onze zwemlesupdate!
Vandaag geen fotos, Ivm de spanning en steun heb ik Beaut begeleid. Volgende week gaf de arts al aan dat we wat filmpjes gaan maken zodat we de vordering ook in kaart kunnen brengen.

Eenmaal in de ruimte is ze beoordeeld op lopen, gevoeligheid, bekken ect. Toen heb ik haar overgegeven zodat ze een paar keer door de aquatrainer heen kon lopen om te wennen, ze wilde niet met ze mee. Dus uiteindelijk heb ik het zelf gedaan en dat ging super. Dat willen ze in eerste instantie niet dat je het zelf doet mochten ze over je heen springen, tenzij paard aangeeft dat baas de voorkeur heeft.
Eenmaal wat gewend hebben we er tussen de touwen gezet en heeft hij eerst de band iets achteruit laten lopen, dat ze leert om dan weer vooruit te stappen als de band stopt. Toen dat kwartje half gevallen was is ze op 1,5km/pu gaan stappen. Ze leek net bambi :=
Eenmaal wat balans en onder de knie is er wat water bijgekomen en zag je direct dat ze haar benen echt over het water wilde tillen en hop, daar was de bekken kanteling.

Ze heeft 15 minuten gestapt, eerst zonder water en daarna kort met een klein laagje water. Daarna benen afgespoeld, onder t solarium en mocht ze mee naar huis. Volgende week gaan we weer. *\o/*
Hij kon goed zien dat ze achter enorm compenseert en liever een soort ganzenpasje maakt dan kantelt. Ook is ze asymmetrisch.

Laerkens Beauty

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:43

Klinkt als een super geslaagde sessie!

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 14:28

Een update van mijn kant.

Vandaag stond de tweede zwemles voor Beauty haar A diploma in de agenda.

Conclusies: Ze vind de diagonaal rechtsachter naar linksvoor moeilijker dan li naar re. Rechts is haar minder sterke achterbeen.
Ze heeft vandaag in water gelopen tot boven de kogel. Ze maakt een mooie beweging met voorbeen en tilt echt de achterbenen over het water heen.
De training word continue aangepast, zodra ze de pas ruimer maakt gaat de snelheid van de band omlaag, water word aangepast zodra ze een ‘slechte’ houding wil aannemen. Ze moet op haar eigen 4 benen lopen, ze werd een aantal stukken mooi recht en kon zonder te bouncen (tegen de wand) lopen :+

Na 15 minuten was ze echt moe/verzuurd, zwaar ademen en ze ging in 1 spoor lopen met de voorbenen. Dat zie je terug op het laatste filmpje. Achterbenen waren daarbij nog steeds mooi aan het werk.

Al met al, weer veel geleerd en hard aan de spieren gewerkt! De bedoeling is uiteindelijk dat ze ook de hals laat zakken/ontspannen. Maar dat komt wel! Volgens de dierenarts pakt ze het al enorm snel op.


Starten met lopen:


Band vullen met water:


Bovenaanzicht. ja, ze gaat op dieet. Mijn hemel :oo


Einde training, in deze hoogte heeft ze uiteindelijk gelopen, ze is hier moe en komt met de voorbenen in 1 spoor. Water zakt weg.

Laerkens Beauty

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:07

Mooi he. En wat een lol hebben zé erin en terwijl zo onnatuurlijk is eigenlijk met zo een lopende band in een bak

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15902
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:21

Mooie filmpjes maar heel erg jammer van die (vreselijke) muziek. Ik luister liever naar hoe ze haar benen in het water beweegt.

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 11:03

Snap ik, sorry. Dat was even vanwege een aantal privacy dingen. Er werden namen ed genoemd. Muziekje was automatisch via youtube en ik ben er verder niet zo handig in :=

Ze gaat morgen weer mee. Dan zal ik een filmpje posten met spettergeluid. :')

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 15:08

Vandaag stond les 3 op het programma. Ze is een snelle leerling!
Ze begint ook de lol er van in te zien, lekker beetje stampen :=

Ze liet nu van zichzelf al een mooie bekkenkanteling zien, halverwege de training zag je echt al mooi de beweging van het wervelkolom, lendenen en bekken en ze word nu getraind de voorbenen naar voren te bewegen vanuit schouder/schoft. Ze gaat van Pinokio naar ballerina *\o/*
Aan het einde nog even getraind op de tact. 1,9 km/h is haar favoriete snelheid op de hand. Nu veel geschakeld tussen 1,5 en 2,6. Hoe langzamer ze gaat hoe meer je paslengte vraagt en hoe sneller hoe meer ze de beweging uit de schouders moet halen. In het begin ging ze zwabberen en tactfouten maken op de hoge snelheid. Eind van de training ging de schakeling traag/snel haast vlekkeloos.

2 filmpjes met watergeluid :)




Laerkens Beauty

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:01

Leuk om te zien.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:13

Wat leuk! Ik heb ook ervaring met de aqua trainer maar wel voor herstel na blessureleed. Een paard van mijn werk ging iedere week.

Nou moet ik wel zeggen dat ik vind dat de band bij jullie erg langzaam vind staan.. bij mij moesten de paarden juist doorstappen :j
Is daar een reden voor?

❥ Esprit

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 10:20

xsensibel schreef:
Wat leuk! Ik heb ook ervaring met de aqua trainer maar wel voor herstel na blessureleed. Een paard van mijn werk ging iedere week.

Nou moet ik wel zeggen dat ik vind dat de band bij jullie erg langzaam vind staan.. bij mij moesten de paarden juist doorstappen :j
Is daar een reden voor?


Ja, zoals beschreven inderdaad. Zij loopt momenteel het fijnst op een tempo rond de 1,9/2. Als het hoger word gaat ze tactfouten maken, met de voorbenen in 1 spoor lopen, rug wegdrukken en wat zwalken. Het tempo op de band word dus regelmatig gewisseld om haar tact te behouden. Soms ook langzamer dan haar eigen tempo. Ze moet echt leren die pas te maken vanuit de bekkenkanteling, van achter over de rug met de schoftlift het voorbeen naar voor.

Dat is wat ik tenminste begreep :=


Is het blessureleed verholpen dmv de aquatraining?

Laerkens Beauty

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Equine Aquatrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:32

Super interessant topic. Mooi ook om vanuit het bovenaanzicht inderdaad te kunnen zien dat RA/LV beter ging dan LA/RV.

Leuk om de vorderingen te volgen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:50

Saaams schreef:
xsensibel schreef:
Wat leuk! Ik heb ook ervaring met de aqua trainer maar wel voor herstel na blessureleed. Een paard van mijn werk ging iedere week.

Nou moet ik wel zeggen dat ik vind dat de band bij jullie erg langzaam vind staan.. bij mij moesten de paarden juist doorstappen :j
Is daar een reden voor?


Ja, zoals beschreven inderdaad. Zij loopt momenteel het fijnst op een tempo rond de 1,9/2. Als het hoger word gaat ze tactfouten maken, met de voorbenen in 1 spoor lopen, rug wegdrukken en wat zwalken. Het tempo op de band word dus regelmatig gewisseld om haar tact te behouden. Soms ook langzamer dan haar eigen tempo. Ze moet echt leren die pas te maken vanuit de bekkenkanteling, van achter over de rug met de schoftlift het voorbeen naar voor.

Dat is wat ik tenminste begreep :=


Is het blessureleed verholpen dmv de aquatraining?



Daaar las ik overheen! Excuus. Logische verklaring. :D

Paard is inderdaad weer 100% de oude geworden!

❥ Esprit

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 21:19

Onder het zadel werpt het ook zn vruchten af.
Goedenavond achterbeen *\o/*


Afbeelding

Laerkens Beauty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iejoorr, Luzerna, MairiMacBran, NinaCharlie, Rytm en 44 bezoekers