Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:02

Hoihoi,


Ik las het laatst al op de RTL Nieuws facebook, maar dat is nou niet echt de meest betrouwbare bron. Maar nu heeft ook Harvard bevestigd dat ze vermoedens hebben dat een hele vreemde asteroïde die ons zonnestelsel is binnengekomen, nog weleens een ruimteschip zou kunnen zijn.

Linkje:
https://news.harvard.edu/gazette/story/ ... q2GC1sMY0c


Het klinkt natuurlijk heel gek op het eerste gezicht, maar dan denk ik ook weer van: Het universum is zó ongelofelijk groot. Het kan bijna niet dat er niet ergens anders nog een intelligente vorm van leven is, die wellicht nog veel intelligenter is dan de mens. Die wellicht al verder is in de techniek dan wij. Ik vind dit zelf een enorm leuk en interessant onderwerp om over na te denken/discussiëren, maar natuurlijk wel op een nuchter level.

Brand los! :)


Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:04

Ja ik had het ook gelezen! Leuk! Maar hij is nu alweer te ver weg om verder te onderzoeken. Dat is jammer. Hopelijk komt het nog eens terug!

Er was laatst ook een artikel over UFO waarnemingen boven Ierland door meerdere piloten. Dat wordt nu ook onderzocht.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:10

Suzanne F. schreef:
Ja ik had het ook gelezen! Leuk! Maar hij is nu alweer te ver weg om verder te onderzoeken. Dat is jammer. Hopelijk komt het nog eens terug!

Er was laatst ook een artikel over UFO waarnemingen boven Ierland door meerdere piloten. Dat wordt nu ook onderzocht.



Ja, dat laatste had ik ook gezien! Ook omdat het van meerdere piloten komt vind ik het alweer interessanter dan dat het op zo'n nine for news "nieuws" site staat. Maakt het een stuk aannemelijker. Uiteraard zal er waarschijnlijk een normale verklaring voor zijn, maar toch blijft altijd die "wat als" in mijn hoofd ronddwalen, haha.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:22

Ik vind zoiets ook altijd interessant :D
Sowieso de ruimte, asteroiden, andere planeten, sterrenstelsels.. heel gaaf allemaal!
Dat er leven is op andere planeten, dat moet haast wel. Of ze inderdaad zó ver geëvolueerd zijn dat ze kunnen reizen door de ruimte en ook nog helemaal tot bij ons zonnestelsel, geen idee, maar het zou wel gaaf zijn.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:24

Ik kreeg al meteen Doctor Who gevoelens :')

Kan me er verder niet zo heel druk om maken moet ik eerlijk zeggen :o

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:34

8nnemiek schreef:
Ik vind zoiets ook altijd interessant :D
Sowieso de ruimte, asteroiden, andere planeten, sterrenstelsels.. heel gaaf allemaal!
Dat er leven is op andere planeten, dat moet haast wel. Of ze inderdaad zó ver geëvolueerd zijn dat ze kunnen reizen door de ruimte en ook nog helemaal tot bij ons zonnestelsel, geen idee, maar het zou wel gaaf zijn.

Hangt er geheel van af wat hun refentiekader is, of ze ons (h)erkennen als intelligent en wat hun intenties zijn mochten ze een planeet tegen komen die voor hun interessant is maar al bewoond. Komt bij dat net als op aarde een diersoort met genoeg hersencapaciteit voor de nodige technologie vleeseter zal zijn, en dan is het de vraag of wij niet een heel makkelijk hapje zijn met een roze bril blik qua aliens.

Sommige wetenschappers stellen dat het niet mogelijk is (iets met opgebruiken nodige energie voordat technologie zover is), en qua hoe grote zooi de mensheid zelf van de aarde maakt is dat maar goed ook.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:23

Ik zie die aliëns helemaal voor me, met een zak chips op de bank voor de tv, zich verwonderend over hoe wij het voor elkaar krijgen om onze planeet zo te verkloten op zo’n korte tijd :+

Ik geloof ook niet dat een soort die zo intelligent is daadwerkelijk kwaad in de zin zou hebben. Met egoisme kom je niet zo ver dat je lange ruimtereizen gaat maken denk ik. Wij mensen gaan ook vooral uit nieuwsgierigheid de ruimte in.
Er zijn zo veel planeten waar allerlei grondstoffen te winnen zijn, en een soort die zo intelligent is zal waarschijnlijk ook vooral nieuwsgierig zijn in andere vormen van levende wezens..
totdat die andere soort gevaarlijk wordt. Stel dat wij als mensen het zo ver laten komen dat we onze planeet volledig vernietigen en gevaarlijk afval de ruimte in gaan gooien, dan kan ik me wel weer voorstellen dat er aliëns zijn die daar niet blij mee zijn en daar ook iets aan zullen doen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 21-11-18 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:24

Kennen jullie de serie Ancient aliens op History channel? Echt super interessante theorieën komen daar voorbij.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:47

Ik vind dat ook zo interessant :) mijn meest bekeken wedsite is niet voor niks www.scientias.nl :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:11

Resistance schreef:
Het universum is zó ongelofelijk groot. Het kan bijna niet dat er niet ergens anders nog een intelligente vorm van leven is, die wellicht nog veel intelligenter is dan de mens. Die wellicht al verder is in de techniek dan wij.


Waar je naar refereert is de Fermi paradox. Hij berekende dat er zo'n 10^16 beschavingen moeten bestaan, en er zijn een aantal theorieën over waarom we ze (nog) niet hebben gezien. Hier een samenvattende infographic:
https://imgur.com/gallery/5yJ58
Edit: en hier meer leesvoer https://imgur.com/gallery/EG5cv

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:24

8nnemiek schreef:
Ik zie die aliëns helemaal voor me, met een zak chips op de bank voor de tv, zich verwonderend over hoe wij het voor elkaar krijgen om onze planeet zo te verkloten op zo’n korte tijd :+

Ik geloof ook niet dat een soort die zo intelligent is daadwerkelijk kwaad in de zin zou hebben. Met egoisme kom je niet zo ver dat je lange ruimtereizen gaat maken denk ik. Wij mensen gaan ook vooral uit nieuwsgierigheid de ruimte in.
Er zijn zo veel planeten waar allerlei grondstoffen te winnen zijn, en een soort die zo intelligent is zal waarschijnlijk ook vooral nieuwsgierig zijn in andere vormen van levende wezens..
totdat die andere soort gevaarlijk wordt. Stel dat wij als mensen het zo ver laten komen dat we onze planeet volledig vernietigen en gevaarlijk afval de ruimte in gaan gooien, dan kan ik me wel weer voorstellen dat er aliëns zijn die daar niet blij mee zijn en daar ook iets aan zullen doen.

Nieuwsgierigheid is bijzaak, interesse is meer in mijnbouw omdat de ertsen hier min of meer op zijn.

Kijkend naar de kolonisatie-acties van Europa onder de vlag van de katholieke kerk (gebieden waren al verdeeld bijna nog voordat ze ontdekt waren), is er niet veel goeds te zeggen over de acties van deze groepen en een andere soort kan heel goed met een vergelijkbare visie hier heen komen. Kijkend naar onze eigen aardse geschiedenis, is het geen goede positie om aan de andere kant te staan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:47

Ik ben wel benieuwd hoe de kerken dit gaan oppakken, wanneer er echt aliens zouden komen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:00

Ik lees ook mee! Heel interessant, vooral omdat een van de beste vrienden van mijn lief daadwerkelijk 'alien'-ervaringen heeft waar hij niet goed over kan praten. Het is niet het type dat zoiets verzint namelijk...

Zelf vind ik het ook egoistisch en vreemd om te denken dat we alleen zouden zijn. Maar hoe en welke levensvormen er zouden zijn en hoe ze ons zien, geen idee...

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:17

Ik vraag me nog meer af hoe de belastingdienst er op in gaat spelen, wanneer de aliens komen.

Are you sure you want to visit us? Here on earth? Meeting all of us humans and the belastingdienst??

(bijtelling op ruimteschepen :') )

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:19

Tenzij ze groen aangedreven worden natuurlijk :')

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Anoniem

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:22

Als je nu al het vluchtelingenprobleem wereldwijd bekijkt....moet je je eens voorstellen dat er een hele horde aliens bij komt.
Of die ons dan rijkdom, liefde en wijsheid komen brengen.....

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:39

Misschien is het een gevalletje van raketten onze kant uit wij richting jullie? :+

Ik vind altijd bij zulke dingen (het heeft zelfs een naam namelijk alien) waar komt dat vandaan? Hoe heeft men dat bedacht?

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:40

Onze oude buurvrouw heeft de aliens al gezien. Ze stond in de ochtend om 6:00 uur bij ons aan de deur en vroeg of wij ook snachts de aliens in het weiland tegenover zagen landen.

Mijn vader heeft toen gezegd dat ze daar landen om bij ons naar de wc te kunnen.

Maar even zonder gekheid, ik kan ook wel geloven dat er leven op andere planeten zou zijn. Als het op aarde kan, kan het vast ook ergens anders.

En wie weet, had onze buurvrouw gelijk :))

Rex & Jazz

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:48

Wellicht leren ze van ons hoe het niet moet. ;)

Anoniem

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:02

Die Fermi paradox is zo gek nog niet.
Soms zou je bijna denken dat wij met onze bevolkte aardbol een soort gigantisch uit de hand gelopen mega oostvaardersplassen project zijn, waar ze even de stand van zaken komen checken.
We mogen hopen dat ze bij ons niet zo in gaan grijpen als wij bij de ovp doen.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Vreemde asteroïde - ruimteschip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 00:04

Zodra aliens het fenomeen "kijkersfile" leren, realiseren ze zich direct dat we maar een sukkelig volk zijn.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 00:21

Palmera schreef:
Wellicht leren ze van ons hoe het niet moet. ;)

Inderdaad. Al die posts over aliens die naar onze aarde zouden immigreren..? Dream on I guess. _O-

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 05:50

Anoniem schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe de kerken dit gaan oppakken, wanneer er echt aliens zouden komen.

Die zouden sowieso glashard ontkennen, al staat die aliën voor hun neus :+
Nee, aliëns bestaan niet, en dino’s hebben ook nooit bestaan, die botten heeft god daar begraven om ons te foppen :')

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

juniper

Berichten: 1560
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 05:59

Suzanne F. schreef:
Kennen jullie de serie Ancient aliens op History channel? Echt super interessante theorieën komen daar voorbij.


Als je dat interesant vindt zou je 'ancient aliens debunked' eens op moeten zoeken, volgens mij staat het gratis op youtube!

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 06:43

8nnemiek schreef:
Anoniem schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe de kerken dit gaan oppakken, wanneer er echt aliens zouden komen.

Die zouden sowieso glashard ontkennen, al staat die aliën voor hun neus :+
Nee, aliëns bestaan niet, en dino’s hebben ook nooit bestaan, die botten heeft god daar begraven om ons te foppen :')


Bij ons in de kerk niet hoor. Daar gaan beide theorieën gebroederlijk samen. En God schiep hemel en aarde en daar kunnen misschien ook aliens bij gezeten hebben?
Ik zag laatst een docu die aangaf dat mensen met de rhesusfactor van buitenaardse oorsprong kunnen zijn, dat kan ook nog natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Celebi, Galeobdolon, Maaaarije, meggiemeg, NinaCharlie, nps, rider, sasja0705, Selente, sterregoud en 8 bezoekers