Wat is een penny in godsnaam?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paigeroxanne

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-07-18
Woonplaats: Nederland

Wat is een penny in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 15:53

Oké, dit moest ik heel eventjes weten... wat is een penny? Ik heb het al zo vaak voorbij zien komen, maar ik heb echt geen idee wat het betekent, dus sommige verhalen hier op bokt (ben nogal een meelezertje) snap ik voor geen meter :\
PS ik hoop dat het in het goede gedeelte staat :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6634
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Wat is een penny in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:55

'Penny' wordt vooral gebruikt voor jonge meisjes met grote paardendromen, veel roze en de overtuiging dat ze veel meer kennis en ervaring hebben dan ze daadwerkelijk hebben :Y)

Ze zijn vaak in staat om met paarden of pony's om te gaan, waar niemand anders iets mee kan. Daarnaast rijden ze opvallend vaak (Arabische) (zwarte) hengsten en ze weten de dingen vaak beter dan alle andere mensen.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:56

Ooooh jeee.


Daar zijn topics vol van.
Hou het in principe maar op het iets naïeve, meestal wat onzekere maar met paarden zichzelf iets overschattende tienermeisje, dat het liefst met niets anders dan paarden bezig is.

Tutten frutsen vlechten, arme paarden redden etcetera.


Dat gezegd hebbende, ik zit met mijn 38 jaar nog altijd -met lichte zelfspot- in een "pennymeisjes" vriendinnen groep....

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:57

Is gebaseerd op het type ruiter die veel voorkomt in het gelijkenamige tijdschrift.

Vaak ook kinderlijk gedrag aan gekoppeld en het leven in een droomwereld :j

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:58

NadjaNadja schreef:
'Penny' wordt vooral gebruikt voor jonge meisjes met grote paardendromen, veel roze en de overtuiging dat ze veel meer kennis en ervaring hebben dan ze daadwerkelijk hebben :Y)

Ze zijn vaak in staat om met paarden of pony's om te gaan, waar niemand anders iets mee kan. Daarnaast rijden ze opvallend vaak (Arabische) (zwarte) hengsten en ze weten de dingen vaak beter dan alle andere mensen.


:D Geweldig! ik kan het niet beter omschrijven!

Paigeroxanne

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-07-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 15:59

NadjaNadja schreef:
'Penny' wordt vooral gebruikt voor jonge meisjes met grote paardendromen, veel roze en de overtuiging dat ze veel meer kennis en ervaring hebben dan ze daadwerkelijk hebben :Y)

Ze zijn vaak in staat om met paarden of pony's om te gaan, waar niemand anders iets mee kan. Daarnaast rijden ze opvallend vaak (Arabische) (zwarte) hengsten en ze weten de dingen vaak beter dan alle andere mensen.


Oh nee, volgens mij heb ik een paar boekjes gelezen waarvan de hoofdpersonages verdacht veel op deze beschrijving leken... de gouden paarden heten ze? Ik weet alleen nog dat ik aurea de wilde pony vroeger erg leuk vond :)

Ik kan mezelf er eigenlijk ook wel in herkennen, een paar jaar geleden := Weet nog wel dat ik per se een verzorgpony wilde... waar ik compleet geen tijd voor heb, en ik zeker 20 minuten voor zal moeten fietsen XD
Laatst bijgewerkt door C_arola op 21-11-18 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:27

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.
Daarnaast heb ik 2 berichten samengevoegd, dit kan je met de wijzig knop doen zodat er niet meerdere berichten van 1 persoon onder elkaar komen te staan.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:34


Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:37

dewilderoos schreef:
NadjaNadja schreef:
'Penny' wordt vooral gebruikt voor jonge meisjes met grote paardendromen, veel roze en de overtuiging dat ze veel meer kennis en ervaring hebben dan ze daadwerkelijk hebben :Y)

Ze zijn vaak in staat om met paarden of pony's om te gaan, waar niemand anders iets mee kan. Daarnaast rijden ze opvallend vaak (Arabische) (zwarte) hengsten en ze weten de dingen vaak beter dan alle andere mensen.


:D Geweldig! ik kan het niet beter omschrijven!


Ja dit eigenlijk. Alhoewel sommige het ook gebruiken in de zin van dat ze van veel verschillende setjes en vooral van roze houden.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:44



:')

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat is een penny in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:55

Jammer dat voor de titel geen censuur is.

Maar gebruik de zoekfunctie :)

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Wat is een penny in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:23

Oef :oo ik ben toch niet de enige die zich die vraag stelde :D

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat is een penny in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:08

Ik ben een Penny.Ik lees dit blad met groot plezier. En ik heb hele idealistische ideeen over paarden.Ook ben ik dol op eenhoorns.Ik ben 65 jaar en hoop altijd een Penny te blijven.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wat is een penny in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:11

Een penny is een roze-bling tutje wat beter rijd dan Anky en meer verstand heeft van africhten dan Annemarie.
Ze heeft 7 zwarte Arabische hengsten getemd en 12 pony’s Zadelmak gemaakt.

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:34

Twee antwoorden mogelijk:

1. Een penny is een meisje geabonneerd op het blad Penny.
2. Een penny is alles waar bepaalde rijdende pubermeisjes op schelden. Zij hadden een paar jaar geleden zelf nog een abonnement op de Penny, waren ongelofelijk naïef en onervaren, hielden van alles wat roze en bling was, riepen tegen iedereen hoe geweldig paardrijden wel niet was, dachten dat ze alles snapten en huilden emmers als een paard moest inslapen. Nu vinden ze het ineens bloedirritant als hun kleine zusje - of iemand van die leeftijd - ook zo doet. De meeste van die scheldende pubermeisjes worden daarna volwassen, maar sommigen leren hun anti-pennykreten nooit af.

Jullie zijn allemaal kind geweest. En waarschijnlijk vond ik jullie leuker toen je nog vol oprecht enthousiasme in de groepsles op Starlight de Haflinger reed.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6634
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:37

musiqolog schreef:
Twee antwoorden mogelijk:

1. Een penny is een meisje geabonneerd op het blad Penny.
2. Een penny is alles waar bepaalde rijdende pubermeisjes op schelden. Zij hadden een paar jaar geleden zelf nog een abonnement op de Penny, waren ongelofelijk naïef en onervaren, hielden van alles wat roze en bling was, riepen tegen iedereen hoe geweldig paardrijden wel niet was, dachten dat ze alles snapten en huilden emmers als een paard moest inslapen. Nu vinden ze het ineens bloedirritant als hun kleine zusje - of iemand van die leeftijd - ook zo doet. De meeste van die scheldende pubermeisjes worden daarna volwassen, maar sommigen leren hun anti-pennykreten nooit af.

Jullie zijn allemaal kind geweest. En waarschijnlijk vond ik jullie leuker toen je nog vol oprecht enthousiasme in de groepsles op Starlight de Haflinger reed.


Dat klinkt alsof iedereen hier een hekel heeft aan Penny's :') Ik geloof dat dat niet het geval is (in mijn geval in ieder geval niet) :Y)

Maar in dat geval vrees ik dat een penny voor mij is, wat een pubermeisje voor jou is :P

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:43

NadjaNadja schreef:
Maar in dat geval vrees ik dat een penny voor mij is, wat een pubermeisje voor jou is :P

Niet alle pubermeisjes. Maar het aantal antipennytopics van Bokker die zelf nog maar 15 zijn is onderhand niet te tellen. Elke keer denk ik: waarom? En zoals ik al zei: het is nóg erger als volwassenen die tic houden.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat is een penny in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 01:41

Hmzzzz, en volwassenen die zichzelf met lichte zelfspot en nostalgie nog altijd een Penny noemen?

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wat is een penny in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 06:27

Ik ben soms nog een Penny (25 jaar oud) :')

Maar de onhandelbare zwarte hengsten mogen ze houden. Geef mij maar mijn brave dravertje die iedereen kan rijden. :)