Verliefd op mijn paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:08

Vandaag een wandeling op de heide gemaakt en zoals altijd wat foto's gemaakt. Wat ben ik toch verliefd op die knapperd van me.

1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:11

Wat een apart dier! Hoe oud is hij?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:13

Rocky mountain horse? Erg mooi paard iniedergeval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:14

_Dracarys schreef:
Wat een apart dier! Hoe oud is hij?


Dankje.
Hij is nu 3,5 en al dik 2 jaar in mijn bezit. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:15

DarkCupid schreef:
Rocky mountain horse? Erg mooi paard iniedergeval!


Klopt, hij is een RMH. :D

laauraax
Berichten: 181
Geregistreerd: 01-09-13

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:19

Wauw, prachtig!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:26

Knappe Quick! <3 Hij is zo gaaf met zijn donkere vachtje en daar die manen bij. :~
De heide lijkt me zo'n prachtige omgeving om te gaan wandelen, ik wou dat ik hier ook zo'n heerlijk stukje natuur had.
Op die laatste foto lijkt hij wel heel erg overbouwd, dat is de eerste keer dat dit me opvalt. Is hij wat overbouwd of stond hij wat ongelukkig? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:31

Retjethorse schreef:
Knappe Quick! <3 Hij is zo gaaf met zijn donkere vachtje en daar die manen bij. :~
De heide lijkt me zo'n prachtige omgeving om te gaan wandelen, ik wou dat ik hier ook zo'n heerlijk stukje natuur had.
Op die laatste foto lijkt hij wel heel erg overbouwd, dat is de eerste keer dat dit me opvalt. Is hij wat overbouwd of stond hij wat ongelukkig? :P


Ik vrees dat meneer zich aan het opmaken is voor een groeispurt. Hij staat plots wel echt weer hoger met zijn kont. Moet ook wel zeggen dat de ondergrond niet plat is, dus het beeld is een klein beetje vertekend.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:34

Ik ken het gevoel :j .

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:36

Dit is ook een gangenpaard (tolt), dacht ik?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:38

SVRL schreef:
Retjethorse schreef:
Knappe Quick! <3 Hij is zo gaaf met zijn donkere vachtje en daar die manen bij. :~
De heide lijkt me zo'n prachtige omgeving om te gaan wandelen, ik wou dat ik hier ook zo'n heerlijk stukje natuur had.
Op die laatste foto lijkt hij wel heel erg overbouwd, dat is de eerste keer dat dit me opvalt. Is hij wat overbouwd of stond hij wat ongelukkig? :P


Ik vrees dat meneer zich aan het opmaken is voor een groeispurt. Hij staat plots wel echt weer hoger met zijn kont. Moet ook wel zeggen dat de ondergrond niet plat is, dus het beeld is een klein beetje vertekend.

Het zal de combinatie van beide zijn. :D Op de laatste foto's viel het me niet zo op. XD

Anoniem

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:50

@ Cilianne: klopt, Quick is een gangenpaard. Ben benieuwd wat hij onder het zadel gaat doen. In de wei, aan de longe en op wandelingen laat hij in ieder geval zijn extra gangetje al zien.

@ Retjethorse: Quick zou best nog 5 à 10 cm kunnen groeien. Zat onlangs op de Amerikaanse Rocky pg en daar vroeg iemand hoeveel haar 3-jarig paard nog kon groeien. Antwoorde er iemand dat zijn paard 15,2h groot was op zijn 4de en 16,2h op zijn 7de. Er stond een foto bij van dat paard en het was er ene met lange benen, net als Quick. Ik ga nog een reus krijgen als Quick die trent volgt.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:59

Wat fijn dat hij nu al zelf zijn vierde gang laat zien +:)+

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:00

En terecht, het is een knap beestje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:12

Azmay schreef:
En terecht, het is een knap beestje :D


Dankje

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:13

Wow <3

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:18

Wauw wat een prachtig dier! <3

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:19

Ik weet niet precies waarom, maar ik bekijk de foto's en krijg ineens trek in pure chocolade :D .

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:22

SVRL, ik heb hem natuurlijk al eerder langs zien komen, ik vind hem echt een plaatje <3. Ik ben sowieso weg van rockies, het uiterlijk dan, want ervaring heb ik helaas niet met ze. Kan je ons toevallig wat meer vertellen over zijn karakter? Of misschien wat meer over het ras in het algemeen? (En jouw ervaring daarmee).

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:39

Daar wordt toch iedereen verliefd op <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:24

Xyris schreef:
SVRL, ik heb hem natuurlijk al eerder langs zien komen, ik vind hem echt een plaatje <3. Ik ben sowieso weg van rockies, het uiterlijk dan, want ervaring heb ik helaas niet met ze. Kan je ons toevallig wat meer vertellen over zijn karakter? Of misschien wat meer over het ras in het algemeen? (En jouw ervaring daarmee).


Graag :D
Bij de rasbeschrijving van de rocky vindt je terug dat ze heel mensgericht zijn en makkelijk in de omgang. Ze worden het ideale familie paard, of ook de labradors onder de paarden genoemd.

Veel rocky eigenaars gaan hier maar deels mee akkoord. Je hebt rocky's die wel aan die beschrijving voldoen, anderen passen niet in dat plaatje.

Quick is wel zeer mensgericht en ook heel werklustig. Hij heeft graag veel aandacht en kan echt in een ettertje veranderen als niet hij, maar 1 van zijn maatjes mijn aandacht krijgt. Quick kan ook heel opdringerig zijn, naar mij toe valt het wel mee, maar oh wee als hij aanvoelt dat hij je kan commanderen. Naar kinderen toe is hij echt mega lief. De kinderen van mijn broer hebben een echte speelkameraad aan hem. Het is echt super om ze samen bezig te zien.

Wandelen buiten ging lang met zijn ups en downs. Quick heeft periodes gehad dat hij continu probeerde te happen, op zijn achterste benen ging staan of me bokkend voorbij kwam. Ondertussen is hij gelukkig wel een pak rustiger geworden. Nu ja, rustig is misschien niet het juiste woord. Hij noemt Quickstep en doet zijn naam eer aan. Gaan wandelen, is snelwandelen, goede conditie training dus.

Verder is hij heel koel in het hoofd. Daarstraks kwamen we voor het eerst een bus en een vrachtwagen tegen (ik woon in een heel rustige wijk) en meneer verpinkte niets. Ook op de vele mountainbikers reageerde hij niet. Toen we terug kwamen, was de buurman met een bladblazer bezig en ben ik met hem tot daar gegaan. Hij keek eens even en begon toen in de berm te grazen.

Voor mij is Quick alles wat ik in een paard zoek: lief en knuffelig, maar met toch wat pit.

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:29

Daar is knappe quick!
Hij is erg mooi aan t uitzwaren vind ik.
Pracht paardje met n geweldig karakter.
Jullie gaan n leuke samenwerking tegemoet.

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:30

Supermooi en aansprekend dier - veel plezier met elkaar!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:50

Wat een knapperd! Ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij uitgegroeid is :)

Anoniem

Re: Verliefd op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:00

Bedankt allen voor de complimentjes, ik geef ze door aan Quick.