Bijwerkingen de pil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 23:03

Hallo allemaal,

Ik weet dat ik hier mee eigenlijk naar de huisarts moet, en dat ben ik ook zeker van plan maar ik wou graag ook even jullie mening/ervaringen horen :)
Ik ben sinds 3 maanden aan de pil. Nu merk ik echter dat ik me vaker somber voel, maar vooral dat ik overal over aan het piekeren ben en dit maar niet kan stoppen. Soms kan ik er gewoon niet door slapen, zo’n ‘onrust’ in mn hoofd. Kan dit een bijwerking zijn van de pil?
Door het tekort aan de pil heb ik ook 3 keer een verschillend merk gekregen, de apotheek verzekerde mij dat het geen verschil maakt maar het lijkt me toch niet goed om elke maand een andere pil te hebben?
Ik ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben!


LiannePuthzy

Berichten: 6940
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:07

ik heb bijna een jaar lang dezelfde geslikt en zat niet heel lekker in mijn vel, nu slik ik 2 mnd een andere wegens te kort en zit een stuk beter in mijn vel

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:08

Ik ben sinds half augustus gestopt met de pil en sindsdien heb ik me niet meer zo somber gevoeld als met de pil, dus daar kan het zeker wel van zijn :)

Prairy
Berichten: 9049
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:17

Ik kreeg van alle hormonale anticonceptie voor mijn gevoel een soort zwarte deken over me heen.

Verder hoofdpijn, moe, buikpijn, nul libido en een kilo of 8 erbij gekregen.

Ik heb me mooi laten steriliseren een paar jaar geleden, heerlijk van al dat gezeik af :D

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:25

Dit is helaas een zeer veel voorkomende bijwerkingen van de pil. Dat is ook de reden waarom ik gestopt ben. Het verandert niet alleen de menstruele hormoon huishouding, maar ook op de rest van je algehele hormoonhuishouding. De meeste hormonen hebben met elkaar te maken (homeostase). Dat heeft in je brein ook een grote invloed en niet alleen op je menstruatie.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:43

Ik heb 10 jaar de yasmin geslikt. Lang verhaal, niet eens persé voor de anticonceptie.

Inmiddels ben ik een half jaar gestopt en ik had het veel eerder moeten doen. Libido is groter en ik voel me een stuk beter. Mijn galblaas is er afgelopen maart uit gehaald en ik had een pijnlijk bultje in mijn oksel (cyclisch) en durf er vergif op in te nemen dat beiden door de pil komen. Ik vind het echt troep :n

Ook ik kreeg iedere keer een andere pil mee bij de apotheek. Echt bizar!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:45

Ja dat kan. Ik heb zeker 10 jaar de pil geslikt, maar omdat dat dus zo lang was had ik niet het idee dat ik ergens last van had. Toen ik vorige jaar met de pil stopte om zwanger te raken ging er een wereld voor mij open. Ik voelde mij veel beter en inderdaad veel minder somber. Zelfs geen winterdip gehad terwijl ik dat normaal wel heb.
Na mijn bevalling met een andere pil begonnen met minder hormonen maar merkte toch weer dat ik mij anders ging gedragen en deze pil zorgde ook voor veel tussentijdse bloedingen. Ben nu 2 maanden overgestapt naar de Nuvaring en vind hem helemaal fantastisch! Wel weer meer hormonen dan mijn vorige pil, maar word geleidelijk in het lichaam afgegeven en lijk er tot nu toe nog niet op te reageren. Ook geen tussentijdse bloedingen meer en nog geen winterdip terwijl die meestal in September begon ;)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:04

Ik lees hier even mee. :)
Ben namelijk gewoon heel benieuwd of ik me anders ga voelen als ik met de pil stop. Heb niet per se een heel sterk neerslachtig gevoel, maar libido is wel echt soms ver te zoeken en vind dat heel erg jammer.
De enige reden dat ik er nog aan zit is omdat ik gewoon niet goed weet wat ik anders zou moeten doen.
Heb een vaste partner, maar alleen een condoom vertrouw ik niet. Vind een spiraaltje doodeng (mede door de horror verhalen die je weleens hoort)

Dus wanneer iemand daar ook nog tips voor heeft hoor ik het graag. :D

Verder heb ik wel het gevoel met pil dat mijn gevoelens altijd wat worden afgevlakt. Ben ook erg vaak moe en ja, dat libido gedoe dus...

JM :#

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:06

Ik heb ooit eens de pil geslikt en ben erdoor in een depressie geland. Dus doe het zelf nooooit meer..

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:12

Dat kan inderdaad. Ik ben zelf erg ziek geworden van de pil en het heeft bij mij veel gezondheidsklachten gegeven en ik was mezelf op een gegeven moment gewoon kwijt.
Hier een interessant filmpje
Voor de meerderheid werkt de anticonceptiepil wel, maar er is een groep waar de ene pil wel voor werkt en de andere niet en een groep waarvoor de pil gewoon niet de juiste anticonceptie is.
Bespreek je zorgen met de huisarts; deze moet je klachten serieus nemen al doet helaas niet elke arts dat.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:22

Hier werd mij na zes dagen verzocht alsjeblieft dat ding eruit te halen.
Ik had de nuvaring, en veranderde van een blij ei naar iemand die enkel nog maar kon huilen.
Oh en mijn libido was volledig weg.
En pijn, overal pijn.
Ik had het over doorzetten, thuis waren ze het daar niét mee eens.
Pas na drie maanden werd de boel enigsinds weer normaal, pas na 10 maanden was ik van de effecten af.
Toen klopte mijn menstruatie pas weer.
Nooit, nooit, nooit meer hormonen voor anticonceptie meer voor mij!

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 01:16

Gimme_Joy schreef:
Ik heb 10 jaar de yasmin geslikt. Lang verhaal, niet eens persé voor de anticonceptie.

Inmiddels ben ik een half jaar gestopt en ik had het veel eerder moeten doen. Libido is groter en ik voel me een stuk beter. Mijn galblaas is er afgelopen maart uit gehaald en ik had een pijnlijk bultje in mijn oksel (cyclisch) en durf er vergif op in te nemen dat beiden door de pil komen. Ik vind het echt troep :n

Ook ik kreeg iedere keer een andere pil mee bij de apotheek. Echt bizar!


Dat je het troep vindt prima, maar dit is echt bullshit in de wereld helpen. Come on, galblaasjes worden er aan de lopende band uitgehaald en echt niet alleen bij vrouwen die de pil gebruiken. Dus neem dat vergif maar niet erop in :Y)

create your own sunshine

jebuurmeisje

Berichten: 186
Geregistreerd: 28-02-09
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:07

Ja, dat kunnen zeker bijwerkingen van de pil zijn. Net als dat het risico op trombose/longembolie met 2 tot 3 keer zo hoog is door de pil. En dat weten veel dames niet. Ik heb zelf op 20 jarige leeftijd trombose gekregen door het gebruik van de pil en ik had ook enorm veel stemmingswisselingen, afgevlakte emoties en vaak was ik heel somber en druk in mijn hoofd. Na de trombose mocht ik geen pil meer gebruiken en ik voel me bevrijd! Echt zoveel beter _/-\o_

♥ Jenss
never give up the things that make you smile.

♥ Mylo
mn knappe hengst.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:25

Hier bijna twee jaar terug gestopt met de pil. Inderdaad stemmingswisselingen van hier tot ginder zo erg en een libido van onder het nul punt.

Nu woonden mijn vriend en ik ondertussen al samen in combinatie met al jaren een relatie en hadden zo iets als ik zwanger raak is het van harte welkom. Condoom hadden we alle twee niets mee.

Ondertussen 21 weken zwanger van de eerste, al heb ik daar ook heerlijke stemmingswisselingen van _O-

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:27

Desty schreef:
Dit is helaas een zeer veel voorkomende bijwerkingen van de pil. Dat is ook de reden waarom ik gestopt ben. Het verandert niet alleen de menstruele hormoon huishouding, maar ook op de rest van je algehele hormoonhuishouding. De meeste hormonen hebben met elkaar te maken (homeostase). Dat heeft in je brein ook een grote invloed en niet alleen op je menstruatie.


Precies dit.
Het slikken van 'de' pil verandert niet alleen maar even je menstruatiecyclus, 'Moeder Natuur is dol op dubbelfuncties'.

En zou je zware redenen hebben om via de pil zwangerschap te voorkomen, laat het ding dan svp zorgvuldig worden ingesteld en afgeregeld. (Te beginnen met een nulmeting, en dan niet opeens een ander merk etc.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4689
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:44

Ik slik zelf Mycrogynon als pil.

Een tijdje geleden was er bij zorgverzekering/apotheek/hogerhand besloten dat iedereen de goedkopere variant van deze pil ging krijgen.
Ingrediënten zijn hetzelfde, dus geen probleem zou je zeggen.

Binnen een maand was ik agressief en vooral zo kwaad van binnen dat ik niet snapte waar het vandaan kwam.
Terug naar de apotheek gegaan en weer de mycrogynon gevraagd en het probleem is over.

Dus ja, dit soort dingen kunnen door de pil komen en zelfs door de vulstoffen die ze gebruiken in de pil.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:56

Desty schreef:
Dit is helaas een zeer veel voorkomende bijwerkingen van de pil. Dat is ook de reden waarom ik gestopt ben. Het verandert niet alleen de menstruele hormoon huishouding, maar ook op de rest van je algehele hormoonhuishouding. De meeste hormonen hebben met elkaar te maken (homeostase). Dat heeft in je brein ook een grote invloed en niet alleen op je menstruatie.


Dit hier ook..

Maar wellicht kan je overleggen met je HA om een andere te proberen?

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:04

Ik ben ook gestopt met de pil. Vanwege t libido en ook voor t sporten. Het bevalt me echt heel goed zonder. Het enige jammere is dat ik geen ongesteldheid meer kan overslaan of regelen.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:09

Het kan zeker.
Ik ben ook zo’n hormoon heks en nu toch weer de kyleena(hormoon spiraal) geprobeerd en binnen 6 weken wel minder pittig kwa moodswings maar hele erge gewrichtspijn,pijn in me nek en schouders en beide heupen doen zo zeer met vlagen dat ik niet eens lekker kan liggen en heb echt een zacht bed.
Ik moet volgende week voor controle maar overweeg hem eruit te halen.
En dan ga ik toch nadenken over sterrilisatie en novasure.
Ben er klaar mee al die hormonen,dat gevecht voer ik nu al 20 jaar lang.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:28

Ik heb last van rugpijn en buikpijn en afscheiding. Geen blaasontsteking. Nu moet ik deze week weer Mn prikpil hebben. Zou dat hiervan kunnen komen?

Roze schoentje

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:32

Sabbientje schreef:
Ik slik zelf Mycrogynon als pil.

Een tijdje geleden was er bij zorgverzekering/apotheek/hogerhand besloten dat iedereen de goedkopere variant van deze pil ging krijgen.
Ingrediënten zijn hetzelfde, dus geen probleem zou je zeggen.

Binnen een maand was ik agressief en vooral zo kwaad van binnen dat ik niet snapte waar het vandaan kwam.
Terug naar de apotheek gegaan en weer de mycrogynon gevraagd en het probleem is over.

Dus ja, dit soort dingen kunnen door de pil komen en zelfs door de vulstoffen die ze gebruiken in de pil.


Het zijn niet de vulstoffen, maar het werkingspercentage.
Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen goedkope medicijnen (graag zelfs, de zorg is al duur genoeg).
Wel heb ik grote bezwaren tegen de slordigheid mbt het voorschijven en uitleveren.

Het college ter beoordeling van geneesmiddelen laat de goedkopere, 'nagemaakte' middelen toe op de markt (jawel, centjes ;( ) als het werkingspercentage tussen de 80 en 125% ligt.
Die cijfers zijn openbare informatie, de apotheek kan het zo oplepelen.

Een arts moet weten wat hij/zij voorschrijft en dat hoort de apotheek te leveren - en er hoort beleid te zijn op het feit dat de werkzaamheid 20% lager kan zijn of 25% hoger.
Kort door de bocht: lagere werkzaamheid betekent klachten of dus zwangerschap, hogere werkzaamheid betekent "bijwerkingen".

:( Helaas worden veel middelen alleen in pilvorm verstrekt en staat er geen weegschaal meer in de apotheek - daarmee wordt wat je slikt een gok.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Bijwerkingen de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:38

Ik werd ook depressief van de pil. Voelde me ook fysiek niet goed daarbij; had allerlei zwangerschapsachtige klachten.
Kreeg toen een lichtere (Microgynon) met als 'bijwerking' een baby.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:48

Prairy schreef:
Ik kreeg van alle hormonale anticonceptie voor mijn gevoel een soort zwarte deken over me heen.

Verder hoofdpijn, moe, buikpijn, nul libido en een kilo of 8 erbij gekregen.

Ik heb me mooi laten steriliseren een paar jaar geleden, heerlijk van al dat gezeik af :D


Vooral die hoofdpijn! Kon mijn vinger er niet op leggen maar dat verdween als sneeuw voor de zon toen ik stopte.

Ik verloor ik flink wat kilo's (en mijn haar! Mijn God, had gewoon kale inhammen. Nu, 2.5 jaar later groeit het langzaam weer aan.)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3333, heidy_wilco, IASCrawler, marley93, noomie1, Sharony, Soepblik en 157 bezoekers