Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 22:55

Dag allemaal,

Nu de winter weer is aangebroken heb ik het eigenlijk non-stop koud. Er is geen plek waar ik weer warm word (alleen in bed met een elektrische deken) en dat is best irritant. Ik ben sowieso een koukleum, maar in de winter begint het me echt te storen. Hebben meer mensen hier last van, en wat doen jullie eraan? Zijn er bepaalde tips/tricks? Bijvoorbeeld ondergoed met verwarming, hete inlegzooltjes, weet ik veel? Het zou erg fijn zijn als ik het op mijn werk gewoon warm zou kunnen hebben. Laagjes aantrekken doe ik al, ook van goede materialen. Vandaag had ik bijvoorbeeld een hemd, shirt, shirt met lange mouwen en een wollen trui aan en een spijkerbroek en wollen sokken, maar nog waren mijn handen ijsklompjes :P Ik kleed me zo warm aan dat ik er opmerkingen over krijg, maar het helpt dus niet :P Tips?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:00

Herkenbaar, hier ook de truc nog niet gevonden, maar na vele jaren frustratie ga ik binnenkort bloed laten prikken. Soms kan het zo iets simpels als vitamine D te kort zijn waardoor je het zo koud hebt..

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:00

Er bestaan kleine zakjes. Die knik je en dan komen er twee vloeistoffen bij elkaar die met elkaar reageren waardoor ze warm worden die kun je dan in je schoenen stoppen. Of in je handschoenen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:02

Ik had dit kunnen typen.
Lees dus ook zeker even mee!

Ik krijg altijd te horen dat ik me te warm aan kleed... Maar ik heb het dus zelf absoluut niet warm en sta nu al vaak te rillen van de kou ^)

I am because you were

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 23:02

Absolem schreef:
Er bestaan kleine zakjes. Die knik je en dan komen er twee vloeistoffen bij elkaar die met elkaar reageren waardoor ze warm worden die kun je dan in je schoenen stoppen. Of in je handschoenen.


Bedankt voor het meedenken! Ja die ken ik :) Die zijn vooral handig voor op de fiets, niet zozeer voor binnen of op het werk.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Mariska_87
Berichten: 267
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:04

Er zijn ook kruiden met een verwarmende werking.. chai mix volgens mij.. misschien ff googelen?

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:05

Ja hier ook. Laagjes is de oplossing hier. Dus hemd, dan shirt, dan trui. Eventueel nog een vest. En handschoenen al aandoen als je handen nog warm zijn. Schoenen lekkere bontzooltjes erin.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:07

Ik loop op het werk met een thermoshirt en fleecetrui of teddy gevoerde trui, paardrijsokken en gevoerde schoenen. Misschien niet zo charmant maar ik kan mezelf ook echt niet warm houden en dan loop ik nog vrij veel. Ik werk overigens gewoon binnen en mijn collega's overleven het prima :')

Als ik nu de hond uit laat dan ren ik steeds stukjes tussendoor om mezelf warm te houden.

Het enige wat bij mij helpt is een warme douche in de avond en dan gelijk onder de wol met een elektrische deken of ik fohn het bed warm.

Ik slik trouwens al vitamine D.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

_Eef

Berichten: 538
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:08

Wat mij enorm helpt is goede thermokleding. één laagje en dan een trui oid. ik heb ze van Craft en dit vind ik echt de fijnste die er zijn, omdat ze dun en warm zijn!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:11

De beste remedie is zorgen dat je eigen systeem weer effectief leert opwarmen en afkoelen. De methode van Wim Hof kan daarbij van nut zijn, m.n. het stuk over ademhaling en mindset.

ellepel

Berichten: 47327
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:12

Veel gember eten!
Ja echt, gember thee, veel wokken met gember er in.
Gember is verwarmend en dat merk je.

Je kunt een tijdje echinaforce druppels/tabletjes gebruiken.
dit brengt je lichaamstemp ook een beetje omhoog,waardoor je je warmer kunt voelen.
Verde inderdaad beweging,laagjes kleding.
Kijk eens bij ski thermo ondergoed.

En lees dit
https://groenevrouw.nl/lekker-warm-stim ... rbloeding/

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:14

Ik heb binnen handschoentjes zonder vingers aan. Mijn vriend zit te klagen dat het heet is binnen en mijn voeten zijn ijskoud ondanks skisokken, uggs en dekentje >;)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:18

Veel bewegen helpt ook echt.
Ik merk dat al in mijn pauze. De eerste paar min heb ik het koud buiten, maar gewoon lekker doorstappen en dan heb je echt veel minder last van de kou.
Zolang het niet vriest in elk geval.

Voor nu ben je echt veel te warm aangekleed al Ts... ik sta er echt van te kijken :brr:

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:20

Zelf heb ik t ook altijd koud. De enige tip die ik kan bedenken is flink bewegen. Maar daar heb ik niet altijd zin in.

*****

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:20

Ineke2 schreef:
Veel bewegen helpt ook echt.
Ik merk dat al in mijn pauze. De eerste paar min heb ik het koud buiten, maar gewoon lekker doorstappen en dan heb je echt veel minder last van de kou.
Zolang het niet vriest in elk geval.

Voor nu ben je echt veel te warm aangekleed al Ts... ik sta er echt van te kijken :brr:

Zelfs flink aangekleed uitmesten en sjouwen kan me met dit weer niet warm krijgen. Gaat een zware winter worden -O-

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:22

Ik heb het ook heel snel koud. Mijn voeten zijn nu ook echt weer ijsklompjes, ondanks sokken, sloffen en fleecedeken (en het is hier gewoon 20 graden binnen). Ik geef paardrijles als bijbaantje en sta dan dus echt lang buiten. Dan bestaat m'n outfit uit een thermolegging, paar normale sokken, rijbroek, paar rijsokken, thermoshirt, vest en dikke jas. En dan heb ik het zowaar niet koud!
Thermo-ondergoed helpt bij mij goed, en dan niet alleen een shirt maar ook een legging. Als je budget er naar is is merinowol absoluut het fijnste materiaal voor thermokleding. Goede handschoenen voor buiten en een echt warme jas helpt ook. Ik loop in het dagelijks leven in een skijas (die nog mooi is ook).
Binnen drink ik veel thee (kan je je handen fijn aan opwarmen). En als ik m'n lichaam goed warm houd blijven m'n handen en voeten ook warm. Ik zit dus ook rustig met fleecedeken achter m'n bureau (wel thuis).

En laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat je je te warm aankleed. Het gaat er om dat jij je comfortabel voelt. Als ik me niet warm genoeg aankleed ga ik m'n spieren aanspannen en krijg ik last van m'n nek en schouders.

Edit: misschien kan je een warmtematje op je bureaustoel leggen, zo een die dierenartsen gebruiken :')
Laatst bijgewerkt door Sanned op 20-11-18 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:25

Als je een paard was, zou men hebben gezegd: "meer hooi eten" :+

Een gezonde leefstijl, voldoende eten en bewegen is echt van groot belang. Eet je wel voldoende en uitgebalanceerd?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 23:31

Ja, dat denk ik echt wel. Ik heb ook bewegend beroep en sport veel. Ik ben wel dun, ondanks dat ik echt genoeg eet (dat zei de diëtiste ook waar ik ooit heen was voor mijn gewicht). Het is gewoon mijn bouw maar je mist dan wel een stukje isolatie.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:32

Eten. De motor moet van binnen aan.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:33

Ik pleur gwn een oliebol aan kleren aan. En pantoffels dragen. Als Mn voeten warm zijn ben ik warm

Roze schoentje

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:38

Ik heb een klein kacheltje onder mn buro staan als ik het echt niet meer trek dan zet ik m aan. Rest verklaart me voor gek maar anders zit ik te verkleumen.
Soms ook handschoentjes zonder vingers dan kan ik wel blijven typen.

Op stal ga ik eerst mesten en dan word ik wel warm. Dan in beweging blijven. Thuis gelijk onder de douche en dan onder warmtedekentje op de bank.
Ook electrische deken in bed met een tijdklok.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:38

Even stipje. Ik dacht even dat je t over mij had :+

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:44

Je hoofd warm houden helpt ook. Daar verlies je de meeste warmte. Dus een muts op, of draag je die al?

*****

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 23:45

Buiten wel, voor de klas niet :+

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:46

Even opwarmen thee heeft mij geholpen vorig jaar op mijn stageplek zonder verwarming :D bij de paarden werkt thermokleding goed!

Edit: wollige sokken doen ook wonderen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eskimo, ikkuhh90, iphyn, Nikkii026, xEliesx en 128 bezoekers