Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Avalanche

Berichten: 15881
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:05

Jeetje, wat een topic...... wat heb je doorgemaakt meid......

ik weet nog dat ik mijn hond verloor, wat ben ik daar vreselijk kapot van geweest....


En dan je meisje, die zegt: je moet klaar zijn, mijn kind moet nu komen, en je was het.....
Moedig vind ik dat. Want ook een geboorte is een heel emotionele gebeurtenis en zeker met je eigen merrie, en je eigen veulen. Wel, het veulen van je man. Maar toch.

Muzanna vind ik een bijzondere merrie. Ze is zo wijs, en zo sterk, en zo heel moedig. Ik ben een beetje verliefd op haar. Ze is prachtig, zowel in karakter als uiterlijk.

Ik hoop dat Manari Nur op haar gaat lijken, dan heeft je man er een heel fijn paard aan. Kleine donderstraal, daar gaat hij de handen nog vol aan krijgen. En toch weet ik dat je met dit soort paarden met compromissen sluiten en zachtheid heel veel gedaan krijgt. Komt goed, denk ik.

Sterkte. Ze is een prachtig lichtpuntje.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:08

Meestal met die lange verhalen begin ik heel enthousiast maar scrool ik er toch uiteindelijk over heen en kijk ik alleen foto's
Maar dit verhaal greep me aan.
Dus moest ik het wel helemaal lezen!

Hopelijk heb je nu al je ellende weer gehad en kan je lekker genieten.

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 15:47

kimmie261 schreef:
mijn Letje heb ik 5 jaar geleden in moeten laten slapen,hij was een spijkerhard paard, alleen hij was niet goed gecastreerd in Letland en dat gaf na jaren na de castratie een mega probleem, hij is toen geopereerd maar kreeg toen hij 20 was cushing en dat werd ontsteking op ontsteking, hij kreeg weer abcessen waar e niet wisten waar die vandaan kwamen en einschussbenen ,zo zielig, dus ik heb hem daarop in moeten laten slapen.

maar hij was echt een heel robuust paard,denk niet dat bij hem er Akhal- Teke in zat :D

Nee, het zware type Let niet, maar voor de sport kruisten ze ze wel in. :j
Afgezien van de stereotype gouden spriet doet een massieve type Teke niet onder voor een flinke warmbloed qua massa, zoals deze of deze van 24. Beide ongetraind puur voor dekdienst. Uiteraard geen tanks zoals een fikse Letlander, maar een trekpaardzadel is te smal. :))
Wat sneu en zonde van zo’n paard zeg. Castreren was daar toen ook niet zo gebruikelijk denk ik, tenminste in veel gebieden in de SU überhaupt niet.

Avalanche81 schreef:
Jeetje, wat een topic...... wat heb je doorgemaakt meid......

ik weet nog dat ik mijn hond verloor, wat ben ik daar vreselijk kapot van geweest....


En dan je meisje, die zegt: je moet klaar zijn, mijn kind moet nu komen, en je was het.....
Moedig vind ik dat. Want ook een geboorte is een heel emotionele gebeurtenis en zeker met je eigen merrie, en je eigen veulen. Wel, het veulen van je man. Maar toch.

Muzanna vind ik een bijzondere merrie. Ze is zo wijs, en zo sterk, en zo heel moedig. Ik ben een beetje verliefd op haar. Ze is prachtig, zowel in karakter als uiterlijk.

Ik hoop dat Manari Nur op haar gaat lijken, dan heeft je man er een heel fijn paard aan. Kleine donderstraal, daar gaat hij de handen nog vol aan krijgen. En toch weet ik dat je met dit soort paarden met compromissen sluiten en zachtheid heel veel gedaan krijgt. Komt goed, denk ik.

Sterkte. Ze is een prachtig lichtpuntje.

Wat lief! Dankjewel. :o En Muzka is idd een donderstraaltje haha, maar ik hou wel van een beetje karakter. Haar moeder Muzanna is precies wat ik nodig heb. Ze weet ook altijd precies wat ik wanneer nodig heb en weet me dan altijd weer met dingen over de streep te trekken. Mijn kleine therapeut. Het is dat zo’n groot dier niet als “hulphond” kan dienen anders kon ze zo de taken van Inara overnemen. <3

ponyparadijs schreef:
Meestal met die lange verhalen begin ik heel enthousiast maar scrool ik er toch uiteindelijk over heen en kijk ik alleen foto's
Maar dit verhaal greep me aan.
Dus moest ik het wel helemaal lezen!

Hopelijk heb je nu al je ellende weer gehad en kan je lekker genieten.

Wat een mooi compliment! En ik hoop het ook. Maar als er zoveel in korte tijd gebeurt word je zelfs een beetje bang om te hopen. Heeft tijd nodig.

En twee dagen op rij in uitgelicht, wat bijzonder. <3

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Avalanche

Berichten: 15881
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:04

Zeker jammer dat Muzanna geen hulppaard kan zijn :j misschien vindt ze het nog leuk ook. Ik vind haar daar wel een type voor, en ze is slim zat.

Ik geloof meteen dat zij exact is wat jij nodig hebt.
Ik heb het geluk dat ik twee "once in a lifetime" paarden mag hebben. Mijn vorige merrie trok zoveel emotie in me los, maar heeft me ook geleerd naar mezelf te kijken, en hier en daar mijn ego nogal gedeukt..... wat ik ook wel nodig heb :j Ze was zo wijs, en ze had altijd gelijk.

Nu heb ik een jongedame van welgeteld twee jaartjes oud. En ze is nu al zo wijs en sterk. Ze is geen merrie die alles zomaar geeft, ze laat je ervoor werken. Maar met de juiste energie, de juiste benaderingswijze, is ze zo lief en eerlijk. Wonderlijke dame. Ik hoop dat ze stok- en stokoud wordt. Ik denk dat ze me nog veel te leren heeft. Maar ik ben nu al de wereld anders aan het bekijken als toen ik deed voordat ze in mijn leven kwam.

Hoe kom ik aan zo een jong paard....? Wel, zij besloot dat ik haar mens was, en dat was dat.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:47

Met kippenvel je hele verhaal gelezen, prachtig geschreven! Heel veen geluk gewenst voor de toekomst <3

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:05

JoSav schreef:
Nee, het zware type Let niet, maar voor de sport kruisten ze ze wel in. :j
Afgezien van de stereotype gouden spriet doet een massieve type Teke niet onder voor een flinke warmbloed qua massa, zoals deze of deze van 24. Beide ongetraind puur voor dekdienst. Uiteraard geen tanks zoals een fikse Letlander, maar een trekpaardzadel is te smal. :))
Wat sneu en zonde van zo’n paard zeg. Castreren was daar toen ook niet zo gebruikelijk denk ik, tenminste in veel gebieden in de SU überhaupt niet.



die zwarte is wel heel gaaf zeg... nee dat vosje was heel hoogbenig en slank,wel heel mooi hoor ...

de 'handelaar'waar ik mijn letlander bij gekocht had zei toen hij hoorde van het probleem dat ze vaak even snel snel castreerden ,maar dan nog was het bizar dat hij 5 jaar na castreren pas zoveel problemen kreeg .

dit was hem:
Afbeelding

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 21:01

Avalanche81 schreef:
Zeker jammer dat Muzanna geen hulppaard kan zijn :j misschien vindt ze het nog leuk ook. Ik vind haar daar wel een type voor, en ze is slim zat.

Ik geloof meteen dat zij exact is wat jij nodig hebt.
Ik heb het geluk dat ik twee "once in a lifetime" paarden mag hebben. Mijn vorige merrie trok zoveel emotie in me los, maar heeft me ook geleerd naar mezelf te kijken, en hier en daar mijn ego nogal gedeukt..... wat ik ook wel nodig heb :j Ze was zo wijs, en ze had altijd gelijk.

Nu heb ik een jongedame van welgeteld twee jaartjes oud. En ze is nu al zo wijs en sterk. Ze is geen merrie die alles zomaar geeft, ze laat je ervoor werken. Maar met de juiste energie, de juiste benaderingswijze, is ze zo lief en eerlijk. Wonderlijke dame. Ik hoop dat ze stok- en stokoud wordt. Ik denk dat ze me nog veel te leren heeft. Maar ik ben nu al de wereld anders aan het bekijken als toen ik deed voordat ze in mijn leven kwam.

Hoe kom ik aan zo een jong paard....? Wel, zij besloot dat ik haar mens was, en dat was dat.

Nou ze kan apporteren dus dan kan ze ook helpen met was ophangen, toch? :D :+
Wat bijzonder! Dat is toch heel speciaal om er twee te mogen hebben. Je jonkie klinkt bijna als een Teke. Ik hoop met je mee dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten. Heb je al plannen met haar?

_Dreamer schreef:
Met kippenvel je hele verhaal gelezen, prachtig geschreven! Heel veen geluk gewenst voor de toekomst <3

<3 Dankjewel!

kimmie261 schreef:
die zwarte is wel heel gaaf zeg... nee dat vosje was heel hoogbenig en slank,wel heel mooi hoor ...

de 'handelaar'waar ik mijn letlander bij gekocht had zei toen hij hoorde van het probleem dat ze vaak even snel snel castreerden ,maar dan nog was het bizar dat hij 5 jaar na castreren pas zoveel problemen kreeg .

dit was hem:
[ Afbeelding ]

Ja die zwarte is een plaatje he? Mogen ze hier zo afleveren. Rietje is ook goed. :+
Je Let is ook een plaatje zeg. Wat een gaaf paard! En idd voor transport wilden ze ze nogal eens snel castreren, want in deze contreien hebben ze liever ruinen. Sneu dat ie er zo’n last van heeft gehad, maar wek met zijn neus in de boter gevallen want menigeen had een paard met medisch probleem niet willen houden. Mooie oogopslag had ie ook zeg. <3

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 22:01

Fotografisch “bewijs” hoe Muzka reageert zodra ze haar mens spot. :o
Het schattige gehinnik moeten jullie er zelf maar bij bedenken.

Afbeelding
Dan zet ze het meteen op een lopen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit doet ze dus altijd en al vanaf het begin. Schattig he?

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Avalanche

Berichten: 15881
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:04

Awwww <3 die tevreden blik ook als ze bij hem staat <3

JoSav, ik heb je ff pb gedaan, anders ga ik zo off topic :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 22:07

Avalanche81 schreef:
Awwww <3 die tevreden blik ook als ze bij hem staat <3

JoSav, ik heb je ff pb gedaan, anders ga ik zo off topic :)

PB gespot! :D
Ja, lief he? Ze murmelt ook de hele tijd naar hem, ook als ie weer weggaat. Zó schattig. <3

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Caresse07

Berichten: 9390
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:30

Wat mooi dat je dat zo vastgelegd hebt zeg.

En inderdaad mooi die tevreden blik als ze bij hem staat en aandacht krijgt <3

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.

Avalanche

Berichten: 15881
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:42

JoSav schreef:
Avalanche81 schreef:
Awwww <3 die tevreden blik ook als ze bij hem staat <3

JoSav, ik heb je ff pb gedaan, anders ga ik zo off topic :)

PB gespot! :D
Ja, lief he? Ze murmelt ook de hele tijd naar hem, ook als ie weer weggaat. Zó schattig. <3

Je moet ook gesprekken voeren samen, heel belangrijk :j

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:08

Heel mooi overzicht heb je gemaakt! Een heel bewogen jaar was het voor jullie, zowel met Muzanna en Inara. En dan de kleine Muzka die geboren werd. Hopelijk wordt 2019 een jaar met enkel lichtpuntjes voor jullie! :)

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 23:40

ProudJustify schreef:
Wat mooi dat je dat zo vastgelegd hebt zeg.

En inderdaad mooi die tevreden blik als ze bij hem staat en aandacht krijgt <3

Wilde het al tijden vastleggen, maar meestal komen we samen op stal en dan zie je op de foto alleen een stipje naderen in de verte. :Y)


Avalanche81 schreef:
Je moet ook gesprekken voeren samen, heel belangrijk :j

:)) Ze praat wat af. <3

Retjethorse schreef:
Heel mooi overzicht heb je gemaakt! Een heel bewogen jaar was het voor jullie, zowel met Muzanna en Inara. En dan de kleine Muzka die geboren werd. Hopelijk wordt 2019 een jaar met enkel lichtpuntjes voor jullie! :)

Dankjewel. Ik hoop het ook. Het is heel symbolisch, maar blij als het Oud en Nieuw is. :j

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

amaniblauw

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 01:35

Gefeliciteerd met jullie zilveren bokt veulen! *\o/*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 06:34

Prachtig veulen!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 07:49

Wat een mooi overzicht.
Het raakt me wel weer. Ohh Wat heb ik met jullie mee geleefd.

De dames zijn prachtig. Zilveren boktveulen is dan ook zeker hartstikke verdiend!

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 12:37

amaniblauw schreef:
Gefeliciteerd met jullie zilveren bokt veulen! *\o/*

*\o/* Dankjewel!

Nimber schreef:
Prachtig veulen!!

:o Dankjewel.

CarinaR schreef:
Wat een mooi overzicht.
Het raakt me wel weer. Ohh Wat heb ik met jullie mee geleefd.

De dames zijn prachtig. Zilveren boktveulen is dan ook zeker hartstikke verdiend!

Dankjewel. Ik moet het zelf ook niet nog eens lezen want dan komen de tranen weer. Het is alweer bijna 7 maanden geleden dat Inara is gestorven, maar het voelt tegelijk als gisteren en als honderd jaar geleden. ;(
Het is wel een leuk cadeautje dat Muzka zoveel stemmen heeft gekregen. [o] <3

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Avalanche

Berichten: 15881
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:58

Dat vergeet je toch niet. Bij mij heeft dat echt lang geduurd.

Muzka verdient de stemmen :D lief stoer meiske <3

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 17:13

Avalanche81 schreef:
Dat vergeet je toch niet. Bij mij heeft dat echt lang geduurd.

Muzka verdient de stemmen :D lief stoer meiske <3

Nee, zoiets heeft echt tijd nodig om een plekje te krijgen. Dat heeft bij mijn eerste hond ook heel lang geduurd en die was oud. Dit was mijn eerste eigen hond en zo jong nog. Dat is gewoon heel moeilijk.
Enne, lief van je. <3

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Narcissa
Berichten: 3044
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:59

Wat een mooi overzicht. Recht uit het hart geschreven. Prachtige paarden ook.


JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 22:45

xLes schreef:
Wat een mooi overzicht. Recht uit het hart geschreven. Prachtige paarden ook.

:o Dankjewel.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 00:15

Ik zie dat een aantal foto's uit de beginpost het vanwege het aantal views tijdelijk niet meer doen.
Ik plaats een aantal hier opnieuw, met een paar die hier nog niet eerder stonden:

Afbeelding
Uit de oude doos: Muzanna en Inara… (onbewerkt, maar het beeld raakt me...)
Ik heb er nog een waarbij Inara helemaal verliefd naar Muzanna kijkt. ;(

Afbeelding
De hengst Kardash <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wanneer ik met Muzanna grondwerk deed, dan deed Inara heel graag mee. Dat vonden ze beide erg gezellig dus ik liet dat regelmatig even toe.

Afbeelding
Hier was Inara al doodziek, maar ze haalde er zoveel plezier uit met Muzanna bezig te zijn. |( Regelmatig keek ze dan om, zo lief. En toch was ze hier al zo ziek...
Ze was zo hard voor zichzelf. ;(

Afbeelding

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Avalanche

Berichten: 15881
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:50

:+: Muzanna :+:

Wat een heerlijke foto's samen met Inara, wat hebben die twee een lol gehad samen <3

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 21:03

:o Dankje.
En ja, we hebben samen heel veel avonturen beleefd, kilometers gemaakt, plezier gehad... ondanks hoe het is afgelopen hebben we met ons drietjes enorm genoten van de tijd die ons samen gegund was. <3

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xJurdyWonanx en 38 bezoekers