Asil baby op komst! ETA april 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 14:17

En stiekem is dat best een klein beetje speciaal, want slechts 2% van alle Arabische volbloedpaarden is Asil. Paarden die onder deze definitie vallen zijn in iédere lijn in de pedigree te traceren naar de bedoeïenenstammen die hun Arabieren zuiver en volgens de traditie fokten.

Toen ik 6 jaar geleden verliefd werd op mijn merrie was dat 'gewoon' omdat ik vond dat ze bij mij hoorde. Pas later ontdekte ik dat mijn hart bij de Straight Egyptians lag en bleek ze Asil te zijn.

Inmiddels een stuk wijzer als het op pedigrees aan komt en ik had (en heb) dan ook heel specifieke eisen aan een baby-daddy. Eind 2016 vond ik dan eindelijk dé hengst en bij bezichtiging maakte hij de op papier gecreëerde verwachtingen meer dan waar. Na zijn sublieme draf te hebben gezien was de beslissing snel gemaakt en mocht nas haar koffertje gaan pakken voor de trip naar Duitsland.

Seizoen 2017 helaas vette pech met een baarmoederinfectie, maar dit jaar hadden we meer geluk en was het al snel raak *\o/*

En dat mocht ook wel, want de reis was hels :') Hengst staat boven op een berg. Een steile berg. Steeds gevraagd: is er écht geen andere route? Nee, die was er niet. Pas nadat we de 22% helling nét niet haalden, achteruit terug moesten, overnieuw naar boven moesten en dat Goddank wel haalden bleek dat er wel een andere weg was. De weg die wij steeds namen kwam niet eens bij ze op. Geloof me: 18% helling is dan ineens peanuts en heel comfortabel. :+

Genoeg tekst!

De aanstaande moeder, mijn allerliefste prinses Promises Nashwa (Entebbe CA x Flaxmans Wardah):
Afbeelding
Afbeelding

https://www.allbreedpedigree.com/promises+nashwa

En baby-daddy KP Al Nahim (Al Lahab x KP Naima):
Afbeelding
Afbeelding

https://www.allbreedpedigree.com/kp+al+nahim
Alle paarden van deze stoeterij zijn onder het zadel en Al Nahim is daar geen uitzondering op.

Nas wordt voor de tweede keer moeder
Afbeelding
Haar eerste veulen is een inmiddels ontzettend knappe ruin :D
Afbeelding
Waar we heel wat mee te stellen hebben gehad :=
[KS-ITP] Volgens de artsen zou hij de ochtend niet halen..
Maar zich er dapper door knokte
[KS-ITP] Lucky to be alive: Phaedron al-Djannah door Reindert!

Nas had het de eerste maanden van de dracht wat zwaar. Ik had haar 24/7 buiten gezet, maar dit bleek voor haar niet te werken. Mager, kwaaltje na kwaaltje... Uiteindelijk met enige spoed verhuisd en gelukkig nu helemaal op haar plaats, rond en gezond :D De buik kwam wat later, maar is inmiddels zeer duidelijk aanwezig.....en het veulen ook :D

Video van gisteren.

Afbeelding
Afbeelding


Nas wordt al wat mopperig op het (boomloze) zadel dus ik vrees dat we binnen afzienbare tijd zonder zadel het duin in moeten. Serieus trainen is er al niet meer bij, al vindt ze het dan wel weer mooi om sprintjes te trekken in het duin :')

Ik ben er redelijk van overtuigd dat het een merrietje wordt, maar met Nas weet je het maar nooit....

Wie volgt en/of waagt een gokje? Ik heb een zwart kind besteld en verwacht het op 7 april :D


Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:25

Leuk, Amy, ik ben benieuwd!

amyz schreef:
Ik heb een zwart kind besteld en verwacht het op 7 april :D
We kunnen niet allemaal verrassings-zwartjes fokken he :D :P

1 juli 2015: Enzo

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 14:26

Ik heb haar de foto's laten zien en gezegd dat dat is hoe het moet :') :D Mn bestelling voor vlekken was ook goed gelukt!

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:30

Ik ga volgen, prachtige merrie en baby daddy <3

L 08/2013 & L 11/2015

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:33

amyz schreef:
Ik heb haar de foto's laten zien en gezegd dat dat is hoe het moet :') :D Mn bestelling voor vlekken was ook goed gelukt!


Dan voorspel ik een zwart merrietje geboren op 31 maart :)

1 juli 2015: Enzo

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:41

Mooie combi, daar komt in elk geval een knap veulen van!

Verder dan dattie knap wordt durf ik nog wel te gokken: een vos merrie op 3 april.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:45

Leuk dat je een topic opent!
Ik ga ook mee gokken:)

Ik ga voor een schimmel merrie op 12 april

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/


amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 15:21

Wat leuk dat jullie volgen! *\o/*

Set_Elkol
Berichten: 14844
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:01

Annikab schreef:
amyz schreef:
Ik heb haar de foto's laten zien en gezegd dat dat is hoe het moet :') :D Mn bestelling voor vlekken was ook goed gelukt!


Dan voorspel ik een zwart merrietje geboren op 31 maart :)


De datum voor zwartjes!

Leuk Amy ik volg ook :j

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:45

Set_Elkol schreef:
Annikab schreef:
Dan voorspel ik een zwart merrietje geboren op 31 maart :)


De datum voor zwartjes!

Leuk Amy ik volg ook :j


Haha jij hebt 'm door ;)

1 juli 2015: Enzo

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:03

Ik volg mee :D

Www.auras-sportarabians.com

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 21:21



Hier kan je toch uuuuuuuren naar kijken <3

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-18 19:25

Baby heeft zich even rustig gehouden (althans, op de momenten dat ik er was) maar is inmiddels weer blijd die arme nas in elkaar aan het schoppen :+


Nas heeft ook wat zucht al dus ik ben blij dat ik een paar weken terug al had besloten om het zadel lekker in de kast te laten hangen. T is boomloos dus past op zich prima....Maar die singel he... :=

Wel zijn we heerlijk naar het duin geweest en dat kan met zo'n lief (en breed :') ) paard makkelijk :D
Al stuiterde ik er evengoed af, maar daar kon Nas niks aan doen. Heb haar nog nooit zo verbaasd gezien :')
Afbeelding

Verder rommelen we lekker vanaf de grond. Beetje bezigheidstherapie en soepel houden, al is ze lenig zat :D
Afbeelding

En ook rond zat :=
Afbeelding

En altijd mooi, uiteraard <3
Afbeelding

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:21

Ik volg mee! Super gave combinatie <3

• Liberty <3

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 22:10

Buik op pootjes mocht vandaag mee naar het strand *\o/*
Lang getwijfeld want ja, zadel...of niet... en toch een half uurtje met de trailer... en eigenlijk deden we alleen nog zwangerschapsgym...

Maar het is jaarlijkse traditie, deze 'snertrit', Nas reist makkelijk en het is voor haar toch ook fijn om even goed de benen te strekken. Paddock is ruim, maar niet zó ruim.

Zadel heb ik aan haar over gelaten en had ze geen bezwaar tegen. Tempo heb ik ook min of meer aan haar gelaten. Ze begon enthousiast maar ontdekte al gauw dat die buik toch wat in de weg zat :')

Ondanks het waardeloze weer was het toch leuk :D
T is vooral een beetje rommelen op het strand en geen 'echte rit', daardoor was het goed te doen voor haar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Buik :oo
Afbeelding
Galop is met zo'n buik toch lastig :=
Afbeelding


Baby deed van de week ook nog even sprintje trekken:


Vandaag gewoon alweer 251 dagen, begint nu echt op te schieten *\o/*

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 03:44

Afgelopen avond is Nas, zonder enige waarschuwing, op 9 maanden dracht bevallen van een schitterend hengstveulen. Een vosje.

Er was geen enkele indicatie dat er iets mis was en dat maakt dit des te moeilijker. Nas is gelukkig helemaal ok. Afwachten of er iets uit de tests komt, maar kan ook zijn dat we er nooit achter komen wat er mis is gegaan.

Kereltje heb ik Riyah al-Djannah genoemd, wat zoiets betekent als 'the winds of heaven'

Ben gebroken ;(

Set_Elkol
Berichten: 14844
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 06:52

Oh nee wat afschuwelijk Amy -O- heel veel sterkte, wat een nachtmerrie. Hoe is Nas er onder?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 07:22

Oei, wat een teleurstelling zeg! Vreselijk!
Heel veel sterkte! Was je erbij toen het gebeurde?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:40

Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte.

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 14:35

Was gisterenmiddag nog hele tijd op stal geweest, lekker tutten, geen vuiltje aan de lucht. Zat thuis nog net even te zitten voor ik eten zou gaan maken toen stalhoudster belde. 'Je moet nu komen, merrie is aan het bevallen, dierenarts met spoed onderweg'. Grond zakte onder mn voeten vandaan. Op 268 dagen weet je wat dat betekent voor het veulen.

Uiteraard nog vette file ook. Geen idee hoe lang ik onderweg ben geweest, maar kan nooit meer zijn geweesr dan 3 kwartier. Toen was alles al 'voorbij'. Nageboorte er af en alles.

Nas is heel goed onderzocht en niks mis gelukkig. Beetje metacam gehad tegen de naweeën. Toen ik er was ging ze al vrij vlot eten. Beetje ontdaan maar verder ok. Ging niet op Riyah staan maar volgens mij was dat meer geluk dan wijsheid. Begreep dat ze hem wel had staan likken en duwen om hem wakker te krijgen. Toen ik er was ging het meer op slopen lijken. Uiteindelijk Riyah samen met stalhoudster in een deken gewikkeld voordat nas zn oor er af zou trekken. Waardeloos is dat toch. Het is de natuur dat ze hardhandiger wakker gaan proberen te maken, maar wilde echt niet dat ze dat nog veel te tere velletje zou slopen... Ze gaf geen krimp toen we hem weg haalden, dus kennelijk voldoende afscheid genomen.

Komende dagen goed in de gaten houden maar ik verwacht geen gekke dingen. Ze is voor nu vooral gepikeerd omdat ze binnen moet blijven. Geen grote verdenking op rhino, maar het moet wel uitgesloten worden, er staat nog een drachtige merrie op stal.

Gevoel van blijdschap omdat Nas ok is en immens verdriet om het verlies van dit prachtige kereltje strijden om voorrang. Geen idee meer wat ik precies voel. Zo uit het niets dit, zó onverwacht ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:40

Pfoe, wat zullen die drie kwartier dan voor jouw gevoel lang geduurd hebben!
Toch fijn dat met je merrie alles goed is, maar dat maakt het verdriet natuurlijk niet minder.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 16:16

Dacht idd nog: het is maar 20km maar had net zo goed op de maan kunnen zijn.
Na 10 minuten 'het is niet waar het is niet waar' kwamen 5 minuten van 'ze zien het gewoon verkeerd, is gewoon stom koliekje en nas doet daar weer eens dramatisch over' ...en daarna het besef dat deze mensen me niet bellen met zo'n mededeling als ze het niet héél zeker weten. Toen bestond de haast nog vooral uit er willen zijn voor Nas. Gek genoeg er geen moment aan getwijfeld dat met haar alles goed was, terwijl dat niet zo vanzelfsprekend is.
Laatste stukje....wilde ik even niet eigenlijk. Als je er dan bijna bent weet je ook dat je bijna geconfronteerd gaat worden met de harde werkelijkheid.

Het is gewoon zo kl*te. Zo lang op gewacht...

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:25

Heel veel sterkte... ;(

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:42

Wat een klap...

Heel veel sterkte :(:)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Asil baby op komst! ETA april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:31

Heel veel sterkte TS! Wat verschrikkelijk zeg...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, maroes, sinnekinne, Yinka en 72 bezoekers