Lenzen online bestellen, help?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 07:15

Ik bestel mijn daglenzen 1x in het half jaar.
Helaas gaf mijn opticien gaf aan dat zij zijn gestopt met contactlenzen, dus moet ik deze op een andere manier gaan verkrijgen.
Dus ik heb online gezocht en vond een soort die precies overeenkwam!

Maar... Mijn diameter/curve combinatie blijkt onmogelijk te zijn :=
Had ik eindelijk de goede, zijn ze nu uit het assortiment online!

En nu zit ik dus weer met hetzelfde probleem... En met nog maar 3 setjes te gaan gaat het toch wel snel..

Hoe belangrijk zijn deze gegevens? Komt dat echt zo nauw? :=
Ik heb pas geleden nog een oogtest gedaan bij mijn oude opticien, er is toen niks veranderd.

Mijn gegevens:
L: -2, R: -1
Dia: 8,7
Curve: 14,3

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd


Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:30

Welk merk had je?
Ik bestel mijn torische lenzen altijd bij toplenzen.nl en die hebben bijna dezelfde diameter en curve als jij hebt. 8,7 en 14,5

Is het al lente?

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:41

Kan je deze vraag niet beter aan je opticien stellen?

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:51

Ga gewoon naar een opticien ipv online, je krijgt advies en begeleiding en dat kun je van een webshop niet verwachten.. Dus kunnen je lenzen online goedkoper zijn, maar ik zou liever meer betalen, wat ik ook doe, zodat ik weet dat mijn ogen de goede zorg krijgen...

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:53

Ik zit bij de pearle en die sturen ze gewoon elke maand op, kei handig :j

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:40

Diameter en curve moet je zien als de maat van je schoenen.
Hoe lekker lopen schoenen die net niet je maat zijn? ;)

Hoezo is paardrijden duur?
Een goede psychiater kost ook geld.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 09:21

Yavanna schreef:
Ga gewoon naar een opticien ipv online, je krijgt advies en begeleiding en dat kun je van een webshop niet verwachten.. Dus kunnen je lenzen online goedkoper zijn, maar ik zou liever meer betalen, wat ik ook doe, zodat ik weet dat mijn ogen de goede zorg krijgen...


Mooi dat je aannames doet die je vervolgens niet eerst checkt :)
Het gaat me niet om de prijs, betaalde nu 1 euro per dag per oog, reken maar uit dus...

Maar ik ben al met al gewoon wel tevreden over mijn opticien, heb ook een bril voor erbij. Dan moet ik dus naar een andere opticien voor mijn lenzen, terwijl ik verder gewoon tevreden ben.

Ik stel de vraag hier omdat ik er gisteren niet aan dacht om deze vraag aan de opticien te vragen... :)

@Storm; ik had NewDay's.

@Magrathea; dat is wel handig! Maar ze zullen wel eerst weer een oogmeting willen doen denk ik voordat ik de lenzen kan krijgen.

@firisian_love; dat dacht ik al. Vandaar mijn vraag. Maar dan wordt het lastig om de juiste lenzen te vinden...

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:30

Muurp schreef:
Yavanna schreef:
Ga gewoon naar een opticien ipv online, je krijgt advies en begeleiding en dat kun je van een webshop niet verwachten.. Dus kunnen je lenzen online goedkoper zijn, maar ik zou liever meer betalen, wat ik ook doe, zodat ik weet dat mijn ogen de goede zorg krijgen...


Mooi dat je aannames doet die je vervolgens niet eerst checkt :)
Het gaat me niet om de prijs, betaalde nu 1 euro per dag per oog, reken maar uit dus...

Maar ik ben al met al gewoon wel tevreden over mijn opticien, heb ook een bril voor erbij. Dan moet ik dus naar een andere opticien voor mijn lenzen, terwijl ik verder gewoon tevreden ben.

Ik stel de vraag hier omdat ik er gisteren niet aan dacht om deze vraag aan de opticien te vragen... :)

@Storm; ik had NewDay's.

@Magrathea; dat is wel handig! Maar ze zullen wel eerst weer een oogmeting willen doen denk ik voordat ik de lenzen kan krijgen.

@firisian_love; dat dacht ik al. Vandaar mijn vraag. Maar dan wordt het lastig om de juiste lenzen te vinden...


Is geen aaname, ik heb voor mijzelf ook online gekeken en daar waren mijn lenzen, en heb onmogelijke ogen, goedkoper dan bij een opticien. Betaal overigens ook meer dan een euro pd. Maar betaal liever meer voor goede service en controle dan minder zonder deze extra’s. En dan ben ik per saldo goedkoper uit.
Ik vind t namelijk, let op, is mijn mening, ook banketstaaf voor mijn opticien dat hij mij wel de, bij hem iig, kostenloze controles biedt, zonder dat daar iets tegen over staat..

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:35

NewDays worden bij mijn weten niet meer gemaakt. Dat betekend dat je hoe dan ook over moet stappen op een ander merk. En daarvoor zou ik toch wel naar een opticien gaan, ook als dat betekend dat je naar een andere opticien moet gaan.

Wat is er mis met eerst weer een oogmeting doen? Is meestal kosteloos (of eigenlijk, bij de prijs van lenzen/bril inbegrepen) en een kleine moeite, groot plezier.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:39

Yavanna schreef:
Ga gewoon naar een opticien ipv online, je krijgt advies en begeleiding en dat kun je van een webshop niet verwachten.. Dus kunnen je lenzen online goedkoper zijn, maar ik zou liever meer betalen, wat ik ook doe, zodat ik weet dat mijn ogen de goede zorg krijgen...


Of je laat gewoon netjes ieder jaar je ogen controleren, betaald deze controle en bestel ze online. Scheelt mij 90€ per jaar of ik ze online of bij de opticien bestel.

TS: ik vraag bij de opticien of ik een printje mee kan krijgen zodat ik de juiste gegevens heb.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:43

Oh balen is dat, als iets uit het assortiment gaat.
Zijn er via de opticien geen andere opties of ander merk dat je kunt bestellen? Of zijn ze helemaal gestopt met lenzen?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:50

Ik heb mijn lenzen van pearle post, zij sturen mij iedere maand genoeg voor een maand ( heb daglenzen)
Mijn bril komt bij de eyewish vandaan en niet bij de pearle omdat mijn vriend en ik altijd in een actie tegelijk een bril kopen.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:54

Muurp schreef:
@Magrathea; dat is wel handig! Maar ze zullen wel eerst weer een oogmeting willen doen denk ik voordat ik de lenzen kan krijgen.

Ik denk het wel, maar die oogmetingen zijn bij mij altijd gratis :o? (Aka inbegrepen bij de prijs van de lenzen neem ik aan)
Mag ook gratis een extra lens of lenzenvloeistof halen als ik de maand niet doorkom (zolang het binnen de perken blijft is het gratis tenminste)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 10:16

Yavanna schreef:
Muurp schreef:

Mooi dat je aannames doet die je vervolgens niet eerst checkt :)
Het gaat me niet om de prijs, betaalde nu 1 euro per dag per oog, reken maar uit dus...

Maar ik ben al met al gewoon wel tevreden over mijn opticien, heb ook een bril voor erbij. Dan moet ik dus naar een andere opticien voor mijn lenzen, terwijl ik verder gewoon tevreden ben.

Ik stel de vraag hier omdat ik er gisteren niet aan dacht om deze vraag aan de opticien te vragen... :)

@Storm; ik had NewDay's.

@Magrathea; dat is wel handig! Maar ze zullen wel eerst weer een oogmeting willen doen denk ik voordat ik de lenzen kan krijgen.

@firisian_love; dat dacht ik al. Vandaar mijn vraag. Maar dan wordt het lastig om de juiste lenzen te vinden...


Is geen aaname, ik heb voor mijzelf ook online gekeken en daar waren mijn lenzen, en heb onmogelijke ogen, goedkoper dan bij een opticien. Betaal overigens ook meer dan een euro pd. Maar betaal liever meer voor goede service en controle dan minder zonder deze extra’s. En dan ben ik per saldo goedkoper uit.
Ik vind t namelijk, let op, is mijn mening, ook banketstaaf voor mijn opticien dat hij mij wel de, bij hem iig, kostenloze controles biedt, zonder dat daar iets tegen over staat..


Ik zeg dat ik ook een bril heb ;) Die wil ik daar dus gewoon blijven halen. Vandaar.

De opticien heeft helemaal geen lenzen meer, alleen nog brillen.

En het gaat me niet om de prijs hoor, ik wil best betalen voor een oogmeting. Maar om nu twee opticiens te hebben vind ik dan weer overdreven... :+

Wil gewoon liever niet overstappen. Maar blijkbaar is dit wel een van de weinige opties.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:43

Je hoeft met je bril toch niet over te stappen?
Waarom zou 2 opticiens niet kunnen?
Gewoon pearle voor je lenzen en je opticien die je nu hebt voor je bril houden.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:04

Muurp schreef:
Ik bestel mijn daglenzen 1x in het half jaar.
Helaas gaf mijn opticien gaf aan dat zij zijn gestopt met contactlenzen, dus moet ik deze op een andere manier gaan verkrijgen.
Dus ik heb online gezocht en vond een soort die precies overeenkwam!

Maar... Mijn diameter/curve combinatie blijkt onmogelijk te zijn :=
Had ik eindelijk de goede, zijn ze nu uit het assortiment online!

En nu zit ik dus weer met hetzelfde probleem... En met nog maar 3 setjes te gaan gaat het toch wel snel..

Hoe belangrijk zijn deze gegevens? Komt dat echt zo nauw? :=
Ik heb pas geleden nog een oogtest gedaan bij mijn oude opticien, er is toen niks veranderd.

Mijn gegevens:
L: -2, R: -1
Dia: 8,7
Curve: 14,3

Je hebt de curve en de diameter omgedraaid. Je moet zorgen dat de curve (8,7) klopt en of de diameter nou 13,8 of 14,3 is daar merk je niks van. Dat is een halve mm verschil.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:26

janderegelaa schreef:
Muurp schreef:
Ik bestel mijn daglenzen 1x in het half jaar.
Helaas gaf mijn opticien gaf aan dat zij zijn gestopt met contactlenzen, dus moet ik deze op een andere manier gaan verkrijgen.
Dus ik heb online gezocht en vond een soort die precies overeenkwam!

Maar... Mijn diameter/curve combinatie blijkt onmogelijk te zijn :=
Had ik eindelijk de goede, zijn ze nu uit het assortiment online!

En nu zit ik dus weer met hetzelfde probleem... En met nog maar 3 setjes te gaan gaat het toch wel snel..

Hoe belangrijk zijn deze gegevens? Komt dat echt zo nauw? :=
Ik heb pas geleden nog een oogtest gedaan bij mijn oude opticien, er is toen niks veranderd.

Mijn gegevens:
L: -2, R: -1
Dia: 8,7
Curve: 14,3

Je hebt de curve en de diameter omgedraaid. Je moet zorgen dat de curve (8,7) klopt en of de diameter nou 13,8 of 14,3 is daar merk je niks van. Dat is een halve mm verschil.


En dat kan wel degelijk effect hebben op het draagcomfort

Hoezo is paardrijden duur?
Een goede psychiater kost ook geld.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:55

Dat is niet zo. Maar TS kan altijd een proefpakje bestellen. Bij Alensa mag je bepaalde merken ook retourneren als er maar 1 of 2 lenzen uit zijn.

MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Lenzen online bestellen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:01

Ik bestel bij lensplaza.com Kon precies aangeven aan welke voorwaarden mijn lenzen moesten voldoen, heel tevreden over (en ook veel goedkoper dan mijn opticien, al laat ik natuurlijk nog wel af en toe mijn ogen meten)

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bodan, Jeska2 en 48 bezoekers