Huis ‘herinrichten’

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 22:22

Ik lees hier vaak mee in het ‘Funda’ -topic en verbaas me er dan over dat mensen een huis snel gedateerd vinden.

Dus bij mij kwam de volgende vraag op: hoe lang doen mensen nu met een badkamer, keuken en meubels?

Wij wonen inmiddels 13 jaar in ons huidige huis en hebben nog nooit wat vervangen. Ik vind dat ook niet nodig :o , het is nog steeds mijn smaak en voldoet nog prima. En ja, natuurlijk is het wat gedateerd en is het geen hoogglans witte keuken of een donkergrijze badkamer maar is dat nu zo erg?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:26

Wij leven in de smaak van onze voorgangers. Gaat net. Maar het ergert beslist niet genoeg om een godsvermogen uit te geven aan een badkamer en een keuken die nog prima meekunnen.

Maar als ik toch mocht kiezen: marmer in de badkamer... niet doen!

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:29

Nee hoor,

Hier is de badkamer nog van 1997 (dus 21 jaar oud). Wel lichte tegels (wit/grijs). Badkamer is een beetje opgepimpt met een nieuwe wastafel met onderkast (hoogglans wit) en 2 kastjes opgehangen.

Badkamer is gewoon prima functioneel en heb gewoon geen zin om 10.000 euro uit te geven voor een ruimte waar ik amper 20 min per dag ben en dus ook niet tegen aan hoef te kijken.

Kwa meubels ik/wij kopen relatief niet trend gevoelig items. Wellicht wat saai....maar ja ik ga nu eenmaal niet iedere 5 jaar een nieuwe bank kopen a 5000 euro. (onze keus is kwa meubels dus hout) en kwa stoelen/ banken dus leer. Blijft er dus na z jaar ook nog zgan uitzien.

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:31

Ik heb na ruim tien jaar een nieuwe kleur laminaat gelegd en mijn versleten bed vervangen door exact hetzelfde bed. :+

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:33

Wij zijn acht jaar geleden naar Spanje gegaan en ik ben zeer tevreden met de meubels en de keuken hier. Die zie ik me echt nog niet veranderen. De bank is een ander verhaal, die is gewoon doorgezakt en aan vervanging toe. Die hadden we dan ook gewoon niet hier moet kopen, de kwaliteit is niet wat wij gewend zijn. Er komt dus binnenkort een nieuwe uit Nederland. Zo hebben wij ook ons bed hier vervangen, maar dat was ook al heel oud.

In Nederland hebben we wel een nieuwe keuken geplaatst onlangs, maar de 20 jaar oude keuken van mijn moeder (we hebben haar appartement overgenomen) was én te klein, én te laag én niet onze smaak. We hebben er snel een goedkope meubelserie in gezet toen we het appartement kregen, ook omdat dat heel onverwacht was en we gewoon liever even goedkoop begonnen om later kwaliteit te kopen. Inmiddels is de bank verkocht aan mijn schoonzus, salontafel en eettafel met stoelen geschonken aan een van de kinderen en hebben wij naar onze smaak en kwaliteit gekocht. Maar ik hoop wel dat dat heel lang mee gaat! Rest nog het televisiemeubel en het dressoir, maar ook die hebben samen geen 500 euro gekost.

De badkamer en het toilet zijn ook 20 jaar oud en ja, die gaan we een keer vervangen, maar dat kan nog wel even wachten. Ik hoop oud te worden in dat appartement, dus die investering is het me uiteindelijk wel een keer waard.

Webshop - digital art: MoTekent

Boheme

Berichten: 2101
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:33

Jaren, ik heb de chesterfield uit mijn ouderlijk huis, dus zo een 30 jaar oud. Voor de rest vinden wij oud eiken mooi,dus vallen wij al snel in een oma huis. De keuken is zwart wit en in mijn ogen te modern maar hij voldoet dus een nieuwe is niet nodig. Ik heb meubels staan van rond de 25 jaar oud en vind het nog steeds mooi.

[o]

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78415
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:41

Huis is in 2007/2008 gebouwd, hebben we in 2014 gekocht. Tot nu toe is alles nog hetzelfde, enige wat we willen op korte termijn is de wastafel in de badkamer vervangen. Is een design ding maar totaal niet praktisch.

Meubilair gaat al jaren mee, wetboek en kast komen van mijn ouders af en ken ik al meer dan 40 jaar. Zijn ook antiek, toen mijn ouders het kochten moest het volledig gerestaureerd worden.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:44

Dat valt mij ook iedere keer op, maar tegelijkertijd is dat ook echt een afspiegeling van de kopers van tegenwoordig :j
In het huis wat wij 4 jaar geleden kochten zat een keuken uit 2003. Super dure keuken geweest destijds, de kleur was verschrikkelijk, maar kwalitatief dus verder wel heel erg goed en mooie opstelling. Dus overgespoten.
Verder hebben wij vooral de meubels uit ons vorige huis gebruikt, inmiddels een jaar of 10 oud. Was wel grappig: we hebben hier een grotere woonkamer dus moest er een grotere salontafel komen. Die hebben we laten maken, maar wilden we wel in dezelfde stijl als de bijzettafeltjes die we al hadden (destijds 6 jaar oud). Dat was nog even een uitdaging om dezelfde soort pootjes te vinden, want dat bleek inmiddels uit.

Verder houden wij sowieso niet van strak en modern. Nooit gedaan ook... wij houden van kleur, landelijk, klassiek.... dat zo'n beetje.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:11

Keuken hier is ouder dan 20 jaar, ik weet even niet of die nog van de vorige bewoners stamt... inmiddels nieuwe apparatuur omdat de oude of kapot was of heel onzuinig met energie.

Badkamer is ook 20 jaar oud, functioneert, maar mag best een keer vervangen worden (omdat niet alles meer mooi is, bijv een oppervlakkige barst in de wastafel en een gebarsten tegel in de douche plus wat minder goede voegen).

Mijn moeder en stiefvader zijn net verhuisd. Grotendeels is wat er nu in het huis zit niet hun smaak, maar ze wachten met aanpassen / verbouwen tot ze er een tijdje wonen. In de tussentijd willen ze graag ontdekken wat wel / niet werkt en wat de opties zijn. Zo zit er vloerverwarming in, maar die is niet zo goed meer. Gelukkig liggen er lelijke plavuizen op, dus die kunnen er dan ook gelijk uit. Mijn stiefvader vatte het goed samen “de stijl van de jaren 70, uitgevoerd in de jaren 80”. Dus dat zit er ook al wel even in. Ook bijzonder: een van de slaapkamers heeft waarschijnlijk een houten vloer met daarop tapijt (wat hoogpoliger) en daarop laminaat. Isoleert het? Ja. Blijft het mooi liggen? Nee :+

Oy with the poodles, already


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:12

Hilary schreef:
Ook bijzonder: een van de slaapkamers heeft waarschijnlijk een houten vloer met daarop tapijt (wat hoogpoliger) en daarop laminaat. Isoleert het? Ja. Blijft het mooi liggen? Nee :+


Deur ook maar een stukje afgezaagd aan de onderkant? :))

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

missfalki
Berichten: 2268
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:17

Fitzroy schreef:
Ik lees hier vaak mee in het ‘Funda’ -topic en verbaas me er dan over dat mensen een huis snel gedateerd vinden.


Wordt vaak ook in de tekst door de makelaar aangegeven ...
En gedateerd zegt voor mij niets over de kwaliteit want dat is vaak nog gewoon goed.
En het heeft dan ook vaak het gevoel van opa en oma huisje, herkenbaar voor die generatie.

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:29

Onze keuken is momenteel 10 jaar oud en de lagen op de deuren beginnen los te laten. Maar de rest van de keuken is nog perfect.

We hebben 5 jaar geleden het huis gekocht en nieuwe meubels gekocht. Ik heb 2 weken terug een nieuwe bank besteld, omdat ik een grotere bank wilde.

Binnen 2 a 3 jaar willen we een uitbouw laten bouwen en dan komt er dus een nieuwe keuken.

Badkamer is nu 5 jaar oud en het plafond is niet goed gedaan dus moet ook binnenkort opnieuw. Dus dan laten we hem gelijk maar een meter uitbouwen want dan heb ik het gelijk zoals ik wil.

Ik vind het niet nodig om alles elke 5 jaar te vervangen maar nu komt het zo uit en kunnen we er hopelijk met gemak 20 jaar van genieten *D

Rex & Jazz

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:32

Prrrr schreef:
Hilary schreef:
Ook bijzonder: een van de slaapkamers heeft waarschijnlijk een houten vloer met daarop tapijt (wat hoogpoliger) en daarop laminaat. Isoleert het? Ja. Blijft het mooi liggen? Nee :+


Deur ook maar een stukje afgezaagd aan de onderkant? :))

Nee, die gaat de andere kant op open. Hij hangt wel wat hoger trouwens, want de plavuizen liggen anti-waterpas.

Oy with the poodles, already

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:42

Wij wonen nu 12 jaar in ons huis. Toen we er kwamen wonen zat er een keuken van 35 jaar en een badkamer van 35 jaar in. Dat was echt vreselijk gedateerd. Op de vloer oud vinylzeil.
Wij hebben toen beneden en boven nieuwe vloeren laten leggen, een nieuwe keuken laten zetten en een nieuwe badkamer.

Het ziet er hier allemaal nog heel netjes uit. Het enige dat ik merk is dat ik bepaalde keuzes achteraf niet meer zou maken. Wij hebben best donkere grijze tegels in onze kleine badkamer. Die zou ik nu wat lichter willen hebben i.v.m. ruimtelijkheid. De keukenvloer zijn zwarte tegels. Mooi, maar je ziet er alles op en maakt de ruimte hier toch wat donker.
In de woonkamer hebben we een houten vloer. Erg mooi, maar hij blijft werken en qua onderhoud is hij best intensief.
We hebben nu bovenkastjes in de keuken en dat zou ik niet meer willen.

Wij gaan volgend jaar verhuizen. In eerste instantie hebben we gezocht naar een bestaand huis. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen enkel huis heb gezien waarvan in niet de keuken, badkamer en vloeren had willen vernieuwen. Gewoon omdat het onze smaak niet was.

Nu gaan we nieuw bouwen en kunnen we alles opnieuw 100% naar eigen smaak inrichten en dat vind ik toch wel heel erg leuk.
Maar ik doe dat toch echt met het idee dat de vloeren (we willen keramisch parket, boven flexfloors), keuken, badkamer zeker 20 jaar mee moeten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:46

Wij kochten dit huis vorig jaar en hebben wel direct badkamer en wc vervangen omdat die echt op waren, wilde je niet meer douchen (losse tegels en draden). Dus dat hoeft de komende decennia nog niet.

Verder hebben we wel wat spullen die vervangen moeten worden tot we echt onze droominrichting hebben (keuken heeft voor een hobbykok veel te weinig werkblad en kasten en is nog op gas en wil ivm zonnepanelen en footprint graag inductie, bank, tafel) maar dat komt stukje bij beetje als het huidige echt op is en ‘t kind groter is. Van mij hoeft restylen niet elke zoveel jaar.

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:01

Wij gaan nieuw bouwen. Dus dat zal precies naar onze smaak zijn voor zover dat binnen budget lukt. En qua inrichting verander ik wel eens iets. Maar ik koop bijna alles tweedehands en het meeste is rond de 100 jaar oud. Soms een ander verfje werkt al prima. :)

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:16

De keuken en badkamer zijn 30 jaar oud.Werkt allemaal nog prima.Nou ja,de laden en kastjes rammelen wel een beetje.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 01:15

Wij doen helemaal niet mee met trends en dergelijke.

Toen we dit huis kochten in 2012 was het uitgewoond en alles kapot, dus badkamer, keuken, het aparte toilet en de wanden etc allemaal wel gedaan, maar vrij neutraal.

Keuken van Ikea, gebroken wit en landelijk.
Badkamer zacht zalmroze gemeleerd en hele gewone tegeltjes. Op vloer houtprint op steen.
Het houtwerk met wenge gebeitst. De wanden zijn overal 9010.
We hebben 2 meubels zelf op maat gemaakt en de ene is de kleur van de wanden, want loopt door. De andere is gebeitst.

We hadden al een donkerbruine bank, maar die was heel goedkoop geweest en had echt te lijden gehad van alle dieren. We hebben nu weer een donkerbruine bank, maar betere kwaliteit en groter.

Bed is wel vervangen, ook vanwege leeftijd.

We vervangen in principe pas iets als het kapot is. TV is ook een niet te groot lcd scherm en nog geen smart tv, maar ik geef er echt niks om en deze doet het, dus blijft.

Toen we elkaar leerden kennen waren we wel allebei gek op grenen en hadden grenen meubeltjes. Daar hebben we nog 3 kastjes van en die zijn inmiddels ook met wenge gebeitst.

Er zijn ook spullen waar we aan hechten, dus die blijven sowieso.

Omdat we willen verhuizen, hebben we wel wat los spul al ingepakt, zodat dit makkelijker verkoopt. Het is heel krom, maar je moet tegenwoordig je huis echt verkoop klaar maken. Ik zeg het vaker, maar dat komt volgens mij door al die tv programma's.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 06:29

Huis was in ‘74 voor het laatst verbouwd. We hebben alleen de buitenmuren laten staan ;) maar onze meubels van 4 jaar oud zijn gewoon meegegaan. Het is nog steeds mijn smaak maar past niet echt bij de woning. Voorheen nieuwbouw nu boerderij. We willen rustig aan dingen gaan vervangen voor antieke items. Bank is een twijfel punt. Nu een mooie rode gratis van marktplaats staan.. :P we kopen graag een nieuwe maar onze vorige dure bank heeft het maar 2 jaar volgehouden met de beesten. Dat vinden we ook zonde.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 06:30

missfalki schreef:
Fitzroy schreef:
Ik lees hier vaak mee in het ‘Funda’ -topic en verbaas me er dan over dat mensen een huis snel gedateerd vinden.


Wordt vaak ook in de tekst door de makelaar aangegeven ...
En gedateerd zegt voor mij niets over de kwaliteit want dat is vaak nog gewoon goed.

Groet Karin.


Nee, die bedoel ik niet. Echt huizen die nog maar 10 jaar oud zijn en waarvan mensen dan al vinden dat het gedateerd is.
Ik schrik daarvan, leven we nu echt in zo’n verwende maatschappij? 10 jaar is imo nog helemaal niet ‘gedateerd’.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 06:31

Het gaat er toch om of je zelf fijn woont? Wat anderen vinden is niet belangrijk (oke...tot je gaat verkopen) en trends..brrr, ik krijg jeuk van dat woord. Al die "hippe" woonprogramma's op tv met hun Engelse terminologie zijn om je kapot aan te ergeren.

("ik teken een viewtje vanuit de living" "buiten naar binnen halen" "De masterbedroom" Brrrrrrrrr :') )

Als je lang genoeg wacht, wordt het vanzelf weer trending!

Nee hoor, zonder gekkigheid. Niet aan meedoen omdat het moet. Gewoon lekker genieten van je huis en je eigen smaak volgen.

If it's not an icelandic, it's just a horse

entless
Berichten: 312
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: samen met mijn lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 06:49

Wij wonen nog maar 6 jaar in ons huidige huurhuis, maar gaan over 3 weken verhuizen naar een tussenwoning omdat ons oude huisje word gesloopt. Mijn man wil in ons nieuwe huis (over 1,5/2 jaar) nieuwe meubels en een nieuwe tv. Het enige wat ik wil, is comfortabele eet stoelen en een nieuwe linnenkast. De rest ziet er nog goed uit. Ik vind het zonde om goede en mooie meubels te vervangen voor iets wat er op lijkt.

Wij mogen straks zelf onze keuken uitkiezen (nouja, wij krijgen een hoop mogelijkheden en eventueel bij betalen) en wij mogen de tegels uitkiezen voor in de badkamer. *\o/*
Hier houden wij geen rekening met trend, maar met onze smaak en gebruiks-/schoonmaak gemak.

Een nieuwe dag, een nieuw begin.

ingvdh

Berichten: 6360
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:32

Mijn ervaring is dat als keukens en badkamers geplaatst worden die op dat moment aansluiten bij de nieuwste trends het eerst gedateerd zijn omdat ze zo trendy zijn gemaakt. Trends gaan en komen snel.

Als je kiest voor een wat tijdlozere inrichting toont het minder snel gedateerd.

Maar goed, in de praktijk kunnen heel wat mensen leven met een wat gedateerde keuken als ze net een huis hebben gekocht omdat het geld op is en na een jaar zie je het niet eens meer.

Hevonen

Berichten: 5594
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:14

Ben blij om te lezen dat de meesten hier wat milieubewuster zijn en niet alles meteen maar weggooien of vernieuwen, zoals de woonprogramma's suggereren.

Mijn keuken is nu ruim 22 jaar oud en absoluut aan vervanging toe. De gaspitten zijn stuk (dekseltje komt los van de brander) alle kastjes hebben los fineer (waterschade door lekkage), aanrecht is niet meer goed te reinigen, heeft rare verkleuringen en vlekken (zo'n gelamineerd aanrechtblad). Zelf hebben we al de afzuigkap en de koelkast vervangen omdat die gewoon stuk waren.
Toen de keuken elf jaar oud was hebben we erge lekkage gehad. De verzekeraar wilde toen geen vergoeding geven voor de keuken omdat die al te oud was; volgens hen was een keuken van die leeftijd aan vervanging toe.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Huis ‘herinrichten’

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:57

We hadden nog een keuken nodig voor een andere ruimte.200 euro van marktplaats met koelkast,gasfornuis,afzuigkap.4 jaar oud maar de kopers van het huis vonden de kleur niet mooi.Afbeelding

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, rosak, voet en 4 bezoekers