Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:35

xxxmh schreef:
plutolover schreef:
Misschien weer scheren?


Is niet mijn paard dus heb daar niks over te zeggen maar het is nu denk zo'n 5 a 6 weken geleden dat ze geschoren is. Maar is ook super raar weer want toen ze geschoren werd was het ineens 25 graden waardoor ze zonder deken buiten kon staan en 2 weken erna was het 5 graden..


Ja dat is ook zo


kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:38

King had ik in aug geschoren al
Ivm wedstrijden en nu Halverwege oktober weer, en echt hij is nu zeiknat na de training ongelofelijk.
Moet zeggen we zijn met Z bezig moet veel verzameling doen en dat is toch wel werken

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:28

Wat is het hier rustig

Met Stanley gaat alles goed die loopt de laatste tijd heel fijn. Speelt vollop met de jongere ruinen in de groep.. heb gevraagd of hij dat over paar jaar ook met Maximus wilt doen.


Heb trouwens een topic gemaakt
[KS-ITP] maximus fan 'e melkemahoeve vandaag 6 maanden oud

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:34

Het is inderdaad stil hier, hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat alles fijn, het rijden verbeterd zich echt enorm snel, we zijn nu naar het appuyement aan het toewerken en de galop aan het verbeteren. April vind het allemaal heel lastig maar werkt enorm goed mee.
Vandaag een dry needling behandeling gehad, ze was het er absoluut niet mee eens maar stond aan t eind heerlijk te smakken en te kauwen. Ik ben benieuwd of we verschil gaan merken tijdens de trainingen.
Deze foto kwam ik nog tegen van ons wedstrijdje in september.
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13393
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:39

Faither leuke foto! Welke klasse start je nu?

Willeke idd rustig. Hoe gaat het met Max?

Hier gaat Nash ook goed! We hebben vandaag voor het eerst vliegende wissels gesprongen! Zo gaaf. Ben zo trots op hem.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:21

Peelie schreef:
Faither leuke foto! Welke klasse start je nu?

Willeke idd rustig. Hoe gaat het met Max?

Hier gaat Nash ook goed! We hebben vandaag voor het eerst vliegende wissels gesprongen! Zo gaaf. Ben zo trots op hem.


We zijn nog niet officieel gestart, ik ben zelf 16 dus ben afhankelijk van mijn ouders qua trailerrijden en die zien het niet zitten om mij naar wedstrijden te brengen. Ik zou wel heel graag wedstrijden willen starten, nu ga ik waarschijnlijk binnenkort wel een keer met iemand mee en dan misschien vaker met diegene op wedstrijd. Dus daar hoop ik enorm op.
Deze foto is gemaakt tijdens een onderling wedstrijdje van de club, die worden meerdere keren per jaar georganiseerd, daar mag je zelf kiezen welke klasse je start (onofficieel) dus heb ik een b en een L proefje gereden. Ik denk dat we nu qua trainingen op L1/2 niveau zitten, travers, schouderbinnenwaarts galop stap etc zit er allemaal wel in maar nog niet perfect.

Gaaf zeg vliegende wissels! Toen april en ik nog veel 8tjes moetsten rijden van de fysio voor de buiging hebben we dit ook in galop gedaan als afwisseling leek dat me wel leuk, en dan op jet midden terug naar draf en in de andere galop, en uiteindelijk was ze zo gefrustreerd van constant teug naar de draf gaan dat ze besloot dat ze dat ook wel ‘makkelijker’ kon en dus gewoon begon over te springen, perfecte vliegende wissels, van achter naar voren. Ik viel bijna uit Mn zadel van verbaasdheid hahaha, pony had een jaar terug nog nooit een bak van dichtbij gezien.
Toen alleen na een paar keer voor de leuk overspringen de oefening maar links laten liggen omdat ik het wat te vroeg vond. Nu zijn we hem inderdaad ook weer aan t oppakken, hoe heb jij het aangepakt?

Peelie

Berichten: 13393
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:20

Dat is een voordeel van een paard wat nog niet bevestigd is. Die hebben vaak nog zo weinig balans dat je ze zo om kan gooien als het waren.

Bij Nash zit inmiddels de contra galop er zo goed op dat hij zichzelf niet meer om laat gooien. Hij moet het nu echt van kracht en reactie op de hulpen hebben.

Ik ben al 2 maanden bezig met de voorbereiding. Hem in contragalop de "goede" kant op kunnen stellen. Je hebt normaal als je rechtsom galopeerd, in de rechter galop, rechtsom buiging. Ik galopeer nu linksom, in de rechter galop en begin met de normale (rechtsom) buiging.

Dan ga ik hem linksom stellen en buigen, terwijl hij rechts galopeerd. Ik snel hem dus contra om. Als hij daar relaxed onder blijft dan vraag ik om de galop te wisselen. En vandaag deed hij dat voor het eerst. En hij sprong nog wel na. Maar dat vind ik op dit moment nog helemaal niet belangrijk.

Ik wil voor nu graag dat hij uberhaubt reageerd. En dan vind ik het dus nog niet belangrijk dat hij gelijk correct wisselt. Ik vind het wel heel belangrijk dat hij relaxed blijft, omdat Nash een paard is wat heel snel VEEEL spanning opbouwt. Maar hij was er bijzonder rustig onder, ook toen hij achter na sprong. Dus mega happy mee.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:11


Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:29

Ziet er goed uit!! Gefeliciteerd met die top punten! :D

Wij zijn vandaag weer gestart in het M1, voor het eerst er echt fijn aan kunnen rijden, super blij mee :) Punten vielen een beetje tegen, maar met 179&180 toch weer een puntje erbij! *\o/*

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:55

Flicka12 schreef:
Ziet er goed uit!! Gefeliciteerd met die top punten! :D

Wij zijn vandaag weer gestart in het M1, voor het eerst er echt fijn aan kunnen rijden, super blij mee :) Punten vielen een beetje tegen, maar met 179&180 toch weer een puntje erbij! *\o/*


Djw eerste keer Z was dit

Meid blijft een jury sport zo denk je fijn gereden te hebben en klote punten
Zo denk je het ging bagger en je haalt dikke winst
Heel herkenbaar
Voor me zelf had ik totaal geen verwachtingen en zie me punten nou schiet mij maar in de feest verlichting

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:25

Wowww @kiddokids, lekker bezig! Wat een mooi debuut en wat een punten! Topperssss :D

@Flicka: wat jammer dat de punten tegen vielen. Kon je je vinden in het commentaar? Maar wel een puntje erbij!

Ik ben vandaag ook weer gestart na veel twijfelen of ik überhaupt zou starten. De trainingen gaan heel fijn, maar mijn wedstrijdansgt lijkt steeds erger te worden :( Het is dan ook gewoon niet eerlijk naar Storm toe. Uiteindelijk vandaag wel gestart, omdat er een lieve jury (in de zin van tips waar je iets mee kan, niet in de zin van je rijdt er makkelijk punten).

Eerste proef afgegroet. Was hem na de tweede galop helemaal kwijt. Hij pakte het bit vast, kop in de lucht, geen rem meer te bekennen. Jury deed het raampje open en zei “jeetje wat jammer dat je afgroet, je hoeft bij mij niet bang te zijn voor verlies hoor”. Toen mocht ik nog even wat rondjes in de ring rijden voor wat vertrouwen.

Tweede proef weer gestart. Nog lang niet goed, 172,5 punten. Maar voor mijn vertrouwen was het wel fijn. De jury was zo lief en begreep het zo goed.

Nu eerst mijn scriptie afronden en dan ga ik eens serieus kijken voor een cursus faalangst of Wedstrijdspanning of iets. Heb er serieus over gedacht om mijn startkaart op te zeggen, maar ik vind het zo leuk om verder te komen met Storm. |o

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:14

Wat zonde! Waar ben je precies bang voor? Ik herken het wel een beetje mijn paard was vroeger heel bang op concours hoe vaak ik wel niet op de loop gekomen ben in de proeven. Bij mij hielp het om alles los te laten en hele kleine realistische doelen te stellen. Zoals vandaag wil ik kunnen aanspringen zonder spanning. Het heeft mij 4 jaar gekost met een blessurejaar erbij maar ik kan nu ontspannen in enge banen blijven rijden want als ik spanning kreeg stopte ik met rijden en liet mijn paard eigenlijk in de steek waardoor hij nog banger werd.

Nu zijn we halverwege de Z1 dus het kan echt je spanning onder controle krijgen!


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:24

denise: jammer dat je er zo last van hebt.. ik heb ook wel eens last van wedstrijdspanning. Maar niet zo erg. misschien is ind een cursus ofzo een slim idee.

fijn dat nash zo goed gaat.

fhaiter: en nog wat gemerkt van de dry neelding behandeling?

Met maximus gaat alles goed, is lekker aan het spelen. (behalve als je komt kijken dan stopt alles met spelen... want er staat ineens een mens te kijken.. dat kan echt niet... Zo jammer haha )

groeien doet hij ook goed en eten ook.. Laatst werdt hij 'boos'omdat hij niet de brokjes van zijn buurman kon pikken.. zag er heel grappig uit.. (ze staan met eten vast zodat ze leren vast te staan)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:08

Ja plutolover, zaterdag voor het eerst gereden na de behandeling en toen voelde het niet extreem anders (ook niet verwacht) maar wel wat soepeler, april heeft namelijk dat ze de spier in haar hals waarmee ze hasr rechtervoorbeen strekt snel vastzet, dus het komt regelmatig voor dat ze dan niet helemaal zuiver loopt daardoor, maar dan gaan we gewoon wat meer rekken, strekken en masseren etc en dan verbetert dat zich snel. Maar nu merkte ik daar veel minder van dan normaal, ook de rechtergalop leek ze een stuk minder moeilijk te vinden! Zondag weet serieus opgepakt en toen merkte ik echt wel verschil in het gemak waarmee ze nu bepaalde oefeningen uitvoerde, zo ging het schouderbinnenwaarts bijvoorbeeld super fijn!

Hahaha wat jammer dat hij je niet mee laat kijken als hij speelt, o oh nu al jaloers op eten, je weet in elk geval zeker dat je een rasechte haflinger hebt gefokt dan :+

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:27

Ik lees nog altijd mee, maar hier is de startkaart inmiddels afgemeld.. Sinds we ongeveer in het Drents Friese wold wonen heb ik denk ik 3x in de bak gereden :Y)

Wel zijn we bezig met het beleren voor de wagen, dus wellicht in de toekomst toch wel weer starten, maar dan niet onder het zadel :P
Ze heeft er vandaag voor het eerst voor gestaan,
super braaf!!!! <3

Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:12

punk143 schreef:
Ik lees nog altijd mee, maar hier is de startkaart inmiddels afgemeld.. Sinds we ongeveer in het Drents Friese wold wonen heb ik denk ik 3x in de bak gereden :Y)

Wel zijn we bezig met het beleren voor de wagen, dus wellicht in de toekomst toch wel weer starten, maar dan niet onder het zadel :P
Ze heeft er vandaag voor het eerst voor gestaan,
super braaf!!!! <3

[ [url=m/KCj97o.jpg]Afbeelding[/url] ]

super gaaf doen zeg ik
zie je aan mij begon als een geintje en rij inmiddels Z

onder de man mag ik zondag weer M1 starten maar echt is eigenlijk niks voor mij.
maar sta eerste in competitie dus tuf maar ff door,
mijn bijrijder bijna uitgerekend dus moet eigenlijk beetje zelf sleutelen

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:40

@punk143. Welkom in de menwereld met haflingers <3

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:07


Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 07:37


Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 07:51

Helaas! Haha :=

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:34

Heel mooi hoofdstel <3
(Helaas) heb ik al een hoofdstel en mag ik geen geld meer uitgeven van mezelf :$
Hier gaan de trainingen de laatste tijd super, we beginnen elkaar eindelijk een beetje te snappen qua nagevelijkheid. Dus nu kunnen we sneller Lekker ontspannen aan de slag i.p.v. eerst een kwartier gefrustreerd en gespannen rond te rijden.
Hele onduidelijke foto maar zo rijden wij er nu vaak bij (in de skijas :+ )
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:24

Sorry heb al hoofdstellen genoeg.

Al wil ik graag nog een 2e Micklem zodat ik niet steeds bit af en weer aan moet doen.

Van de week deze foto’s gemaakt

Max is was nog wat nat van de regen
Afbeelding
Afbeelding

En deze kreeg ik vanmiddag van stalgenoot.,

Slapende Stanley <3

Afbeelding
Afbeelding

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:44

Pluisje.... <3
En Stan lekker soezen!!

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:32

Hier weer lekker kaal! Wat een verschil maakt dat dan zeg..

Afbeelding
Afbeelding

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 05:11

King moet ik al weer scheren
Niet normaal hoe het groeit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers