Inspiratie om te trainen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ddr_horses
Berichten: 68
Geregistreerd: 07-10-18

Inspiratie om te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 20:40

Heyy, hebben jullie inspiratie om te trainen, voor een shet van 20 jaar. ik probeer het afwisselend te houden. Heb alleen beschikking tot een wei dus geen bak ofzo
Alvast bedankt

Trust is the key to succes!


BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Inspiratie om te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:58

Wat doe je nu met je pony? Er zijn veel verschillende topics over wat je kan doen met je pony buiten het rijden.
Ga bvb lekker wandelen, je kan ook in de wei wt simpele oefeningen vragen of bvb de 7 games spelen. Maak een parcours om door te wandelen met boomstammetjes of ronde balken, dat is goed voor hun coordinatie. Deze kan je ook achterwaarts uitvoeren bvb. Neem eens een paraplu en een zeiltje mee of wt andere leuke spullen en maak er een leuke schriktraining van.. je kan het zo gek niet bedenken! Je pony is natuurlijk wel op leeftijd dus zou geen té inspannende dingen vragen.
Veel plezier!

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Ddr_horses
Berichten: 68
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 21:18

BillyJ schreef:
Wat doe je nu met je pony? Er zijn veel verschillende topics over wat je kan doen met je pony buiten het rijden.
Ga bvb lekker wandelen, je kan ook in de wei wt simpele oefeningen vragen of bvb de 7 games spelen. Maak een parcours om door te wandelen met boomstammetjes of ronde balken, dat is goed voor hun coordinatie. Deze kan je ook achterwaarts uitvoeren bvb. Neem eens een paraplu en een zeiltje mee of wt andere leuke spullen en maak er een leuke schriktraining van.. je kan het zo gek niet bedenken! Je pony is natuurlijk wel op leeftijd dus zou geen té inspannende dingen vragen.
Veel plezier!

Ik spring, wandel en doe vhd met haar! Dankjewel!

Trust is the key to succes!


GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Inspiratie om te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:44

Shet van 20 kan nog zeker opnieuw 20 jaar mee. Zolang ze fit is zou ik wel fysieke dingen met haar doen hoor.
Minder fysieke dingen: je kan ze leren verven, kleuren discrimineren, voorwerpen apporteren.. Ik veronderstel dat je voor vrijheidsdressuur clickertraining gebruikt ?

Marielllee

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-01-18

Re: Inspiratie om te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:05

Ik ga mee met het antwoord van BillyJ. Als ik geen inspiratie of iets dergelijks heb leg ik vaak een parcours met balkjes neer. Als een soort van 'doolhof' waar hij (mijn verzorgpaard) doorheen moet: vooruit, achteruit, zijwaarts, een keer over de balkjes heen. Je kunt er best veel kanten mee op en het is een hele leuke afwisseling voor ze. Op google heb je ook veel voorbeelden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 42 bezoekers