Goede vee/paardenarts die naar Turnhout (BE) kan komen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Goede vee/paardenarts die naar Turnhout (BE) kan komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 23:33

Gezien ik zelf totaal niet bekend ben met vee artsen/paardenartsen in België en omgeving, wie weet een goede arts die een veulen van 1 mei basic kan keuren? Dus been stand, gebitje, longen hart etc..

Welke raden jullie aan en waarom? Of kan ik voor deze keuring de dichtstbijzijnde bellen? :+

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:31

In Kasterlee heb je een kliniek, wat is niet zo ver van Turnhout, misschien kan je even met hen contact opnemen? Het gaat om equinox :j

Edit; je zou ook contact op kunnen nemen met Luc Patteet, dat is mijn 2de DA, een echte paarden vakman en ik denk dat die ook wel tot in Turnhout komt om te keuren :j DAP de Hooge Heide...
Of met Dries Vermeiren, mijn eigen DA, heel bekwaam, maar ik weet niet of die tot in Turnhout komt.. DAP perbeemd :)
Laatst bijgewerkt door s_v op 19-11-18 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Goede vee/paardenarts die naar Turnhout (BE) kan komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:33

Stijn Vinckier en Wim Vermeiren. Komen van iets verder, maar komen ook in die regio en zijn betrouwbare DA's.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:51

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Goede vee/paardenarts die naar Turnhout (BE) kan komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:45


Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Goede vee/paardenarts die naar Turnhout (BE) kan komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:24

Equinox zou ik zelf ver van weg blijven, maar dat is eigen ervaring.

Goede keuringsartsen zoals hierboven al gemeld zijn Wim Vermeiren en ook Jan Mertens uit Wuustwezel komt in deze regio.

Ook nog een goede dierenarts uit de regio is Wim Janssen uit Weelde of Marc Van Eemeren, die is afkomstig uit Turnhout zelf.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Goede vee/paardenarts die naar Turnhout (BE) kan komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 14:05

Ik heb een afspraak met Marc gemaakt voor zaterdag 11 uur :)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Goede vee/paardenarts die naar Turnhout (BE) kan komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 22:13

Aparte man die Marc.. Hij was er netjes rond 11 uur, keuring gedaan en liepen dus terug naar zijn auto, ik vroeg of hij het factuur opstuurde of gewoon mee gaf, kon er geen factuur gestuurd worden? En moest ik contant betalen en reed toen weg. Gelukkig had ik geld op zak. Stond er een beetje perplex van dus toen hij wegreed bedachten we ons dat ik niks mee gekregen heb, geen keuringsrapport oid, ik zat in belgie dus had slecht bereik met mijn telefoon om te bellen en heb toen een appje gestuurd (had vōōr 11 uur ook app contact over hoelaat ik er was etc)
Tot op heden nog niks terug gekregen, morgen maar even bellen..

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 07:48

_Dracarys schreef:
Aparte man die Marc.. Hij was er netjes rond 11 uur, keuring gedaan en liepen dus terug naar zijn auto, ik vroeg of hij het factuur opstuurde of gewoon mee gaf, kon er geen factuur gestuurd worden? En moest ik contant betalen en reed toen weg. Gelukkig had ik geld op zak. Stond er een beetje perplex van dus toen hij wegreed bedachten we ons dat ik niks mee gekregen heb, geen keuringsrapport oid, ik zat in belgie dus had slecht bereik met mijn telefoon om te bellen en heb toen een appje gestuurd (had vōōr 11 uur ook app contact over hoelaat ik er was etc)
Tot op heden nog niks terug gekregen, morgen maar even bellen..


Eigenlijk is dat hier heel gebruikelijk direct contant afrekenen. Ik heb nog nooit anders gedaan en heb nog nooit een factuur gekregen van mijn dierenartsen. Niet van Marc, niet van Wim Janssen en zelfs niet van Jan Mertens, al zal die laatste wel een factuur opmaken als je dat perse vraagt denk ik.

Keuringsverslag zou ik wel even achteraan bellen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Goede vee/paardenarts die naar Turnhout (BE) kan komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:31

Nee hoor,zal er aan liggen wie je hebt.Ik krijg altijd een factuur thuis gestuurd.Ik vind dat gemakkelijk.
Bij de klinische keuring van mijn jaarling heb ik ook keurig een verslag gehad.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 21:59

Ah hier in NL altijd gewoon factuur, en begreep van meerdere in Belgie ook, maar heb er achteraan gebeld en na het weekend gaat ie er 1 maken.. :)