wat versta jij onder all in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 11:55

hallo,

ik ben benieuwd wat jullie verstaan onder all in.

hierbij schets ik even onze stal situatie (ik sta er met plezier dus dit is geen afkraken of iets gewoon interesse)

ze staat voor 295 per maand in een
-ruime box van 4.5m bij 3
- hebben 20x60 buitenbaan
- een nog te zware longeerbak
- 4uur buiten in de winter zomers van 9 tot 6 op de wei
- 4x hooi 2x krachtvoer
- 7x per week wordt er gemest

nu als je paard extra voer nodig heeft of ander voer nodig heeft kan dit niet.

nu was ik benieuwd hoe dat voerbeleid bij jullie zit?
hoe zit het met slobber voeren omdat je paard oud is? of als je paard het niet goed doet op het voer wat hun voeren?
ik zelf heb zo van ik sta niet voor niets all in, wat betekend dat je niet dagelijks naar je paard kan en hem dus bijv. die slobber kan geven of de medicatie die hij nodig heeft. en dat dat bij het all in hoort.

dus brand los ben nieuwgierig hoe dit bij jullie gaat en hun jullie er over denken

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!


Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:58

Voer zit er bij ons ook bij in maar veel voeren een toevoeging, supplement of heel wat anders. Zo ik ook.
Ik zet emmertjes klaar die er in gegooid worden tijdens de voerbeurten
Kleine moeite, groot plezier

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:59

Dat ligt aan het all in pakket dat de stal
Aanbied.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:01

all in is all in en als dat inhoud dat er anders gevoerd moet worden dan moeten ze dat doen of medicatie vertrekken.
Wel vind ik dat het andere voer dan gelijk aan de prijs van het stalvoer moet zijn, als dat niet zo is dan moet je dat als eigenaar bijbetalen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:04

Oh ik koop mijn eigen voer. Boven op het stalgeld dus. Dus eigenlijk betaal ik dubbel.
Maar mijn keuze dus prima. En stalgeld is gewoon heel goed te doen.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:07

Hier onbeperkt ruw voer en twee maal daags krachtvoer. In principe kun je ander voer klaar zetten en dan voeren ze het voor je.
Slobber voer ik zelf.
Laatst bijgewerkt door L_iek op 18-11-18 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17895
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:07

Bij ons op stal worden paarden tweemaal gevoerd, zowel kracht- als ruwvoer. De meesten gewoon een basismuesli, maar ze hebben ook een sportmuesli, veulenbrok en seniormix. Dus als je één van die wilt, is dat ook geen probleem. Qua ruwvoer is er voordroog, hooi en grasmix.
Van zodra je echter heel gepersonaliseerd wilt voeren (ander soort voer of supplement) dan moet je het klaarzetten. Het wordt nog wel voor je gegeven aan je paard. Wil je een extra voerbeurt, dan moet je daar helemaal zelf voor zorgen. Ik hang bv. nog een extra hooinetje op.
Ik vind dit wel de normale gang van zaken, want als je alles tot in het extreme gaat personaliseren ben je als stalhouder om 15u30 twee en een halve wortel aan een paard aan het geven omdat de eigenaar dat zo wil.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:14

ander voer geven is bij vrijwel alle stallen voor eigen rekening. En logisch ook; stel je hebt 20 klanten die alle 20 ander voer willen (om ff een heel extreem voorbeeld te geven uiteraard). Dat zou dan helemaal niet meer uitkunnen voor zo'n stal. Plus dat je dan weet ik hoeveel open zakken hebt staan; moet je wel heel veel voertonnen gaan aanschaffen.

Dat dat dus niet zomaar bij all in hoort is dus niet zo raar.
Verder is het dan ook gebruikelijk dat eigenaar het dan ook klaar zet voor stalhouder, zodat die het er alleen nog maar erin hoeft te gooien.
Nu is dat met slobber wat lastiger, zeker als je idd niet dagelijks komt, maar vaak met overleg met stalgenoten is daar ook wel een oplossing voor te vinden.

All in is gewoon het pakket wat de stal aanbied onder het kopje all in. Alle dingen die er later bij komen door persoonlijke wensen horen daar dus niet bij. Al is vaak in overleg daar zeker wat aan te passen, maar dan vaak wel doordat de eigenaar dingen klaar zet; bv die medicijnen of die sportmeusli die de stal zelf niet aanbied.
En ook wel logisch dat je het zo oplost, anders heeft een stalhouder binnen de kortste keren 0,0 vrije tijd meer, of überhaupt nog tijd voor andere dingen en een stalhouder heeft ook nog zijn/haar eigen leven met gezin en vaak ook nog een baan buitenshuis.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:17

All in is bij ons: Wat de DA voorschrijft geven we( soms over het voer door ons, soms in bakjes klaargezet en soms direct in de mond van het paard) .

Is het niet voorgeschreven door de DA, dan geven we het alleen als het klaar staat in bakjes.

Je komt aan geen eind anders. Dan moet je bij gaan houden wie er 7 schepjes knoflook krijgt of bachbloesem of.. of... of...

Het moet ook nog werkbaar blijven en dat blijft het alleen als dat soort dingen klaargezet worden.

Daarnaast zal je de eerste eigenaar niet zijn die om de week iets anders wil, je moet als stalhouder duidelijk zijn over wat je wel en niet doet.

Daarin vraag ik mij dus wel af of je dit gevraagd hebt/ dit in de stalregels staat.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 12:24

ik ben het met jullie allemaal eens hoor vind ook dat als je iets anders wilt het zelf klaar moet zetten. maar als je dat vraagt en meld dan is het als nog nee bij ons. en dat vond ik wat apart.

maar persoonlijk zou ik een basisbrok en sportbrok hebben staan.

ow er staat niets in de stal geregeld. maar de moeder zegt als je het neer zet wordt het gevoerd maar de 2 dochters zeggen nee doen we niet. dus beetje lastig.

maar was nieuwgierig hoe het op andere stallen gaat. voordat je gelijk een oordeel klaar legt

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:36

Bij ons kun je kiezen tussen bassisbrok en granen. Ook kun je zelf voor kopen en klaarzetten of kiezen voor geen brok. Bij die laatste krijgen ze wel extra ruwvoer.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:39

Mijn paarden staan 'all in' in de zin dat, als ik zelf bv in het ziekenhuis kom, ik mij om de paarden niet druk hoef te maken.
Zij staan 24/7 buiten in de kudde en worden gevoerd waar nodig, hoef zelf niks te doen als ik niet kan. Als ik vrij ben ga ik helpen maar dan meer voor de praatjes en gezelligheid :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:44

Alles wat er extra bij komt zoals medicatie, slobber zo nodig etc geven wij zelf. Dat vinden we zelf gewoon fijn. Slobber krijgt hij na een zware training, daar zijn we dus altijd zelf bij. En medicatie als het nodig is zelf geven is ook gewoon fijn omdat je dan even kan checken hoe het ervoor staat. Ons paard heeft niet standaard iets nodig, maar wel toen hij een tijdje terug met een wond stond. Dan is dagelijkse controle zelf doen ook gewoon nodig, vind ik.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:44

Ik sta ook all in maar bij ons zet iedereen zijn eigen krachtvoer klaar. Je kunt ook voer van de stal kiezen en dan betaal je een kleine toeslag maar de meeste kiezen toch voor eigen voer. Dit wordt in bakjes klaar gezet en gevoerd door de stal. Als er medicatie gegeven moet worden is dat geen enkel probleem en bijv. Klaargezette slobber wordt ook gewoon gegeven. Sommige paarden hebben gewoon wat extra zorg nodig en daar wordt hier zeker niet moeilijk over gedaan.

En all in houd hier ook echt in all in. Alles wordt voor je gedaan.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:04

Voor mij valt een all in als alles gedaan wordt voor jou door hen en stalbedekking en voer inbegrepen is.
Hier wordt 2x per dag gevoederd, hun eigen basis mengeling, als je iets anders wilt geven of medicatie etc wordt dat ook gedaan maar betaal je wel dezelfde prijs als mensen die gewoon het voer nemen dat van hen komt

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:18

Bij all-in wordt bij ons een basis brokje gevoerd a €15 Pm wil je andere voer dan trekt ze de €15 eraf en mag je voor de stal tonnen neerzetten met de voer die je wil.
Supplementen idd klaar zetten en die geeft ze als het koud is gooit ze de dekens op en als ze het warm vind haalt ze ze af.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:19

Bij ons is het ook all in en wordt er dus wel gevoerd naar wens. Ik heb bijvoorbeeld vitaminebrok met een schep vitamine E, dat kan allemaal. Je moet het wel zelf kopen natuurlijk

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Gini
Berichten: 17895
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:25

pinkie87 schreef:
ow er staat niets in de stal geregeld. maar de moeder zegt als je het neer zet wordt het gevoerd maar de 2 dochters zeggen nee doen we niet. dus beetje lastig.


Nou, dat is dan ook lekker duidelijk. :') Als het gewoon voor de stal klaarstaat, is het toch een kleine moeite om het bakje in de voerbak te kieperen.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 06:22

Gini schreef:
pinkie87 schreef:
ow er staat niets in de stal geregeld. maar de moeder zegt als je het neer zet wordt het gevoerd maar de 2 dochters zeggen nee doen we niet. dus beetje lastig.


Nou, dat is dan ook lekker duidelijk. :') Als het gewoon voor de stal klaarstaat, is het toch een kleine moeite om het bakje in de voerbak te kieperen.


lijkt mijn in die ook. maar heb het er trouwens wel gewoon over hoor!
die slobber gaat trouwens over een paard van 27 ;) mijn eigen paard heeft dit echt niet nodig worden ze alleen maar nog dikker.

maar wel leuk en interessant om te lezen hoe het bij andere stallen gaat

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 06:33

Hier betaal ik de biks zelf, omdat iedereen een ander soort heeft. Onbeperkt hooi en stalstrooisel zit er bij in. Er wordt dagelijks gemest. Als ik het vraag (soms ook op eigen initiatief) worden de dekens gewisseld. Alles is bespreekbaar. We staan met 9 paarden van vier verschillende eigenaren.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 06:50

Ik sta weliswaar niet all-in, maar wel inclusief ruwvoer.
Mijn senior van 30 kan niet meer zo goed uit de voeten met het langstengelige ruwvoer, dus koop ik mijn eigen ruwvoer bij.
Lijkt mij op zich niet meer dan logisch, er wordt gevoerd wat de pot schaft, als je dat niet bevalt dan moet je het zelf regelen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

entless
Berichten: 312
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: samen met mijn lief

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 07:29

Bij ons moet je zelf voor je krachtvoer zorgen en zij voeren de paarden (2x p.d.).
Om het praktisch te maken besteld de boer voor iedereen bij de lokale voerhandel, op vrijdag word dit gratis bezorgt op stal, en wij rekenen het af met de boer. Daar heb ik geen omkijken naar.

Alleen als je extra's wilt geven (supplementen/medicatie) moet jij dit zelf klaarzetten in bakjes. Slobber moet je zelf geven.

Een nieuwe dag, een nieuw begin.

Go_ma

Berichten: 14
Geregistreerd: 20-10-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:13

Bij ons wordt er 2x per dag brok gevoerd. Als je iets anders of extra's wilt, dan moet je dat zelf aanschaffen en klaar zetten. Ik ken veel stallen die dat op deze manier doen en lijkt me ook voor de pensionhouder de makkelijkste oplossing.

When nothing goes right, turn left.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:16

All in bij mij:

235 voor e pony, ruime box met buitenluik
Zga onbeperkt voordroog, 2 x perdag kracht voer naar wens
7 dagen per week binnen em buiten zetten ( 07:00-16:00)
6 dagen per week opstroopten 1x compleet schone box
Buitenbak incl goede verlichting
Spuitplaats
Kantine
Zadelkamer + kasten

Mijn stal zit aan get duin hoef niet over te steken

volg ons op insta @bigbluejacy


Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:39

Ik sta op een heerlijke stal, ook all in.
Paard wordt buiten en binnen gezet, in de winter van 8 tot 17.00, in de zomer tot een uur of 22.00. Dekens worden opgelegd en afgehaald. Goede kwaliteit ruwvoer, zon 4 tot 5x per dag. Het krachtvoer regelen we zelf, omdat ieder paard andere behoeftes heeft. Dit hoeven we verder niet klaar te zetten, alleen aan te geven. Supplementen, druppels, etc worden allemaal gegeven, als je maar doorgeeft wat, wanneer en hoeveel. De paarden krijgen slobber, iedere week, van de stalhouder. Ze heeft zelfs wat knoflookolie gegeven in de zomer tegen de vliegen!
Verder hebben we een bak iets kleiner dan 20x40. Die bak is moeilijk goed te krijgen, maar ook daarin doen ze hun best. Als het te zwaar of te nat is, gaan wij lekker een rondje buiten ;)

Edit: ik betaal 250 in de kop van Noord Holland


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Paardengek81, Patriesje, XXleonieXX en 158 bezoekers