Stalbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 23:45

Is er iets te doen aan teveel vocht in de achterbenen? Heb wel een keer lymfedrainage laten doen maar merkte alleen wat in mijn portemonnee, ook kousen aangeschaft, maar mijn huidige dirrenarts zegt dat dat ook geldklopperij is.

Iemand ideeen?


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:46

Je kunt ondersteunende kruiden gaan voeren. Brandnetel en kleefkruid zijn goed voor de afvoer van vocht.

Maar het beste is natuurlijk lekker veel bewegen buiten...

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:48

Mijn ruin had altijd stalbenen,zelfs een dikke koker.
Maar die is naar buiten verhuisd en het is over...dus tja zoveel mogelijk er uit :j


Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Re: Stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 09:45

Overdag kan het paard buiten lopen, maar dit paard wil snachts echt naar binnen, doen we dat niet dan raakt het erg gestressed. Het heeft duidelijk behoefte aan beschutting.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:04

Souplesse mix van pd!

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:50

Ik heb zeer goede ervaringen met stal bandages van back on track. Paard met blessure die alleen 2x 10 minuten mocht stappen kreeg ook stal benen achter, die hebben we de stal bandages om gedaan van BoT en had geen dikke benen meer. In het begin op gebouwd natuurlijk, maar daarna had ie ze bijna de hele dag om op stal.

Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:00

Is er een binnenbak waar het paard 's nachts mag verblijven? Dan heeft het toch meer beweging dan in de gemiddelde stal.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Re: Stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 22:20

Helaas geen binnenbak/of ruimte. In de toekomst worden er uitloopstallen gerealiseerd maar dat is nu nog niet.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:24

Zo'n trilplaat is fantastisch... wel prijzig.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:29

Beweging is meestal echt de key. Nu heb je die optie niet 's nachts, dus eventueel simpele stalbandages zou een optie zijn. Persoonlijk zou ik niet te veel geld spenderen aan dure trucjes en dingetjes als de simpelste oplossingen ook voldoen.

Is het eventueel een mogelijkheid om hem in een zo groot mogelijke box te zetten zodat hij wat meer bewegingsruimte heeft?

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:02

OerBalans :j bevat allerlei kruiden die heel goed zijn voor de stofwisseling en afvoer van afvalstoffen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, AnnickT, bibstertje, Bytespider, LiannePuthzy, mystery3434, ogidni, RianneH, roekes en 114 bezoekers