HP laptop loopt vast

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 20:06

Zoals de titel al zegt: mijn laptop loopt vast. En met vast bedoel ik ook echt vast, reageert nergens meer op. Zelfs Ctrl-Alt-Delete reageert hij niet op. Enige optie is dan nog de aan/uit knop aantal seconden ingedrukt houden tot hij afsluit en weer opstart. Dit probleem speelt sinds vandaag (17-11-2018). En dit gebeurt elke keer als ik de laptop even een aantal minuten alleen laat. Bijvoorbeeld om naar de wc te gaan, thee te zetten of even iets anders te gaan doen. Dit gebeurt ook echt sinds vandaag, niet eerder gehad. Laptop is pas één jaar oud.

Laptop draait op Windows 10. Browser (Firefox 63.0.3) staat als dat gebeurt open op 4 tabbladen (Bokt, Facebook, BarnAlarm en Q Music). Ook één appspel staat open (Disney Magic Kingdoms), net als de Windows Live Mail. Is wel gisteren nog een windows 10 update geweest, kan die ermee te maken hebben? Heb al gecontroleerd, geen rare Add-ons of extenties gevonden. Virusscanner/ internet security (Kaspersky) is up-to-date en ook deze pikt er geen rariteiten uit.

Wat wel raar is, is dat hij elke keer (na het opnieuw opstarten bij vastlopen) alle mails van vandaag opnieuw "ophaalt" zodat ik elk keer de lege mailtjes moet gaan verwijderen. En echt alleen die van vandaag.

Wat moet ik hier nou mee? Zolang ik maar van alles blijf doen, gaat het goed. Maar zodra ik even langer dan aantal minuten weg ben, is het mis... Iemand hier die dit herkent en mij kan helpen de oplossing te vinden?

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:23

Had ik ook bij mijn hp, k***eding, binnen een half jaar na aanschaf harde schijf verrot, veel bestanden kwijt en hp geeft niet thuis... dus snel weggedaan en een acer gekocht... helaas moet ik voor mijn borduurprogramma met windows werken anders had ik een mac gekozen..

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 20:41

Jeetje, dat is wel balen Yavanna. Mijne is dan wel ouder al dan een half jaar, dus hoop dat dit me bespaard blijft voorlopig. Wel banketstaaf dat HP niet thuis gaf, is geen goede klantenservice/ klantenbinding. Eerder klantenverjaging.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:52

Mijn asus loopt wel 20 x vast op een dag, gelukkig lukt het meestal wel met ctrl,alt, del, maar irritant blijft het wel.

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:54

Even systeem herstel doen naar het vorige herstelpunt. Dan heb je je antwoord.

Kan ook zijn dat de update niet correct geïnstalleerd is.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:07

JPitty schreef:
Jeetje, dat is wel balen Yavanna. Mijne is dan wel ouder al dan een half jaar, dus hoop dat dit me bespaard blijft voorlopig. Wel banketstaaf dat HP niet thuis gaf, is geen goede klantenservice/ klantenbinding. Eerder klantenverjaging.


Die was ernstig slecht, helaas totaal geen coulance. Nog gewezen op consumentenrecht, maar daar hebben ze niet eens op gereageerd. Oh ja, toch wel, ze hebben er een neiuwe harde schijf in laten zetten, maar moest wel zelf de verzendkosten naar reparatieservice betalen. Maar eerst heb ik hier bij een computerservice zoveel mogelijk bestanden eraf laten halen voor zover mogelijk, kostte 180 euro, en daar gaven ze niet op thuis.... helaas ook veel dierbare dingen kwijt geraakt...
We hebben gelijk alles van HP de deur uitgedaan daarna en komt de deur nooit meer in :D

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 22:09

Jeetje mina, wat een gezeur zeg... Pfffff... Hier net alweer een vastloper, even 5 minuutjes niks doen en het is weer bingo. 5e keer al vandaag. Heb de laatste update er weer af gegooid, even zien wat hij dan doet.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:21

Hier ook ellende met HP.. geen vastloper, maar een die (altijd na netjes updaten), na 3/4 jaar opeens ruim 5uur over updates ging doen :+ Wat een ellende. Op een gegeven moment zelfs volledig schoongemaakt, alles eraf, zelfs windows, en alles opnieuw erop gezet. 3x raden.. natuurlijk deed hij het nog steeds helemaal ruk. Opstarten duurde een half uur, dan ging hij updaten, dus was je weer 4 uur verder. Dan ging je er wat op doen (als ik dan niet weg was oid), en dan bij afsluiten weer updaten.. en dat constant.
Heb een Lenovo gekocht, werd helemaal gek van dat ding :+ En nee, HP geeft inderdaad niet thuis..

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 22:23

Zucht... de update was het niet. Zojuist even naar de wc geweest, direct alles weer muurvast... |o |o

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:24

Hier ook nooit meer HP na een laptop van een half jaar oud die de overgang van Windows 7 naar 10 niet trok. Kon het ding zo in de prullenbak gooien en inderdaad HP geeft niet thuis. Sinds de complete overstap op Apple nooit meer gezeur, heerlijk. Sorry ik kan je niet helpen behalve: koop een MacBook :Y)

La Vie en Rose 

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:37

JPitty schreef:
Zucht... de update was het niet. Zojuist even naar de wc geweest, direct alles weer muurvast... |o |o



Dan raad ik je aan een andere hardeschijf er in zetten( een ssd).

Ik vermoed dat je een hdd hardeschijf hebt. Die hebben wel vaker de neiging om vast te lopen.

Hoogst waarschijnlijk als je een andere hardeschijf er in hebt ben je van je probleem af.

Is de goedkoopste oplossing. Als dit niet leid tot een oplossing( wat ik me haast niet kan voorstellen) kun je het beste gewoon deze laptop verkopen via mp en een andere aanschaffen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 22:42

Dank voor de tip Absolem. Aparte is alleen dat hij nog nooit en te nimmer is vastgelopen sinds ik hem heb. EN dan nu dit. Wel valt het mij op dat hij af en toe ook best langzaam is met typen en mijn typesnelheid moeilijk bij kan houden.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:58

JPitty schreef:
Dank voor de tip Absolem. Aparte is alleen dat hij nog nooit en te nimmer is vastgelopen sinds ik hem heb. EN dan nu dit. Wel valt het mij op dat hij af en toe ook best langzaam is met typen en mijn typesnelheid moeilijk bij kan houden.



Nee maar dat is dus het nare van die hardeschijven. Soms gaan ze heel lang mee. En andere scheiden er na een half jaar al mee uit.

Ssd hardeschijven zijn wat dat aan gaat veel en veel betrouwbaarder dan hdd hardeschijven.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 23:09

Hmmm.. klinkt niet heel optimistisch. Heb geen idee wat er in de mijne zit, ben een totale nitwit op technisch gebied...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 05:56

Je hebt voor idd, even zoeken dat wel, voor niet al te veel geld een laptop met ssd, die heb ik nu ook... en zou dan niet voor hp gaan :D
Ik wil geen hdd schijf meer, opstarten met ssd, je schrikt ervan zo snel... en vastlopers heb ik niet meer gehad...

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 06:44

Je kan misschien informatie uit de event viewer halen om te kijken waarom hij crashed

Second to the right, and straight on till morning

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 14:26

Neverland, kan het zijn dat die event viewer op mijn HP een andere naam heeft? Mijn zoekfunctie vindt "Event Viewer" niet...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:02

Yavanna schreef:
Je hebt voor idd, even zoeken dat wel, voor niet al te veel geld een laptop met ssd, die heb ik nu ook... en zou dan niet voor hp gaan :D
Ik wil geen hdd schijf meer, opstarten met ssd, je schrikt ervan zo snel... en vastlopers heb ik niet meer gehad...


Mee eens! Ik heb een toshiba met ssd die ondertussen al ruim 3 jaar oud is, vol staat met allemaal troep en nog steeds binnen enkele seconden opstart. Hij is ook echt nog nooit vastgelopen. Hij is verder niet zo sterk qua opslag en ram geheugen, dus als ik veeleisende dingen doe is hij soms wat traag, maar vastlopen doet ie niet aan.

Heb zelf trouwens ook slechte ervaringen met HP. Toshiba ben ik tevreden over, maar die heeft tegenwoordig alleen nog maar laptops te koop voor bedrijven. Wanneer deze het ooit begeeft (hoewel hij het nu echt nog prima doet) neig ik naar een asus of een lenovo. Verder wisselt het ook een beetje per model. Sommige modellen zijn gewoon echt gammel in elkaar gezet, terwijl een ander model van hetzelfde merk veel steviger is :+

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:17

xSCWx schreef:
Hier ook nooit meer HP na een laptop van een half jaar oud die de overgang van Windows 7 naar 10 niet trok. Kon het ding zo in de prullenbak gooien en inderdaad HP geeft niet thuis. Sinds de complete overstap op Apple nooit meer gezeur, heerlijk. Sorry ik kan je niet helpen behalve: koop een MacBook :Y)

Dit is ook steeds meer mijn plan aan het worden..
Ik heb mijn hp nu iets langer dan 1,5 jaar. Eerst ging het toetsenbord kapot (de linkerkant tm letter s deed het niet meer), die werd gemaakt door de studentenservice van de webshop waar ik hem gekocht heb :j Evenlater deed het geluid het opeens helemaal niet meer (echt uit het niks), dit heeft een klasgenootje kunnen fixen maar geluidskwaliteit is nu wel ruk. En sinds 2 weken is het scharnier uit het niets kapot waardoor hij niet meer dicht kan. Hoogstwaarschijnlijk niet te fixen (ja voor 2 a 300 euro..). Wat een drama :n

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:22

JPitty schreef:
Neverland, kan het zijn dat die event viewer op mijn HP een andere naam heeft? Mijn zoekfunctie vindt "Event Viewer" niet...


Mmm denk het niet... Op het werk werk ik ook met HP's en daar kun je in de zoekbalk gewoon event viewer intypen en heb je resultaat.

Second to the right, and straight on till morning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:30

Wat irritant, zeg. Ik weet geen oplossing, maar als symptoombestrijding zou je het bestandje caffeine.exe kunnen downloaden en installeren. Dat houdt je computer actief door ongeveer 1x per minuut te doen alsof er een knopje wordt ingedrukt. Hier op de uni gebruik ik het stiekem om te voorkomen dat de computer automatisch uitlogt als ik even pauze neem :o

*edit: aangezien je laptop pas één jaar oud is: valt dit misschien nog binnen de garantie?

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: HP laptop loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:36

Drama, dat Windows. Heb jarenlang HP-laptops gehad en alles komt weer boven. Updates, virus-scanners, schijfcontroles, herstelpunten en na een paar jaar is het ding gewoon op.

Nu al 6,5 jaar een MacBook Air die nog draait alsof ik hem gisteren gekocht heb. Nooit meer anders!

Webshop - digital art: MoTekent

DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:38

Of zet wat muziek aan via mediaplayer.. dan blijft ie ook aan.. Als ik een groot bestand aan het uploaden ben, maar ik heb ook nog andere dingen te doen, zet ik altijd muziek aan, zodat ie 'wakker' blijft. Tot nu toe altijd goed gedaan.
Ik heb overigens een HP Pavilion van inmiddels 7 jaar oud

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:40

MoniqueT schreef:
Drama, dat Windows. Heb jarenlang HP-laptops gehad en alles komt weer boven. Updates, virus-scanners, schijfcontroles, herstelpunten en na een paar jaar is het ding gewoon op.

Nu al 6,5 jaar een MacBook Air die nog draait alsof ik hem gisteren gekocht heb. Nooit meer anders!


Heb met mijn windows toshiba echt geen enkele van deze problemen. Ja soms wat updates, maar die kosten ook nauwelijks tijd (gok door de ssd?)

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:41

muntdrop schreef:
MoniqueT schreef:
Drama, dat Windows. Heb jarenlang HP-laptops gehad en alles komt weer boven. Updates, virus-scanners, schijfcontroles, herstelpunten en na een paar jaar is het ding gewoon op.

Nu al 6,5 jaar een MacBook Air die nog draait alsof ik hem gisteren gekocht heb. Nooit meer anders!


Heb met mijn windows toshiba echt geen enkele van deze problemen. Ja soms wat updates, maar die kosten ook nauwelijks tijd (gok door de ssd?)


Ik heb het ook over HP´s, maar ben sowieso blij met alles van Apple.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Earth, IASCrawler, koenlover, Malenka en 36 bezoekers