[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:34

Jeetje AZ wat een verschrikkelijk nieuws.... sterkte....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:12

Wat een vreselijk nieuws! De grootste nachtmerrie... heel veel sterkte!!

veronique56

Berichten: 81
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:34

Oh nee, 1 dag niet gelezen en dan kom je bij deze verschrikkelijke berichten! Heel veel sterkte, hopelijk heb je wat mensen dichtbij je die je hier doorheen kunnen slepen.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:55

Ach Roma, ik heb het zo te doen met je :( Machteloos als je vrouw zo aan haar einde komt. Ik wens je veel sterkte!

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:22

:n mijn god Al zawraa wat een verschrikkelijk nieuws. Heb de zakdoek er maar bijgepakt, dit had zo niet mogen gaan. Het zou zo mooi geweest zijn om nog een veulen van haar te mogen krijgen....en dan krijg je dit :(:) vind het heel erg voor je :( sterkte met dit verlies Y;(

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:13

AZ heel veel sterkte daar zijn geen woorden voor

Keresa en pleunie en Lynn voor altijd in mijn hart
Mis jullie

Rubi_

Berichten: 215
Geregistreerd: 20-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:21

AZ heel veel sterkte. Echt verschrikkelijk!

Ik wil me hier ook even melden gezien ik een vraagje heb over mijn drachtige merrie.
Mijn lieve merrie Whiz is drachtig van Comfortuna VDL en is eind mei uitgerekend.

(Haar eigen topic: [KS-MK] Whiz verwacht haar eerste veulentje in 2019! )

Ze is nu dus bijna 5 maanden drachtig, maar het valt me op dat ze erg slaperig is. Ze staat vaak te dutten waar ze ook staat. En vanmiddag lag ze in haar stal te slapen (kort nadat ze eten hadden gehad). Daarbij kreunde ze elke keer bij het uitademen. Ondanks dat ik bij haar ging zitten viel ze een paar keer echt helemaal diep weg in slaap.

Is dit normaal ?? Ik snap dat een merrie verder in de dracht wat vermoeider kan zijn, maar zou ze daar nu al zo'n last van hebben of is er mogelijk iets anders aan de hand?

Ze oogde overigens niet koliekerig, en is als ze wakker is ontzettend fit en lijkt totaal niet ziekig of iets. Met rijden merk ik ook niks aan haar.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:47

Hai Rubi_ dit is zeker normaal. Er gebeurd enorm veel in haar lichaam. Net als mensen kan dit ook ongemakken met zich meebrengen als krampen, opgeblazen gevoel, olifanten benen, hoofdpijnen en niet te vergeten moodswings.

Heel klein beetje voorzichtig positief nieuws van onze kant. Priska lijkt op te knappen. Ze is nu een goede week van de metacam af. Babybuik laat ze weer lekker hangen en ze is haast niet meer kreupel. Enkel het bochtenwerk is nog pijnlijk en moeizaam, rechtuit is het haast niet meer te zien.
Woensdag naar de smid en veearts terug. Fingers crossed!!

Fokfanaat, hoe gaat het met jullie veulentje?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:48

Ik meld mij ook. 2 drachtige springmerries voor volgend jaar waarbij 1 merrie volledig opgevolgd wordt. De kans dat ze overlijdt wordt elk jaar groter. Dus ok hoop dat ze dracht voldraagt. Ook bewust gekozen voor kleine springhengst zodanig dat de bevalling niet te veel vergt van haar.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:59

Wat is de reden dat het risico zo groot is?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:11

Fijn dat het beter gaat met priska. Hopen dat het zo blijft doorgaan.

Wat heb je voor combi's dakario en zelfde vraag als woogy

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:11

En waarom die merrie dan nig gedekt wordt?

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:22

Ik snap ook niet waarom er gedekt wordt met een merrie als er zon groot risico is.

Hier is mijn merrie ook enorm rustig geworden in gedrag. Lekker veel rust, veel slapen, ontwikkelingen in het lichaam.
Ik vond het ook doodeng dat mijn veulen in het begin zovaak 'dood' lag te slapen. Zo veel. Maar goed. Zwangere vrouwen doen ook anders en baby's slapen ook veel. Om even kort door de bocht te vergelijken.



melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:41

Gelukkig gaat het beter met jouw merrie Woogy!

Ik merk aan Melody nu ook goed dat ze sneller moe is, tijdens het rijden geeft ze eerder aan dat ze klaar is en als ze rond rent in de wei stopt ze na een paar rondjes al. Totdat ze moe is (of geen zin meer heeft) doet ze het wel niet bepaald rustig aan :=
Afbeelding

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:20

Woogy wat fijn iig voorzichtig positief!

Melody jee die is lenig met haar buikje!

Sal heeft vorige week weer deluxe behandeling gehad pedicure gehad en zwangerschaps massage waar ze echt veel baat van heeft... ik had haar min of meer verlof gegeven mede door mijn eigen lijf wat niet meewerkt maar dit was dus goed zichtbaar en niet positief dus het advies is toch minimaal 3x per week lopen om haar was soepel te houden dus ga ik hoe dan ook braaf doen.
Ik ben wel tevreden over hoe ze eruit ziet ik
Zie iig een duidelijk buik nu

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Tinniie

Berichten: 4683
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:19

Idd Candalisa, je ziet goed het verschil met vorige foto’s! :)

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:36

Ze ziet er wel mooi uit op deze foto's Canda! Fijn.

Mijne wordt een lekker teddy beertje. En ik zie nu zelf gelukkig ook een groeiende buik _O-
Afbeelding


Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:33

De merrie had dezelfde probleem zoals bij jerich parcival en is al 2x geopereerd. Het is een niet-erfelijke vorm en ontstaat doordat ze gemakkelijk stress heeft met het rijden en heel voorzichtig met Springen. Een balk is voor haar een drama. Ze springt parcours van 130 a 140 maar a overleg met Merelbeke werd beslist om te stoppen met haar carrière. Ze mag zelfs niet als wandelaars dienen maar als fokmerrie wel mots de hengst niet vergrotend fokt. Ze heeft al een veulen gegeven en bevalling was slechts in 10 min klaar. De veulen dat volgend jaar wordt geboren is haar laatste. Ze is gedekt van nixon van meulenhof. Kleine hengst met rustig karakter. De neef van de merrie springt nu internationaal 140.
Andere merrie is gedekt door pegase van ruytershof.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:39

Voor mij nog steeds abracadabra Dakario, maar even je berichten gelezen; ze heeft een hart probleem?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

juval

Berichten: 13181
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:50

Afbeelding
Smarti is nu de 200 dagengrens gepasseerd (in dagen nog te gaan :) ) .. ze krijgt al een lekker buikje, bolletje wol. Ik merk dat ze qua conditie wat achteruit gaat, snel buiten adem. We doen rustig aan met haar, af en toe rijdt mijn bijrijdstertje er mee.

welkom Dakario, spannend dus deze dracht. veel succes. Ik ken jerich parcival niet verder.

melody, wat een gave foto zeg!! mooi hoor.

Candalisa en Cioccolato, ook heel fijne fotos.

Rubi, ik herken je verhaal van minder energie vooral van mijn eigen zwangerschappen, zal toch wel iets hormonaals zijn denk ik. als ze verder gezond oogt en goed blijft eten zou ik me er geen zorgen over maken.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

AM_Horses

Berichten: 2610
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:46


Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:10

Fijn dat ze wat beter gaat Woogy!

Welkom Dakario! Hopelijk kan je merrie nog jaren mee als fokmerrie

Knappe buikies overal! <3

Sæunn is vandaag precies zes maanden drachtig.

Afbeelding

Dat ze al een maand niks mag doen vindt ze oerstom. Maar! Het einde lijkt in zicht! Vandaag even losgegooid en ze ging helemaal uit haar panty. :)) Geen kreupelheid te ontdekken! Ik hou nog even een slag om de arm, hopelijk kan ik woensdag een stapritje doen. Volgende week komt de osteopaat, daarna hoop ik haar weer wat op te kunnen pakken.


alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:23

Heerlijk al die blije merrie's, leuke filmpjes.

En een hoop mooie buikjes gezien. Enchelina begint ook al duidelijk een buikje te krijgen. Vandaag voor het eerst weer een M2 proefje gestart op de thuislocatie. Mooi oefenrondje. En ik denk dat ik haar opgeef voor de selecties. O:) We zijn pas een maand weer echt serieus aan de bak, dus dik tevreden met 180,5 met een hele dure fout.(Ze schrok viel uit de contra en voor ik het wist was ik in een keiharde draf alweer bij de volgende oefening _O- )

In de kantine waren mijn ouders komen kijken. Zegt mijn vader: "Die is nu wel echt wat te zwaar hoor, ze was toch nooit zo dik?" Hij was even vergeten dat ze weer drachtig was. :+

Freddy ZZ-licht+10, Enchelina Halieda Z1+5, La Platina Ren M2+16, MacGuardian L2+2, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:37

Ja inderdaad een hartprobleem. Maar is gelukkig niet erfelijk. De chirurg die haar geopereerd heeft, zeide dat ze na elke veulen gecontroleerd moet worden. Dus na 2 veulens is voor mij genoeg en mag ze op wei blijven. Ze heeft dat wel verdiend en is dol op veulens.

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:51

Dakario: spannend hoor ik hoop dat de merrie de dracht goed doorkomt.

Ik zag weer wat buikjes voorbij komen. Hier mijn merrie vorige week net na de regen. Ze heeft een kleine identiteitsstoornis := Ze denkt dat ze een varken is :=
Afbeelding

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, claucarlien en 68 bezoekers