Diermanagement HBO

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathaliexd28
Berichten: 53
Geregistreerd: 28-02-16

Diermanagement HBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 22:46

Hoi!

Ik ben vandaag bij de open dag geweest van Diermanagement in Leeuwarden. Ik vond het echt onwijs leuk klinken allemaal en het ligt heel dichtbij mijn interesses. Ikzelf zal dit jaar (als het goed is) vwo afronden, maar op het WO vond ik de studies met dieren niet echt leuk. Daarom kwam ik op HBO uit en dit leek me dus wel leuk. Nu lees ik alleen best wel slechte ervaringen hier op bokt over diermanagament, vooral voor de banen. Ik heb al in mijn achterhoofd dat ik geen goud geld hoef te verdienen en het vooral belangrijk vind dat ik het echt leuk vind. Alleen nu was ik toch benieuwd of mensen het daadwerkelijk zo dramatisch ervaren met de banen of dat het wel kan lukken als je er hard voor gaat?



AnnetteFlame

Berichten: 1436
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Diermanagement HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:53

Hard voor gaan of niet tijdens de studie maakt niet heel veel uit. Vooral van genieten. Wat ik wel heeeel erg kan aanraden is om je laatste lange stage en/of afstuderen te zoeken bij een bedrijf waar je wil blijven werken, op die manier kun je er nog een baan in vinden. Heb je dat niet, kom je er niet/moeilijk tussen komen, heel veel gaat via via. Daarnaast als je die connecties niet hebt, zijn er alleen op lagere niveaus nog wat banen te vinden maar ook dat is heel lastig.

Los daarvan vond ik Leeuwarden en de studietijd fantastisch, vooral voor mijn ontwikkeling en zelfontplooiing, maaar als ik had geweten van de baankansen en aansluiting op de werkende wereld had ik wel 2x nagedacht

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Diermanagement HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:04

Mijn ervaring is al van even geleden (en werk nu als apothekersassistente), maar kan me bij AnnetteFlame aansluiten. Je hebt vooral goede connecties nodig en weten wat je wil met deze opleiding.

Deze ontbraken bij mij, maar heb wel een hele mooie tijd gehad en op persoonlijk vlak een grote ontwikkeling doorgemaakt.

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

Thats_Me

Berichten: 10932
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:10

Het is belangrijk dat je een studie kiest die je ook leuk vindt. Echter is het ook belangrijk realistisch te blijven. Zelf heb ik na diermanagement een geweldige baan gevonden in mijn studierichting. Echter, als ik nu zou moeten studeren in de huidige tijd zou ik toch andere keuzes gemaakt hebben. Had namelijk wel een doorstudeerplan liggen mocht ik na een half jaar na afstuderen geen werk gevonden hebben. Dat was voor mij gelukkig niet nodig. Tegenwoordig is doorstuderen zo duur. Ik zou tegenwoordig voor een opleiding kiezen waar de baangarantie hoger is maar waar je met stages wel diergerelateerd/natuurgerelateerd bezig kan zijn.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Diermanagement HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:19

Ik kan maar 1 ding zeggen: doe het niet! De slechte ervaringen komen natuurlijk niet uit t niets en zijn allemaal gebaseerd op ervaringen van mensen die t gestudeerd hebben.
Punt is vooral ook dat ze de studie eigenlijk amper kennen in t werkveld en je dus met een algemene management opleiding net zo goed aangenomen kunt worden. Met als voordeel dat als je niet in de dierensector terecht komt je ook daar buiten gewoon werk kunt vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kashmino, Ubermetrics en 20 bezoekers