Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:09

Hocus is heel onzeker en kijkerig. Ik versterk dat alleen maar doordat ik het zo spannend vind. Ik betwijfel of dat snel beter gaat worden. Mijn man rijdt hem nu daar schrikt hij evengoed bij. En onze juf is er pas op gegaan toen schoot hij ook weg. Niet bepaald goed voor mijn vertrouwen :+ op een manege zie ik niet zitten. Heb een aanbod van een stalgenootje om eens op haar brave 22 jarige e pony te rijden. Dat lijkt mij een goede stap om te beginnen. Lastig te rijden vind ik niet erg. Maar het moet wel safe voelen. Dat voelt het voor mij met Hocus absoluut niet.


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:25

Ja ken dat probleem.
Fijn dat je eens op die brave pony mag rijden van je stalgenootje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:35

Het geeft mij iig al rust dat ik er voor mezelf uit ben dat ik er niet op hoef als ik niet durf. En mocht ik er wel op gaan dat ik er gelijk af ga als het niet safe meer voelt. Rijden doe ik voor de lol en ik wil me niet bang hoeven voelen ik wil gewoon het plezier weer terug. Daarom vind ik het ook zo jammer dat Cato er niet meer is die pony was zo leuk om mee te werken. Juist omdat ze zo lastig was maar er wel iedere keer verbetering in zat.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:52

Wat een rust hier..hoe gaat het met iedereen??
Hier een aantal veranderingen..Ik heb de jonge pony(Max)een aantal weken terug verkocht.Max bleef helaas te klein om met Flip in 2span te lopen en Nienke is te druk met Flip om 2 pony’s te rijden.Vriendin van mij verzorgde Max dus beweging en aandacht genoeg.Alleen wil ik zelf ook weer graag rijden en 2 pony’s en een paard wordt te gek op een pensionstal..Dus toch maar de keuze gemaakt om dan Max te verkopen(Flip gaat nooit meer weg..die hebben we zelf helemaal opgevoed en een speciale band mee)

Nu zocht mijn men instructeur nog een pony om mee te mennen en voor de kleinkinderen..Dus hij heeft max van mij overgekocht.
Daarna rond gaan kijken voor een paard..zo rond de 6/7 jaar die al wat gezien heeft,maarja dan kom je een hele brave bijna 3,5 jarige tegen hahahaha

Pony van m’n vader is ondertussen ook verkocht..meisje die de pony reed werd te groot(zij is ooit begonnen met Flip en daarna doorgegaan op de d pony van m’n vader)
En nu gaan we samen verder met onze 3,5 jarige puppypaard!


Hij heet Kadans
For gribaldi x Caritas
Netjes aangereden,super lief en erg netjes opgevoed!!

Afbeelding

En met Nienke op de foto

Afbeelding

Flip b welsh

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:47

Gefeliciteerd!

Ja, hier ook wel weer verder... Bixie wedstrijden worden wat simpel en dus wordt overmorgen de pony opgemeten. Hij heeft met de bixie nog geen b1 gestart, maar vind springen het leukst.
Dus tijd om officieel dressuur te gaan proberen en daarna wat bb springen denk ik.
Gaat zo snel die ontwikkeling, dat had ik niet verwacht..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:50

Mooi paard eefjuh!

Onze dochter vermaakt zich heel goed met haar leasepony dat is echt een gouden combi. Als ze zo lekker door doet hoeft er echt voorlopig geen pony te komen. In december gaat ze er ook Bixie mee starten, op 22 december. Hopelijk lukt het nu eindelijk wel om eens te starten. Star is braaf zat daar hoeven we echt niet mee mee te lopen. Slalom gaat al super samen. Gister lekker een rondje buitenom uitgestapt. Echt zo'n lieve pony. Ga binnenkort eens de fiets mee nemen ze schijnt ook heel braaf langs de fiets mee te lopen. Kunnen we een wat groter rondje maken.


Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:59

Hier hebben we uiteindelijk de pony verkocht en hebben we inmiddels een gouden en superbrave New Forest pony van 4,5. Echt... opstappen en wegrijden. Sta er nog steeds van te kijken. Hij moet nog veel leren maar doet dat supersnel en hij doet zo ontzettend zijn best voor mijn dochter.

Ze willen nog even lekker wennen aan hem en dan gaan ze weer fijn mee doen met de ponyclub lessen. Ze krijgt nu gewoon les op stal.
Dit is onze knapperd: Afbeelding

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:00

@Susan wat fijn om te lezen. Hoe gaat het met je? Moet regelmatig aan jullie denken met al die ellende achter de rug.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:22

Het begint langzaamaan een plekje te krijgen. Met mijn knie gaat het weer goed al moet ik hem niet teveel belasten. Enige is nu dat ik zelf niet meer op ons paard durf maar daar ga ik hulp bij krijgen. En ik heb al een aanbod om op een braaf paard te mogen starten om gewoon weer eens te rijden heel lief.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:44

Mooie veelal positieve verhalen hier.

Helaas is het hier een keer anders. Mijn pony staat op een erg grote manege/pensioenstal en is redelijk jong. Als er een paard in de buurt erg druk doet dan doet hij mee dus in de winter zijn alle paarden een stuk frisser.

Ik liet mijn zoontjes er weer op rijden. Toen mijn zoontje van 6 er op ging en ging stappen ging alles goed. Toen ik hem in draf wou zetten schoot mijn pony vooruit in galop. Ik snap dat je dan niet kan blijven zitten met weinig ervaring. Het erge nog was dat mijn zoontje er af viel maar mijn pony door draafde/galoppeerde. Hij hoefde maar 1 verkeerde stap te zetten en hij stond op mijn zoontje zijn hoofd want het was echt rakelings. Mijn zoontje had het besef ook maar was gelukkig verder ongedeerd. Hij ging er weer op om weer ff te stappen en is net zo gek nog op sym maar draven dat wordt het voorlopig niet of ik longeer hem alvorens ze er op gaan. Mijn oudste zoontje zou nog rijden en hij ging lekker stappen. Wij moesten een letter noemen en daar reed hij dan heen. Dit ging heel goed. Helaas kan het niet altijd goed gaan en zijn we hier ontzettend van geschrokken. Het had fentaal mis kunnen gaan en hij had vanaf 6 jarige leeftijd een ander leven geleden.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:56

Oh schrikken zeg! Gelukkig goed afgelopen

Fijn dat je dochter het leuk heeft met de lease pony susan

Knappe pony koekie!


Sneeuwpop kids gaan lekker op cc zo te lezen!

Eefjuh klinkt als een goede oplossing. Knappe aanwinst. Veel plezier ermee

Hier vandaag weer even tijd voor de paarden. Verzorgster kwam vandaag nog weer eens rijden. Heb niet dagelijks meer ponymeisjes op stal hangen en dit bevalt wel. Geen stiekem gedoe meer. Heerlijk. Vanmorgen stond de pony van mn dochter niet helemaal regelmatig. Dus daar niet mee verder gereden. Dan maar een andere van stal geplukt. Deze pony kent wel goed longeren en er kan iemand opzitten maar verder niet gereden. Dus zadel erop, even aan de longe em erop. Eerst even aan de longe gestapt en gedraafd en daarna nog even los. Ging supernetjes en braaf. Het is dat ze nog geen stuur kent en geen beenhulpen anders geloof je niet dat ze alleen maar zadelmak is.
Daarna N. Er nog even op. Binnenkort eens kijken voor een pinnokiozadeltje. De basket saddle gebruiken we eigenlijk weinig.
Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:13

Dat is zeker schikken Ruby.
Even longeren van te voren is erg verstandig.

Cemlys, welshje zeker? Zo lekker braaf!

Voor mijn zoontje staat er ook een Welsh pony sectie b klaar. Super braaf, maar wel een beetje fris met reageren op de omgeving.
Zoontje moet nog wat meer vastplakken aan het zadel voordat ik ze los durf te laten.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:23

Klopt een van mn welsh merries. Mn eerste zelfgefokte dit. Heb er nu maar 3 meer en 2 daarvan zijn superbraaf. De andere is braaf maar erg wakker en fris.
Blijven top kinderpony s vind ik zelf. Veulen van bovenstaande pony is nu 3 en loopt braaf rond met een meisje van een jaar of 6.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:49

@Susan fijn om te horen hoe het met jullie gaat. Ik vind je hartstikke dapper en fijn dat je dat aanbod kreeg. Lekker je tijd voor nemen.

@cemlys wat een prachtige foto!!!

@ruby wat zul je geschrokken zijn. Blij dat het goed afgelopen is.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:17

Ons meisje is nog jong, bijna 1,5 dus kan nog niets zelfstandig. Maar uiteraard gaat ze dagelijks mee naar "haar" Hisje. En prachtig dat ze het vindt om op hem te zitten. Dit keer in de stal terwijl hjj net binnen stond. Aangezien hij met zijn hooinet bezig was, kon ik Logan even loslaten. Wat lijkt ze al groot op hem! Kan niet wachten tot ze leert zichzelf vast te houden en echt een paar pasjes op hem kan stappen.
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 05:50

Geniet er nog maar even van dat ze zo klein is. Ze worden veel te snel groot! Schattig hoor. Zo is het bij ons ook begonnen. Paard wat we toen hadden vond dat ook allemaal best. Die was zo voorzichtig met haar. Echt mooi om te zien hoe dieren dat aanvoelen.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:26

Ja idd het blijft bijzonder hoe dieren aanvoelen hoe kwetsbaar kinderen zijn, en zich daar ook op aanpassen! Hier komt er in de zomer wel eens een zwaar autistisch jongetje als je ziet hoe kalm hij van de paarden wordt en hoe voorzichtig zij als dieren met hem omgaan, ja echt ik kan daar echt om janken zo speciaal is dat!

ruby :wat een schrik, gelukkig liep het goed af. is je zoontje er niet bang van geworden?
En wat een schattige kindjes op even leuke ponys!

Hier is dochter minder paard actief, de shet zijn behandelplan slaat niet aan er is iets mis met zijn knie.We hebben haar in het hele traject meegenomen. Zegt ze als hij dan dood is gaat hij dan naar de hemel?
Ja wat moet je dan zeggen ik wist het niet, en heb maar ja gezegd maar dat deed me wel beseffen hoe groot hun band is( en het gat dat hij achterlaat). Nooit was hij ziek in 24 jaar bij ons en dan zo afscheid moeten nemen. ik baal er enorm van, ook al heeft hij een goed leven gehad.
Maar dan nu de overweging als hij overleden is komt er dan weer een shet of een ander geschikt dier.
En hoe vind je dan een betaalbare want de prijzen op't moment zijn belachelijk hoog!.
zelf heeft ze het idee dat ze met papa zijn trekpaardveulen Kjeld verdergaat....maar heu een kind van 5, al heeft hij wel het karakter. Dat is gewoon teveel paard voor onze kleine meid, al hebben ze een leuke band. (toen hij klein was gaf ze hem de fles al,en ze doen vaak dingen samen wel met begeleiding).

Wat zouden jullie doen, hier hebben we afgesproken om in het voorjaar weer verder te kijken.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:39

Wat moeilijk kwita!
Met zicht op afscheid zou ik denk ik juist nu al op zoek gaan naar een nieuwe rijpony, mits dat financieel haalbaar is.

Zo krijgt ze al een leuke band met de nieuwe pony en is er na het afscheid straks niet zo'n grote leegte.

En prijzen...soms kun je geluk hebben. Verwacht niet dat de prijzen in het voorjaar zoveel zullen zakken,op het land kosten ze niet zoveel en hebben ze tijd om te verkopen.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:02

Mijn dochter Logan toont met de dag meer interesse in de paarden. Ze is nu bijna 1,5 en gaat al vanaf 8 weken oud mee naar stal.

Vandaag reikte ze constant naar het touw, dus mocht ze His "naar de wei brengen". Ze was zo trots met dat touwtje in de handen en His naast haar! Uiteraard dus ook even een foto gemaakt!

Mijn paard is trouwens half blind sinds 1,5 jaar. Ik was 34 weken zwanger toen hij met een kapot oog van de weide kwam. Diezelfde avond lag hij in de kliniek op de operatietafel.

Ik ben zo enorm trots op hoe hij met alles omgaat! Kan niet wachten wat deze twee in de toekomst gaan doen!


Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:00

Aaah schattig!

Onze dochter gaat steeds beter met Star. Gister les gehad en het Bixie proefje geoefend. Ze zou makkelijk 1 niveau hoger aan kunnen of een proefje waar ook galop in zit. Maar dit is voor nu prima, lekker vertrouwen op doen. Van de week ging ze zelfs gebroken lijntjes rijden in galop, ging nog best aardig. En daarna uitstappen op de airbag pad zoals zij dat noemt :D

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:27

Wat een lieve foto, zo begon het hier ook...al heb ik hier meer een groom dan een een echte ruiter in de dop!Ze vind het leuk hoor maar ze verzorgt liever....dat vind ik helemaal niet erg!
Hier hebben we gevraagd wat dochter lief wilt,heel verassend kwam ze met het antwoord.Ze wilde niet heel snel een andere pony, en een vreemde pony dat wilde ze niet...ze koos er voor om met skylar verder te gaan! Dat is dus de c- pony die ik wilde verkopen om een kleinere kindvriendelijke pony er voor terug te kopen! Maar ook naar doorvragen waarom en heel sugestief dat die jong en fel is en nog heel groot blijft ze bij haar plan. Dus hier het plan om zelf te beleren maar uit handen gegeven en van de week had ik eindelijk iemand met een goed gevoel. een echt paardemens die het dus meteen begreep welke spagaat of ik had en ook echt iemand kende die wist wat ze deed. ( want wat zijn er veel die dollar tekens in hun ogen krijgen, en het meteen over hun kunnen en nivo beginnen.) dus onverwacht waar ik dacht dat wordt nog wat , loste alle problemen zich op als sneeuw voor de zon.
dus onverwacht missen we wel de shet, straks maar is er geen onnodig afscheid van een hele leuke pony voor de toekomst!.
Stom he eerst vond ik het haast bijna genant om de pony bij anderen op te laten leren, maar nu heb ik er zoveel vertrouwen in gekregen dat het eigenlijk een fijn idee is dat hij terugkomt en gewoon al het nodige kent. geloof het of niet er is echt een knoop uit mijn maag!.
En dochterlief die had maar een ding....of ze hem mag komen borstelen want dat is heel belangrijk dat hij haar niet mist!.
Soms is die onbevangen kijk van kinderen zo mooi....stiekem kunnen we er nog wat van leren! :#

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:32

Wat lief kwita. Vertrouwen is het belangrijkste.

Hier word ik blij van:

Afbeelding

En buiten rondje uitstappen kunnen ze ook:

Afbeelding

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 07:41

Hey dames, alles goed hier?

Ben zelf heel weinig op bokt geweest de laatste tijd...we hebben helaas veel financiële tegenslagen gehad de laatste maanden...

Hopelijk kunnen we beide ponys gewoon blijven houden in de nabije toekomst...anders moet er helaas toch 1 weg ben ik bang...zal dan ben ik bang toch de shetlander worden...pfff...komende 5jaar zal pittig en lastig worden.. :(

#Iemand dr zoontje had geloof ik heel erg veel geluk met een ongeval!
#Een gouden combi met een lease pony.
#Een andere pony die verkocht zou worden en een kleine voor terug zou komen...maar de grote mag blijven!
#en nog een pony die verkocht (dacht ik) is naar een fijn huisje

Hier al mn knapperds bij mekaar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:03

Sterkte cerastes :(:)

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:32

Wat een vervelend bericht....sterkte Cerates.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Bretsa, Contemplate, sterregoud, Wijzig123 en 25 bezoekers