Voedingsstoffen voor planten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AmyJamess

Berichten: 2106
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Voedingsstoffen voor planten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 13:21

Een vraag voor de bokkers met groene vingers :Y)

Sinds afgelopen voor jaar hebben wij een aantal planten in huis. Op dit moment staan ze binnen, hebben de hele zomer buiten gestaan. Nu wou ik eigenlijk op zoek gaan naar extra voedingsstoffen voor ze maar heb eigenlijk totaal geen verstand van planten.
Zat zelf te denken aan iets van nieuwe potgrond of kunstmest maar is dit genoeg?
Het gaat om een jonge limoenboompje en een Marokkaanse muntplantje.
Iemand tips zodat ik ze 'gezond' kan houden of eventueel goed is voor de groei (limoenboom je)?
Hoor 't graag

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28


lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Voedingsstoffen voor planten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:25

Je kan ze verpotten, in de potgrond zit vaak wel voeding voor 6 maanden. Moet je even kijken op het etiket. Of anders pokon, heb je zowel vloeibaar als in kegels

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Voedingsstoffen voor planten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:04

De meeste planten gaan in de winter in rust, dus juist niet verpotten of voeding geven. Pas in het voorjaar kunnen beide weer. Tenzij je specifieke winterbloeiers hebt zoals de lidcactus.

Jasmijn159

Berichten: 4427
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Voedingsstoffen voor planten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:07

Pokon werkt goed hoor! Wel in voorjaar doen.. Ik doe per jaar een stuk of 2 waterbeurten met pokon in de gieter. Alles mooi groen en groeit als kool.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:08

Een muntplantje zou ik geen voeding geven, dat is net onkruid, groeit ten allen tijde en meestal harder dan je lief is :+

Voor dat andere boompje kan je bij het tuincentrum voeding halen. Maar inderdaad, in de winter hoef je ze niet te voeden. Pas in het voorjaar weer.

[o]

AmyJamess

Berichten: 2106
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 15:33

verootjoo schreef:
Een muntplantje zou ik geen voeding geven, dat is net onkruid, groeit ten allen tijde en meestal harder dan je lief is :+

Voor dat andere boompje kan je bij het tuincentrum voeding halen. Maar inderdaad, in de winter hoef je ze niet te voeden. Pas in het voorjaar weer.


Dat 't zal gaan groeien als onkruid hadden wij ook gehoopt :Y) helaas groeit deze nog niet zo hard.. We hadden hem gekocht om zelf munt voor bijvoorbeeld eten of drinken te gebruiken, maar dan is het plantje zo kaal -O-

Bedankt voor de tips! Voor nu laat ik ze zo. Zal me eens verdiepen in pokon

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28


lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:52

magda_90 schreef:
De meeste planten gaan in de winter in rust, dus juist niet verpotten of voeding geven. Pas in het voorjaar kunnen beide weer. Tenzij je specifieke winterbloeiers hebt zoals de lidcactus.


Idd een goeie :') Verpotten in de lente tenzij echte noodzaak :D als je bv een plaag rouwvliegjes hebt ofzo.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:57

AmyJamess schreef:
verootjoo schreef:
Een muntplantje zou ik geen voeding geven, dat is net onkruid, groeit ten allen tijde en meestal harder dan je lief is :+

Voor dat andere boompje kan je bij het tuincentrum voeding halen. Maar inderdaad, in de winter hoef je ze niet te voeden. Pas in het voorjaar weer.


Dat 't zal gaan groeien als onkruid hadden wij ook gehoopt :Y) helaas groeit deze nog niet zo hard.. We hadden hem gekocht om zelf munt voor bijvoorbeeld eten of drinken te gebruiken, maar dan is het plantje zo kaal -O-

Bedankt voor de tips! Voor nu laat ik ze zo. Zal me eens verdiepen in pokon


https://greenfingersonline.nl/tuinplanten/munt/

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: collendoorn, Dallista, Facebook, Googlebot, lennie, Tink89 en 24 bezoekers