Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 09:29

Alleen voor de Bokkers die de film hebben gezien en willen spoilen over waar de film over gaat... Ben je nog NIET naar de film geweest... Beware for spoilers!

Afbeelding

Have You Hugged Your Horse Today?


__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:41

*\o/*

Ik ben suuuper benieuwd of Aurelius Dumbledore nou echt bestaat of dat het een leugen was van Grindelwald

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:43

Ik vond het eerlijk gezegd een matige film. Alhoewel er natuurlijk veel spektakelstukken inzitten, ik vond bijv. de scene met dat wierbeest super, vind ik het over het algemeen een moeizame poging de latere karakters te introduceren/uit te leggen. Het decor is natuurlijk zoals altijd fenomenaal maar wat mij betreft kon het verhaal daar niet aan tippen.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:56

Ik vond 'm ook bijzonder matig. Het verhaal was supertraag en er zat te weinig diepte in.

De beestjes waren weer wel schattig natuurlijk.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:08

Mijn vriend vond hem ook niets, ik vond hem matig. Heb mij zo geërgerd aan dat ze de Titanic en WOII er bij betrokken...

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:25

Ik vond het wel leuk vermaak :j


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:22

__Sannne schreef:
*\o/*

Ik ben suuuper benieuwd of Aurelius Dumbledore nou echt bestaat of dat het een leugen was van Grindelwald

Ik ben ervan overtuigd dat het een leugen is, want de timeline voor hem om te kunnen bestaan als broer van Dumbledore klopt echt he-le-maal niet. De film speelt zich af in 1930 en Credence is dan 18 jaar oud, dus hij zou in 1912 geboren moeten zijn. Alleen is de vader van Dumbledore in 1900 gestorven, en zijn moeder was toen ook al dood.

Aurelius is in de film dus gewoon veel te jong om in die plotlijn te passen.

Hier wordt alles uitgelegd: https://www.polygon.com/2018/11/16/1809 ... ald-ending

Ik hoop dus maar dat het effectief een verzinsel van Grindelwald is om hem voor zijn karretje te spannen. JKR is altijd heel nauwkeurig geweest met haar tijdslijnen, en ik zou het teleurstellend vinden als ze nu de tijdslijn omvormt om dit er toch nog in te krijgen.

DeMolenhoek schreef:
Mijn vriend vond hem ook niets, ik vond hem matig. Heb mij zo geërgerd aan dat ze de Titanic en WOII er bij betrokken...

Het was geen Titanic reference :) Het zinken van de boot vond plaats in 1901 dus het was gewoon "een" boot die zonk en niet Titanic.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:24

Ik vind het wel een leuke film, vond Johnny als Grindelwald erg overtuigend. Hebben we al een verklaring voor Professor McGonagall?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:32

Ik vond de film ook matig, vooral omdat ik deel 1 erg leuk vond en ook een ander sfeer had dan dit deel. Beetje vergelijkbaar met deel 1 en 2 van HP en deel 3 die een ander sfeer had.

__Sannne schreef:
*\o/*

Ik ben suuuper benieuwd of Aurelius Dumbledore nou echt bestaat of dat het een leugen was van Grindelwald

Deze plotwending vond ik het minst leuk, ik hoop dus ook dat Grindelwald loog om hem voor de kar te spannen.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:57

Ik vond de film wel leuk! wel minder dat de eerste eigenlijk. Vond de begin scene wel epic _O-

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:06

Ik ben naar de marathon geweest en heb de films dus achter elkaar gezien. Daar ben ik achteraf wel blij om! De film heeft niet zijn eigen verhaal zoals de HP films dat nog hadden, dat vind ik wel jammer. Het voelt een beetje als een lange aanloop naar deel 3. Maar daar kijk ik dan alweer heel erg naar uit *\%/*

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:44

Ik vond hem vermakelijk en natuurlijk waren de beelden mooi, maar verder ben ik ook iets teleurgesteld.

Zat geen snelheid of diepte in en ik vraag me af waarom een Flamel en Nagini erin zaten, voegen eigenlijk niks toe behalve wat extra hp referenties. Ook die liefdes plots, kwamen totaal niet uit de verf en hadden ze van mij in elk geval een stuk meer op de achtergrond mogen doen.

Wat betreft Aurelius, dat moet wel een leugen zijn, werd ook wel een beetje gehint dat die stamboom van de Lestranges nep was. Waarschijnlijk is het dus wel gewoon dat broertje geweest die uit het water is gevist (door waarschijnlijk een super cool nieuw dier dat we de volgende film gaan zien).

De dieren waren wel echt heel leuk, vooral die katten vond ik gaaf <3

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:06

Ik vond hem in elk geval heel anders dan het eerste deel.
Het eerste deel was voor mij een soort 'magical Freek Vonk', lekker licht en 'fluffy'
Dit tweede deel vond ik teveel opbouw bevatten voor het volgende deel. Er was voor mij teveel actie in verhouding met character Development. Ik had bijvoorbeeld heel graag meer informatie gehad over hoezo Queenie nou uiteindelijk voor Grindelwald koos, ipv de twee zinnen die we er nu over kregen.
En Tina en Newt hebben nu in de hele film ook maar één goed gesprek gehad ofzo :')

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:16

Ik vond heel Tina eigenlijk wat overbodig

Insta: ArtbyEvaRoeters

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:41

Ha ik ben dus niet de enige die de draad wat kwijt was soms. Ik sluit me bij meningenaan. Meer hap snap alsof ze een hoop losse scenes aan elkaar geplakt hebben., beestje met rammelaar echt aah lief.

Wel wo2 verwijzing, alleen dan grindelwald de pofbroeken van de bewakers en het witte arische haar va de man zelf

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:01

eva1969 schreef:
Ik vond het eerlijk gezegd een matige film. Alhoewel er natuurlijk veel spektakelstukken inzitten, ik vond bijv. de scene met dat wierbeest super, vind ik het over het algemeen een moeizame poging de latere karakters te introduceren/uit te leggen. Het decor is natuurlijk zoals altijd fenomenaal maar wat mij betreft kon het verhaal daar niet aan tippen.

Hier sluit ik mij bij aan! Ik vond het een super leuke film maar wij gingen echt naar huis van okay nu moeten we weer wachten op de volgende.. Iets wat we eigenlijk wel een beetje hadden kunnen verwachten..


Yasmine schreef:
__Sannne schreef:
*\o/*

Ik ben suuuper benieuwd of Aurelius Dumbledore nou echt bestaat of dat het een leugen was van Grindelwald

Ik ben ervan overtuigd dat het een leugen is, want de timeline voor hem om te kunnen bestaan als broer van Dumbledore klopt echt he-le-maal niet. De film speelt zich af in 1930 en Credence is dan 18 jaar oud, dus hij zou in 1912 geboren moeten zijn. Alleen is de vader van Dumbledore in 1900 gestorven, en zijn moeder was toen ook al dood.

Aurelius is in de film dus gewoon veel te jong om in die plotlijn te passen.

Hier wordt alles uitgelegd: https://www.polygon.com/2018/11/16/1809 ... ald-ending

Ik hoop dus maar dat het effectief een verzinsel van Grindelwald is om hem voor zijn karretje te spannen. JKR is altijd heel nauwkeurig geweest met haar tijdslijnen, en ik zou het teleurstellend vinden als ze nu de tijdslijn omvormt om dit er toch nog in te krijgen.

DeMolenhoek schreef:
Mijn vriend vond hem ook niets, ik vond hem matig. Heb mij zo geërgerd aan dat ze de Titanic en WOII er bij betrokken...

Het was geen Titanic reference :) Het zinken van de boot vond plaats in 1901 dus het was gewoon "een" boot die zonk en niet Titanic.

Ah interessant! Ik heb er met mijn vriend nog een hele discussie over gehad want Dumbledore heeft toch wel gewoon een broer? Of haal ik nu dingen door elkaar

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:41

Dumbledore zei dat hij zijn zus verloren is. Dat zal dan wellicht de moeder van Aurelius zijn, die zie je ook op de boot :)

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

Anoniem

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:57

Die was dood voor hij werd geboren, niet? Overigens ook maar 14. Lijkt mij hele jong.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:14

Ik vond het een redelijk verwarrend verhaal. Wel vond ik de film mooi gemaakt.

Come over to the dark side, we have cookies!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:31

Ik ben net terug van de bios. Had twee vriendinnen mee en die waren wat teleurgesteld. Ik vond hem vooral echt spannend en best wel serieus eigenlijk! Met ook wel hele zachte en wat grappige momenten. Ik denk dat ik de 5 films vooral als 1 verhaal wil zien, waarbij deel 1 een vrij lieve introductie was in de magische wereld van de jaren 20. En als ik het op deze manier bekijk, dan zaten er vooral heel veel kleine details in de film, die niet getoond zouden worden het verhaal maar in 3 films of zo verteld zouden worden.

Het is sowieso een super donkere film, maar dat spreekt denk ik ook wel voor die periode. En ik denk dat mijn mening hierover misschien wel samenhangt met gerlindie, die vindt dat er te weinig info over Queenie is. Volgens mij toont dat juist de gevaarlijkheid van valse beloften/mooi pratende leiders... Dat je toch aan je eigen gevoel kan twijfelen. Ja, wij als kijker weten nu al dat Grindelwald de grote slechterik is. Maar als je luistert naar wat hij zegt, je daar toch in mee getrokken kan worden, en dat is nu eenmaal de menselijke aard. Maar misschien is mijn mening hierover te donker.

Volgens de HP boeken is Ariana dood gegaan toen ze een jonge tiener was (of eerder), dus kan geen kind van haar zijn. Ze is immers dood gegaan tijdens een gevecht tussen de dumbledores en grindelwald. (FYI, Aberforth is dumbledores jongere broer, maar die is ouder dan Ariana). Ik hoop echt dat het een leugen is, want anders haak ik bij dit verhaal van JK af. (Ookal zijn Eddie Redmayne en Jude Law altijd al 2 van mijn 4 favoriete acteurs geweest). Ik zie als enige optie dat het toch Corvus is, die toch gered is. Maar eigenlijk wil ik gewoon nu de 3 volgende films al kunnen zien om te weten hoe het eindigd!
Er is alleen een ding dat me dwars zit. Credence heeft het dus overleefd in New York. Maar als je die scene bekijkt, dan is Credence nergens te vinden!

Wat ik me ook afvraag... Grindelwald zegt, wanneer Leta naar beneden loopt "this is one I know/met". Maar um... Hoe dan? Heb ik iets gemist?

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:12

Toch even in spoiler omdat ik niet zeker weet of dit in de HP boeken is genoemd of een keer in een interview.

DeMolenhoek schreef:
Die was dood voor hij werd geboren, niet? Overigens ook maar 14. Lijkt mij hele jong.

Spoiler:
Zijn zus is toch omgekomen toen Dumbledore en Grindelwald met elkaar vochten? Dat werd dacht ik in de HP boeken genoemd. Daarom zijn Dumbledore en Grindelwald uit elkaar gegaan.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Fantastic Beasts 2 SPOILER-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:12

Staat in de HP boeken!

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:14

Dat dacht ik al.
In de film komt ze ook op de schilderij voor, ze is daar nog erg jong en kan geen moeder zijn geweest.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:14

ja indd maar maybe hebben ze het veranderd voor de film aangezien het een film is en ze dan wel vaker dingen van de boeken veranderen :')

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:15

DeMolenhoek schreef:
Die was dood voor hij werd geboren, niet? Overigens ook maar 14. Lijkt mij hele jong.



Woops foutje. Maar dat was de conclusie die ik maakte bij de film. Het hele HP verhaal achterwege gelaten :+ Ik moet alle HP films nog maar eens bekijken denk ik.

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers