[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lizy29

Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:32

Ga je zelf nog wel even op die stal kijken voordat Limo erheen gaat. De huisvesting daar en hoe de andere paarden er bij staan is ook een belangrijke graadmeter of Limo er gaat passen.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 19:39

Ja ga zondag vragen of dat mag natuurlijk. Veel stallen hebben niet graag dat je onaangekondigd binnen gaat

Leef en laat leven.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:22

Ik zou toch wel even nadenken om je spiksplinternieuwe zadel mee te geven. Bij de meeste trainings stallen zijn ze niet echt heel zuinig op spullen. Meestal hebben ze wel zadels die op meerdere paarden goed liggen.
Zou dat toch eerst even goed overleggen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 20:40

Nuja het vermoeden is dat limo vlucht door slecht passende zadels die op de lendenen drukken.
Als ze echt zeer korte zadels heeft dan zou het mogelijk zijn. Maar daar ga ik niet van uit eerlijk gezegd.
Limo is echt zeer kort in de rug en een 16,5inch wintec bv is al te lang. Zadel maker vond hem ook extreem kort in de rug.

Daar komt nog eens bij dat beginnend artrose in de facetgewrichten tussen T16 T17 en T17 T18. Als daar verkeerde druk op komt zou het best kunnen dat limo daardoor gaat vluchten. Want hij gaat sneller vluchten als ik gewicht naar achteren breng op zadels die iets te lang zijn.

Limo' zadel wordt gemaakt met korte kussens zodat die 2 laatste ribben minder gewicht krijgen te dragen.

Leef en laat leven.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:46

Pas jij wel in een 16,5 inch zadel?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 20:49

Ja daar pas ik nog in :)
Maar huidige zadel dat donderdag toekomt is een 17 inch Jeffries jump. Met verkorte kussens.

Leef en laat leven.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:53

Wel proefrijden hoor. Niet dat je dadelijk met een zadel zit waar je zelf niet mee terecht komt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 20:54

Sizzle dat is de reden dat ik ze het wil laten brengen ipv opsturen of zelf gaan afhalen.

Zadel tijdens proefrijden van de jeffries jump die zadel maker bij had was een 17,5 inch.
Zadel maker stelde zelf 17 inch voor en kortere kussens.
Mijn steigbeugels mogen zelfs ietsje langer. Kom nu wel erg hoog uit het zadel bij lichtrijden zie ik plots.


Leef en laat leven.

Anoniem

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:29

Ziet er super comfortabel uit!


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 01:22

bobje26 schreef:
Ziet er super comfortabel uit!

Zat ook erg comfortabel. Van de zadels die we getest hebben (2 helaas omdat er van de 10 er maar 2 echt goed lagen op limo) toonde limo zelf dat dit zadel hem het fijnste lag. Hij ontspande zich vrijwel meteen.

Leef en laat leven.

Babootje

Berichten: 26006
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:04

Dit zadel is echt te groot voor de pony (en ook voor jou). Ik denk zelfs nog dat een 17 inch aan de grote kant is voor de pony. Maar goed we zullen zien. Ik ben benieuwd.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 11:32

Zadel pas consulente had met krijt streepjes gezet waar de schoft begint achter de schouders en de laatste rib ligt. Dit pas zadel kwam er maar juist ietske overheen met de kussens.
Zij heeft ook foto's gemaakt van mij stilstaand. Maar Deze heb ik niet ontvangen gehad.

Leef en laat leven.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:25

Super dat je zo goed op weg bent :) ben heel benieuwd hoe de trainingen straks zullen gaan, leuk!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 14:16

Trainster is geweest. Heeft eerst limo in de stal bekeken. Daarna moest ik hem longeren. En heeft zij hem daarna ook even gelongeerd. Ging allemaal goed.

Even gepraat met wat mijn doelen zijn met limo, wat ik verwacht en wat ik al gedaan heb.
Grondwerk is zij groot voorstander van net als bitloos rijden. Maar ik ga toch beide hoofdstellen meegeven zodat ze ook kan zien hoe limo op bit reageert.

Ik moest het allemaal even laten bezinken, maar mijn keuze staat vast.
Deze week mag ik ook naar haar toe gaan om haar stallen te zien.

Tevens vond ze limo er goed en gezond uitzien.
Wat haar wel opgevallen is en mij getoond heeft en me nu ook opvalt: rechteroog staat iets lager dan het linkeroog. Vaak te maken met spierspanning rechts van de hals. Toevallig is de hals naar rechts buigen ook lastig.
Ook het plukje manen dat naar rechts valt heeft een betekenis.

Bij longeren zag ze ook dat bij het been rechtsachter de knie wat naar buiten gedraaid wordt in draf. Misschien toch een probleem met dat been dan en daarom moeilijk doen met de smid.
Ze vroeg of de osteopaat er nooit wat van gezegd had, ik zei née wel over de bekken. En dat zag ze ook.
Ook zag ze dat hij actieve achterbenen heeft maar stuwend gebruikt en veel gewicht op de voorhand zet.

Nu dus afspreken voor deze week bij haar te gaan kijken.
Ze vind het ook prima dat ik mijn eigen tuig wil meegeven.
Ze hoopt ook dat ze kan ontdekken waar het vluchten precies vandaan komt. Sowieso is limo erg chaotisch in zijn hoofd en dus last met echt ontspanning vinden continu.

Leef en laat leven.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:20

Dat klinkt toch goed Art.Ben benieuwd hoe je het daar vind.Zou vooral vragen of je onverwachts ook mag langskomen als jij daar staat.Dus dat als je geen lessen of zo neemt onverwachts bij limo kan kijken.

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:21

Klinkt goed! Ze ziet in ieder geval veel en let dus ook goed op bewegingen, houdingen en manieren van doen. Ben benieuwd hoe het zal gaan!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 14:39

Ik mag gaan wanneer ik wil. Dt heeft ze al gemeld. Wil ik echter de training bijwonen moet ik op voorhand laten weten omdat ze dat dan moet laten weten hoelaat ze hem gaat trainen en dat kan inplannen in de agenda. Natuurlijk kan het zijn als ik er toevallig aankom dat ze met trainen bezig is.
Echter heb ik zoiets van, née ik hoef niet elke training te zien. Misschien beïnvloed dat het paard ook om de eigenaar te zien kijken ofzo.

Eerste week wordt er alleen grondwerk gedaan.

Leef en laat leven.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:44

Dat klinkt toch goed,Ik zou idd ook niet iedere training gaan kijken.Wel eens onverwacht binnen springen,gewoon om te zien hoe het draait als ze niet weten dat je komt.
Ik heb ooit een slechte ervaring gehad met een stal waarvan ik dacht dat het heel goed ging en wat achteraf niet zo was,met gevolg een getraumatiseerd paard.Ben daarom iets wantrouwig geworden,hoewel er zeker heel goede stallen zijn.

Maar als je zo langs kan komen is al een goed teken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 14:47

Sowieso zal ik onverwachts binnen gaan om te zien hoe het met limo gaat. Het is vlak bij mijn werk dus ideaal :)

Ze moet nog een stal vrijmaken maar zodra dat in orde is kan limo gaan

Leef en laat leven.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:54

Dat klinkt allemaal goed van de trainingsstal. Hopen dat er snel een plekje vrij komt en je zadel er dan is. Goed dat ze zo goed naar limo kijkt, denk dat dit jullie goed kan helpen. Heb je al eens een masseur bij limo gehad? scheve oogstand kan door goede massage weer goed komen. Misschien een keer iemand anders erna laten kijken?

hwn
Berichten: 4650
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:58

sjanien schreef:
Heb je al eens een masseur bij limo gehad? scheve oogstand kan door goede massage weer goed komen. Misschien een keer iemand anders erna laten kijken?

Ik dacht hiervoor eerder aan cranio sacraal therapie, zou mijn eerste keuze zijn als het t hoofd aangaat.

Ben nu wel benieuwd naar de naam van die trainster (mag ook in pb).

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:10

hwn schreef:
sjanien schreef:
Heb je al eens een masseur bij limo gehad? scheve oogstand kan door goede massage weer goed komen. Misschien een keer iemand anders erna laten kijken?

Ik dacht hiervoor eerder aan cranio sacraal therapie, zou mijn eerste keuze zijn als het t hoofd aangaat.

Ja idd die behandeling moet hij dan hebben.

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:18

Klinkt hartstikke goed Art! Goede stappen zet je, heel goed bezig!! +:)+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:30

Ik lees al lang mee, vond het soms een beetje een rommeltje worder. Maar ik denk dat je nu echt een paar hele grote stappen de goede kant op hebt genomen. Goed passend zadel, goede begeleiding. Echt heel slim van je! En niet zo makkelijk. Ik had ook een slechte start met mijn merrie en dan uiteindelijk ook iemand anders het laten doen, daarna ging het gelijk veel beter!

Goed bezig zo, vanaf nu ga je echt lekker stappen vooruit zien. Dat geeft ook vertrouwen!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 17:41

De naam van de stal is Joluca :)

Leef en laat leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 32 bezoekers